معرفی و دانلود کتاب حال عالی: تحولی نوین در درمان افسردگی و اضطراب

عکس جلد کتاب حال عالی: تحولی نوین در درمان افسردگی و اضطراب
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حال عالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حال عالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حال عالی: تحولی نوین در درمان افسردگی و اضطراب

دیوید برنز در کتاب حال عالی، شیوه‌ی درمانی جدید، مؤثر و سریعی برای غلبه بر افسردگی و اضطراب ارائه می‌دهد. نویسنده حاصل چهار دهه روان‌پزشکی و بیش از چهار هزار ساعت درمان و مشاوره را در این کتاب گرد آورده است. او مدل جدیدی بر اساس تکنیک‌های درمان رفتاری-شناختی ابداع کرده که به فرد کمک می‌کند افکار منفی را از خود دور کند و به عزت نفس و شادی دست یابد. این اثر در فهرست عناوین پرفروش آمازون قرار دارد.

درباره‌ی کتاب حال عالی

دیوید برنز (David Burns) از جمله روان‌پزشکانی بود که شیوه‌ی درمان رفتاری شناختی (CBT) را توسعه داد و خیلی‌ها را با این مفهوم آشنا کرد. این تکنیک ترکیبی از دو شیوه‌ی رفتاردرمانی و شناخت‌درمانی است و در درمان بیماری‌های رایجی مثل اضطراب، افسردگی و فوبیا مؤثرتر نشان داده و نتایج بهتری داشته. CBT شیوه‌ای عملگرایانه است و بر حل مسأله از طریق صحبت کردن تأکید دارد. درمان ها نشان داده که خیلی از بیماران در طی درمان احساس بهتر و زندگی شادتری پیدا می کردند. برنز از منتقدین داروهای ضدافسردگی موجود بود و اعتقاد داشت تأثیر چندانی بر روی افسردگی ندارند، ضمن اینکه ممکن است حتی عوارض جانبی مهمی داشته باشند.

دیوید برنز با همین دیدگاه بود که به شیوه‌ی درمان شناختی رفتاری روی آورد و آن را برای اختلالات افسردگی و اضطراب توصیه کرد. کتاب «حال خوب» او که در سال 1981 منتشر شد، شیوه و نگاه او را به بهترین شکل نشان می‌داد. این کتاب بیش از پنج میلیون جلد فروش داشت و اتفاقی بزرگ در درمان محسوب می‌شد. برنز به‌عنوان روانپزشک چهره‌ی سرشناسی محسوب می‌شود و بیماران زیادی داشته است. سال‌ها درمان و مواجهه با موارد متعدد بیماری، باعث شده او رویکردش را توسعه دهد.

چهل سال بعد، در سال 2020، دکتر برنز کتاب جدیدی منتشر کرد که در آن تکنیک دیگری برای غلبه بر افسردگی و اضطراب ارائه می‌کند. او در کتاب حال عالی (Feeling Great) از مدل درمانی TEAM پرده‌برداری می‌کند. این اصطلاح از سرنام واژه‌های آزمایش (Testing)، همدلی (Empathy)، تنظیم لیست (Agenda-Setting) و روش‌ها (Methods) گرفته شده. این چهار عنصر، ابزارهای تیم تراپی هستند و آن را از دیگر زیرشاخه‌های درمان رفتاری شناختی متمایز می‌کنند. در این شیوه ابتدا شرایط بیمار آزمایش می‌شود، در مرحله‌ی بعد تراپیست با بیمار صحبت می‌کند و حرف‌هایش را می‌شوند، در مرحله‌ی سوم اهداف بیمار درک شده و درمانگر به او کمک می‌کند انگیزه را در خود تقویت کند و به سوی اهدافش پیش رود و در مرحله‌ی آخر، از روش‌های مختلف درمان شناختی رفتاری بهره خواهد برد تا اختلالات را برطرف سازد.

