معرفی و دانلود کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟

عکس جلد کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟
قیمت:
17500 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟

اسپنسر جانسون، نویسنده‌ی مطرح آثار حوزه‌ی خودیاری، در کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟، با نقل یک داستان تمثیلیِ کم‌نظیر و اثرگذار درباره‌ی دو موش و دو آدم‌ِ کوچک، اصول اساسی دستیابی به موفقیت و کامیابی در حیطه‌های گوناگون زندگی را در اختیار شما قرار داده است. بد نیست بدانید که اثر پیش رو یکی از پرفروش‌ترین عناوین غیرداستانی سایت آمازون به‌ شمار می‌رود.

درباره کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟

فرقی نمی‌کند که چند سال داشته باشیم؛ حقیقت این است که همگی ما در مواجهه با سِحر و افسونِ نهفته در قصه‌ها و حکایات مثل یک کودک تأثیرپذیریم. از همین روست که زیرکان و فرزانگان، از روزگاران پیشین تا به امروز، همواره از ابزار قصه و روایت در جهت انتقال آموزه‌های خویش سود جسته‌اند؛ دکتر اسپنسر جانسون یکی از همین فرزانگان است! او در کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟ (Who Moved My Cheese) آن دسته از آموزه‌هایی را که آگاهی از آن‌ها برای ساختن زندگی‌ای پربار و آکنده از کامیابی، ضروری به شمار می‌رود، در قالب داستانی زیبا و خواندنی بیان نموده است.

کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت چهار کاراکتر مرکزی دارد. دو موش کوچک با اسامیِ «اسنیف» و «اسکاری»، و دو آدمِ بندانگشتی به نام‌های «هم» و «هاو». این چهار شخصیت در مکانی عجیب و غریب زندگی می‌کنند که بی‌شباهت به یک هزارتو نیست. غذای اصلی تمام کاراکترهای عجیب این داستان، پنیر است. اگرچه، باید دانست که شیوه‌ی هر یک از این چهار شخصیت در به دست آوردن پنیر، متفاوت از آن دیگری است.

اسنیف و اسکاری به علت ساختار مغزی ساده‌ای که دارند، عمدتاً با اتکا به غریزه‌ی خود به جست‌وجوی پنیر می‌روند. اما دو آدم داستان، هم و هاو، که با وجود اندام کوچکشان، از ذهنی به مراتب پیچیده‌تر از ذهنِ موش‌های بینوا برخوردارند، در جستجوی پنیر، از «ایده‌‌»ها و «نقشه»ها بهره می‌گیرند؛ ایده‌ها و نقشه‌هایی که هیچ‌گاه به خاطر موش جماعت خطور نمی‌کنند! با وجود این، در عین شگفتی، این مسئله باعث نمی‌شود که هم و هاو، بیش از اسنیف و اسکاری پنیر پیدا کنند! واقعیتی که ثابت می‌کند پیدا کردن پنیر هیچ دخلی به بهره‌مندی از مغزی بزرگ و پیچیده، یا اتکا به افکار و ایده‌های عجیب و غریب، ندارد!...

دکتر جانسون در قالب این داستان بامزه و در عین حال عمیق و آموزنده، با ما از بهینه‌ترین شیوه‌های دست‌یابی به پنیر (که در واقع استعاره‌ای از روش‌های کسب موفقیت است) سخن می‌گوید.

کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت به سال 1998 به انتشار رسید و خیلی زود، به عنوان اثری کلاسیک در ژانر خودیاری و موفقیت، برای خود جایگاهی ثابت در میان مخاطبین آثار این حوزه، دست‌وپا کرد. اسپنسر جانسون پس از این کتاب، آثار دیگری را نیز به رشته‌ی تحریر درآورد؛ با این حال هرگز نتوانست موفقیت خیره‌کننده‌ی چه کسی پنیر مرا برداشت را تکرار کند.

جوایز و افتخارات کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟

- قرار گرفتن در فهرستی مشهور موسوم به «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد»
- دستیابی به رکورد فروشِ بیش از سی میلیون نسخه تا سال 2018 در سرتاسر جهان
- حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز به مدت بیش از پنج سال
- قرار گرفتن در فهرست‌ کتاب‌های منتخب هفته‌نامه‌ی ناشران به مدت 200 هفته
- حضور در لیست پرفروش‌ترین عناوین سایت آمازون
- ترجمه‌شده به بیش از سی و هفت زبان زنده‌ی دنیا
و...

