معرفی و دانلود کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

عکس جلد کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی، رمانی سرگرم‌کننده نوشته‌ی رولد دال است که ماجراجویی‌های چارلی باکت را روایت می‌کند. چارلی، قهرمان داستان و پسر خوش‌شانسی است که بلیت طلایی ورود به کارخانه‌ی شکلات‌سازی ویلی ونکا را پیدا می‌کند. این کتاب، یکی از محبوب‌ترین آثار داستانی سراسر دنیاست که بارها مورد اقتباس قرار گرفته و جذابیت آن به‌حدی است که مخاطبان بزرگسال را هم به وجد می‌آورد.

درباره‌ی کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی

رولد دال (Roald Dahl)، با نگارش کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی (Charlie and the Chocolate Factory)، ایده‌ی هیجان‌انگیز بازدید از دنیای شگفت‌انگیزی را که با شکلات پر شده در قالب رمانی جذاب و پرکشش، برای نسل‌های گوناگون جاودانه کرده است. این کتاب، در دسته‌ی آثار ادبی کودک و نوجوان قرار دارد. با این حال جذابیت آن سبب شده تا مورد توجه مخاطبان بزرگسال هم قرار بگیرد.

داستان، حول محور شخصیت چارلی باکت می‌چرخد. پسربچه‌ای متعلق‌به خانواده‌ای فقیر که شانس این را پیدا می‌کند تا از یک کارخانه‌ی شکلات‌سازی تازه‌تأسیس بازدید کند. این روایت، از تجربه‌ی شخصی رولد دال در دوران مدرسه‌اش الهام گرفته شده. در آن زمان هم یک کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی شکلات، بلیت‌های محدودی در بسته‌بندی محصولات خود قرار می‌داد که پیدا کردن یکی از آن‌ها، حسابی کودکان را به تکاپو انداخته بود. در داستان رمان پیش رو هم با ماجرای مشابهی مواجهیم. چراکه بازدید از کارخانه‌ی محبوب ویلی ونکا، تنها برای پنج کودک امکان‌پذیر است و چارلی باکت، یکی از آن‌هاست. قهرمان داستان و پسر شجاع و کنجکاوی که آماده‌ی تجربه‌ی عجیب‌ترین اتفاقات زندگی‌اش است. رولد دال از جمله نویسندگان مطرحی است که بر دنیای کودکان احاطه دارد و با تسلط بر آرزوها، نیازها و خواسته‌های آنان دنیایی را خلق می‌کند برایشان لذتبخش است. او هیچگاه با زبان مستقیم مخاطبان کودک و نوجوان خود را نصیحت نمی‌کند. بلکه مسیری مقابل آنان قرار می‌دهد که خودشان برای رویاپردازی و تحقق رویاها تلاش کنند.

کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی در سال 1964 وارد بازار شد و داستان آن در کتاب «چارلی و آسانسور شیشه‌ای بزرگ» ادامه پیدا کرد. نویسنده قصد داشت کتاب سومی هم در ادامه‌ی آن بنویسد که متأسفانه به پایان نرسید. با این حال این دو اثر، مجموعه‌ی چارلی باکت نام گرفتند و در سراسر جهان به شهرت رسیدند.

کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی را انتشارات سپاس با ترجمه‌ی علی هداوند منتشر کرده است.

اقتباس‌های هنری از کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی

کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی، بارها و بارها در پلتفرم‌های مختلف هنزی نظیر سینما، تلویزیون، رادیو، پادکست، بازی و غیره مورد اقتباس قرار گرفته که در ادامه به شماری از برجسته‌ترین نمونه‌ها اشاره می‌شود:

  • اقتباس سینمایی مل استوارت در سال 1971 برای ساخت فیلم موزیکال «ویلی ونکا و کارخانه‌ی شکلات‌سازی».

  • اقتباس سینمایی تیم برتون در سال 2005 برای ساخت فیلمی موزیکال با همین نام.

  • اقتباس شبکه‌ی بی‌بی‌سی برای ساخت یک برنامه‌ی رادیویی هفت قسمته که در تاریخ 6 فوریه تا 20 مارس 1983 پخش شد.

  • اقتباس اپرایی پیتر اش، آهنگساز آمریکایی و دونالد استوراک، شاعر انگلیسی، برای ساخت اجرای «بلیت طلایی» که در سال 2010 به نمایش گذاشته شد.

  • الهام‌بخش پادکست «The Candyman» توسط شماری از کمدین‌های ساکن ملبورن ساخته شده و وقایع رمان را به‌صورت طنز و در ژانر جنایی روایت می‌کند.

و...

جوایز و افتخارات کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی

  • قرارگیری در فهرست 100 کتاب برتر نوجوانان و بزرگسالان تمامی دوره‌ها به انتخاب مجله‌ی تایم
  • حضور در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک آمازون در سال 2016
  • دریافت جایزه‌ی کتاب پیتر آبی در سال 2000
  • دریافت جایزه‌ی کتاب کودک هزاره در سال 2000
  • کسب رتبه‌ی 35ام در نظرسنجی سال 2003 بی‌بی‌سی، که برای شناسایی «دوست‌داستنی‌ترین رمان ملت بریتانیا» در انگلیس به راه افتاد.

و...