تمرین‌ها و تکنیک‌های کتاب حال عالی کمک می‌کنند احساسات و افکارتان را بهتر بشناسید و خود را بهبود دهید. این کتاب را مهدی قراچه‌داغی ترجمه و نشر ذهن‌آویز منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب حال عالی

  • کتاب حال عالی برای هر کسی که با اضطراب و افسردگی دست‌به‌گریبان است، ضروری می‌باشد. (دکتر متیو مِی)
  • جز «شگفت‌انگیز» چیزی نمی‌توان گفت. دکتر برنز نابغه‌ای تمام‌عیار است و با این کار و کتابش روان‌درمانی را هزاران سال جلوتر برده. (دکتر مایکل گرینوالد، روان‌شناس)
  • کتاب حال عالی به خاطر دقیق و کامل بودن، و همینطور لحن ساده و قانع‌کننده‌ی نویسنده‌اش، احتمالاً کتابی می‌شود که همه‌ی آن‌هایی که به دنبال منبعی جامع و کامل برای درمان اضطراب و افسردگی به روش CBT هستند، دائماً به آن رجوع می‌کنند. (دکتر سث گیلیان، مؤلف)

کتاب حال عالی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کسانی توصیه می‌شود که با افسردگی و اضطراب درگیر هستند و می‌خواهند شیوه‌ی درمانی‌ای نو و مدرن را تجربه کنند.

با دیوید برنز بیشتر آشنا شویم

دیوید دی. برنز (متولد 1942) روانپزشک، نویسنده و استاد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه استنفورد است. برنز به واسطه‌ی کتاب‌هایی که در دهه‌ی 1980 نوشته به شهرت رسیده و باعث شده شیوه‌ی رفتاردرمانی شناختی (CBT) در میان عموم شناخته شود. از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین آثار او می‌توان به کتاب‌های «از حال بد به حال خوب»، «وقتی اضطراب حمله می‌کند» و «احساس خوب با هم بودن» اشاره کرد.

دیوید برنز بیشتر بر روی درمان اضطراب و افسردگی متمرکز است و در طول چند دهه فعالیتش تلاش کرده، با شیوه‌های درمانی و تکنیک‌های جدید، به بیمارانش کمک کند بر این رنج غلبه کنند. او به خاطر تحقیقات و آثارش افتخارات زیادی کسب کرده، برای مثال جایزه‌ی بِنِت برای تحقیقات روانپزشکی و جایزه‌ی انجمن روان‌شناسی آمریکا.

در بخشی از کتاب حال عالی می‌خوانیم

آیا از داورى شدن و مورد انتقاد قرار گرفتن مى‌ترسید؟ آیا گاه خود را حقیرتر از دیگران مى‌پندارید و فکر مى‌کنید که آن‌ها شما را تحقیر مى‌کنند؟

اگر شما هم مانند اغلب مردم باشید، معتقدید و مجاب شده‌اید که داراى یک «نفس» و یا یک هویت هستید که مى‌توانید آن را اندازه بگیرید و با توجه به درآمد، هوش و ذکاوت، استعداد، موفقیت، وضع ظاهر، نژاد، جایگاه اجتماعى و یا برخى دیگر از معیارها درباره‌اش اعلام موقعیت نمایید. و وقتى کسل هستید یا احساس مى‌کنید که امنیت خاطر ندارید، احتمالاً راه را براى ناامیدى، یأس، افسردگى، اضطراب، احساس شرم و خجالت، احساس بى‌ارزش بودن و تنها بودن هموار مى‌کنید.

همان‌طور که مى‌بینید، براى این‌که باور کنید داراى یک خویشتن و نفس هستید، باید بهاى سنگینى بپردازید. پریشب با یکى از دوستانم، به نام جاناتان، پیتزا مى‌خوردیم. جاناتان ضمن صحبت‌هاى مختلف به من گفت در نه سال گذشته با یک غول زورگوى درونى در حال مبارزه بوده است. این غول درون که یک لحظه آرام و قرار ندارد در مقام انتقاد از اوست. به او مى‌گوید که یک شخص شکست‌خورده است زیرا از داشتن درآمد کافى محروم است، کار با اسم و رسمى ندارد و احساس مى‌کند شخصى بى‌ارزش است. این احساسات تا آخر روز با او مى‌مانند.