نکوداشت‌های کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟

- اسپنسر جانسون در کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت پاسخ‌هایی ساده به معضلاتی دشوار داده است. (Amazon)
- کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت داستانی با پیامی فوق‌العاده مهم است. (Book Browse)
- این کتاب از واقعیاتی مهم و عمیق پرده برمی‌دارد. (Book Depository)
- اثری روشنگرانه و سرگرم‌کننده. (Goodreads)

کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار ژانر خودسازی، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت، اثر اسپنسر جانسون، لذت خواهند برد.

با اسپنسر جانسون بیشتر آشنا شویم

اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) در نوامبر سال 1938 به دنیا آمد و به تاریخ 3 جولای 2017 رخت از جهان بربست. شهرت این نویسنده‌ی آمریکایی مرهون نگارش کتاب «چه کسی پنیر مرا برداشت» است؛ اثری کلاسیک در حوزه‌ی ژانر خودیاری که به گواه خوانندگان خود، از تأثیری بی‌اندازه دگرگون‌‌کننده برخوردار است.

تمام تلاش جانسون هنگام نگارش کتاب‌هایش معطوف به تحقق این هدف بوده که مفاهیم عمیق و مهم را با زبانی شیوا، ساده و همه‌فهم بیان کند و در این راه، تا جای ممکن، از ابزار قصه و تمثیل نیز بهره بجوید. در همین راستا، روزنامه‌ی یو. اِس. ای تودی او را «پادشاه تمثیل‌ها» لقب داده‌ است. بد نیست اشاره کنیم که اغلب آثار اسپنسر جانسون در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار داشته و به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده‌اند. از میان این آثار می‌توان به کتاب‌های «مدیر یک دقیقه‌ای» و مجموعه کتاب‌های «داستان ارزش‌ها» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟ می‌خوانیم

یک روز آفتابی یکشنبه در شیکاگو چند هم‌کلاسی قدیمی که در مدرسه با هم دوستان خوبی بودند و شب قبل هم در گردهمایی دبیرستان‌شان دور هم جمع شده بودند، برای ناهار به هم پیوستند. آن‌ها می‌خواستند که هر یک راجع به این که در زندگی چه چیزهایی برای‌شان پیش آمده صحبت کنند. آن‌ها بعد از کمی شوخی و خنده و یک شام خوب، وارد بحث جالبی شدند.

آنجلا که یکی از محبوب‌ترین شاگردان کلاس بود گفت: «زندگی خیلی متفاوت‌تر از آنچه که در آن زمان در مدرسه فکر می‌کردم چرخیده. خیلی چیزها فرق کرده».

ناتان تکرار کرد: «واقعاً همین طور است». آن‌ها می‌دانستند که او در کار تجارت با خانواده‌اش همکاری می‌کند. تا آن زمان هم خیلی خوب عمل کرده بود و تا جایی که به خاطر می‌آوردند، همیشه قسمتی از کارهای محلی توسط آن‌ها انجام می‌شد. بنابراین دوستان از این که ناتان هم این قضیه برایش مهم بود، متعجب بودند. او پرسید: «آیا دقت کرده‌اید که درست وقتی چیزها دارند تغییر می‌کنند، ما چه قدر از تغییر اکراه داریم؟»

کارلوس گفت: «ما در برابر تغییرات مقاومت می‌کنیم، زیرا ما از تغییرات می‌ترسیم».

جسیکا گفت: «کارلوس تو کاپیتان تیم فوتبال بودی. هرگز فکر نمی‌کردم تو از چیزی بترسی!»

آن‌ها همه خندیدند و فهمیدند که هر چند از موضوع کار در خانه و مدیریت در شرکت‌ها دور شده‌اند، ولی در مورد تجربیات‌شان احساس مشابهی دارند.

فهرست مطالب کتاب

قدردانی از کتاب‌های اسپنسر جانسون
در مورد نویسنده
پدیدۀ چه کسی پنیر مرا برداشت؟
قسمت‌هایی از همۀ ما
داستان پشت داستان
چه کسی پنیر مرا برداشت؟
یک گردهمایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟
نویسنده
مترجمسعید مینویی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-622-734126-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
17500 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟

Samira Sorani
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
کتاب بسیار سرنوشت ساز که باعث تغییر در روزمرگی می‌شود وباعث حرکت بسوی آرزوها ورسیدن به انهاست
فاطمه صفری
۱۴۰۱/۹/۲۳
این کتابو دوست دارم هم فانه هم آموزنده در کل این سومین با مه میخونمش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟

برای دریافت کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.