نکوداشت‌‌های کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی

  • رولد دال با شوخ‌طبعی پرمایه و ملاحظه‌کارانه‌اش، به تخیل خود اجازه می‌دهد تا در سرزمین پریان چرخ بزند. (مجله‌ی نیویورک‌تایمز)
  • داستانی ماندگار و همیشگی برای کودکان. (دیوید ویلیامز)

کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و مناسب را برای کودکان 8 تا 12 سال رقم می‌زند. هرچند که داستان فوق‌العاده‌ی آن تاکنون نوجوانان و بزرگسالان بسیاری را هم به وجد آورده است.

با رولد دال بیشتر آشنا شویم

رولد دال، زاده‌ی 1916، نویسنده‌ی انگلیسی داستان‌های کودک است. محبوبیت او باعث شد تا یکی از بزرگ‌ترین داستان‌نویسان قرن بیستم در حوزه‌ی ادبیات کودک نام بگیرد. بیش از 300 میلیون نسخه از کتاب‌های او در جهان به فروش رفته و همچنان هم مورد توجه قرار دارد. از افتخارات رولد دال می‌توان به دریافت جایزه‌ی کتاب بریتانیا در بخش نویسندگان کودک سال 1990، اشاره کرد. مجله‌ی تایمز هم در سال 2008 فهرستی تهیه کرد که شامل 50 نویسنده‌ی برتر بریتانیا از سال 1945 می‌شد و رولد دال در رتبه‌ی شانزدهم آن قرار داشت. این اسطوره‌ی داستان‌های کودک، درنهایت در سال 1990 درگذشت. اما برای گرامی‌داشت هنر او «جایزه‌ی بامزه‌ی رولد دال» (The Roald Dahl funny Prize) به راه افتاد که سالانه به برترین نویسندگان کتاب‌های طنز کودک و نوجوان اهدا می‌شود.

در بخشی از کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی می‌خوانیم

در خود شهر، درست در دیدرس خانه‌ای که چارلی در آن زندگی می‌کرد، کارخانه‌ی بزرگ شکلات سازی بود! فکرش را بکنید! ضمناً یک کارخانه شکلات سازی ساده و معمولی هم نبود؛ بزرگترین و معروف‌ترین کارخانه‌ی شکلات سازی جهان بود! کارخانه‌ی شکلات سازی ونکا که مال مردی بود به نام آقای ویلى ونکا مخترع و سازنده‌ی شکلات‌هایی که نظیر نداشتند؛ و عجب جای محشر و فوق العاده‌ای بود: دروازه‌های آهنی بسیار بزرگی که راه ورود به آن بودند؛ دیوار بلندی که دور آن کشیده شده بود؛ دودی که از دودکش‌های آن بیرون می‌زد؛ و صداهای ویژویژ و وزوزی که از عمق کارخانه به گوش می‌رسید؛ و ضمناً بیرون دیوارها تا شعاع حدود یک کیلومتری، هوا سرشار بود از بوی شدید شکلات مذاب!

چارلی باکت کوچولو روزی دو بار که به مدرسه می‌رفت و به خانه باز می‌گشت، باید از جلو دروازه‌های کارخانه رد می‌شد؛ و هر بار که از آنجا‌ی گذشت، خیلی آهسته قدم بر می‌داشت و دماغش را در هوا رو به بالا نگه می‌داشت و بوی تند شکلات را با نفس‌های عمیق تنفس می‌کرد. آه که چقدر این بو را دوست داشت و چقدر دلش می‌خواست وارد کارخانه شود و ببیند آن جا چه شکلی است!

فهرست مطالب کتاب

چارلی می‌آید
کارخانه‌ی آقای ویلی ونکا
آقای ونکا و شاهزاده‌ی هندی
کارگران مخفی
بلیت های طلایی
اولین یابندگان
روز تولد چارلی
دو بلیت طلایی دیگر پیدا می‌شود
پدربزرگ جو دل به دریا می‌زند
گرسنگی خانواده شروع می‌شود
معجزه
روی بلیت طلایی چه نوشته بود
روز بزرگ فرا می رسد
آقای ویلی ونکا
اتاق شکلات
اومپا - لومپاها
آگوستوس گلوپ از لوله بالا می‌رود
پایین دست رودخانه‌ی شکلات
اتاق اختراع - آب‌نبات‌های عمری و آب نبات مو
دستگاه بزرگ آدامس‌سازی
خداحافظ ویولت
در راهرو
آب‌نبات‌های چارگوش که گرد به نظر می‌رسند
وروکا در اتاق آجیل
آسانسور بزرگ شیشه‌یی
اتاق شکلات تلویزیونی
ما یک تی‌وی در تلویزیون
فقط چارلی می‌ماند
بقیه‌ی بچه‌ها به خانه برمی‌گردند
کارخانه‌ی شکلات‌سازی چارلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی
نویسنده
مترجمعلی هداوند
ناشر چاپیانتشارات سپاس
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-600-6767-12-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

پانیسا اسفندیاری
۱۴۰۲/۹/۲۹
عاااااااااااالیه من خیلی این کتاب رو دوست دارم و این فکر میکنم دومین باری باشه که میخونمش حتما پیشنهاد میکنم بخونید و حتما فیلمش رو هم تماشا کنید اون هم خیلی جذاب و قشنگه ممنونم از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

برای دریافت کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.