البته همیشه انتقاد از خود کاملاً بى‏دلیل نیست. جاناتان اخیرا در یک مناقصه کارش را، که نقاشى بود، از دست داد. درحالى‌‏که براى راه‌‏اندازى کارش تلاش بیش از اندازه کرده بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: دیروز و امروز
بخش 1: چگونه اضطراب و افسردگى را به شادى و نشاط تبدیل کنیم
1. چه احساسى دارید؟
2. حال عالى در 15 دقیقه
3. چرا روحیه‏‌مان خراب مى‏‌شود
4. داستان کارن: «من مادر بدى هستم.»
 5. داستان ملانى: «او از دیگران مى‌‏پرسد»
6. درمان سریع: آیا امکان‏پذیر است؟
7. داستان مارک: «من یک پدر شکست‏خورده هستم.»
8. داستان مریلین: «من سرطان ریه درجه 4 دارم.»
9. داستان سارا: «من از میکروب می‌ترسم!»
10. چگونه احساس خود را تغییر دهیم: قسمت 1
11. چگونه احساس خود را تغییر دهیم: قسمت 2
بخش 2: چگونه خطاهاى فکرى را نابود کنیم
12. تفکر هیچ یا همه‌‏چیز
13. تعمیم مبالغه‌‏آمیز
14. فیلتر ذهنى و بى‌‏توجهى به مثبت‏‌ها
15. نتیجه‌‏گیرى شتاب‏زده - ذهن‏خوانى
16. پیش‏گویى: قسمت 1
17.  پیش‏گویى: قسمت 2
18. بزرگ‏نمایى، کوچک‏نمایى
19. استدلال احساسى
20. عبارت‏هاى بایددار
21. برچسب زدن
22. سرزنش خود و سرزنش دیگران
بخش 3: بُعد معنوى و فلسفى: چهار «مرگ بزرگ» نفس
23. آیا داراى نفس هستید؟
24. آیا بعضى ارزشمندترند؟
25. آیا بعضى کمتر ارزشمند هستند؟
26. مشخص‏تر صحبت کنیم
27. چگونه به سپاسگزاران بپیوندیم
بخش 4: چگونه از برگشت بیمارى جلوگیرى کنیم
28. حال‏تان چطور است؟
29. حال عالى براى همیشه!
بخش 5: آیا به اعتبار بررسى‌‏هاى جدید مى‌‏توان گفت
30. رفتاردرمانى‏‌شناختى TEAM-CBT و...
31. چه عاملى افسردگى و اضطراب را سبب مى‏‌شود؟
بخش 6 : منابع دیگر
32. پنجاه روش براى تغییر دادن فکر
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حال عالی: تحولی نوین در درمان افسردگی و اضطراب
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات624
زبانفارسی
شابک978-600-118-480-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حال عالی

