معرفی و دانلود کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

عکس جلد کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید
قیمت:
98000 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته‌ی جفری یانگ و جانت اس. کلوسکو اثری پرفروش و کاربردی است که با استفاده از رویکرد «طرحواره درمانی» به شما کمک می‌کند الگوهای مخربی که منشاء آن کودکی شماست شناسایی و ریشه‌یابی کنید و سپس به تغییر آن‌ها بپردازید.

درباره کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید:

دائماً عاشق کسانی می‌شوید که نمی‌توانند به‌گونه‌ای متعهدانه برای حمایت از شما حضور داشته باشند؟ اکثر اوقات تنهایید و حتی نسبت به افرادی که از همه به شما نزدیک‌ترند، احساس گسستگی دارید؟ همچنین ممکن است فکر این که نالایق و بی‌کفایت هستید تمام وجود شما را در بر گرفته باشد. اگر چنین فکر می‌کنید، احتمالاً شما هم در «تله‌های زندگی» گرفتار آمده‌اید.

شایسته است پیش از معرفی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید (Reinventing Your Life) کمی به معنای تله‌های زندگی و طرحواره‌ها بپردازیم. تله‌ها الگویی هستند که از دوران کودکی آغاز می‌شوند و می‌توانند تمام بزرگسالی شما را تحت تاثیر قرار دهند. منشاء شکل‌گیری این الگوها در وهله‌ی اول به رابطه‌ی کودک با مراقبان ابتدایی خود و سپس به برخورد دیگران با او باز می‌گردد. کسی که در کودکی رها شود، بیش از حد از او مراقبت کنند و یا دچار محرومیت باشد، به‌شیوه‌ای صدمه می‌بیند که طرحواره‌ها بخشی از زندگی‌اش می‌شوند. گرچه تله‌ها در بلند مدت شکل گرفته‌ و عمیقاً در وجود ما ریشه دوانده‌اند، می‌توانیم با تمرین مکرر به تغییر آن‌ها بپردازیم. جفری یانگ (Jeffrey Young) و جانت اس. کلوسکو (Janet S. Klosko) در این کتاب خواندنی همراه شما هستند تا با تله‌ی زندگی خود چشم‌در‌چشم شوید، آن را درک کنید و گامی در جهت رشد فردی بردارید.

نویسندگان این کتاب برجسته ابتدا به معنای تله‌ی زندگی و معرفی یازده طرحواره‌ی رایج می‌پردازند و همچنین منشاء آن را در دوران کودکی مورد بررسی قرار می‌دهند. در هر فصل پرسشنامه‌ای وجود دارد که به شما کمک می‌کند خود را ارزیابی کنید. جفری یانگ و جانت اس. کلوسکو با استفاده از تکنیک‌های تجربی، شناختی و رفتاری راهکارهایی را برای از بین بردن این الگوها ارائه می‌دهند. این کتاب به طیف گسترده‌ای از مشکلات احساسی می‌پردازد و برای همه‌ کاربرد دارد؛ چه آن که وحشت و اضطراب تنهایی پریشانش کرده، چه آن که بی‌اعتمادی و گریختن ناهوشیارانه‌اش از روابط صمیمی برایش آسیب فراوانی رقم زده و چه کسی که در موقعیت‌های اجتماعی دچار آشفتگی و پریشانی می‌شود. بنابراین وقت آن رسیده که یک زندگی شادتر و مطلوب‌تر را تجربه کنید و چرخه‌ی خودویرانگری را متوقف کنید.

این اثر اولین بار در سال 1993 منتشر و با استقبال گسترده‌‌ی مخاطبان و منتقدان مواجه شد. زبان شیوا و استفاده از مثال‌های متعدد از جمله مواردی‌ست که کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را از دیگر آثار موجود در این زمینه متمایز می‌کند. جفری یانگ به عنوان مبدع رویکرد طرحواره‌درمانی به هیچ عنوان قصد ندارد تا تغییر را آسان‌تر از چیزی که هست نمایش دهد. او صادقانه به ما می‌گوید که در راه تغییر موانع زیادی وجود دارد و باید انتظار مواجهه با آن را داشته باشیم. این امر ما را متقاعد می‌کند که کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید اثری کلیشه‌ای یا غیرواقعی نخواهد بود و قرار نیست با حرف‌های عجیب‌وغریب برخی از کتاب‌های خودیاری مواجه شویم.

