معرفی و دانلود کتاب پیش بسوی سلامتی: افسردگی

عکس جلد کتاب پیش بسوی سلامتی: افسردگی
قیمت:
۱۰۰۰۰ 5000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیش بسوی سلامتی: افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیش بسوی سلامتی: افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیش بسوی سلامتی: افسردگی

کتاب پیش بسوی سلامتی: افسردگی به قلم زهره فراهانی، ابتدا عوامل روانشناختی بیماری افسردگی را مطالعه و بررسی کرده و سپس تکنیک‌هایی برای رهایی از آن در اختیار شما قرار می‌دهد.

روانشناسان افسردگی را به عنوان سرماخوردگی بیماری‌های روانی عنوان می‌کنند به دلیل اینکه ممکن است در طی فراز و نشیب‌های زندگی گریبان هر کسی را بگیرد. به عبارت دیگر افسردگی یک بیماری است که در گروه بیماری‌های روانی‌ قرار گرفته و احساس غم و اندوه مداوم و همچنین از دست دادن علاقه را در فرد ایجاد می‌کند.

ناراحتی، افسردگی و غم، بعضی مواقع در بسیاری از افراد نمود پیدا می‌کند. احساس افسرده بودن واکنش طبیعی بدن به سختی‌ها و مشکلات زندگی و همچنین واکنش در قبال فشارهای روانی مانند از دست دادن کسانی است که به آن‌ها علاقه‌ی زیادی دارید.

زمانی که احساس غم و ناراحتی بسیار، ناامیدی و یا احساساتی از این قبیل، بیش از چند هفته ادامه داشته باشد، شما دچار بیماری افسردگی شده‌اید. افسردگی بر طرز فکر، احساس و رفتار شما تاثیر فراوانی دارد و می‌تواند شما را به انواع بیماری‌های جسمی و روانی مبتلا کند.

شخصی که افسردگی دارد ممکن است در انجام وظایف روزانه‌اش دچار اختلال شده و یا حتی تمام روز به همه شکست‌ها و ناکامی‌هایی که در زندگی‌اش رخ داده فکر کند.

برخلاف آنچه که بسیاری از افراد فکر می‌کنند، افسردگی تنها یک ضعف و ناتوانی نیست و نباید به سادگی از آن چشم‌پوشی کرد، بلکه یک بیماری مزمن مانند دیابت، فشارخون و... بوده و شایع‌ترین اختلال روانپزشکی است که در رتبه نخست اختلالات روانی قرار می‌گیرد.

اگر به این بیماری دچار شدید باید سریعاً برای درمان آن اقدام کنید. بسیاری از کسانی که به پزشک مراجعه می‌کنند پس از مصرف دارو، جلسات مشاوره و یا... بهبود یافته و به حالت پیشین خود باز می‌گردند.

در بخشی از کتاب پیش بسوی سلامتی: افسردگی می‌خوانیم:

تاثیر موسیقی بر بدن انسان به قدری است که امروزه در جهان جایگاه خاصی برای بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌ها پیدا کرده است. استفاده از موسیقی به عنوان مکملی برای درمان بیماری‌ها به زمان ارسطو و افلاطون بازمی‌گردد. از آن زمان استفاده از اصوات و آهنگ‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف به کار می‌رفته است.

انجمن‌های موسیقی درمانی از سال 1950 شروع به فعالیت کردند و سال 1985 فدراسیون جهانی موسیقی درمانی به ثبت رسید. در ایران نیز انجمن موسیقی درمانی فعالیت خود را آغاز کرده است. موسیقی درمانی به طور کلی مانند هرگونه روش درمانی، شیوه‌های بخصوصی دارد.