فرزان جوانی
۱۴۰۳/۱/۸
سلام و درودکتاب عالیست و ترجمه عالی واقعا خوبه من زیاد کتاب می‌خرم اما کم نظر میدم ولی حیفم اومد نگم و توصیه نکنم این کتاب ارزشمند رو با ترجمه آقای قراچه داغی بخونید حتما، به طور ریشه‌ای و منطقی عزت نفس داغون و افسردگی و اضطراب رو درمان می‌کنه آقای برنز مثل یک پدر مهربون فقط باید تکرار بشه تمرین‌ها تا شبکه عصبی جدیدی در مغز شکل بگیردسپاسگزارم
وسیم
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب بسیار خوبیه و کاربردی و علمی هستش که قطعا از خوندنش پشیمون نمیشد... فقط یک موردی هست که شاید بهتره بگم اول ها اگه کتاب‌های قبلی ایشون یعنی دکتر برنز رو خونده باشید مطالب این کتاب براتون مثل یک جمع بندی عالی هست ولی اگه هم نخونده باشید بازم خوبه. یادتون نره این کتاب فقط برای خوندن نیست و باید باهاش همراه باشید.
ابوالفضل
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
دستور العمل‌های قابل درک و مفیدی داره، واقع بینانه نگارش شده و از کتاب‌های زرد و بی محتوای مسخره روانشناسی نیست،
فقط باید مرتب تمرین‌های را انجام داد ولی در ابتدا یک دستورات کلی و مختصری داده و در اواسط شروع به باز کردن کلیات و شرح جزئیات نموده است. پنج ستاره برایش خوب است
محمد زرگران
۱۴۰۳/۱/۲۷
بهترین تکنیک‌ها برای کسایی که افسردگی دارن یا حالت‌های اضطراب رو تجربه میکنن رو در خودش جای داده. من بهتون قول میدم با انجام تمرین‌ها و تکنیک هاش مسائلتون در مدت کوتاهی برطرف میشه. تنها ایراد کتاب این بود که امکان هایلایت کردن جملات رو نداشت
زهرا امیرپناه
۱۴۰۳/۱/۳۱
مثل کتاب قبلی جناب برنز از حال بد به حال خوب که این کتاب ادامه اون کتاب می‌باشد فوق العاده بود، واقعا علت تمام احوالات خوب و بد ما از افکارمونه و این شناخت درمانی و راه حل‌ها به معنای واقعی حال تو خوب می‌کنه
ناصح تالاوی
۱۴۰۲/۷/۴
به شرطی که به حس ملال و مانع ذهنی غلبه کنین و تمرینات کتاب رو (مخصوصاً تمرینهای فصل یک) انجام بدین، و قدم به قدم با هر فصل یادداشت برداری کنین قطعا کتاب موثر و قوی‌ای خواهد بود
اسما جعفری
۱۴۰۱/۱۱/۹
عالی عالی. بهترین و کاربردی‌ترین کتاب جهت اضطراب و افسردگی. یک روان در مانگر کامل برای همه افراد. اضطراب من با خواندن فقط 100صفحه از کتاب خیلی کمتر شده. ممنونم از کتابراه برای این کتاب بی نظیر.
ali Aram
۱۴۰۲/۸/۸
کتابی خوبی عالی برای افراد‌ی مشکل شخصی دارند عالیه هست. مارو با خود آن خود بهتر آشنا میکنه خودشناسی واقعاً بیکران هست بی انتها. این کتاب روانشناسی فردی خوبی هست
فاطمه بابایی
۱۴۰۳/۱/۲۳
عالی با این کتاب میتونم به دانش آموزانم خیلی کمک کنم.. خدا رو شکر بابت آشنایی با این کتاب لطفا قطعا حتما تمارین رو انجام بدید
هلیا حسینی
۱۴۰۲/۵/۳۱
بسیار عالی و مفید
خیلی ساده و قابل فهم موضوعات رو بیان کرده بود.
اگر مشکل افسردگی و اضطراب دارید یک گزینه‌ی خیلی خوبی می‌تواند باشد.
Ehsan
۱۴۰۲/۸/۲
این کتاب شبیه کتاب وقتی اضطراب وارد میشود دیوید برنز درمان شناخت درمانی با مثال‌های فراوان از مراجعینش
مهرداد قربانی
۱۴۰۲/۷/۶
این کتاب خلاصه‌ی کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند دیوید برنز هست بیشتر. و البته بیشتر مکتب دیوید برنز. عالیه
فاطمه حسینی
۱۴۰۳/۱/۱۳
از دیوید برنز و ترجمه اقای قراچه داغی هرچه میتونید، مطالعه کنید. هردو فوق العاده حرفه‌ای هستند
محمد نوبهار
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب بسیار و بسیار موثری برای شناخت اضطراب و مشکلات روحی می‌باشد و من مطالعه آن را پیشنهاد میکنم.
حسین اسماعیلی
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
کتابی با شباهتهای بسیار به کتابهای قبل و من بخاطر صدای راوی خریدم
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب حال عالی

برای دریافت کتاب حال عالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.