معرفی و دانلود رایگان کتاب چگونه فریب می‌خوریم؟

عکس جلد کتاب چگونه فریب می‌خوریم؟
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه فریب می‌خوریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه فریب می‌خوریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه فریب می‌خوریم؟

کتاب چگونه فریب می‌خوریم؟ نوشته‌ی سید محمد وفایی، توضیح می‌دهد که چگونه فروشندگان حرفه‌ای شما را وادار می‌کنند تا به صورت ناخودآگاه خرید کنید. (فایل کتاب در تاریخ 1398/6/3 به‌روز رسانی شده است.)

تاکنون چند بار از خرید کالایی پشیمان شدید؟ چند بار برایتان پیش آمده با خود فکر کنید که واقعاً چرا چنین چیزی را خریدید؟ در این اثر با ترفندهایی آشنا می‌شوید که فروشنده‌ها معمولاً علیه شما به کار می‌گیرند و باعث تصمیم‌گیری اشتباه‌تان می‌شوند. فروشندگان حرفه‌ای و هوشمند به کمک این ترفندهای بسیار خلاقانه، شما را مجبور به خرید می‌کنند.

عموماً این روش‌ها و ترفندها بر مبنای کارکرد مغز انسان به وجود می‌آیند و همواره این موارد به فروشنده‌ها آموزش داده می‌شوند. این برای نخستین بار است که کتابی در این زمینه برای خریداران گردآوری شده تا به آن‌ها یاری کند کم‌تر درگیر دام تصمیم‌ها و انتخاب‌های اشتباه ناشی از کارکرد مغز شوند.

برخلاف تصور عموم بخش عمده‌ای از تصمیم‌های خرید شما مثل سایر تصمیم‌هایتان بر اساس منطق گرفته نمی‌شود. شما حتی در منطقی‌ترین خریدهایتان مثل خرید گوشی موبایل، رایانه و خودرو باز هم صد درصد منطقی تصمیم نمی‌گیرید. بحث درباره‌ی اینکه خریدهای شما بیش از آنکه منطقی باشند احساسی هستند خارج از حیطه‌ی این کتاب است.

در این اثر 10 ترفند مهم فروشنده‌ها برای فروش به مشتریان را می‌شناسید و مراقب آن‌ها خواهید بود. این کتاب شامل 10 فصل است که در هر فصل به یکی از این ترفندها پرداخته می‌شود. برای هر ترفند یک داستان تعریف شده است که شما را با روش استفاده‌ی آن آشنا می‌کند. سپس توضیح داده شده است که چرا این اتفاق رخ می‌دهد و شما تصمیم اشتباه می‌گیرید. در پایان نیز درباره‌ی راهکار این که چگونه در دام این ترفندها نیفتید صحبت می‌شود.

در بخشی از کتاب چگونه فریب می‌خوریم؟ می‌خوانیم:

به منوی رستوران نگاهی می‌اندازید. غذای اول و دوم در منو دو غذا با قیمت خیلی نجومی هستند. بعد از آن دو هم، دو سه غذا با قیمت‌های بالا قرار دارد. در وسط منو یک غذا با قیمت نسبتاً مناسب را انتخاب می‌کنید. احتمالاً جوحه کباب یا چلو کباب نگینی. اگر به قیمت این غذا نگاه کنید احتمالاً تا ده دقیقه قبل که وارد رستوران نشده بودید حاضر نبودید این مبلغ را برای این غذا پرداخت کنید اما الان آن را انتخاب می‌کنید و قیمت هم از نظر شما منطقی است. چرا؟

بک کت و شلوار زیبا انتخاب کرده‌اید. حالا فروشنده پیشنهاد می‌دهد که با این کت و شلوار یک پیراهن و کراوات مناسب هم برای شما ست کند. شما هم قبول می‌کنید و پس از کمی چانه زدن خرید خود را کامل می‌کنبد. وقتی به منزل می‌آیید اگر به صورت مجزا به پیراهن و کراواتی که خریده‌اید فکر کنید می‌بینید که احتمالاً هرگز آن‌ها را به تنهایی با این قیمت نمی‌خریدید.

