معرفی و دانلود کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟

عکس جلد کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟
قیمت:
۶۹۹۰۰ ۳۴,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟

کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟ تألیف دکتر احمد علی‌ پور و دکتر اکبر رضایی است. نویسندگان این کتاب سعی دارند دانشجویان و محققّین حوزه‌ی علوم‌ رفتاری را در ثبت هرچه بهتر و کاربردی‌تر یافته‌های علمی‌شان یاری دهند. این کتاب با بیان یکی از کامل‌ترین روش‌های نگارش مقاله یعنی APA (راهنمای نشر انجمن روان‌شناسی آمریکا) به جامعه‌ی علمی در انتقال و دادوستد هرچه بهتر دانش خود کمک می‌‌رساند.

دربار‌ه‌ی کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟

نگارش مقاله به شیوه‌ی اصولی، بدون نقص و قابلِ‌پذیرش در سطول بین‌المللی یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان و محققینی‌ست که سعی دارند حاصل یافته‌های گردآوری‌شده‌ی خود را به‌ثبت برسانند. دکتر اکبر رضایی و دکتر احمد پورعلی در کتاب خود، چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟ از یکی از جامع‌ترین روش‌های نگارش مقاله یعنی "American Psychological Association" سخن‌ می‌گویند.

امروزه روش‌های گوناگونی برای ثبت و انتشار یافته‌های علمی وجود دارد. با این حال، در حوزه‌ی علوم رفتاری بهترین راه برای ثبت پژوهش و داده‌های گردآوری‌ شده، استفاده از «راهنمای نشر انجمن روان‌شناسی آمریکا» است. این راهنما اولین بار در سال 1921 منتشر شد و در طول این سالیان طی بار‌ها اصلاح، کیفیت خود را در تحقیقات علمی مختلف ارتقا داده است. در نهایت، استفاده از روش APA طی سالیان متمادی، در پیشرفت پژوهش‌های علوم رفتاری نقش به‌سزایی ایفا کرد و موجب شکل‌گیری استانداردهای دقیقی بین ارتباطات علمی شد. همچنین از دیگر نکات ویژه و مهم در استفاده‌ی سبک APA، سادگی و در عین‌ حال جامعیت قواعد آن است که درک و دسترسی به مطالب علمی را برای عموم افراد فراهم نموده است.

نویسندگان کتاب پیش رو، با شرح مفصل این راهنما، مخاطبین را از قدم اول تا ثبت نهایی مقاله‌ی علمی مدّنظر همراهی خواهند کرد. این راهنمای کامل، شامل بخش‌هایی چون محتوا و ساختار مقاله‌ی علمی و همچنین رعایت جزئیات شکلی در نگارش یک مقاله است. کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم، همچنین شامل دروس ضروری و آموزنده برای ثبت یک مقاله مثل آشنایی با اصول اخلاقی در مقاله‌نویسی، شیوه‌های استناد و نقلِ‌قول و فهرست منابع و نشانه‌گذاری‌هاست. این کتاب همچنین در بخشی مجزا تحت عنوان «فوت‌وفن‌های سبک APA» تمامی نکات ریز و درشتی که در مسیر نگارش مقاله‌ی خود باید بدانید به شما خواهد آموخت.

نویسندگان این‌ کتاب با هدف تسهیل نکات سبک APA در کتاب خود، این روش را بیش از پیش قابلِ‌استفاده ‌نموده‌اند . همچنین نویسندگان این کتاب در نگارش محتوای خود به‌روزترین قواعد را مدنظر قرار داده و به همین‌جهت از آخرین ویرایش کتاب راهنمای نشر انجمن روان‌شناسی آمریکا یعنی ویرایش ششم در تدوین کتاب خود بهره برده‌اند. با این کتاب و نکات آموزنده و کاربردی آن همراه باشید. گفتنی است این کتاب به همت نسل نو‌اندیش در اختیار علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام دانشجویان و محققین حوزه‌ی علوم انسانی و علوم رفتاری پیشنهاد می‌شود. با استفاده از این کتاب، دانش‌پژوهان خواهند توانست یافته‌های علمی و مقالات خود را با روشی کاملاً درست و اصولی به ثبت و انتشار برسانند.