موسیقی درمانی می‌تواند به عنوان روشی برای درمان بیماری‌های روانی، افسردگی بی‌خوابی و به طور کلی به عنوان یک عامل موثر در تسریع بهبود بیماری‌های گوناگون به کار رود. روش‌های موسیقی درمانی در کل به دو دسته تقسیم می‌شوند: روش فعال و روش غیرفعال. در روش غیرفعال، فرد خود عملی انجام نمی‌دهد و فقط با گوش دادن و شنیدن موسیقی درمان می‌شود. در حالی که در روش فعال، فرد فعال است و همراه با خواندن، نواختن و حتی حرکات موزون درمان می‌شود. این روش واکنش‌های عاطفی، ذهنی، جسمی و حرکتی را در پی دارد و متناسب با نیاز افراد از این روش‌ها استفاده می‌شود.

در اصل، محور برنامه‌های موسیقی درمانی شامل شنیدن موسیقی متناسب و آرامبخش و نواختن موسیقی در گروه‌های منظم یا انفرادی، خواندن آوازها به صورت فردی یا گروهی است. واضح است که روش‌های موسیقی درمانی توسط هر فردی قابل انجام نیست. همان طور که در هر روش درمانی دیگری به یک شخص توانا و متخصص نیاز است، در موسیقی درمانی نیز به افراد متخصص که در زمینه‌های مختلف موسیقی و شاخه‌های درمانی آموزش دیده‌اند، نیازمندیم.

فهرست مطالب کتاب

افسردگی
تاریخچه‌ی افسردگی
انواع افسردگی
افسردگی نا بهنجار
افسرده خویی Dysthmia
اختلالات عاطفی فصلی
اختلال دوقطبی
افسردگی برون زاد (exogenous)
افسردگی واکنشی
افسردگی پنهان
اختلال دلبستگی واکنشی
اختلال افسردگی پیش از قاعدگی
افسردگی پس از زایمان
غم پس از زایمان (post partum blues)
افسردگی پس از زایمان (post partum deepness)
علایم بروز افسردگی
خلق و خوی افسرده
تغییرات در رفتار و نگرش
تغییرات شناختی
احساس روزانه خستگی یا فقدان انرژی
علایم جسمی افسردگی
سایر علایم جسمی
کند شدن حرکات بدن
از دست دادن اشتها
علایم برعکس
فعالیت جنسی
عملکرد غدد فوق کلیوی
مشکلات گوارشی
سردرد
درد پشت و عضلات
درد قفسه سینه
پاها
سر و گردن
علل ژنتیک افسردگی
علت عجیب افسردگی
آنتی بیوتیک‌ها
افسردگی در زنان بیشتر از مردان
افسردگی مسری است
۱۳ راه برای درمان افسردگی
۱۲- نور
۱۳-خودتان باشید
افسردگی از نگاه طب سنتی
نشانه‌های بارز افسردگی سوداوی
علائم و نشانه‌های افسردگی ناشی از خلط بلغم
سنبل الطیب
زعفران
علف چای
مصرف ویتامین در درمان افسردگی
ویتامین ب- کمپلکس
ویتامین ب-1 (تیامین)
ویتامین ب-3 (نیاسین)
ویتامین ب-5 (اسیدپانتوتنیک)
ویتامین ب-6 (پیریدوکسین)
ویتامین ب-12
اسیدفولیک
ویتامین ث
مواد معدنی
منیزیم
کلسیم
روی
آهن
منگنز
پتاسیم
داروهای ضد افسردگی
داروهای ضد افسردگی چه نوع داروهایی هستند؟
عوارضی جانبی داروهای ضد افسردگی
پیگیری بیماری
موفقیت ضد افسردگی‌ها
روش مصرف داروهای ضدافسردگی
چند نوع داروی ضد افسردگی وجود دارد؟
تداخل دارویی
داروی نفازودون
ECT درافسردگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیش بسوی سلامتی: افسردگی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کاکتوس
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-6152-56-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰ 5000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیش بسوی سلامتی: افسردگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیش بسوی سلامتی: افسردگی

برای دریافت کتاب پیش بسوی سلامتی: افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.