تا به حال به حراج‌های با تخفیف بالا رفته‌اید؟ پنجاه درصد تخفیف، هفتاد درصد تخفیف و ... کمی با خود صادق باشید. آیا در این فروش‌های ویژه بیشتر به قیمت اجناس دقت می‌کنید یا میزان تخفیف آن‌ها؟ اگر شما هم مثل اکثر انسان‌ها باشید که احتمال آن خیلی زیاد است یک جنس با قیمت 400 هزار تومان را که حالا با تخفیف 200 هزار تومان شده است به جنسی با قیمت 180 هزار تومان ترجیح می‌دهید. وقتی قیمت اولیه و بدون تخفیف محصول را می‌بیینید احساس می‌کنید که خرید آن محصول با تخفیف خیلی مناسب است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
عملکرد مغز
روال این کتاب
نویسنده کتاب
فصل یک: فریب شباهت - من هم مثل توام، تو هم مثل منی
داستان
توضیح
راهکار
فصل دو: فریب زمان کم - کاملا مشخصه که کدوم بهتره
داستان
توضیح
راهکار
فصل سه: فریب اصل تقابل - مراقب هدیه ناخواسته باشید
داستان
توضیح
راهکار
فصل چهار: فریب قیمت مرجع - قیمت نسبت به اون یکی عالیه
داستان
توضیح
راهکار
فصل پنج: فریب اصل کم‌یابی - نخریم تموم می‌شه
داستان
توضیح
راهکار
فصل شش: فریب اعتبار دروغین - او بهتر از من می‌داند
داستان
توضیح
راهکار
فصل هفت: فریب هم تیمی - من با تو هستم نه با او
داستان
توضیح
راهکار
فصل هشت: فریب روان‌شناسی معکوس – حالا نشونت می‌دم
داستان
توضیح
راهکار
فصل نه: فریب قیمت بالا – هرچی پول بدی آش می‌خوری
داستان
توضیح
راهکار
فصل ده: فریب سازگاری حرف و عمل
نتیجه‌گیری
نتیجه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه فریب می‌خوریم؟
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات91
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه فریب می‌خوریم؟