نکوداشت‌های کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید:

- یانگ و جانت اس. کلوسکو به خوبی نشان می دهند که چگونه با مسائل رها شدن، وابستگی، اعتماد، طرد اجتماعی، محرومیت عاطفی، شکست و آسیب‌پذیری برخورد کنید. آن‌ها تاریخچه‌های معنی‌داری در باب توصیف‌های ادراکی، آزمایش‌های تشخیصی و فهرست‌های متنوعی را به شیوه‌ای ارائه می‌کنند که به راحتی قابل درک است. (پابلیشر ویکلی)

- نویسندگان با استفاده از تکنیک‌های مختلف برنامه‌ای برای تغییر ارائه می‌دهند. (Library Journal)

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های خودیاری و حوزه‌ی طرحواره‌درمانی علاقه‌مند هستید، این اثر می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند.

با جفری یانگ بیشتر آشنا شویم:

این روانشناس و درمانگر اهل آمریکا رویکردی موسوم به «طرحواره درمانی» را ابداع کرده و آثار فراوانی در این زمینه به چاپ رسانده است. از میان آثار جفری یانگ می‌توان به شناخت‌درمانی اختلالات شخصیتی و طرحواره‌درمانی اشاره کرد. دکتر یانگ در 25 سال گذشته کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های متعددی را در باب درمان‌های طرحواره‌ای و شناختی ارائه و به طور مداوم برای مهارت تدریس خود تمجید و تقدیرهای فراوانی دریافت کرده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید:

- جراحت‌هایی که به عزت‌نفس ما وارد شده است باعث می‌شود احساس «شرمندگی» کنیم. شرمندگیْ احساسی غالب در این زمینه است.
- وقتی بیش ‌از حد کنترل بشوید، به شما اجازه داده نمی‌شود ابراز وجود کنید. نیاز‌های‌تان را سرکوب می‌کنید و به نیاز‌های دیگران می‌پردازید.
- اهمیت دارد که خشم و اندوه‌تان را بر سر آن‌چه برای‌تان اتفاق افتاده است تخلیه کنید. چیزی که کودک درون‌تان را منجمد نگه می‌دارد، همین احساسات فروخورده‌ی شما هستند.
- اگر تله‌ی رهاشدگی‌تان قوی باشد، احتمالاً دیگر روابط صمیمانه از قبیل دوستی‌های نزدیک را هم تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید می‌خوانیم:

«انزوای اجتماعی» ارتباط شما با دوستان و گروه‌ها را در بر می‌گیرد. انزوای اجتماعی الزاماً به احساس منفک‌بودن از بقیه‌ی دنیا و احساس «متفاوت‌بودن» می‌پردازد. اگر به این تله دچارید، در دوران کودکی، خود را جدا از همسن‌وسال‌های‌تان احساس می‌کردید.

به گروهی از دوستان تعلق نداشتید. شاید ویژگی‌های غیرمعمولی در شما بود که باعث می‌شد احساس کنید به‌نوعی متفاوتید. به‌عنوان یک بزرگ‌سال، تله‌ی زندگی‌تان را عمدتاً با دوری‌گزیدن حفظ می‌کنید. از معاشرت‌های گروهی و ایجاد دوستی اجتناب می‌کنید.

