معرفی و دانلود کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم

برای دانلود قانونی کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم

اگر به‌دنبال یک راه‌حل علمی و کاربردی برای بالا بردن راندمان فکری و پیشرفت در کار خود هستید، کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم را امتحان کنید! خداداد بیرانوند و شهاب بیرانوند، نویسندگان این کتاب موفق به شما خواهند آموخت تا چگونه ازین پس موشکافانه‌تر به جهان پیرامون نگاه کنید، تجزیه و تحلیل اصولی مسائل و چالش‌های فکری را بیاموزید و در نهایت، کارایی دستگاه فکری و عملی خود را افزایش دهید.

درباره‌‌ی کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم

بیایید کمی عمیق‌تر فکر کنیم. آیا می‌توان با به‌کارگیری یک‌سری قواعد مشخص، کارایی بالاتری در روند کارها ایجاد کرد، بهبود بیشتری در روابط با اطرافیان ایجاد نمود و در نهایت، زندگی هوشمندانه‌تری داشت؟ خداداد بیرانوند و شهاب بیرانوند، نویسندگان کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم به ما کمک می‌کنند تا به پاسخ سؤالات خود برسیم.

شاید کلید تغییر و تحول در یک‌یک اجزاء زندگی، در جایی میان جهان ذهنی ما نهفته باشد. به عبارتی دیگر، با ایجاد تغییر در دستگاه فکری خود می‌توانیم تحول در دیگر ابعاد زندگی را شاهد باشیم. اما منظور از تغییر چیست؟ کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم به ما کمک خواهد کرد تا به ‌دستگاه فکری خود، و در یک تعریف عام‌تر به تمام زندگی، به چشم یک سیستم منظم نگاه کنیم؛ سیستمی که بر اساس قوانین و منطق مشخصی پیش می‌رود و البته شناخت آن کمک بسیاری به استفاده‌ی بهینه از آن خواهد داشت.

در جهان پیش‌ روی ما، برخی سیستم‌ها عینی و قابل‌مشاهده و برخی دیگر غیرملموس و نادیدنی هستند. شاید برای همین است که بسیاری از ما در مورد سیستم مهم و حیاتی دستگاه فکری دچار کاستی می‌شویم. خداداد بیرانوند و شهاب بیرانوند تلاش دارند تا در کتاب خود به تمامی سؤالات و ابهامات در خصوص دستگاه فکری و سپس دیگر سیستم‌های اطراف ما پاسخ دهند. با کمک چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم در ابتدا می‌آموزیم تا چگونه تجزیه و تحلیل درست‌تری نسبت به چالش‌ها و مسائل پیرامون‌ داشته باشیم و مشکلات را به نحو مطلوب مدیریت کنیم، و در قدم بعدی عملکرد خود را متناسب با تصمیم درست‌تر پیش ببریم و در نهایت، مانند تمامی افراد موفق و تأثیرگذار جهان، سیستماتیک بیاندیشیم.

مباحث متنوع و کاربردی کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم در چهارده فصل نگارش یافته و حاصل آن با تلاش انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم را به علاقه‌مندان مباحث مدیریت و رهبری پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم می‌خوانیم

تفکر سیستمی، یک تغییر پارادایم از الگوهای تفکر سنتی‌تر ما می‌باشد، زیرا به ما آموخته‌اند که به مسائل عقلانی نگاه و سعی کنیم به دنبال ارتباطات علت و معلولی روشن باشیم. ما عادت کرده‌ایم که موارد را در قطعات کوچک و قابل هضم مطالعه کنیم و سعی نماییم با کنترل موقعیت‌های بیرونی اطراف خود، مشکلات را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنیم. غالباً ما به جای اینکه به صورت درونی به سیستم‌های خود نگاه کنیم تا ببینیم چه پیشرفت‌هایی می‌توانیم انجام دهیم، روی منابع خارجی به‌عنوان علت همه مشکلات خود تمرکز می‌کنیم. فرهنگ غربی تمایل دارد به جای دنبال کردن علت یک مساله درونی، در خارج از سیستم خود آن را جستجو کند. در طول تاریخ، مواقعی بوده که این جهان‌بینی بسیار مؤثر واقع شده است. بسیاری از مشکلات بزرگ با نگاه به بیرون حل شده‌اند، مانند یافتن درمان و واکسن برای بیماری‌های کشنده، یافتن راه‌هایی برای تولید غذای کافی برای تغذیه مردم جهان و توسعه سیستم‌های حمل و نقل انبوه. مشکل اینجاست که وقتی نمی‌توانیم برای بررسی سیستم‌های درونی خود زمان بگذاریم، گاهی اوقات راه‌حل‌های ما مشکلات جدیدی را ایجاد می‌کنند. این مشکلات اگر به طور واقعی در ساختار یک سیستم ریشه دوانده باشند، می‌توانند مهم، جدی و بسیار سخت واقع شوند.

در حالی که ممکن است روش‌های سنتی تحلیل گاهی مفید باشند، اما با وجود همه تلاش‌ی که می‌کنیم، نمی‌توانند به ما در حل تمام مشکلات کمک کنند. جنگ‌ها، آسیب‌هایی که به محیط‌زیست ما وارد می‌شود، افرادی که از اعتیاد به مواد مخدر رنج می‌برند، افرادی که بی‌کار هستند یا در فقر زندگی می‌کنند و بسیاری از بیماری‌های تهدید کننده زندگی، همه نمونه‌هایی از مشکلاتی هستند که با وجود سال‌ها تحلیل و پیشرفت‌های تکنولوژیکی همچنان باقی مانده‌اند. این مشکلات همچنان پابرجا هستند زیرا مشکلات سیستمی می‌باشند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: موج‌های متفاوت نظریه سیستم‌های اجتماعی
فصل دوم: تفکر سیستمی چیست؟
فصل سوم: عناصر تفکر سیستمی
فصل چهارم: انواع تفکر
فصل پنجم: نحوه تغییر از الگوهای تفکر خطی به تفکر سیستمی
فصل ششم: تفکر سیستمی و مفاهیم و ابزارهای طراحی سیستمی
فصل هفتم: درک رفتار سیستم
فصل هشتم: خطاهای سیستم
فصل نهم: سیستم‌های در حال افول
فصل دهم: تشدید
فصل یازدهم: چرا ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند
فصل دوازدهم: تفکر سیستمی در روابط
فصل سیزدهم: نکات کلیدی تفکر سیستمی
فصل چهاردهم: تغییر الگوهای ذهنی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات173
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم

برای دریافت کتاب چگونه سیستمی بیندیشیم و سیستمی عمل کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.