معرفی و دانلود کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟

عکس جلد کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟
قیمت:
68600 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟

کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟ نوشتۀ شهناز کرمی، چندین راهکار عملی به مادران ارائه می‌دهد تا بتوانند 17 اشتباه رایج خود در تربیت فرزندانشان را برطرف کنند و به آنان کمک می‌کند تا کودکشان را بهتر و سالم‌تر پرورش دهند.

دربارۀ کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟

ازدواج کردن مزایای بسیار زیادی دارد و برای سلامت روان انسان نیز مفید است. افرادی که در ازدواج به روابط اجتماعی نزدیک و سالمی دست می‌یابند، در مقایسه با افراد مجرد، شادتر هستند، بیشتر عمر می‌کنند و به بیماری‌های جسمی و روانی کمتری مبتلا می‌شوند. اما با تمامی مزایایی که ازدواج دارد، اگر در مورد آن عاقلانه تصمیم نگیرید و بخواهید کورکورانه یا از روی احساس ازدواج کنید، نه تنها به احساسات خود و طرف مقابلتان آسیب می‌زنید بلکه سرنوشت فرزندان حاصل از این ازدواج را نیز نابود خواهید کرد.

در جامعه ما بسیاری از افراد تحت تأثیر عواملی تن به ازدواج می‌دهند که عواقب جبران‌ناپذیری در پی دارد. در بیشتر ازدواج‌ها بین زوجین اعتماد وجود ندارد یا بدون علاقه به یکدیگر و تحت فشار خانواده ازدواج می‌کنند.

مادر نقش حیاتی و بسیار مهمی در زندگی و آینده فرزندانش دارد. مادر می‌تواند با وقت گذاشتن و تربیت درست فرزندانش جامعه‌ای سالم بسازد زیرا جامعه از تک‌تک همین فرزندان تشکیل می‌شود. البته منکر نقشی که پدر در تربیت فرزندان دارد نمی‌شویم اما از آنجایی که فرزند اوقات بیشتری را با مادرش سپری می‌کند، رفتار مادر در تربیت فرزند فوق‌العاده تأثیرگذار است.

شاید بگویید مادر هم مشکلاتی دارد؛ بله کاملاً صحیح است، اما یک خانم باید قبل از ازدواج به نحوی روی خودش کار کند که به یک زن قدرتمند و توانمند تبدیل شود تا بتواند مدیریت داخلی یک زندگی را بر عهده بگیرد. چنانچه او هم در خانواده‌ای بزرگ شده که ناخواسته مشکلات و اختلالات روانی گریبان‌گیرش شده است، می‌بایست قبل از ازدواج به طرق مختلف خود را درمان کند و بعد وارد زندگی زناشویی شود تا بتواند همسری مناسب که در آینده پدر فرزندانش هم می‌شود انتخاب نماید.

یک مادر در صورتی می‌تواند فرزندان سالمی تربیت کند که در صحت و سلامت روحی و روانی کامل باشد، در غیر این صورت این امر امکان‌پذیر نیست.

یک خانم قبل از ازدواج باید طرح‌واره درمانی شود و چنانچه بتواند تمامی طرح‌واره‌های خود را درمان کند، آن وقت است که می‌توان گفت زنی قدرتمند و توانمند است. روی سخن نویسنده در این کتاب با مادرانی است که ناخواسته و از روی ناآگاهی، قبل از ازدواج مشکلات روحی خود را حل نکرده‌اند، با آن مشکلات وارد زندگی زناشویی شده‌اند و ممکن است با رفتارهای نادرست خود موجب تباهی آینده فرزندان خود ‌شوند.

در چهارده فصل از کتابی که در دست دارید، نویسنده تلاش کرده به نکات ارزشمندی دربارۀ ازدواج، نقش پدر و مخصوصاً مادر در تربیت صحیح فرزند، تنبیه و تشویق درست فرزند، ایجاد عادت‌ها و باورهای سازنده در کودکان و موارد دیگری از جمله تأثیر بازی و معنویت در زندگی کودک بپردازد. به امید اینکه این کتاب و تجاربی که به آن‌ها اشاره می‌شوند، راهی شود یا تلنگری باشد برای مادرانی که نقش بسیار مهم تربیت فرزند را نادیده می‌انگارند یا کم‌اهمیت جلوه می‌دهند تا به خود بیایند، واقعیت‌ها را بپذیرند و با دقت بیشتری به تربیت فرزندانشان بپردازند؛ چرا که فرزند بزرگ‌ترین سرمایه زندگی انسان است.

