معرفی و دانلود کتاب چهار میثاق: کتاب خرد سرخپوستان تالتک

عکس جلد کتاب چهار میثاق: کتاب خرد سرخپوستان تالتک
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چهار میثاق: کتاب خرد سرخپوستان تالتک

کتاب چهار میثاق، نوشته‌ی دون میگوئل روئیز، نقشه‌ی راهی برای تجربه‌ی زندگی شادتر و آزادانه‌تر است. این کتاب براساس باورهای معنوی قوم تالتک نوشته شده و ضمن کنار زدن قراردادهای محدودکننده، چارچوبی ارائه می‌دهد که آگاهی و عشق را به‌ همراه دارد و به زدودن رنج‌های زندگی کمک می‌کند. کشف ماهیت آزادی، عشق و شادی، شناسایی منشأ رنج‌ها، ایجاد تحولات مثبت در زندگی و پرورش خودآگاهی، از دستاوردهای مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو هستند.

درباره‌ی کتاب چهار میثاق

دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz)، در کتاب چهار میثاق (The Four Agreements)، آیین‌نامه‌ای رفتاری جهت رهایی از محدودیت‌ها و رنج‌های زندگی ارائه می‌دهد. آموزه‌های کتاب حاضر براساس باورهای معنوی قوم تالتک نگاشته شده و بر ماهیت آزادی، عشق و شادی تأکید دارد.

نویسنده معتقد است که تمامی اعمال انسان‌ها بر پایه‌ی توافقاتی شکل گرفته که با خود، دیگران، زندگی و خدا بسته‌اند. این قراردادها که تعیین‌کننده‌ی رفتار، اعمال و رویکردهای افراد هستند، بعضاً سبب ایجاد محدودیت و سلب آزادی فردی می‌شوند. او توضیح می‌دهد که این نمونه‌ها، از ترس‌های درونی ناشی می‌شوند و درنهایت می‌توانند کاهش ارزش وجودی فرد را به‌ همراه داشته باشند.

کتاب چهار میثاق با معرفی 4 قانون رهایی‌بخش توضیح می‌دهد که چگونه شماری از قراردادهای اجتماعی، رنج بیهوده ایجاد می‌کنند؛ درحالی‌که افراد می‌توانند با آگاهی، این توافقات تحمیلی را کنار زده و بر ترس‌های خود غلبه کنند. دون میگوئل روئیز به توانایی انسان در کنترل و تغییر تفکرات ایمان دارد و به خواننده‌ی کتاب یاد می‌دهد که چگونه ضمن تشخیص منشأ رنج‌ها، با استفاده از 4 قانون یادشده، وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشد.

عاری بودن کلام از گناه، به‌خود نگرفتن سخنان و اعمال دیگران، منع فرضیه‌سازی و تلاش برای دستیابی به بهترین‌ها، چهار میثاق پیشنهادی نویسنده برای زندگی بهترند. او باور دارد که این رویکرد قدرتمند، تجربه‌ی شادتر، آزادانه‌تر و عاشقانه‌تری به‌ دنبال دارد. این اثر نخستین بار در سال 1997 منتشر شد و نشر کتاب درمانی نیز آن را با ترجمه‌ی مهدیه مقاری منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های خرد سرخ‌پوستان تالتک

مجموعه‌ی خرد سرخ‌پوستان تالتک (Toltec Wisdom Series)، شامل 6 کتاب است که توسط دون میگوئل روئیز و با همکاری شماری از نویسندگان دیگر نوشته شده است. این مجموعه با الهام از آموزه‌های قوم تالتک، به‌ عنوان رهنمودی به‌سوی زندگی شاد و لبریز از عشق، به رشته‌ی تحریر درآمده که از اندیشه‌ی یگانگی حقیقت سرچشمه می‌گیرد.

کتاب‌های «چهار میثاق»، «استادی در عشق» (The Mastery of Love)، «پیمان پنجم» (The Fifth Agreement)، «آوای دانش» (The Voice of Knowledge)، «حلقه‌ی آتش» (The Circle of Fire) و «راهنمای چهار پیمان» (The Four Agreements Companion Book)، آثار این مجموعه را تشکیل می‌دهند که توسط ناشرین متعدد به زبان فارسی منتشر شده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب چهار میثاق

  • سومین کتاب پرفروش آمازون در سال 2021
  • فروش بیش از 12 میلیون نسخه در ایالات متحده و ترجمه‌شده به 48 زبان مختلف
  • بیش از یک دهه حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز
  • یکی از آثار فهرست «کتاب‌هایی که زندگی شما را دگرگون می‌کنند»

نکوداشت‌های کتاب چهار میثاق

  • این کتاب ساده و تأثیرگذار از دون میگوئل روئیز، تحولات ارزنده‌ای در تمامی اندیشه‌ها و اعمال من ایجاد کرده است. (اپرا وینفری، مجری)
  • کتاب دون میگوئل روئیز، راهنمایی به‌سوی روشنگری و آزادی است. (دیپاک چوپرا، نویسنده)
  • کتابی الهام‌بخش، دارای درس‌هایی فوق‌العاده. (وین دایر، نویسنده)

کتاب چهار میثاق برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب چهار میثاق به علاقه‌مندان متون معنوی، اندیشه‌های باستانی و کسانی که خواهان تجربه‌ی آزادی از افکار و نگرانی‌های همیشگی هستند، توصیه می‌شود.

