معرفی و دانلود کتاب کابل اکسپرس

عکس جلد کتاب کابل اکسپرس
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کابل اکسپرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کابل اکسپرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کابل اکسپرس

کتاب کابل اکسپرس نوشته‌ی سدریک بانل، رمان پلیسی و هیجان‌انگیز درباره‌ی پسر افغانی هفده ساله‌ای است که هوش بالایی دارد. او به خاطر قربانی شدن پدرش توسط غربی‌ها فکر انتقام در سر دارد، بنابراین طراحی عملیات داعش در فرانسه را انجام می‌دهد.

سدریک بانل (Cédric Bannel) نویسنده رمان‌های پلیسی، در کتاب حاضر به روایت کارهای تیزهوشانه‌ی این نوجوان هفده ساله که علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری و نابغه‌ی ریاضی است، می‌پردازد. او از شهر کابل به سرزمین شام می‌رود تا به گروه داعش از برنامه‌ی عملیاتی انتحاری که در پاریس در حال رخ دادن است اطلاعاتی بدهد که می‌تواند یازده سپتامبر فرانسوی‌ها را رقم می‌زند.

طرح پسرک آنچنان هیجان‌انگیز است که باعث ملاقات حضوری او با ابوبکرالبغدادی سرکرده‌ی داعش نیز می‌شود. در حالی که در فرانسه «نیکول لاگونا» و گروهش و در کابل «اسامه قندار» و مردانش به دنبال سر نخی از طرح انتحاری داعش هستند، زواک به دوم مه می‌اندیشد که اگر موفق شود فرانسه بزرگ‌ترین عزای ملی خود را تجربه خواهد کرد. او اصرار دارد حمله در همین روز صورت بگیرد و کسی دلیلش را نمی‌داند و هیچ کس از راز بزرگ او خبر ندارد.

کابل اکسپرس (Kaboul express) نام شبکه‌ی افغانستان داعش است و دولت اسلامی از این راه بهترین جنگجویان خود را از منطقه‌ی خراسان –سرزمینی که افغانستان و مناطق قبیله‌ای پاکستان را دربرمی‌گیرد، به سوریه و عراق اعزام می‌کند.

در بخشی از کتاب کابل اکسپرس می‌خوانیم:

در واقع او نقشه‌بردار و فارغ‌التحصیل دانشگاه کابل است. چندی پیش شخصِ ابوعلی الانباری، مؤسس امنیت، مأموریتش را به او محول کرده است. آنچه زواک نمی‌داند این است که دشمنانِ شاخه‌ی افغان داعش در ترکیه و شامات هرگز در آن نفوذ نکرده‌اند. سرویس‌های اطلاعاتی غربی از این شاخه وحشت دارند. آن‌ها این شبکه را کابل اکسپرس می‌نامند زیرا برای فرقه‌ی داعش این امکان را فراهم می‌کند که جنگجویان کار کشته را به صورت مداوم جذب کند.

مردی که اکنون با صدایی مهربان با زواک حرف می‌زند، آنقدر انسان‌ها را کُشته است که شمارش آن‌ها غیرممکن است. پشت سرش دو کوه‌نشین دیگرد _ که مثل او پشتون هستند _ قرار گرفته‌اند؛ مردانی ریشو با نگاه تهی و دشنه‌های مشخص در غلاف‌های کمربندشان.

نیازی نیست این مسئله برای زواک توضیح داده شود: اگر نتواند مخاطبش را متقاعد کند، سرش را می‌بُرند. می‌ترسد امّا نه خیلی. همه‌ی این تمهیدات امنیتی در حقیقت به بازی‌های ویدئویی شبیه است. فقط باید آرامش‌اش را حفظ کند، از سطحی به سطح دیگر برود و مراحل را به ترتیبِ درست دنبال کند.

تا مرحله‌ی نهایی که به او اجازه داده می‌شود انتقامش را عملی کند.

توضیحاتش روشن هستند و صدایش ضعیف نیست. سیلی‌ها، ضربات باتوم، مثله کردن با چاقویی که به شکل ترسناکی تیز است و تهدیدهای مکرر سر بُریدن باعث نمی‌شود روایتش را تغییر دهد.

بله، او نسبت به دولت اسلامی در خراسان ابراز وفاداری کرده و حالا می‌خواهد به دولت اسلامی عراق و شامات ملحق شود.

بله، او جزو گروهی بوده که رهبری‌اش را هم‌وطنش میر وِیس غلام معروف به الافغانی برعهده داشته است. مخاطبانش فقط باید در این مورد کسب اطلاع کنند، او جنگجویی محترم و پرهیزگار است.