نکوداشت‌های کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟

- دکتر اقبالی نصب (صاحب برند روانشناس سبز): به 17 اشتباه بزرگی که مادران در تربیت فرزندان خود دارند، در این کتاب فوق‌العاده مفید و اثربخش اشاره شده است. خواهش می‌کنم تمامی مادران، چه مادرانی که در حال حاضر فرزندی دارند و چه مادرانی که در آینده فرزندانی خواهند داشت و چه دخترانی که در آینده مادر خواهند شد، این کتاب نفیس و ارزشمند را مطالعه کنند و از آن بهره ببرند.

- دکتر احمد حلت (مدیرمسئول مجله موفقیت): نویسنده کتاب چگونه مادران زندگی کودکان خود را به تباهی می‌کشند، توانسته است دایرة‌المعارفی را برای تربیت فرزندان خردمند این سرزمین در یک جا گرد هم آورد؛ مهارت‌هایی که توصیه می‌شود همه خانواده‌های ایرانی از آن بهره ببرند. این کتاب را می‌توان به دو گونه مطالعه نمود: با یک نگاه کلی نیازهای خود را برطرف نمایید و یا در مواقع لزوم، مثلاً وقتی فرزند شما دروغ می‌گوید، با یک راهکار دقیق او را از این رفتار دور کنید. اگر می‌خواهید رفتاری در کودکان و نوجوانان تقویت گردد، باید به آن با بی‌تفاوتی برخورد کنید و در مقابل رفتار مثبت، به او پاداش دهید.

- مینا درویشانفرد (مربی و کوچ زندگی و کارو کسب با رویکرد ذهنی): بانوی توانمند و ارزش‌آفرین، سرکار خانم شهناز کرمی، نویسنده کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند، این کتاب عالی را به شایستگی و با ذهنی زیبا درباره اشتباهات جبران‌ناپذیر مادران به نگارش درآورده‌اند. از مطالعه این کتاب پرمغز بسیار لذت بردم و خواندن آن را به تمام والدین توصیه می‌نمایم.

کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی مادران و به‌ویژه مادرانی که فرزند کوچک دارند، بسیار توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟ می‌خوانیم:

وقتی مادری بیش از حد مادری می‌کند اعتماد‌به‌نفس و عزت‌نفس فرزند را از او می‌گیرد و مانع پیشرفت و شکوفایی او می‌شود. فرزند او دیگر نمی‌تواند خودش را باور کند و در مقابل مشکلات زندگی روی پای خود بایستد. همیشه تصوری که از خودش در ذهنش نقش می‌بندد یک شخص ضعیف و متکی به دیگران است و احساس می‌کند حتی نمی‌تواند کوچک‌ترین کارها را به تنهایی انجام دهد. با این روش او به یک موجود ضعیف و شکننده تبدیل شده است و با کوچک‌ترین مشکلی از صحنه خارج می‌شود زیرا توان مقاومت ندارد تا به پیروزی برسد. در نتیجه این مادران فرزندانی ناامید، افسرده، مضطرب و عصبی تحویل اجتماع می‌دهند که حتی نمی‌توانند در جامعه از حق خود دفاع کنند و بسیار خجالتی هستند.

