معرفی و دانلود کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته

عکس جلد کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته
قیمت:
۴۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته

کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته به قلم محمد کریمی‌ زاده اردکانی و محسن مرادی به توضیح چگونگی اجرای ورزش والیبال نشسته، قوانین و تجهیزات مورد نیاز آن پرداخته است. نویسندگان در این اثر وارد مبحث تخصصی آسیب‌ها شده و شرح می‌دهند که چطور می‌توان آسیب‌ها و خطرات احتمالی را که در طول انجام این ورزش برای ورزشکاران اتفاق می‌افتند، به حداقل رساند.

درباره‌ی کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته

ورزش والیبال نشسته برای اولین بار در سال 1976 در شهر تورنتوی کانادا، برگزار شد. این ورزش که توسط جی مورگان و با الهام از تنیس و بسکتبال ابداع شده، ورزشی پرطرفدار و مخصوص افرادی است که مشکلات حرکتی دارند یا نمی‌توانند به صورت ایستاده بازی کنند. والیبال نشسته یک ورزش پارالمپیکی محسوب می‌شود و ورزشکاران می‌توانند در مسابقات بین‌المللی مخصوص خود در آن شرکت کنند.

معرفی و دانلود کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته

در این ورزش نیز، مانند والیبال عادی، تعداد ورزشکاران شش نفر است و قوانین تقریبا مشابهی دارد. در والیبال نشسته ورزشکاران باید با استفاده از دست‌ها، پاها و بدن خود توپ را به سمت زمین حریف حرکت داده و مانع از سقوط توپ در زمین خودی شوند. این ورزش نیازمند هماهنگی میان بازیکنان، قدرت فیزیکی، توانایی تصمیم‌گیری سریع و حرکت دقیق است. گرچه این ورزش می‌تواند بر بهبود قدرت عضلات، هماهنگی حرکات و قدرت استقامت بدن تاثیرگزار باشد اما گاها موجب آسیب‌هایی به عضلات و مفاصل نیز می‌شود.

کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته نکات و راهکارهایی را برای جلوگیری از همین آسیب‌ها بیان می‌کند. این کتاب که توسط محمد کریمی زاده اردکانی و محسن مرادی نوشته شده است از تاریخچه‌ی شکل‌گیری ورزش والیبال نشسته آغاز کرده و در نهایت به تمرینات و پروتکل‌های جلوگیری از آسیب‌های ورزشی می‌پردازد.

کتاب حاضر شامل سه بخش و هفده فصل می‌شود. بخش ابتدایی کتاب به معرفی کامل این ورزش اختصاص یافته و از عناوین فصول این بخش می‌توان به قوانین، موقعیت‌های ویژه، تجهیزات و معرفی کلاس‌بندی رشته‌ی مورد نظر اشاره کرد.

بخش دوم به آسیب‌هایی اشاره می‌کند که ممکن است بازیکنان طی انجام این ورزش با آن رو‌به‌رو شوند. محمد کریمی زاده اردکانی و محسن مرادی در این بخش ابتدا به بررسی نرخ آسیب‌های وارد آمده به ورزشکاران در رشته‌ی والبیال نشسته در مسابقات پارالمپیک 2012 و 2016 می‌پردازند و سپس به سراغ بررسی این آسیب‌ها می‌روند. یکی از بزرگترین خطراتی که ممکن است در طول بازی والبیال نشسته بازیکنان را تهدید کند، آسیب مفصل شانه است که شامل آرتروز شانه، در رفتگی شانه، آسیب لابروم، سندروم گیرافتادگی شانه و... می‌شود.

سومین بخش کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته حاوی تمارینی برای جلوگیری از این قبیل آسیب‌هاست. نویسندگان در خلال این بخش تمریناتی را از قبیل تمرینات پیلاتس، تمرینات نوسانی یا آونگی، تمرینات ثبات مرکزی و غیره ارائه می‌دهند و همچنین شرح می‌دهند که کمک‌های اولیه در برخورد با این آسیب‌ها شامل چه چیزهایی است و با رعایت چه پروتکل‌هایی می‌توان از این آسیب‌های جلوگیری کرد.

کتاب حاضر برای همه‌ی فعالان در این رشته‌ی ورزشی کاربردی و مفید خواهد بود. این اثر به همت انتشارات حتمی چاپ و منتشر شده است.

کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ تربیت بدنی، مربیان رشته‌ی والیبال نشسته و بازیکنان مشغول در این رشته، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته می‌خوانیم

علی‌رغم شباهت اصول کلی، در والیبال نشسته تفاوت‌هایی با والیبال ایستاده وجود دارد. اول، هنگام ضربه‌زدن به توپ، بخشی از تنه بازیکن باید در تماس با زمین باشد. دوم، پاهای بازیکن ممکن است از خط حین سرویس، حمله یا خط وسط تا زمانی که هیچ تداخلی یا برخوردی با بازیکن حریف وجود نداشته‌باشد، عبور کند. سوم، مسدود کردن یا حمله به سرویس در والیبال نشسته قانونی است. سرعت والیبال نشسته در سطح رقابتی سریع‌تر از والیبال ایستاده ذکر شده‌است.

همه ورزشکاران دارای نقص جسمی واجد شرایط هستند. ورزشکاران شرکت‌کننده در این رشته بیشتر شامل: قطع و نقص عضوها، آسیب نخاعی، فلج مغزی می‌باشد. قبل از شرکت در والیبال نشسته، ورزشکاران باید یک کلاس‌بندی رسمی توسط یک کلاس‌بند انجام دهند. کلاس‌بندها باید برای کلاس‌بندی ایالتی، ملی و بین‌المللی معتبر باشند تا در این فرایند شرکت کنند.

فهرست مطالب کتاب

معرفی رشته ورزشی والیبال نشسته
قوانین
موقعیت‌های ویژه
تجهیزات
معرفی کلاس‌بندی رشته ورزشی مورد نظر
سایر معلولیت‌ها
اپیدمیولوژی آسیب‌های والیبال نشسته
نرخ بروز آسیب در بازی‌های پارالمپیک ریو 2016
نرخ بروز آسیب در بازی‌های پارالمپیک لندن 2012
تمرین/ مسابقه
بررسی آسیب‌های اندام فوقانی و تحتانی در والیبال نشسته
انواع آسیب‌های شانه در والیبال نشسته
آشنایی با مفاهیم و اصول پیشگیری از آسیب
روش‌های ارزیابی میزان خطر بروز آسیب در ورزشکاران
کمک‌های اولیه و بازتوانی دوره حاد
تمرینات و پروتکل‌های پیشگیری از بروز آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته
نمونه پروتکل تمرینی برای پیشگیری از آسیب در مفصل شانه
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-600-355-579-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته

برای دریافت کتاب پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در والیبال نشسته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.