معرفی و دانلود کتاب چهره‌ها و حالت‌ها

عکس جلد کتاب چهره‌ها و حالت‌ها
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چهره‌ها و حالت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چهره‌ها و حالت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چهره‌ها و حالت‌ها

کتاب چهره‌ها و حالت‌ها، به خواننده برای کشف اصول طراحی پرتره کمک می‌کند. این اثر مقدمه‌‌ای جامع برای ترسیم‌ مهم‌ترین ویژگی‌‌های چهره‌ی یک فرد را در اختیار هنردوست‌ها قرار می‌دهد. دایان کارداسی، نویسنده‌ی کتاب، تمامی چیزهایی که برای طراحی پرتره نیاز دارید -از مداد و کاغذ گرفته تا درک نسبت‌ها و فرم‌های اصلی چهره- را به مخاطب آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب چهره‌ها و حالت‌ها

کتاب چهره‌ها و حالت‌ها (Drawing: Faces & Expressions)، نوشته‌ی دایان کارداسی (Diane Cardaci)، اصول و لوازم طراحی چهره را به نقاشان مبتدی آموزش می‌دهد. مطالب این کتاب با معرفی ابزارهای لازم برای طراحی چهره آغاز می‌شود. نویسنده در ابتدای کتاب، اطلاعات جالبی درباره‌ی انواع مدادهای طراحی به خواننده منتقل می‌کند. با مطالعه‌ی این بخش، با تفاوت میان مدادهای H و B آشنا می‌شوید و نمونه‌هایی از طرح‌های کشیده‌شده با این مدادها را می‌بینید. نویسنده سپس در کتاب چهره‌ها و حالت‌ها به معرفی تراش‌های مخصوص طراحی می‌پردازد. معرفی انواع پاک‌کن‌ها، محو‌کن‌ها و کاغذها را می‌توان از دیگر اطلاعات کتاب چهره‌‌ها و حالت‌ها نام برد.

پس از آشنایی خواننده با ابزارهای طراحی، نویسنده در بخش بعدی کتاب به فرآیند طراحی می‌پردازد. در این بخش توضیح داده می‌شود که هر هنرمندی، فرآیند طراحی خاصِ خود را دارد. فرآیندی که در این کتاب برای طراحی مطرح‌شده، مراحلی رایج و پرکاربرد در بین نقاشان مبتدی است. دایان کارداسی، نویسنده‌ی کتاب، در این بخش به توضیح اسکیس می‌پردازد. سپس به طراحی خطی،‌ انتقال و به‌ پایان رساندن طراحی اشاره می‌شود. در این بخش نکته‌‌های جالبی برای اتمام نقاشی پیش روی هنردوست‌ها قرار گرفته‌ است. نویسنده توضیح می‌دهد که نقاشان، بهتر است پس از پایان طراحی، یکی دو روز آن را کنار بگذارند. سپس، با دیدگاهی جدید به نقاشی نگاه کنند تا اشکال‌های طرحی که کشیده‌ا‌ند را بهتر متوجه شوند.

در کتاب چهره‌ها و حالت‌ها، به خواننده آموزش داده می‌شود که اسکیس ترکیب‌بندی را روی برگه‌ای کاغذ طراحی اضافه کند. به گفته‌ی نویسنده‌ی کتاب، هر چقدر درک هنرمند از اسکیس بیشتر باشد، انتقال طراح را ساده‌تر انجام می‌دهد. نویسنده‌ی کتاب، طراحیِ چهره را به چندین مرحله تقسیم کرده‌است. مطالعه‌ی این کتاب به هنرمندان کمک می‌کند تا برای مرحله‌ی یکِ طراحی از مداد B6 کمک بگیرند. فراگیرانِ طراحی چهره باید با این مداد، پشت کاغذ را کامل پوشش دهند. در مرحله‌ی دوم باید طرح را به طرف راست بچرخانند و آن را در بالای تابلوی هنری که برای طراحی انتخاب‌کرده‌اند، قرار دهند. مرحله سوم، بررسی دقیقِ قرارگرفتن تابلوی هنری، زیرِ طرح است. آموزش‌های کتاب چهره‌ها و حالت‌ها، کاملاً مرحله‌به‌مرحله است. این روشِ آموزشی به علاقه‌مندان طراحی چهره کمک می‌کند تا چیزی را از قلم نیندازند و آموزشی تمام‌و‌کمال را برای طراحی چهره فرا بگیرند.

کتاب چهره‌ها و حالت‌ها، با هدف کشیدن طرح‌هایی زیبا و برابر با اصل تدوین شده‌ است. آموزش‌های این کتاب با مراحل طراحی چشم، بینی و دهان ادامه پیدا می‌کند. در کنار آموزش چگونه طراحی‌کردنِ صورت، نویسنده‌ی کتاب روش‌هایی برای ترسیم حالتِ چهره به هنردوست‌ها آموزش می‌دهد. این کتاب با درنظر گرفتن طیف گسترده‌ای از انواع حالت‌های چهره تدوین شده‌ است. آموزش مفاهیمی مانند آناتومی، توسعه‌‌دادن ویژگی‌ها، مطالعه‌ی تناسب‌ها و یادگیری ساختار اسکلتی چهره، از اطلاعات دیگری است که پس از خواندن کتاب چهره‌‌ها و حالت‌ها، فرا خواهید گرفت.

کتاب چهره‌ها و حالت‌ها را انتشارات برگ‌نگار روانه بازار کرده است. علیرضا عباسی، مترجم این کتاب است.

کتاب چهره‌ها و حالت‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به طراحی چهره، مخاطب اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. نویسنده‌ی کتاب، این اثر را برای تازه‌کارهای دنیای طراحی چهره تدوین کرده‌است. در نتیجه مطالعه‌ی کتاب چهره‌ها و حالت‌ها برای حرفه‌‌هایی که نیاز به یادآوری اطلاعات پایه‌‌ای طراحی چهره دارند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چهره‌ها و حالت‌ها
نویسنده
مترجمعلیرضا عباسی
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-964-7352-76-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهره‌ها و حالت‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چهره‌ها و حالت‌ها

برای دریافت کتاب چهره‌ها و حالت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.