زمانی که در دبیرستان استعدادهای درخشان تدریس می‌کردم دانش‌آموزی داشتم که فوق‌العاده خجالتی و گوشه‌گیر بود. از نظر درسی عالی بود اما اصلاً اعتماد‌به‌نفس نداشت، در کارهای گروهی شرکت نمی‌کرد، همیشه می‌گفت من نمی‌توانم کاری انجام دهم و تحت هیچ شرایطی توانایی‌های خودش را باور نداشت. یک روز در حضور خودش از مادرش علت را جویا شدم و حرف‌های مادرش بسیار مرا شگفت‌زده کرد. او می‌گفت تمامی کارهای فرزندش را انجام می‌دهد، حتی به فرزندش اجازه نمی‌دهد برود آب بخورد و می‌گفت خودم برایش می‌آورم، یا برنامه مدرسه‌اش را جمع کرده و در کیفش می‌گذارم و اجازه نمی‌دهم به تنهایی جایی برود. حتی زمانی که من در حضور مادر سؤالی از دانش‌آموزم می‌پرسیدم او به‌جای فرزندش پاسخ می‌داد؛ یعنی اجازه پاسخگویی به سؤال من را هم به فرزندش نمی‌داد. چه بسا کم نیستند از این‌گونه مادرانی که با بیش از حد مادری کردن، بلاهای بی‌شماری بر سر آینده فرزند خود می‌آورند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: انتخاب پدر ناشایست
راهکارهایی برای انتخاب همسر مناسب
فصل دوم: بیش از حد مادر بودن
انواع سن درونی انسان‌ها
1- سن عقلی
2- سن عاطفی
3- سن شناسنامه‌ای
راهکارهایی برای جلوگیری از بیش از حد مادر بودن
فصل سوم: درددل کردن با فرزند
راهکارهایی برای عدم درددل کردن با فرزند
فصل چهارم: نقش مادر در شکل‌گیری باورهای فرزند
راهکارهایی برای ایجاد باورهای درست در فرزند
فصل پنجم: نقش مادر در ایجاد عادت‌ها
الف) عادت‌های مثبت و سازنده
ب) عادت‌های منفی و مخرب
فصل ششم: تنبیه کردن و تشویق نکردن کودک
نقش تنبیه بر رفتار کودکان
راهکارهایی برای تنبیه نکردن فرزند
نقش تشویق بر رفتار کودکان
فصل هفتم: عدم مسئولیت‌پذیری کودکان
راهکارهای تقویت مسئولیت‌پذیری در فرزند
فصل هشتم: آموزش ندادن مهارت‌های زندگی
1- مهارت خودآگاهی
2- مهارت همدلی
3- مهارت روابط بین فردی
4- مهارت ارتباط مؤثر
5- مهارت مقابله با فشار عصبی
6- مهارت مدیریت هیجان
7- مهارت حل مسئله
8- مهارت تصمیم‌گیری
9- مهارت تفکر خلاق
10- مهارت تفکر نقادانه
راهکاری برای آموزش مهارت‌های زندگی به فرزند
فصل نهم: بی‌توجهی نسبت به فرزند
1- مادران افسرده
2- مادران شاغل
راهکارهای جلوگیری از عواقب بی‌توجهی به فرزند
فصل دهم: تبعیض بین فرزندان
راهکارهای جلوگیری از عواقب تبعیض بین فرزندان
فصل یازدهم: نقش مادر در دروغ‌گویی فرزند
راهکار درمان دروغ‌گویی کودک
هفت مرحله علمی که مادران را یاری می‌کند تا کودکانی راستگو تربیت کنند
مرحله اول: مفهوم حقیقت را آموزش دهید
مرحله دوم: الگوی خوبی باشید
مرحله سوم: لاف زدن و پز دادن را دروغ گفتن ندانید
مرحله چهارم: موجب دروغ‌گویی فرزندتان نشوید
مرحله پنجم: تفاوت جریمه دروغ‌گویی و جریمه کار غلط
مرحله ششم: راستگویی‌اش را تحسین و تقویت کنید
مرحله هفتم: کمک گرفتن از متخصص و مشاور
فصل دوازدهم: عدم برنامه‌ریزی ضمیر ناخودآگاه
ویژگی‌های ضمیر خودآگاه
ویژگی‌های ضمیر ناخودآگاه
راهکارهای برنامه‌ریزی صحیح ضمیر ناخودآگاه فرزند
فصل سیزدهم: اهمیت ندادن به تربیت جنسی کودک
راهکارهای برای تربیت جنسی صحیح فرزند
فصل چهاردهم: نادیده گرفتن نقش و تأثیر بازی در رشد کودک
1- مرحله تمرینی
2- مرحله تخیلی یا نمادین
3- مرحله قاعده‌مندی
راهکاریی برای استفاده از نقش بازی در جهت رشد فرزند
فصل پانزدهم: اهمیت ندادن به نقش معنویت در زندگی کودک
راهکارهایی برای موفقیت مادر در تربیت معنوی فرزند
فصل شانزدهم: عدم آموزش مقابله با مشکلات زندگی
1- پرورش کودکانی عقلانی، نه احساسی
2- پرورش کودکان آگاه
3- پرورش کودکان مستقل، نه وابسته
4- یوگا و مراقبه
5- نقش ورزش در قدرتمند شدن کودکان
6- پرورش کودکانی با اعتمادبه‌نفس بالا
7- نقش مدیریت مالی در قدرتمند شدن افراد
فصل هفدهم: تأثیر طلاق بر فرزندان
راهکارهای جلوگیری از طلاق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-7321-88-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
68600 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟

مهین امین پور
۱۴۰۱/۲/۳
کتاب بسیار بسیار بسیار ضعیفیه. یک ستاره هم برای ثبت نظر دادم. فقط مطالبی رو بیان کرده که بدون نیاز به کتاب خواندن هر انسانی خودش بلده. دریغ از یک نکته و روش علمی. حیف وقت و هزینه‌ای که برای این کتاب گذاشتم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟

برای دریافت کتاب چگونه مادران زندگی کودک خود را به تباهی می‌کشند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.