معرفی و دانلود کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی)

عکس جلد کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی)
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی)

آیا تا به حال قصد داشته‌اید که رمان خودتان را بنویسید؟ نوشتن یک رمان خوب، اگرچه سخت است، اما ناممکن نیست. رندی اینگرمنسن در کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی) نشان می‌دهد که چگونه با تلاش و پشتکار و در ده مرحله، می‌توانیم یک رمان خوب بنویسیم.

درباره‌ی کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی)

رمان یکی از گونه‌های ادبی است که از مقبولیت بسیار بالایی برخوردار است و همیشه خوانندگان پروپاقرصی داشته است. این موضوع، بسیاری از کسانی را که توانایی نوشتن دارند، بر آن می‌دارد که توانایی خود را در نوشتن رمان محک بزنند؛ اما این کار، معمولاً به شکست می‌انجامد؛ زیرا افراد به این موضوع دقت نمی‌کنند که نوشتن رمان، علاوه بر قریحه، به دانش و پشتکار نیز نیاز دارد.

کتاب چطور یک رمان بنویسیم ( How to write a novel using the snowflake method)، کتابی به قلم رندی اینگرمنسن است که با توصیه‌هایی عملی، به افرادی که قصد نوشتن رمان دارند، آموزش می‌دهد که چگونه در این کار به موفقیت برسند. این کتاب با روش دانه‌برفی نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم از ایده‌ای ساده و سطحی در ذهنمان، به موضوعی عمیق و بااهمیت برسیم و نه تنها براساس آن رمان خوبی بنویسیم، بلکه با تامل درمورد آن، زندگی خود را نیز دچار تغییر کنیم.

رندی اینگرمنسن مانند معلمی صبور در کتاب حاضر به بحث درمورد روش خود می‌پردازد و با ارائه‌ی مثال‌های گوناگون، آن را به اثری خواندنی و مفید تبدیل می‌کند. بدین ترتیب، این کتاب نه تنها برای افراد حرفه‌ای در نوشتن، که برای افراد مبتدی نیز مناسب است و می‌تواند آن‌ها را به نویسنده‌ای چیره‌دست تبدیل کند.

نکوداشت‌های کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی)

- کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی) کتابی ساده و روان است که روند نویسندگی را آسان می‌کند. دستورالعمل‌های گام به گام و ساده‌ی اینگرمنسون باعث می‌شود که نویسندگان با خود بگویند: چه کسی فکر می‌کرد تا این حد آسان باشد؟ (بکا پوگلیسی، پرفروش‌ترین نویسنده برای کتابThe Emotion Thesaurus)

- روش دانه‌برفی رندی، به تعداد زیادی از نویسندگان کمک کرده است تا ایده‌های خود را منسجم کنند و روی کاغذ بیاورند. او با دقت یک مهندس، اصول خاصی را مشخص می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توان ضعف داستان‌ها را شناسایی و حل کرد. (استیون جیمز، پرفروش‌ترین نویسنده برای کتاب Troubleshooting Your Novel)

- رندی اینگرمنسون ساختار را می‌شناسد و راهنمای مطمئنی برای نوشتن داستان‌های خوب و پرفروش است. (جیمز اسکات بل، پرفروش‌ترین نویسنده برای کتاب Write Your Novel From the Middle)

کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی) مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب کسانی است که به نویسندگی، به خصوص نوشتن رمان علاقه دارند.

با رندی اینگرمنسون بیشتر آشنا شویم

رندی اینگرمنسون (Randy Ingermanson) نویسنده‌ی رمان و داستان آمریکایی است که به واسطه‌ی طرح روش دانه‌برفی در نویسندگی، به او لقب مرد دانه‌برفی داده‌اند. از آثار مهم او می‌توان به عناوین زیر اشاره کرد: داستان‌نویسی و چطور یک رمان بنویسیم؟ (با استفاده از روش دانه‌برفی).

در بخشی از کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی) می‌خوانیم

چند روزی وقت بگذارید و فهرستی از همه صحنه‌های داستان خلق کنید. صحنه‌ها بخش اساسی هر داستان تخیلی هستند. هر یک از صحنه‌ها در مکان و زمان خاصی رخ می‌دهند و شامل شخصیت‌های مشخصی هستند.

هر صحنه باید دارای یک کشمکش باشد. اگر در صحنه‌‌ای نزاع و درگیری وجود نداشت، اثر خود را روی مخاطب نمی‌گذارند و لازم است که به آن کشمکشی اضافه کنید یا آن صحنه را کلاً حذف کنید. صحنه‌‌هایی را وارد داستان نکنید که فقط فضایی را اضافه می‌کنند، پیشینه‌‌ای را توصیف می‌کنند یا انگیزه‌های شخصیت‌ها را نشان می‌دهند. کشمکش به‌منزله سوخت داستان است که باعث می‌شود داستان به‌سمت جلو حرکت کند.

