معرفی و دانلود کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال

عکس جلد کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال نوشته‌ی نادر شوندی، حمید رجبی و علی گرزی شامل تمرینات بدنی زمان‌بندی شده برای والیبالیست‌هاست که با دیدگاه‌ها و نکات آموزشی مختلف و کاربردی همراه شده تا ورزشکاران را به بهترین شکل برای حضور در زمین و مسابقات آماده کند. از ویژگی‌های مثبت این کتاب که آن را از سایر منابع مشابه متمایز می‌کند، حضور همزمان مطالب تئوری و عملی‌ در کنار هم است که آن را به یک مرجع علمی و کاربردی تبدیل کرده است.

درباره‌ی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال

والیبال رشته‌ای پرطرفدار است که برای اولین‌بار در قرن نوزده توسط ویلیام. جی مورگان در ایالات متحده ابداع شد. مورگان قصد داشت یک بازی را اختراع کند که از نظر فعالیت بدنی کمتر از بسکتبال باشد اما همچنان در آن به مهارت و هماهنگی نیاز باشد. ایده‌ی اولیه‌ی او برای ورزش والیبال به سرعت محبوب و پرطرفدار شد و به کشورهای دیگر راه یافت. والیبال توسط دو تیم شش نفره بازی می‌شود و هر کدام از دو تیم می‌کوشند تا با ضربه زدن توپ از روی تور به زمین حریف، امتیاز کسب کنند. یکی از جنبه‌های مهم و کلیدی این ورزش کار تیمی و همیاری است. بازیکنان در خلال این بازی مدام ناگزیرند تا ارتباط موثری با هم برقرار کنند و در دفاع، جایگاه یکدیگر را پوشش دهند. این ورزش نه‌تنها نیاز به مهارت، هماهنگی بدنی، چابکی و قدرت دارد، بلکه تمرکز ورزشکار را نیز به چالش می‌کشد و بازیکن در تمام لحظات باید متمرکز و هوشیار باشد تا بتواند حرکات حریف خود را پیش‌بینی کند.

معرفی و دانلود کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های موردنیاز در این ورزش، قدرت بدنی بالا است تا ورزشکار بتواند در خلال بازی، اجرای پر جنب‌وجوشی از خودش به نمایش گذاشته و رمق خود را طی پرش‌ها و حرکات تند از دست ندهد. اما چطور می‌توان به این آمادگی بدنی و قدرت رسید؟ چنانچه کسیقدرت بدنی خوبی ندارد، چطور می‌تواند این قوا را درون خود افزایش دهد و بهترین برنامه‌ی تمرینی برای این کار چیست؟ نادر شوندی، حمید رجبی و علی گرزی در کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهند و برنامه‌ی تمرینی کاملی را ارائه می‌دهند تا ورزشکاران بتوانند در کمترین زمان ممکن به بهترین نتیجه دست یابند.

این کتاب از دو فصل تشکیل شده است. فصل اول با مبانی، تاریخچه و واژه‌شناسی این رشته‌ی ورزشی آغاز شده و به مرور به سراغ مواردی همچون «تمرین ویژه ورزش»، «تمرین ویژه مسابقه»، «زمان‌بندی قدرت و توان به روش آمریکایی» و مواردی از این دست می‌رود. فصل دوم نیز به زمان‌بندی تمرینات قدرتی در والیبال اختصاص یافته است و در طی آن نویسندگان از مسائلی نظیر «آسیب‌های ویژه در ورزش والیبال»، «ویژگی‌های آناتومیکی و حرکت شناختی والیبال» و... صحبت می‌کنند.

از ویژگی‌های مثبت این اثر ذکر دیدگاه‌های متنوع در باب هر تمرین است که دید بازتری را برای انتخاب برنامه‌های تمرینی به ورزشکار می‌بخشد. این کتاب توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده و منتشر شده است.

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای ورزشکاران و مربیان شاغل در رشته‌ی ورزشی والیبال مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال می‌خوانیم

ذکر این نکته حائز اهمیت است که مربی یا ورزشکار باید مراقب باشد تا حجم تمرین را به‌طور خیلی سریع و هم‌زمان با استفاده از شدت‌های بالای تمرین و یا وزنه‌های سنگین افزایش ندهد. تحت فشار قرار دادن ورزشکار با تمرین خیلی سخت می‌تواند منجر به سندرم بیش‌تمرینی جدی شود که پیشرفت او را تا ماه‌ها به خطر می‌اندازد. با اینکه بروز چنین پدیده‌ای (بیش‌تمرینی) به کار بیش از اندازه‌ای نیاز دارد، ورزشکاران با انگیختگی بالا به‌سادگی می‌توانند دچار این اشتباه شوند که برای پیشرفت در تمرین و اجرای ورزشی چنین تمرین سختی ضروری است. بنابراین، کنترل فشار تمرین اهمیت دارد. یادآوری می‌شود که حرکات ورزشی موجود در یک برنامه‌ی تمرین (مانند حرکات گوناگون عضلات سینه) می‌توانند تأثیر منفی بر یکدیگر داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار IOC
پیشگفتار تهیه‌کنندگان
مقدمه
فصل اول: مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی
دلایل پیدایش زمان‌بندی
مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی
واژه‌شناسی زمان‌بندی سنتی اروپایی
چرخه‌ی بلند
چرخه‌ی متوسط
چرخه‌ی کوچک
تعیین مراحل تمرین برای تعریف چرخه‌ها
انواع واژه‌شناسی مراحل تمرین
تمرین عمومی
تمرین ویژه‌ی ورزش
تمرین ویژه‌ی مسابقه
زمان‌بندی قدرت و توان به روش آمریکایی
مرحله‌ی آماده‌سازی عمومی
برنامه‌های زمان‌بندی خطی
برنامه‌های زمان‌بندی غیرخطی
شروع تمرین قدرتی با یک برنامه پایه
فصل دوم: زمان‌بندی تمرینات قدرتی در والیبال
زمان‌بندی تمرینات قدرتی در والیبال
ویژگی‌های عملکردی و فیزیولوژیکی والیبال
ویژگی‌های آناتومیکی و حرکت‌شناختی والیبال
آسیب‌های ویژه در ورزش والیبال
طراحی چرخۀ بلند
چرخه‌ی متوسط خارج فصل 1- آماده‌سازی عمومی
چرخه‌ی متوسط خارج فصل 2- آماده‌سازی اختصاصی
چرخه‌ی متوسط پیش‌فصل
تمرینات ماکزس
چرخه‌ی متوسط فصل مسابقه
نتیجه‌گیری
منابع
واژه‌نامه‌ی حرکات قدرتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات71
زبانفارسی
شابک978-600-5751-73-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال

برای دریافت کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در والیبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.