محمد امین پیشدار
۱۴۰۱/۵/۲۳
مطالب کتاب بد نبود و نویسنده نکات خوبی رو مطرح کرده. به نظرم این رو جز دسته کتاب‌ها نذاریم خیلی بهتره. این مثلا می‌تونه میکروکتاب (یا همون کتابچه خودمون باشه) ولی کتاب، فکر نمی‌کنم. خیلی خیلی محتوا کمی داشت و نویسنده خیلی تلاش کرده که محتوا رو کش بیاره که موفق هم نبوده. خیلی خلاصه و مفیدتر میشد بود نوشتش. بهتر از جدول برای دسته‌بندی محتوا هر قسمت استفاده میشد اینطوری مطالب منسجم‌تر و خوانایی کتاب هم بالاتر می‌رفت. در هیچ جای کتاب هم هیچ اثری از مطالب علمی نیست. این موقعیت‌هایی که نویسنده مطرح کرده صرفا داستان ه و نویسنده هیچ تحقیق علمی برای تایید یا ردشون در کتاب ارائه نداده. صرف اینکه در فلان موقعیت بهمان اتفاق اگه افتاد پس فروشنده قصد فریب خریدار رو داره که نشد دلیل. شاید واسه نویسنده جواب داده ولی از کجا معلوم برای ما هم این موارد جواب بده؟ فقط یه چیز می‌تونه این موارد رو تایید یا رد کنه و اون هم بررسی علمی این ۱۰ تا شیوه است. من این کتاب رو شروع کردم به خوندنش به خاطر نظرات مثبتی که بقیه دوستان در موردش گفتن و البته عنوان کتاب. ولی خودم خواندن این کتاب رو به بقیه پیشنهاد نمیدم. و صرفا فقط به فهرست کتاب نگاه کنن کافیه. وقت طلاست! خواندن این کتاب حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه وقت می‌بره. بدون داده‌ها و فکت‌های علمی میشه صرفا داستان ولی به هر دو این موارد نیاز است. هم داستان و نمونه و مثال و هم بررسی علمی به به همراه فکت و داده.
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۱/۹/۱۵
خیلی جالب این کتاب، خب انسان از اون دنیای بازنده به برنده تبدیل میکنه، کتاب چگونه فریب نخوریم، کتابی که داخل زندگی میشه ازش بعنوان فریب بزنیم هم استفاده کنیم 😂 مونده به نگرش و نگاه و رفتارهای فردی که ممکن به عنوان‌ی نجات دهنده‌ی ماجرا دردسر ساز بشه، از لحاظ مفید بودن این کتاب حقیقتن نمیشه رد شد و واقعا کتاب مفید و نیاز واقعی در جامعه امروزه محسوب میشه، خب میشه یکی از موارد مفید این کتاب، طبق نظریه من آشنایی با نحوه فعالیت مغز دونست، بله اگر بخواییم دقیق تر ماجرا پیگیری کنیم متوجه میشیم که علت بزرگ فریب خوردن ما احساس ما میباشد تا منطق ما، یکی از برداشت‌های من این که ما میتونیم با کنترل احساس و منطق به صورت نرمال پیشرفت فوق العاده فردی داشته باشیم، خلاصه این کتاب نکات لذت بخشی ارائه داده من تقریباً رازی و حمایت میکنم، در پایان میتونم توضیح بیشتری بدم، اما توصیه میکنم این کتاب هیچگونه از دست ندید، همچنین به خوانندگان این کتاب میتونم تبریک بگم، چون با مهارت که از این کتاب آموختید، پایه رشد واس زندگی می‌آموزید و بزرگترین جایزه شما اینه که حاشیه بله حاشیه که یکی از نکاتی که جلو پیشرفت شمارو میگیره کنار میره، همیشه افراد فریبکار با حاشیه شمارو عقب نگه میدارن، سپاسگزارم کتابراه 😂❤😘🙏👏🌷
مسعود
۱۴۰۲/۱/۱۱
تصور کنید به رستورانی میروید. نگاهی به لیست غذاها میندازید. با صد هزار تومن میتونید یک پیتزای سی سانتی متری سفارش بدید. با همون مبلغ صد هزار تومن میتونید دو تا پیتزای بیست سانتی متری سفارش بدید. کدوم رو انتخاب میکنید؟
امروزه هزاران کتاب چاپ شده در زمینه فروش موفق: موفقیت در فروش، نوروسایکولوژی در
مارکتینگ، فروشنده یک دقیقه‌ای، و....
تا حالا چندتا کتاب دیدید راجع به مصرف کننده چاپ شده باشه (خیلی کم). گویی اینکه همه به دنبال یافتن راهی هستند برای اینکه محصولشون رو بیشتر بفروشن. (نویسنده‌های اون کتابها هم دنبال فروش بیشتر کتابشون هستند).