با دون میگوئل روئیز بیشتر آشنا شویم

دون میگوئل روئیز، نویسنده‌ی مکزیکی در حوزه‌ی متون معنوی است که در سال 1952 متولد شده. او 3 دهه‌ی گذشته را به هدایت مردم در راستای دستیابی به آزادی شخصی و آگاه‌سازی درخصوص ماهیت انسان اختصاص داده و آثارش در میان اعضای جنبش اندیشه‌های نو از محبوبیت زیادی برخوردار شده. قرارگیری دون میگوئل روئیز در لیست 100 نفر از تأثیرگذارترین شخصیت‌های مجله‌ی واتکینز در سال 2018 یک مورد از افتخارات این نویسنده محسوب می‌شود. کتاب‌های «پیمان پنجم» و «سه پرسش»، شماری از برجسته‌ترین آثار او به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب چهار میثاق: کتاب خرد سرخپوستان تالتک می‌خوانیم

همه درباره‌ی آزادی صحبت می‌کنند. در سراسر جهان مردم با نژاد‌ها و کشور‌های مختلف دارند برای آزادی می‌جنگند، اما آزادی چیست؟ در آمریکا صحبت از زندگی در یک کشور آزاد است. اما آیا واقعاً آزاد هستند؟ آیا واقعاً آزادند که خود واقعی‌شان باشند؟ پاسخ منفی است. آن‌ها آزاد نیستند. آزادی واقعی باید در روح انسان‌ها باشد. این همان آزادی‌ای است که به شما اجازه می‌دهد خودتان باشید.

چه کسی مانع آزادی آن‌هاست؟ ایشان دولت، آب و هوا، والدین، مذهب و خدا را مقصر می‌دانند. واقعاً چه کسی مانع آزادی است؟ خودمان. معنای حقیقی آزادی چیست؟ گاهی ما ازدواج می‌کنیم و می‌گوییم آزادی‌مان را از دست دادیم. سپس جدا می‌شویم و هنوز آزاد نیستیم. مانع چیست؟ چرا نمی‌توانیم خودمان باشیم؟ ما خاطراتی از مدت‌ها قبل داریم، هنگامی که آزاد بودیم و عاشق آزادی بودیم. اما فراموش کرده‌ایم که واقعا آزادی به چه معناست. چنانچه کودکی دو یا سه و شاید چهارساله را ببینیم در واقع انسانی آزاد را یافته‌ایم. چرا این کودک آزاد است؟ زیرا او هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد. این انسان کوچک کاملاً وحشی است.

مثل یک گل، یک درخت یا یک حیوان که اهلی نشده است. آن‌ها اکثر اوقات لبخندی بزرگ بر روی صورت دارند و خوش می‌گذرانند. آن‌ها در حال گشتن در دنیا هستند و از بازی کردن وحشتی ندارند. ایشان وقتی می‌ترسند که دچار صدمه شوند، گرسنه گردند یا بعضی از احتیاجاتشان دیده نشود. اما نگران گذشته نیستند، به آینده اهمیت نمی‌دهند و تنها در لحظه‌ی حال زندگی می‌کنند. بچه‌های خیلی کوچک از ابراز احساسات خود هراسی ندارند. ایشان آنقدر مهربانند که اگر محبتی دریافت کنند در آن ذوب می‌شوند. آن‌ها اصلاً از عشق ورزیدن باکی ندارند. این نمونه‌ی یک انسان طبیعی است.

فهرست مطالب کتاب

تالتک
معرفی (آینه‌ی مه‌آلود)
1: اهلی کردن و رویای زمین
2: قرار اول: کلامتان عاری از گناه باشد
3: قرار دوم: هیچ حرف و عملی را به خود نگیرید
4: قرار سوم: فرضیه‌سازی نکنید
5: قرار چهارم: همیشه به بهترین وجه عمل کنید
6: به سوی آزادی: شکستن قرار‌های قدیمی
7: رویایی تازه: بهشت روی زمین
نیایش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چهار میثاق: کتاب خرد سرخپوستان تالتک
نویسنده
مترجممهدیه مقاری
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-6483-47-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهار میثاق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چهار میثاق

برای دریافت کتاب چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.