با دکتر اکبر رضایی و دکتر احمد علی‌پور بیشتر آشنا شویم

دکتر اکبر رضایی سخنران، مدرس و دانشیار گروه روان‌شناسی دانشگاه پیام‌نور است. از فعالیت‌های ایشان می‌توان به ترجمه‌ی راهنمای نشر APA، تألیف و ترجمه‌ی پانزده جلد کتاب و بیش از هشتاد مقاله‌ی علمی پژوهشی ISI اشاره کرد. همچنین عمده فعالیت ایشان در حوزه‌ی تدریس مربوط به اصول مقاله‌نویسی، به‌ویژه سبک APA است. تاکنون چندین سمینار موفق در حوزه‌ی مقاله‌نویسی که حاصل آن آموزش به صدها دانشجو بوده، توسط ایشان برگزار شده است.

دکتر احمد علی‌پور مدرس و از اساتید گروه روان‌شناسی دانشگاه پیام نور است. از مهم‌ترین سوابق علمی ایشان می‌توان به حضور در انجمن روانشناسی سلامت و فعالیت‌های در زمینه‌ی‌ مشاوره و آموزش علوم روانشناختی اشاره نمود. ایشان همچنین در کنار سردبیری مجله‌ی روان‌شناسی سلامت، در حوزه‌ی آموزش، تألیف و ترجمه‌ی اصول مقاله‌نویسی، از جمله ترجمه‌ی راهنمای نشر APA نیز دست دارند.

در بخشی از کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟ می‌خوانیم

هنگام نوشتن، برخلاف گفتن، نمی‌توانیم از اشاره‌های دست و صورت و امثال آن برای کمک به انتقال پیام استفاده کنیم، به همین دلیل گاهی در نوشته‌ها ابهام ایجاد می‌شود. بنابراین نویسنده باید با استفاده از علائم نشانه‌گذاری تمام تلاش خود را برای رفع این ابهامات و روان‌خوانی به کار گیرد.

علائم نشانه‌گذاری آهنگ جمله را مشخص می‌کنند. گاهی یک نشانه معنای کل جمله را تغییر می‌دهد و گاهی به کمک یک نشانه می‌توان معنایی را منتقل کرد که واژه‌ها و کلمات از انجام چنین کاری عاجزند. علاوه بر این، به کمک نشانه‌ها خواننده می‌فهمد که کجا مکث کند، کجا بایستد یا کدام بخش جمله را می‌تواند نادیده بگیرد. علائم نشانه‌گذاری جمله معمولاْ مکث فکری را نشان می‌دهند. انواع مختلف علائم نشانه‌گذاری بر انواع و میزان متفاوت مکث‌ها دلالت دارند. در ادامه برخی از نشانه‌های رایج را به‌طور مختصر توضیح خواهیم داد. برای یادگیری کامل این قواعد می‌توانید به کتاب‌های آیین نگارش، راهنمای ویرایش و مانند آن مراجعه کنید.

فاصلۀ بعد از علائم نشانه‌گذاری
بعد از علائم نشانه‌گذاری زیر فاصله بگذارید:
- ویرگول، دونقطه روی‌هم و نقطه‌ویرگول؛
- نقطه‌هایی که بخش‌های یک منبع استنادی را جدا می‌کنند؛ و
- نقطه‌های بعد از حرف اول نام کوچک افراد (برای مثال، ا. علیپور؛. (A. Rezaei).

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقاله‌های علمی و استانداردهای اخلاقی و حقوقی نشر
فصل 2: ساختار و محتوای مقالۀ علمی
فصل 3: تهیه و نمایش جدول‌ها و شکل‌ها
فصل 4: شیوه‌های استناد کردن و نقل قول
فصل 5: فهرست منابع پایانی
فصل 6: نشانه‌گذاری
فصل 7: فوت‌وفن‌های سبک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-220-128-9
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۹۰۰ ۳۴,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟

برای دریافت کتاب چگونه یک مقاله علمی به سبک APA بنویسیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.