اگه جوابتون به سوال بالا، گزینه اول - پیتزای سی سانتی متری - است، نیازی به خواندن این کتاب ندارید!
ali mahmoodzadeh
۱۴۰۰/۲/۲
از اون کتاب‌هایی که ارزش خوندن داره...
خوندنشم زیاد زمان نمیبره...
به نکته‌هایی اشاره کرده که هم به یه فروشنده کمک میکنه که بهتر بفروشه و هم به خریدار کمک میکنه دقت بیشتری تو خرید داشته باشه...
شاید به نظر خیلی از دوستان که نظراتشونو میخوندم نکات ساده‌ای باشن ولی ما بعضی چیزا رو میدونیم ولی و
یادآوری اونا باعث میشه به فکر بریم اونا رو عملی کنیم یه جورایی یه تلنگر محسوب میشن...
این کتاب هم واسه من یه تلنگر بود که به عنوان یه فروشنده بهتر بتونم بفروشم و به عنوان یه خریدار سعی کنم احساسی خرید نکنم...
Adib
۱۴۰۲/۱۰/۲
خیلی کتاب مفیدی هست، تکنیک‌ها و روش‌های روانشناسی فریب دادن مشتری‌ها رو بیان کرده بود و‌ی سری راهکار برا فریب نخوردن، اینکه آگاه بخشی بود من خیلی پسندیدم چه خوبه افرادی پیدا بشن و کتاب‌های برای آگاه کردن مردم عادی چاپ و نشر کنن که مردم گول افراد حریص نخورن. با روش‌های مختلفی یک فروشنده سعی داره تا فروش خودش رو کامل بکنه و شمارو وارد یک بازی می‌کنه تا فریب بخورید. این کتاب تقریبا تمامی راه‌های که یک فروشنده می‌تونه شمارو فریب بده رو نشون داده و میتونید از این به بعد در خریدتون از اونها استفاده کنید تا خریدی درست و خوب رو داشته باشید..
علی اکبر
۱۴۰۱/۱/۲۱
سلام کتابراه عزیز.
عالی بود خوندنش رو به همه توصیه میکنم نکات کلیدی و راهکارهایی که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنیم را به طور ساده و روان بیان کرده بود تا فریب فروشندگان را نخوریم. افرادی که هر روز با آن‌ها سر و کار داریم و یاد گرفتن ترفندهای آن‌ها برای فروش بیشتر و یا در دام افتادن آن‌ها و
برای خرید چیزهایی که به آن‌ها احتیاجی نداریم فقط در آن لحظه احساس میکنیم که اگر بخریم یه روزی به دردمان میخورد و با این خرید فریب فروشنده را می‌خوریم. در کل کتاب خیلی خوبی بود. ممنون از نویسنده و عواملان کتابراه. خسته نباشید خدا قوت
Faeze Hajikarim
۱۳۹۸/۴/۱۲
با اینکه بسیاری از مواردی که مطرح شده بود به نظر ساده میامد بعد از خواندن این کتاب در ذهن پررنگ تر میشه و کاربردیتر، مواردی به خاطر سادگی بیش از حد معمولا نادیده میگیرمشون... کتاب نثر روانی داشت و مثالها کاملا عینی بودند خوندنشم وقت زیادی نمیگیره به نظرم خالی از لطف نیست:)
دیان پارسین
۱۴۰۲/۱/۲
خب میشه گفت کتاب تقریبا خوبی بود. ترفند‌ها و روش‌های فروش رو به خوبی بیان کرده بود و هم اینکه با داستان و مثال توضیح داده بود خوب بود، این کتاب میتونست ضمینه قوی تر و باز تری داشته باشه، ضمن اینکه این کتاب جوری این ترفند هارو بیان و توضیح داده بود که انگار فقط در همین موارد این توصیه‌ها عملی میشه، توصیه‌ها کارآمد و خوب بود ولی این ترفند‌ها به گونه‌های دیگه توی اتفاقات دیگه میتونه استفاده بشه، به عنوان کتاب کامل قبولش ندارم چون ضمینه فریب در خرید خیلی بازتر و گسترده تر از چیزی که نوشته شده هست
سعید سلطانی
۱۳۹۸/۴/۱۶
من سایت و شبکه‌های اجتماعی این نویسنده را دنبال می‌کنم.
کلاس‌های را هم دو سه بار رفتم.
خیلی بیان خوبی داره.
حیف که نمی‌توانم چرا دوره حضوری کم برگزار می‌کنه.
این حرفها که تو این کتاب رایگان هست را به خود فروشنده‌ها با قیمتهای چند صدهزار تومانی آموزش می‌دهند.

