معرفی و دانلود کتاب گوردون را ندیدی؟

عکس جلد کتاب گوردون را ندیدی؟
قیمت:
۴۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گوردون را ندیدی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گوردون را ندیدی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گوردون را ندیدی؟

کتاب گوردون را ندیدی؟ نوشته‌ی آدام جی اپستاین و تصویرسازی روت چَن، کتابی در ژانر بگرد و پیدا کن است که بچه‌ها باید در آن کاراکتر گوردون را از میان شخصیت‌های مختلف پیدا کنند. اما مسأله اینجاست که گوردون اصلاً دوست ندارد خود را قایم کند. او همیشه می‌خواهد جلوی چشم باشد و دیده شود. حالا ما باید چه کسی را پیدا کنیم؟ این داستان در لیست بهترین کتاب‌های کودک سال 2021 نشریه‌ی تایم قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب گوردون را ندیدی؟

کتاب‌های بگرد و پیدا کن (Seek and Find) به ‌نوعی از کتاب‌های سرگرمی اطلاق می‌شوند که مخاطب باید در آن‌ها به دنبال اشیا یا کاراکترهای خاصی بگردد و آن‌ها را بیابد. این آثار که مخصوص بچه‌های پیش‌دبستانی و اوایل دوران ابتدایی هستند، به آن‌ها یاد می‌دهند که با دقت زیادی به اطرافشان نگاه کنند و اشیا، حیوانات یا حروف را بشناسند. این کتاب‌ها عموماً فرم مشخصی دارند و از قاعده‌ی خاصی تبعیت می‌کنند. اما یکی از عجیب‌ترین و منحصربه‌فردترین کتاب‌های این ژانر، داستان گوردون را ندیدی؟ (Have You Seen Gordon) نوشته‌ی آدام جی اپستاین (Adam Jay Epstein) است. در این قصه، مخاطب قرار است حیوانی به نام گوردون را میان جمعیت یک شهر پیدا کند. اما مشکل اینجاست گوردون از این بازی خوشش نمی‌آید. او دوست ندارد خودش را پنهان کند. برعکس، می‌خواهد در مقابل چشم‌ها باشد و مثل بازیگرها بدرخشد. روای داستان هر بار از گوردون خواهش می‌کند که قایم شود ولی او دقیقاً در وسط تصاویر می‌ایستد و لباس‌هایی می‌پوشد که به‌راحتی از دیگران متمایز شود.

آدام جی اپستاین داستان گوردون را ندیدی؟ را از یک داستان بگرد و پیدا کن صرف بالاتر می‌برد و می‌کوشد مفاهیم مهمی را در آن مطرح کند. مهم‌ترین موضوعی که او روی آن دست می‌گذارد، تفاوت بین اشخاص است. درحالی‌که گوردون دوست دارد دیده شود، کاراکتر دیگر این کتاب، یعنی جِین، خجالتی است و نمی‌خواهد کسی او را ببیند. راوی قصه اصرار دارد که ما به جای گوردون جِین را پیدا کنیم ولی جِین از جلوی دید فرار کرده و خود را در صفحات قبلی پنهان می‌کند . اینجا راوی می‌فهمد که باید به تفاوت و خواست آدم‌ها احترام بگذارد و بدون اجازه، آن‌ها را وادار به انجام کاری نکند. گوردون نمی‌خواست پنهان شود و جین نمی‌خواست دیده شود؛ پس او باید به ویژگی هر دوی آن‌ها احترام بگذارد. ما باید یاد بگیریم که پیش از هر کاری از آدم‌ها اجازه بگیریم و اگر رضایت داشتند، درخواستمان را مطرح می‌کنیم. این‌طوری می‌توانیم دوست‌های بهتری برای هم باشیم.

ویژگی ممتاز کتاب گوردون را ندیدی؟ تصویرسازی‌های قدرتمند و درخشان روت چَن (Ruth Chan) است. او با تصاویر شلوغ، شاد و رنگی‌اش کمک زیادی به جذابیت کتاب کرده است؛ به‌طوری‌که مخاطب خردسال می‌تواند داستان و مفاهیم آن را درک کرده و همچنین قادر است با کتاب بازی کند و شخصیت‌های مطرح‌شده را در آن بیابد.

داستان گوردون را ندیدی؟ در سال 2021 در لیست بهترین کتاب‌های کودک نشریه‌ی تایم قرار گرفت. این اثر را انتشارات کتاب چ با ترجمه‌ی شیوا حریری به چاپ رسانده است.

در نکوداشت کتاب گوردون را ندیدی؟

  • به دنبال کلمه‌ی دیگری برای وصف کردن این اثر موفق نباشید: در یک‌کلام عالی! (Kirkus Reviews)

کتاب گوردون را ندیدی؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 5 تا 8 ساله که از دوستداران کتاب‌های علمی و آموزشی هستند، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب گوردون را ندیدی؟ می‌خوانیم

می‌توانی گوردون را در شهر پیدا کنی؟ دارد می‌دود؟ هات‌داگ می‌خورد؟ مطئنم می‌توانی پیدایش کنی. می‌توانی گوردون را در شهربازی پیدا کنی؟ منتظر است سوار ماشین‌برقی شود؟ در حال تماشای... آهای، گوردون! خوب قایم نشده‌ای ها!
اوخ! ببخشید!
عیبی ندارد. در صفحه‌ی بعد می‌توانی قایم شوی. می‌توانی گوردون را در بازار تره‌بار پیدا کنی؟ دارد توت‌فرنگی می‌خرد؟ یا این‌که یک کلاه خال‌خالی صورتی سرش گذاشته و همه می‌توانند راحت پیدایش کنند!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گوردون را ندیدی؟
نویسنده
مترجمشیوا حریری
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-5212-47-3
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گوردون را ندیدی؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گوردون را ندیدی؟

برای دریافت کتاب گوردون را ندیدی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.