معرفی و دانلود کتاب پول خوشحال: هنر ژاپنی آشتی با پول

عکس جلد کتاب پول خوشحال: هنر ژاپنی آشتی با پول
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پول خوشحال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پول خوشحال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پول خوشحال: هنر ژاپنی آشتی با پول

هنر ژاپنی آشتی با پول!... کن هوندا، نویسنده‌ی پرفروش آثار حوزه‌ی توسعه‌ی فردی، در کتاب پول خوشحال، با بهره‌گیری از آموزه‌های فرهنگ ژاپنی، نکاتی ارزنده را در اختیار شما قرار داده که به یاری آن‌ها می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، به حجم پس‌انداز پولیِ خود بیفزایید.

درباره کتاب پول خوشحال

«هیچ نجابتی در فقر وجود نداره. من هم ثروتمند بوده‌ام، هم فقیر. و باور کن که همیشه ثروتمند بودن رو انتخاب می‌کنم...»

دیالوگ درخشان فوق از فیلم گرگ وال‌استریت، ساخته‌ی مارتین اسکورسیزی، برگرفته شده است. اغراق نیست اگر بگوییم که در این دیالوگ، چکیده‌ی دیدگاه عموم افراد در باب ثروت، به موجزترین شکل ممکن بیان شده است. به راستی که انتخاب میان هیچ دوگانه‌ای، ساده‌تر از انتخاب میان دوگانه‌ی فقر و ثروت نیست. با این همه، بسیاری از افراد از تصدیق این مطلب سر باز می‌زنند. چرا که از اذعان به تمایل خویش مبنی بر ثروت‌اندوزی شرمسارند. این دسته از افراد، اگرچه در ظاهر پول را دشمن خویش می‌پندارند، در باطن، همچون اغلب آدمیان، بنده‌ی پول و مکنت به شمار می‌روند. با این همه، به سبب همین دشمنی ظاهری، همواره در مسیر ثروت‌اندوزی ناکام می‌مانند. کن هوندا (Ken Honda) در کتاب پول خوشحال (Happy money)، شما را از کنه ذهنیت اشخاص مورد اشاره آگاه می‌سازد و دلسوزانه، از بدل شدن به یکی از ایشان، بر حذرتان می‌دارد.

کن هوندا در کتاب پول خوشحال، از آموزه‌های فرهنگ ژاپنی بهره گرفته تا به گفته‌ی خودش، مخاطب را با «پول آشتی دهد.» فلسفه‌ای که کتاب حاضر بر مبنای آن نگاشته شده، در عین سادگی، بسیار تأمل‌برانگیز و آموزنده است. این فلسفه را می‌توان بدین شکل صورت‌بندی کرد: پول، بسته به این‌که با چه ذهنیتی کسب و خرج شود، می‌تواند خوشحال یا غمگین باشد. پول غمگین پولی‌ست که با حرص و آز به کف آمده و با تلخی و نارضایتی خرج شده است. در مقابل، پول خوشحال، پولی‌ست که با احساساتی چون عشق و قدردانی به دست آمده و با همین قبیل از عواطف، در راه اهداف سازنده، خرج شده است. به گفته‌ی کن هوندا، پول خوشحال خود را بازتولید می‌کند. به این معنی که دروازه‌های ثروت و مکنت را به روی شخص می‌گشاید. پول غمگین اما، به مرور راه‌های نیل به ثروت مادی را مسدود می‌سازد. به زعم کن هوندا، برای بدل ساختن پول خود به پولی خوشحال، باید با پول آشتی کنید. آشتی با پول، به طور خلاصه، یعنی تلاش برای اندیشیدن به پول با ذهنی باز و فارغ از دغدغه‌های آزاردهنده. مطالبی که در کتاب پول خوشحال گرد آمده، با شما از راه‌های آشتی با پول سخن خواهند گفت.

کتاب پول خوشحال با عنوان «پول شادی‌بخش» نیز به زبان فارسی ترجمه شده است. ترجمه‌ای که هم‌اینک پیش روی شماست، محصول همکاری رسول فیروزی با گروه انتشاراتی «مون» است.

نکوداشت‌های کتاب پول خوشحال

- کتاب پول خوشحال از کن هوندا، این فرصت را در اختیار ما می‌گذارد که با تفکر در باب ماهیت پول، زندگی خود را به نحوی مؤثر و عالی، دگرگون سازیم. (Sheri Salata, author of The Beautiful No)

- کن هوندا در کتاب پول خوشحال راهی را ترسیم نموده که مقصد آن زندگی‌ای شادتر، سعادت‌بارتر و مرفه‌تر است. او در این اثر به شما می‌آموزد که کلیشه‌های فرسوده و بیهوده در باب پول را دور بریزید و به جای آن، نگرشی سازنده‌تر در باب مسائل اقتصادی اتخاذ کنید. (Janet Bray Attwood)

- کن هوندا حکیمی فرزانه، شوخ‌طبع و آگاهی‌بخش است. کتاب پول خوشحالِ او به شما می‌آموزد که توانایی‌های خود در زمینه‌ی مدیریت امور مالی را ارتقا دهید و به عبارتی، رابطه‌ای درست با پول برقرار کنید. (Stewart Emery, author of Success Built to Last)

- مطالعه‌ی کتاب پول خوشحال زندگی شما را تغییر خواهد داد. (Jack Canfield)

کتاب پول خوشحال مناسب چه کسانی است؟

کن هوندا کتاب پول خوشحال را خطاب به افرادی نگاشته که خواهان فراگیری بهترین روش‌های دستیابی به ثروت مادی در سریع‌ترین زمان ممکن‌اند.