بله، او طرح ویژه‌ای برای حمله به کفّار، این فرانسوی‌های کثیف و بدجنس آماده کرده که قوی‌تر از هرچیزی است که تا به حال دیده‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کابل اکسپرس
نویسنده
مترجمابولفضل الله دادی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-600-376-327-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کابل اکسپرس

Sepid Mmm
۱۴۰۲/۱/۶
کتاب بسیار زیبایی بود به حدی که خواننده را مجذوب می‌کرد که ادامه دهد فقط چند ایراد داشت اول اینکه شخصیت‌های زیادی داشت که گاها اصلا نیاز نبود درمورد آن‌ها آنقدر توضیح دهد در واقع نویسنده خواسته که خواننده بیشتر بتواند فضای داستان را تصور کند و با شخصیت‌ها انس بگیرد ولی زیاده روی شده بود. دوم اینکه پایان داستان خیلی ناگهانی اتفاق افتاد و سرنوشت بعضی افراد ناقص ماند انگار آخرش خیلی عجله کرده و یا ندانسته چه چیزی باید بنویسد. گاها یکسری اشتباه‌های تایپی شده بود انگار که صفحه کلید قفل کرده و کلمه نامفهومی ایجاد شده که آن هم قابل چشم پوشی است داستان در رابطه با پسر نوجوانی که است بسیار باهوش که در پی گرفتن انتقام مرگ پدرش و عمویش به انجام نقشه‌ای بسیار خطرناک میپردازد و افرادی به دنبال گیر انداختن پسرک مرموز و جلوگیری از انجام این نقشه هستن... یک رمان جنایی و معمایی است در یک طرف شما جواب را میدانید ولی طرف دیگر داستان و مامور‌ها این را نمی‌دانند در واقع درستش این بود که ماهم ندانیم تا داستان جذابیت بیشتری داشته باشد به طرفداران این گونه رمان‌ها و گروه سنی نوجوان بالای ۱۳ سال توصیه میشود
محمود یوسفی
۱۳۹۹/۳/۶
تا الان بنده محور مطالعه خودم رو روانشناسی و اقتصاد قرارداده بودم و هیچ گاهی نشده بود که به طور مشخص رو دیگه بخشی مطالعه داشته باشم باتوجه به آشنایی نسبت به رمان وادبیات داستانی هیچ گاهی مجذوبش نشده بودم که وقت بدم بهش
اماباخواندن این کتاب مهیج و زیبا و حیرت آور که هرچی بگم نمیتونم حق وصفیتش روادا
کنم سُر خوردم به طرف رمان...
اما اینکه ۴ستاره دادم بخاطر اشتباهاتی که نویسنده داشت که باتوجه به آشنایی بنده نسبت به این درنده خویان بدعنق بعید میدونم اینطوری باشه که بعضا نویسنده یادآورمیشه مثلا اینکه سرباز داعشی میگه به حق حضرت محمد و این چیزا که سلفیون وهابی این طرزعقیده روشرک میدونن وازین دست مسائل جزئی... درکل خیلی عالی بود
Sam Nik
۱۳۹۸/۷/۹
خیلی جذاب بود اما متاسفانه حداقل یک فصل کم داشت، در انتها سرنوشت مامور فرانسوی و زواک اصلا مشخص نشد نمیخوام داستان رو اسپویل کنم اما معلوم هم نشد که مامور افغان چه تصمیمی برای زندگیش و مهاجرتش میگیره
محمودی
۱۴۰۰/۷/۲۷
ازاینکه از درون افغانستان آگاه میشوی واز داعش بسیار زیباست وصد البته تاسف برانگیز، ترجمه راحت بود.
میثم نظری پور
۱۳۹۹/۹/۱۸
خیلی قشنگ نوشته شده؛ توصیف رویدادها نه حوصله سو بره نه کوتاه واقعا عالی بود
سمانه فرد
۱۳۹۸/۶/۶
من تا اواخر کتاب فکر می‌کردم داستان براساس سرگذشت واقعی
کبری رسولی
۱۳۹۸/۶/۳
فک میکنم کتاب هیجان انگیزی باشه و خیلی هم پراز ماجرا و جنایات
توصیه میکنم هر کسی نخونه
بهاره حسینی
۱۳۹۹/۱/۲۴
دوست دارم بخونمش بنظر جالب میاد
بهروز غضنفری پور
۱۳۹۸/۴/۱۶
سبک کتاب رو خیلی دوس دارم مدت‌ها بود دنبال همچین کتابی بودم
Mahdi Yazdi
۱۳۹۸/۴/۱۹
عالیه من این کتابو قبلا خوندم
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب کابل اکسپرس

برای دریافت کتاب کابل اکسپرس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.