معرفی و دانلود کتاب چرا؟

عکس جلد کتاب چرا؟
قیمت:
۴۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا؟

کتاب چرا؟ نوشته‌ی لی‌لا پراپ کودکان را به دنیای حیوانات می‌برد. نویسنده با پرسیدن سوالات مختلف و دادن پاسخ‌های متفاوت، کودک را در مرزی بین سرگرمی و آموزش قرار می‌دهد و ویژگی‌های حیوانات را در قالب فرآیندی تعاملی به او می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب چرا؟

کتاب چرا؟ (Why) نوشته‌ی لی‌لا پراپ (Lila Prap)، با ساختاری جدید و جالب ویژگی‌های حیوانات را به کودکان آموزش می‌دهد.

نویسنده در این کتاب سوالاتی در مورد 14 جانور می‌پرسد و به هر سوال چند پاسخ می‌دهد. بعضی از این جواب‌ها علمی هستند و بعضی غیرواقعی. پاسخ‌های علمی با علامتی از پاسخ‌های غیرواقعی جدا شده‌اند. جواب‌های غیرواقعی به سوالات، جنبه‌ی طنز دارند و کودک را می‌خندانند. تمایز گذاشتن بین این دو گونه‌ی پاسخ‌ها، ذهن کودک را برای درک جهان پیرامونی درگیر می‌کند.

هدف لی‌لا پراپ از آمیختن طنز و واقعیت این است که کودک در فضایی شاد و لذت‎‌بخش به آموختن مطالب بپردازد و جذابیت آموختن نزد او حفظ شود. دیگر آنکه، جواب‌های غیرواقعی و خنده‌دار در کنار جواب‌های علمی، جنبه‌های متفاوتی از یک موضوع را پیش چشم کودک قرار می‌دهد و قدرت خلاقیت او را تقویت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب چرا؟

ویژگی دیگر کتابِ چرا، تعاملی بودن آن است. نویسنده در آغاز کتاب به کودک پیشنهاد می‌دهد تا سوالات متفاوتی در مورد حیوانات مختلف از خود بپرسد و تلاش کند جواب‌های واقعی و خنده‌داری برای هر سوال پیدا کند. این مطلب موجب درگیر شدن ذهن کودک با مسئله‌ی آموزش و خلاقیت می‌شود. حالا کودک هم به دنبال پاسخ علمی است تا بیاموزد و هم به دنبال ساختن پاسخ‌های خنده‌دار است تا خلاقیتش را بروز دهد.

کتاب چرا توسط لی‌لا پراپ نوشته و تصویرگری شده است و در انتشارات چ، بخش کودک و نوجوان نشر چشمه، با ترجمه‌ی شیوا حریری به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب چرا؟

  • چرا کتابی است هم برای افراد باهوش و هم برای جویندگان علم که البته این دو ویژگی در هر کودکی وجود دارد. (بانی دیگ، فوروُرد ریویوز)
  • کتاب چرا، آمیختگی شفافیت و شوخ‌طبعی را نشان می‌دهد. (فوروُرد ریویوز)
  • چند پاسخ احمقانه به والدین و کودک این فرصت را به آنان می‌دهد تا پیش از دریافت پاسخ واقعی با هم بخندند؛ سپس پراپ پاسخ واقعی را در اختیارشان قرار می‌دهد. سبک قوی و روان پراپ والدین را مجبور می‌کند به دنبال آثار او بگردند تا دیوار اتاق بازی فرزندشان را با آن تزئین کنند. (Curled Up Kids)

کتاب چرا؟ برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای کودکان 7 تا 9 سال، مربیان مهد کودک و والدینی که فرزند زیر هفت سال دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب چرا؟ می‌خوانیم

چرا گردن زرافه‌ها دراز است؟
دوست دارند سرشان به ابرها برسد.
چون بدنشان کندتر از سرشان است.
واقعا نمی‌دانم.
چون ماکارونی نپخته قورت داده‌اند.
حیوانات گوناگونی در کنار زرافه‌ها زندگی می‌کنند، اما غذای زیادی آن‌جا وجود ندارد. زرافه‌ها باید از گردن درازشان ممنون باشند که می‌توانند برگ‌های اقاقیا را بخورند. این درخت در ارتفاع رشد می‌کند و حیوانات دیگر به آن نمی‌رسند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا؟
نویسنده
مترجمشیوا حریری
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-5212-64-0
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چرا؟

برای دریافت کتاب چرا؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.