شاید احساس می‌کردید کنار گذاشته شده‌اید، چون چیزی در شما وجود داشت که بچه‌های دیگر پذیرای آن نبودند. بنابراین احساس می‌کردید از نظر اجتماعی «نامطلوب» اید. به‌عنوان یک بزرگ‌سال، شاید احساس می‌کنید زشتید، جذابیت جنسی ندارید، شأن کمی دارید، در مهارت‌های کلامی ضعیفید، کسل‌کننده‌اید یا به ‌هر صورت کمبودی دارید. انزوای دوران کودکی‌تان را بازآفرینی می‌کنید: در موقعیت‌های اجتماعی پایین‌دست‌بودن را احساس و اجرا می‌کنید. تله‌ی انزوای اجتماعی همیشه در افراد قابل‌مشاهده نیست. بسیاری از افرادی که به این تله دچارند، در موقعیت‌های صمیمانه بسیار راحت‌اند و از مهارت‌های اجتماعی بالایی برخوردارند. تله‌ی آن‌ها شاید خودش را در روابط فرد با فرد «نشان» ندهد. گاهی شگفت‌زده می‌شویم وقتی متوجه می‌شویم چقدر در مهمانی‌ها، کلاس‌ها، نشست‌ها یا در محل کار ممکن است احساس اضطراب و گوشه‌گیری داشته باشند. بی‌قراری خصلت آن‌هاست، خصلت جست‌وجوی مکانی برای پذیرفته‌شدن.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
فصل اول: تله‌های زندگی
فصل دوم: تله‌های زندگی شما کدام‌اند؟
فصل سوم: درک تله‌های زندگی
فصل چهارم: تسلیم، فرار و حمله‌ی متقابل
فصل پنجم: تله‌های زندگی چگونه تغییر می‌کنند؟
فصل ششم: «لطفاً ترکم نکن!»: تله‌ی رهاشدگی
فصل هفتم: «نمی‌توانم به تو اعتماد کنم»: تله‌ی بی‌اعتمادی و سوءرفتار
فصل هشتم: «هرگز عشقی را که نیاز دارم به دست نخواهم آورد»: تله‌ی محرومیت عاطفی
فصل نهم: «در جمع جایی ندارم»: تله‌ی انزوای اجتماعی
فصل دهم: «به‌تنهایی از پس آن برنمی‌آیم»: تله‌ی وابستگی
فصل یازدهم: «فاجعه در کمین است»: تله‌ی آسیب‌پذیری
فصل دوازدهم: «من بی‌ارزشم»: تله‌ی کمبود
فصل سیزدهم: «احساس می‌کنم شکست‌خورده‌ام»: تله‌ی شکست
فصل چهاردهم: «همیشه به میل تو رفتار می‌کنم!»: تله‌ی سرسپردگی
فصل پانزدهم: «هیچ‌وقت به‌اندازه‌ی کافی خوب نیست»: تله‌ی معیارهای سخت‌گیرانه
فصل شانزدهم: «می‌توانم هرچه را بخواهم داشته باشم»: تله‌ی استحقاق
فصل هفدهم: فلسفه‌ی تغییر: هفت پیش‌فرض پایه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید
نویسنده،
مترجمرضا اکبری
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات479
زبانفارسی
شابک978-622-6573-42-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
98000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