باورم نمیشه اینها را رایگان و برای عموم نوشته.
آقای وفایی عزیز واقعا ممنونم
Sama khandan
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
این کتاب مثال‌های خوبی داشت اما در توضیح مسئله کمی ضعف داشت.... طوری به قطعیت راجب موضوعی حرف میزد که که اگر مخاطب مثال نقض میشد سریعا کتاب رو کنار میزاشت. مثلا گفته الان برای اینکه بفهمید این کتاب چجور کتابیِ قطعا اون رو با کتاب‌های دیگ که خوندید مقایسه میکنید ولی من اونو اصلا مقایسه نکردم با همین گفتن قطعا قطعا فهمیدم کتاب آنچنان کاملی نیست با اینکه بازهم نکات مثبتی در کتاب وجود داره که میشه ازش استفاده کرد.
محمدجلال عبادت
۱۴۰۱/۵/۱۵
سلام
بسیار عالی بود این کتاب خیلی مختصر و مفید و ساده هم روش فروش رو به بفروشنده‌ها یاد داده و هم به خریدارها گفته که با دقت بیشتری برای خرید اقدام کنن
یه روشی هم از بعضی فروشنده‌های تلفنی دیدم و اینه که به شما تخفیف دروغ با درصد زیاد میدن و میگن این تخفیف فقط امروزه و فردا با قیمت اصلی باید خرید کنید
از تیم فهیم کتابراه و نویسنده آگاه جناب آقای وفایی عزیز بسیار متشکرم
امیر نیک طلب نوروزی
۱۴۰۲/۲/۶
این کتاب خیلی خوب داشت راهکار‌های فریب خوردن از فروشنده رو می‌گفت
با روش‌های مختلفی یک فروشنده سعی داره تا فروش خودش رو کامل بکنه و شمارو وارد یک بازی می‌کنه تا فریب بوخورید
این کتاب تقریبا تمامی راه‌های که یک فروشنده می‌تونه شمارو فریب بده رو نشون داده و میتونید از این به بعد در خریدتون از اونها استفاده کنید تا خریدی درست و خوب رو داشته باشید
حانیه اسکویی
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
راه کار‌هایی که کتاب ارائه داده خیلی آبکی بودن چون اینا تکنیک‌های فروش هستن و بیشتر مواقع فریب دادن نمیشه گفت بهشون چون اگر مثلا راجب یه محصول اطلاعات درست داده باشی نه تنها فریب نیست بلکه کمک به مشتری هم محسوب میشه. و همچنین اصلا چیزهایی که مطرح شدن مثال‌هایی علمی نیستن کلا مباحث تجربی بر حسب تجربه خود نویسنده هستن فقط. درکل کتاب بسیار ضعیفی بود
فائقه
۱۴۰۲/۳/۴
یه کتاب عالی که ده نکته مفید وکاربردی رو آموزش میده
بریده‌ای از کتاب؛
تلاش برای تصمیم گیری سریع مهم‌ترین دلیل برای فریب خوردن است.
و متاسفانه من همیشه زود تصمیم میگیرم و خواهری دارم که هر وقت بهش میگی تصمیم گرفتی میگه نه دارم در موردش فکر میکنم بعد به کارهای روزمره میرسه ومن همیشه فکر میکنم کجا داره فکر میکنه آخه. تا این حد عجولما
mohammad ebrahimi
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
من به شما نویسنده این کتاب از صمیم قلبم تبریک میگم هوش و ذکاوت شما قابل ستایش اول ذهن رو با مطلبی معکوس به خود جلب میکنید در ادامه هم برترین تکنیک‌های فروش راه بدون اینکه خواسته باشیم کامل میاموزیم و در ادامه با اصل مقابله با این تکنیک‌ها دو مطلب را یاد میگیرم یعنی کنش و واکنش و هر دو به خوبی در ذهن هک میشود براوو به قلم شما
مشاهده همه نظرات 320

راهنمای مطالعه کتاب چگونه فریب می‌خوریم؟

برای دریافت کتاب چگونه فریب می‌خوریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.