معرفی و دانلود کتاب چه شلخته!

عکس جلد کتاب چه شلخته!
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه شلخته! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه شلخته! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه شلخته!

کتاب چه شلخته! درباره‌ی دو دوست به نام اُرنا و اُردک است که با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. یکی منظم و مرتب است و دیگری بی‌نظم و کثیف. اُرنا، دختر کوچک و تمیزی است که در ابتدا، از آشفتگی و بی‌نظمی احساس بدی دارد؛ اما کم‌کم یاد می‌گیرد دنیای اطراف خود را کشف کند و با آغوش باز تغییر، تحول و آشفتگی را بپذیرد. کلر هلن والش در این کتاب سعی کرده است کودکان را با مواردی همچون مواجهه با آشفتگی، پذیرش تفاوت‌ها و... آشنا کند.

درباره‌ی کتاب چه شلخته!

کتابی که در اختیار دارید، با نام چه شلخته! (!How Messy) نوشته‌ی کلر هلن والش (Clare Helen Welsh) به دنبال آموزشِ پذیرشِ بی‌نظمی، آشفتگی و تفاوت‌ها به کودکان است. شخصیت اصلی، یعنی اُرنا، مدام به دوستش اُردک اعتراض می‌کند که چرا تا این اندازه شلخته است. بااین‌حال او در طول داستان با موقعیت‌های مختلفی مواجه می‌شود و به این نتیجه می‌رسد آشفتگی همیشه بد و نگران‌کننده نیست، بلکه می‌تواند به ماجراجویی و اکتشاف‌های هیجان‌انگیز بینجامد. او در طول مسیر به خودشناسی می‌رسد و به این شناخت دست پیدا می‌کند که اگرچه برخی افراد با یکدیگر تفاوت دارند، اما این تفاوت همیشه اذیت‌کننده یا ناراحت‌کننده نیست.

هدف کلر هلن والش در کتاب چه شلخته! تغییر نگرش کودکان نسبت به آشفتگی است. به بیانی دیگر، کلر با استفاده از نثری ساده و جذاب، به دنبال این است که کودکان متوجه شوند همیشه نمی‌توان از آشفتگی اجتناب کرد و آن‌ها می‌توانند با استفاده از خلاقیت خود و پذیرش بی‌نظمی و تفاوت‌ها، دنیای اطراف خود را بهتر بشناسند و سازش و همدلی با دیگران را تمرین کنند.

معرفی و دانلود کتاب چه شلخته!

تصویرسازی‌های به‌کاررفته در کتاب چه شلخته! ارتباط مستقیمی با متن کتاب دارد. این تصاویر جذاب و رنگارنگ درس مهم استقبال از آشفتگی و پذیرش تفاوت را منتقل و به کودکان کمک می‌کنند که علاوه بر لذت‌ بردن از داستان، پیام‌های نهفته در آن را بهتر درک کنند. آنچه اهمیت دارد این است که کودکان بیاموزند گاهی از منطقه‌ی امن و آرام خود بیرون بیایند، با بی‌نظمی و تفاوت‌ها روبه‌رو شوند و تجربیات به‌دست‌آمده از این مواجهه را با آغوش باز بپذیرند تا بتوانند شخصیت خود را رشد و توسعه دهند.

کتاب چه شلخته! می‌تواند توسط والدین و مربیان کودک، بلندخوانی شود و کودکان با شنیدن داستان و دیدن تصاویر به‌صورت هم‌زمان، ایده‌ی کتاب را درک کنند. خوب می‌دانیم آموزش مفاهیم مهم به کودکان یک فرایند مداوم است و باید از شیوه و ابزارهای مختلف استفاده کرد تا کودکان بتوانند درس‌های مهم زندگی را درونی کنند و آن‌ها را به کار گیرند؛ بنابراین خواندن کتاب‌های ساده و جذاب که مفاهیم ارزشمند را به مخاطب کودک منتقل می‌کند، می‌تواند یکی از ابزارهای مهم برای آموزش به کودکان به کار رود.

گفتنی‌ست این اثر ذیل مجموعه‌ی «ماجراهای اردک و ارنا» (Dot and Duck) به نگارش درآمده. سمیه حیدری کتاب چه شلخته! را ترجمه و انتشارات مهرسا این اثر را منتشر ساخته است.

کتاب چه شلخته! برای چه کسانی است؟

کتاب چه شلخته! را به کودکان 4 تا 8 سال و افرادی که به ادبیات کودک علاقه‌مندند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب چه شلخته! می‌خوانیم

«... و حالا یک شاهکار هنری!»
«شاید کمی شلخته بودن هم بد نباشد!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه شلخته!
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-7924-53-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه شلخته!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چه شلخته!

برای دریافت کتاب چه شلخته! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.