الناز عربی
۱۴۰۱/۱۱/۳
هیچوقت شبی که با این کتاب اشنا شدم رو یادم نمیره. این کتابو توی گوگل دیدم و سریع اقدام به خرید کردم و خوندم و خوندم و تا رسیدم به مبحث دوست داشتنی یودن و یا نبودن و وقتی اونجا رو خوندم و روی کاغذ اوردم که من توی بچگی بهم محبت نمیشد و صمیمیتی بین من و مادرم وجود نداشت انگار ناخوداگاه خودم رو کسی که میدونستم دوست داشتنی نیست و این دوست داشتنی بودن رو از سمت خانواده نگرفته بودم. وقتی اینو روی کاغذ اوردم انگاار خیلی سبکک شدم. خیلی حس خوبی بود اونشب فکر میکردم خیلی دوست داشتنی تر شدم و همه منو دوست دارن.
دوستان میخوام از اهمیتت اگاهی براتون بگم که اگه ما خودمون این مسائل رو کار نکنیم و خودشناسی انجام ندیم مادر و پدرهایی مثل مادر و پدر خودمون میشیم که اگه یکجور دیگه رفتار میکردن با ما و اگاهیی بالاتری داشتن شاید ما بهتر از الانمون میبودیم.
از وقتی شروع به خودشناسی کردم زندگیم متحول شده و احساس میکنم خیلی کیفیت پیدا کرده پیشنهاد میکنم این سفر زیبا رو هرچه سریع تر شروع کنید.
مستانه موسوی
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
خواندن این کتاب برای همه الزامیه. اولین قدم برای داشتن زندگی با حس خوب و رها از رنج‌هایی که برای خود ساختیم شناخت طرحواره هاست. تنها نکته‌ای که باید با دقت بهش توجه کنیم اینه شناخت طرحواره‌ها نباید ما را بفریبد که طرحواره‌های خود را هم کامل شناسایی و هم آن‌ها رو درمان کرده کرده ایم.
مرضیه کیخسروکیانی
۱۴۰۱/۴/۱۶
من تازه از طریق استادم با این کتاب آشنا شدم و مشغول خواندنش هستم و به نظرم عالیه و خیلییی کمک کننده است که هم بتونی بهتر نقاط قوت و ضعف خودت رو بشناسی و هم کسانیکه باهاشون در ارتباطی. از طریق ارتباط با دوران کودکی و یادآوری خاطرات و چالش‌های اون دوران
نیلا موسوی
۱۴۰۲/۷/۳۰
کتاب بسیار مفیدی بود و با تک تک مثالها و تله‌های زندگی که در این کتاب نام برده بود یک جاهای ادم با خودش فکر میکرد نویسنده جریان زندگی خودم را نوشته و راه حل درمان را داره بهم میده به دوستان پیشنهاد میکنم حتما کتاب را بخوانند خیلی روان تمام مشکلات و راه حل انها را توضیح داده ممنونم از کتابراه
عادل آتشین
۱۴۰۱/۶/۴
هاردی که از اطلاعات ثبت شده از بدو تولد تا کنون ما را در عملکرد فعلی دستخوش تاثیر قرار میدهد و مبنای رفتاری ما می‌باشد قابلیت خوانش مجدد و اصلاح بر مبنای آن رفتاری که لازم است برای رسیدن ب هدف، و این مهم محتوای این کتاب ارزشمند است
آیرین شجاعی
۱۴۰۱/۸/۲۷
باید چندین و چندبار این کتاب رو خوند تا تمرینات رو به درستی و از طریق ناخودآگاه بتونیم انجام بدیم، در نهایت موفق میشیم اون چیزی رو که یه زمانی آرزوش رو داشتیم در زندگی مون به طور واقعی لمس کنیم، آرامش
رسول رسینا
۱۴۰۱/۵/۲۲
راستش من چون میرم سرکار این کتابوچندصفحه اولشوخوندم من با برنامه کتاب باز که از شبکه نسیم پخش میشه بااین کتاب آشناشدم برای سالم زندگی کردن وعزت نفس واحیای کودک درون واعتمادبنفس و... این کتابو میخونم
م محمدی
۱۴۰۱/۴/۳۱
این کتاب درمورد طرح واره‌هایی است که در بچگی شکل میگیره و در تصمیمات و سبک زندگی ما تاثیر میذاره گرچه به نظر من راه حل عملی برای حل این طرح واره‌ها ارائه نداده و باید تحت نظر مشاور بود
سپیده نوروزی
۱۴۰۲/۱/۷
این کتاب معرفی شده بود در اینستا، در این برهه از زمان هر انسانی نیاز داره که توسط کتاب به خودشناسی برسه و هروز از روز قبلش بهتر بشه. پس بخونیدش
فهیمه نصیری
۱۴۰۱/۱۲/۴
کتاب فوق العاده‌ای در مورد طرح واره هاست. افکار و احساساتی که در کودکی ما شکل گرفته و به زندگیمون جهت منفی میدن و روش‌هایی برای غلبه بر اون ها
جواد پورابراهیم
۱۴۰۱/۱۲/۳
اگر در کودکی دوران بدی همراه با اسیب‌های روحی داشته اید و همیشه متکی به دیگران هستید و احساس بیهودگی و پوچی میکنید حتما لازم هست یک بار این کتاب را بخوانید
زیبا نگار
۱۴۰۲/۵/۱۵
واقعا عالیه. اگه خاطراتی دارید که براتون ناراحت کننده است‌ و باعث مشکلاتی براتون شده پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید و به راهکار هم عمل کنید
z .zarei
۱۴۰۱/۴/۳۱
یکی از بهترین کتاب‌های خودیاری، خوندنش رو چندین روانشناس حرفه‌ای بهم توصیه کردن، هم صوتی و هم متنی ش رو استفاده کردم و لذت برم.
Melody
۱۴۰۱/۳/۱۹
یکی از بهترین کتاباییه که تو زمینه خودشناسی و خودسازی خوندم تمرینات کاربردی داره و باعث میشه طرز فکرتون نسبت به خودتون تغییر بکنه
سمیه جهانگیری
۱۴۰۰/۱۲/۲۱
جفری یانگ از روانشناسان مطرح جهان و موسس طرحواره درمانی است. با خواندن این کتاب از وجودش و راه حل‌های درمانیش بهره بجویید.
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

برای دریافت کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.