معرفی و دانلود کتاب چشم‌اندازی از پل

عکس جلد کتاب چشم‌اندازی از پل
قیمت:
۴۰,۲۵۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چشم‌اندازی از پل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چشم‌اندازی از پل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چشم‌اندازی از پل

کتاب چشم‌اندازی از پل نوشته‌ی آرتور میلر یکی از نمایشنامه‌های کلاسیک مدرن است که مضامینی نظیر خیانت، انتقام و مسئولیت‌پذیری را در هم آمیخته است. این نمایشنامه‌ که بارها در صحنه‌های مختلف به نمایش در آمده، داستان جالبی از یک عشق ممنوعه را در اثنای زندگی مهاجران غیرقانونی در دهه‌ی 1950 و در آمریکا روایت می‌کند. گفتنی است که کتاب حاضر ذیل مجموعه نمایشنامه‌های نشر بیدگل به انتشار رسیده است.

دربار‌ه‌ی کتاب چشم‌اندازی از پل

کتاب چشم‌اندازی از پل (View From The Bridge) اثر خواندنی آرتور میلر (Arthur Miller) نمایشنامه‌ای است که برای اولین بار در سال 1955 روی صحنه رفت. این نمایشنامه بارها و بارها در سراسر دنیا در سالن تئاترهای مختلف به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان مواجه شد. نمایشنامه چشم‌اندازی از پل در ایران هم به کارگردانی منیژه محامدی روی صحنه رفته است. آرتور میلر در نمایشنامه‌ی چشم‌اندازی از پل سراغ روایتی از زندگی مهاجران غیرقانونی در دهه 1950 در آمریکا رفته است و مانند سایر آثارش به نقد جامعه‌ی آمریکا می‌پردازد.

داستان این نمایشنامه از این قرار است: ادی کاربون باربری‌ست که در لنگرگاه بندر بروکلین کار می‌کند. او از مهاجران ایتالیایی‌ است که با خانواده‌اش در آمریکا ساکن شده. همسر ادی خواهرزاده‌اش را که کتی (کاترین) نام دارد و پدر و مادرش را از دست داده نزد خود می‌آورد تا با آن‌ها زندگی کند. رابطه‌ی کتی و ادی بسیار صمیمانه است اما ماجرا از آنجا پیچیده می‌شود که پسرعموهای همسر ادی از ایتالیا به آمریکا می‌آیند و بعد از اقامت در منزل آن‌ها رابطه‌ی عاطفی بین یکی از آن‌ها با کتی آغاز می‌شود. اما ادی مخالف این رابطه است و حسادت او به خشمی تبدیل می‌شود که پایانی غم‌انگیز را رقم می‌زند.

نویسنده در کتاب چشم‌اندازی از پل به درستی محله‌ای مهاجرنشین در آمریکا را به عنوان مکان وقوع رویدادهای داستان انتخاب می‌کند تا به نوعی تقابل میان سنت و مدرنیته و نسل جدید و نسل قدیم را نشان دهد. در نمایشنامه‌‌ی نامبرده ادی نماینده‌ی جامعه‌ی سنتی است که با تفکرات مدرن سر ناسازگاری دارد.

درباره‌ی مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل

این مجموعه‌ی جذاب و خواندنی دربردارنده‌ی شماری از بهترین آثار نمایشی از سراسر دنیاست. دست‌اندرکاران مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل بر آن بوده‌اند که با معرفی آثار ارزشمند دنیای درام به مخاطب فارسی‌زبان، او را با گستردگی و غنایِ این دنیای وسیع آشنا سازند. در همین راستا، این مجموعه خود به بخش‌های مستقلی از جمله «نمایشنامه‌های اروپایی»، «نمایشنامه‌های آمریکایی»، «نمایشنامه‌های فارسی»، »نمایشنامه‌های کلاسیک»، «نمایشنامه‌های مدرن» و... تقسیم شده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب چشم‌اندازی از پل

کارگردانی ایتالیایی به نام لوکینو ویسکونتی در سال 1958 با اقتباس از این اثر فیلم معروف «روکو و برادرانش» را با بازی آلن دلون کارگردانی کرد. این فیلم با نمایشنامه‌ی چشم‌اندازی از پل قرابت‌های زیادی دارد. همچنین سیدنی لومت نیز در سال 1962 فیلمی با همین نام (چشم‌اندازی از پل) را کارگردانی کرد که در واقع اقتباس دیگری از این نمایشنامه بود. در سال 2017 نیز نسخه رادیویی این نمایشنامه از رادیو 3 بی. بی. سی انگلیس منتشر شد.