به شما پیشنهاد می‌کنم که برای تهیه فهرست صحنه‌ها از صفحه‌های گسترده استفاده کنید. هر ردیف از صفحه گسترده یک صفحه جدا را نشان می‌دهد. شما به یک ستون برای بیان شخصیت راوی هر صحنه، نیاز دارید. یک ستون بزرگ دیگر برای خلاصه اینکه چه اتفاقی در صحنه رخ خواهد داد، استفاده می‌شود. شما می‌توانید ستون‌های دیگری مانند برچسب زمانی، شمارش کلمات یا هر چیز دیگری را اضافه کنید. شما آزاد هستید که هر چقدر می‌خواهید صفحه گسترده را پیچیده یا ساده کنید.

برخی از نویسنده‌ها از برگه‌های سه‌درپنج استفاده می‌کنند و صحنه را در یک برگه می‌نویسند، اما صفحات گسترده کارایی‌ها و نقاط مثبت بسیاری دارد.

هر جور که انجام می‌دهید، حتماً این فهرست را تهیه کنید. این کار به شما کمک می‌کند که داستان را در یک نظر اجمالی داشته باشید و هر جا که لازم شد صحنه‌ها را با هم جابه‌جا کنید

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
فصل اول: رویای دست‌نیافتنی
فصل دوم: مخاطبان هدف
فصل سوم: نوشتن داستان در یک جمله
فصل چهارم: خلق یک نمونه خلاق
فصل پنجم: اهمیت خلق فاجعه در داستان
فصل ششم: هیچ‌چیز مهم‌تر از خلق شخصیت‌های یک داستان نیست
فصل هفتم: نوشتن داستان در یک صفحه
فصل هشتم: داستان‌های رازآلود شخصیت‌های داستان
فصل نهم: دومین فاجعه و فرضیه اخلاقی نویسنده از آن
فصل دهم: ضرورت بازنگری مطالب گذشته
فصل یازدهم: خلاصه طولانی
فصل دوازدهم: ‌ ویژگی‌های شخصیت‌ها
فصل سیزدهم: فاجعه سوم
فصل چهاردهم: فهرستی از صحنه‌های داستان
فصل پانزدهم: هدف‌، کشمکش، مانع
فصل شانزدهم: ‌عکس‌العمل، دو راهی، تصمیم
فصل هفدهم: طرح صحنه‌های داستان
فصل هجدهم: نوشتن رمان
فصل نوزدهم: خلاصه‌ای از روش دانه‌برفی
فصل بیستم: روش دانه‌برفی این کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی)
نویسنده
مترجممنصوره خمکده
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-7369-61-8
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی)

ایمان مومنی
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
این کتاب بیشتر در مورد شیوه‌ی طرح ریختن رمان یا نوشتن اولین نسخه رمان قبل از بازنویسی هستش. کمک می‌کنه هر فردی شیوه خودش رو در این مورد پیدا کنه. بعضی نویسندگان قبل از نوشتن رمان طرحی خلاصه وار مینویسند و بعضی نویسندگان از ابتدا شروع به نوشتن خود صحنه‌ها میکنند و پیش میروند بی آنکه بدانند در انتها چه اتفاقی می‌افته یا حتی در صحنه بعد چی میشه... اما این کتاب یک شیوه‌ی میان این دو رو پیشنهاد میکنه که برای هر فردی تا حدودی با بقیه متفاوت می‌تونه باشه. این کتاب کمک می‌کنه این راه رو پیدا کنید.
Arezoo.M .
۱۴۰۲/۵/۳۱
این کتاب زندگی منو از بلاتکلیفی نجات داد اگه تو هم یه داستان نیمه کاره و ناتموم داری حتما این کتاب رو بخون! با روشی که توی کتاب یاد داده علاوه بر کیفیت داستان، یاد میگیری که چطور موضوع داستانت رو جذاب تر کنی!
محمد خانی
۱۴۰۲/۹/۸
کتاب بسیار عالی و مفیدی بود برای کسانی که تمایل به نوشتن رمان‌های تخیلی و طولانی دارن، نکته جذاب اینجاست که خود کتاب هم در قالب رمان نوشته شده و این باعث میشه که خواننده از خواندن کتاب خسته نشه
مری را
۱۴۰۱/۶/۳۱
عالیه
بهترین کتابیه که درباره داستان نویسی نوشته شده.
اگر موقع خوندن کتاب‌های معمول داستان نویسی خسته میشید یا سردرگمتون میکنن، این کتاب رو بخونید
آموزش داستان نویسی با داستان
محمد پوران دوست
۱۴۰۲/۴/۳۰
با سلام. کتاب خیلی خوبی بود. با استفاده از یک داستان آموزش داستان نویسی را بیان کرده بود که این باعث میشد خسته کننده نباشه
مرتضی محمدی
۱۴۰۳/۲/۵
خود کتاب داره میگه که نباید از اون انتظار زیادی داشت ولی خوب برای اونایی که اول راه هستند می‌تونه مفید باشه
Mona abad
۱۴۰۱/۷/۲۵
با زبان داستان، به نوشتن آرام آرام و گام به گام رمان یاری می‌رساند. مفید و کاربردی
وهیشتا کاویانی
۱۴۰۲/۶/۲۰
آموزش داستان نویسی در درون داستانی جالب و لذت بخش.
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی)

برای دریافت کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.