با کن هوندا بیشتر آشنا شویم

کن هوندا (متولد سال 1965) یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان ژاپنی در زمینه‌ی توسعه و موفقیت فردی است. از سال 2001 تاکنون، بیش از هفت میلیون نسخه از کتاب‌های وی به فروش رفته است. یکی از دلایل شهرت خیره‌کننده‌ی کن هوندا (خصوصاً در میان مخاطبین غربی)، نوآوری وی در بهره گرفتن از فلسفه ژاپنی برای ارائه‌ی راهکارهایی در جهت ثروتمند شدن است. کتاب «پول خوشحال: هنر ژاپنی آشتی با پول» یکی از مشهورترین آثار ترجمه‌شده از این نویسنده به زبان فارسی است.

در بخشی از کتاب پول خوشحال می‌خوانیم

سال‌ها قبل، پدرم در آشپزخانه و سر میز غذا به من گفت: «پول مثل سکه دو رو دارد. یک روی آن خدا و روی دیگرش شیطان است.»

بچه که بودم، با پدرم خیلی حرف می‌زدم. موقع شام از کسب‌و‌کار، پول، سیاست و اتفاقاتی که در دنیا می‌افتاد برایم می‌گفت. اما آن روز لحن پدرم نگران‌کننده بود. یادم می‌آید احساس می‌کردم بی‌اجازه به چیزی گوش داده بودم.

الان هم که بزرگ شده‌ام، هروقت از روزنامه و تلویزیون متوجه می‌شوم پول ممکن است چه قدرت جادویی و شومی داشته باشد، می‌فهمم منظور پدرم چه بود. انگار علت همۀ پرونده‌های جنایی، چه در واقعیت و چه در قصه‌ها، پول است.

احتمالاً بارها قصۀ کارمندهای سخت‌کوشی را شنیده‌اید که به‌خاطر اعتیاد به قمار، تا خرخره در بدهی فرو رفته‌اند. ظاهراً در این موارد همیشه وخامت اوضاع بیشتر و به مسائلی مثل سوء‌استفاده از منابع مالی شرکت، رشوه‌خواری، کلاهبرداری، و گاهی حتی خشونت و آدم‌کشی ختم می‌شود. اما چطور ممکن است پول عامل این‌همه اتفاق باشد؟ این‌طور به نظر می‌رسد که پول قدرت عجیب و خطرناکی دارد که با آن آدم‌های عادی را به‌سمت جنون می‌کشد.

دوستان و خانوادۀ این افراد می‌گویند: «خیلی آدم آرامی بود، ولی همین‌که پای پول به میان آمد، عقلش را پاک از دست داد.» شاید علت اینکه فرد عقلش را «پاک از دست می‌دهد» این است که پول با زندگی ما، شیوۀ تعریف ما از خود و ارزش‌های انسانی‌مان کاملاً گره خورده.

همۀ افراد ممکن است این استرس‌های مالی را تجربه کنند؛ استرس‌هایی که ظاهراً نوعی جنون موقت ایجاد می‌کنند. چه‌کسی را می‌توان یافت که تابه‌حال به‌خاطر پول، چشم خود را بر شخصیت واقعی خود نبسته و کارهایی را که در مواقع عادی دیوانگی می‌داند انجام نداده باشد؟ لزوماً همۀ افراد به دزدی و آزارواذیت دیگران روی نمی‌آورند، اما بسیاری مواقع به‌خاطر پول کارهای دیوانه‌واری انجام می‌دهند؛ مثل اینکه با وجود نارضایتی از شغلی، صرفاً به‌خاطر پرداخت اقساط خود، به آن شغل ادامه دهید یا اینکه با تملق و چاپلوسی سعی کنید توجه مشتریان و همکاران را به خود جلب کنید تا درآمدتان را از دست ندهید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: آیا پول‌های شما می‌خندند؟
مقدمه: پول خوشحال و پول غمگین
فصل اول: «پول» برای شما چه معنایی دارد؟ حل معمای پول
فصل دوم: آی‌کیو و ای‌کیوی مالی
فصل سوم: پول و زندگی
فصل چهارم: جریان پول
فصل پنجم: آیندۀ پول
دربارۀ نویسنده
پی‌نوشت‌ها
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پول خوشحال: هنر ژاپنی آشتی با پول
نویسنده
مترجمرسول فیروزی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-7585-94-0
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پول خوشحال

شهره آقاسیان
۱۴۰۲/۶/۱۶
بسیار عالیست، نگاه متفاوت به پول که خیلی از گره‌های زندگی را باز میکند. پول وسیله ایی برای زندگی کردن است که متاسفانه برای ما به هدف تبدیل شده و انتخاب این هدف باعث شده که آرامش درونی نداشته باشیم و امکانات اطرافمان را نبینیم و گاها برای همین چیزهایی که داریم روز و شب بیش از توانمان تلاش کنیم، شکرگزاری از کائنات راههای رشد رو به روی ما باز میکند.
تارا منصوری
۱۴۰۲/۱/۱۹
دید و نگاه جدیدی از پول به من داد باعث شد به پول با یک دیدگاه جدید و جالب نگاه کنم، کتاب خوبی بود و ارزش خوندن داره
محمد جواد قنبری مبارکه
۱۴۰۳/۱/۵
عالی موثر در تغییر باورها
Sohill8996 Sohi
۱۴۰۲/۹/۱۰
سلام فوق‌العاده است... ممنون
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب پول خوشحال

برای دریافت کتاب پول خوشحال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.