نکوداشت‌های کتاب چشم‌اندازی از پل

- چشم‌اندازی از پل یکی از بهترین نمایشنامه‌ها است. خود عنوان به تنهایی جادوی عجیبی دارد. (اسپکتیتور)

- میلر در کتاب چشم‌اندازی از پل یکی از بهترین نقش‌ها را در تئاتر مدرن خلق کرده است؛ «ادی کاربون» مردی خشن اما شایسته که به خاطر عشقی ممنوعه به اصول خود خیانت می‌کند. (دیلی تلگراف)

- نفوذ انکارنشدنی این درام بزرگ در دل مخاطبان نشان می‌دهد میلر در خلق این اثر تا چه حد موفق بوده است؛ هم در ارج نهادن به زمان و مکان خاصی در تاریخ آمریکا و هم در فرا رفتن از آن و خلق یک تراژدی با وزنی نامحدود. (جویس مک میلان، اسکاتس‌من)

کتاب چشم‌اندازی از پل برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب چشم‌اندازی از پل برای دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته‌ی تئاتر و علاقه‌مندان به نمایش و نمایشنامه‌نویسی مناسب است. اگر شما هم به خواندن نمایشنامه علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را مطالعه کنید.

با آرتور میلر بیشتر آشنا شویم

آرتور میلر نویسنده و نمایشنامه‌نویس قرن بیستمی در آمریکا بود. او در سال 1915 در نیویورک متولد شد و دوران تحصیلات خود را در دانشگاه میشیگان گذراند. میلر به عنوان یکی از نمایشنامه‌نویسان برجسته‌ی عصر خود شناخته می‌شود و جوایز متعددی را از آن خود کرده است. جایزه‌ی حلقه‌ی منتقدان نیویورک، جایزه‌ی تونی، جایزه‌ی امی و جایزه‌ی پولیتزر از جمله جوایزی است که او در طول فعالیت حرفه‌ای خود کسب کرد. برخی میلر را بزرگترین نمایشنامه‌نویس تاریخ آمریکا می‌نامند. معروف‌ترین اثر آرتور میلر نمایشنامه‌ی «مرگ فروشنده» است که بارها در صحنه‌های مختلف به نمایش درآمده. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «همه پسران من، چشم‌اندازی از پل، خاطره دو دوشنبه، حادثه در ویشی، قیمت، ساحره سوزان، بعد از پاییز و ارکستر زنان آشویتس» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب چشم‌اندازی از پل می‌خوانیم

وارد ساختمان می‌شوند.
نور اتاق نشیمن می‌آید. بئاتریچه آنجاست. او بعد از اینکه هق‌هق کتی را می‌بیند به ادی می‌نگرد.
ادی در حضور زنش ژست آمرانۀ ناشیانه‌ای می‌گیرد و کاترینا را نشان می‌دهد.
چرا نصیحتش نمی‌کنی؟
بئاتریچه: (این حساسیت ادی برایش زنگ خطری است، به همین خاطر  در درون بسیار عصبانی است.) تو کِی می‌خوای اون رو به حال خودش بذاری؟
ادی: بی، اون پسره آدم خوبی نیست.
بئاتریچه: (ناگهان، با ترس و خشمی بی‌پرده) اون رو به حال خودش می‌ذاری یا می‌خوای اون روی سگ من رو بالا بیاری؟
ادی برمی‌گردد تا شخصیتش حفظ شود، اما بااین‌همه خود را مقصر احساس می‌کند و از خانه بیرون می‌زند و در خیابان دور می‌شود.
کاترینا می‌خواهد به یکی از اتاق خواب‌ها برود.
بئاتریچه: ببین کاترینا! (کاترینا می‌ماند، با خجلت به‌طرف او برمی‌گردد.) بالاخره می‌خوای چی کار کنی؟
کاترینا: نمی‌دونم.
بئاتریچه: نگو نمی‌دونم؛ تو دیگه بچه نیستی، می‌خوای چی‌کار کنی؟
کاترینا: اون که به خواست من گوش نمی‌ده.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چشم‌اندازی از پل
نویسنده
مترجمحسن ملکی
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-622-7554-01-4
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چشم‌اندازی از پل

Mona abad
۱۴۰۱/۱۰/۳
نمایشنامه را یک نفس خواندم. طوری صحنه و شخصیتها را به تصویر خیال خواننده کشیده است که خواننده خود را شاهد شنیدن گفت و گوها و رخدادها می‌یابد. اثری خواندنی است.
Fatima
۱۴۰۲/۸/۱۲
نمایشنامه خوبیه برای تحلیل عالیه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب چشم‌اندازی از پل

برای دریافت کتاب چشم‌اندازی از پل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.