معرفی و دانلود کتاب صوتی باغ‌های تسلا

عکس جلد کتاب صوتی باغ‌های تسلا
قیمت:
۶۲۰۰۰ ۳۱,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باغ‌های تسلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باغ‌های تسلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی باغ‌های تسلا

داستانی عاشقانه که شما را با خود به آخرین روزهای قرن سیزدهم خورشیدی می‌برد. کتاب صوتی باغ‌های تسلا داستان خانواده‌ای را برایتان روایت می‌کند که در یکی از آشفته‌ترین دوران تاریخی ایران می‌زیستند. پریسا رضا در این کتاب تصویری از جامعه‌ی ایران بین دو کودتای سوم اسفند 1299 و 28 مرداد 1332 را به نمایش گذاشته است. اثر حاضر توانسته جوایزی از جمله: کلر و فرانس ماری را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب صوتی باغ‌های تسلا

هر کتاب تاریخی را که باز کنید، اگر مستقیم به سراغ دوران معاصر ایران بروید حتماً کودتاهای این دوره توجه شما را جلب خواهند کرد. کودتای 1299 که رضاخان را بر تخت سلطنت قاجاریان نشاند و کودتای سال 1332 که امید مردم را برای ایرانی آزاد به ناامیدی بدل کرد. اگرچه رضاخان، احمدشاه، مصدق، محمدرضا شاه و... بازیگران اصلی این بخش از تاریخ ما هستند اما هرگز نمی‌توانیم نقش مردمی را انکار کنیم که بیشترین آسیب را در این دوران متحمل شدند. در هیچ کتاب تاریخی نمی‌توانید سراغ آرزوها، آرمان‌ها، یأس‌ها و ترس‌های یک ملت را بگیرید. باید قدم به وادی دیگری بگذارید. قصه و داستان همان دنیایی است که عمیق‌ترین لایه‌های عاطفی و اجتماعی مردم یک کشور را می‌تواند در برابرتان مجسم کند. کتاب صوتی باغ‌های تسلا (Les Jardins De Consolation) از نمونه‌های موفق چنین رمان‌هایی است. پریسا رضا (Parisa Reza) در گیرودار ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی ایران دوربین خود را رو به سوی مردمی می‌گیرد که بیشترین تأثیر را از تحولات تاریخی ایران پذیرفتند اما تاکنون از چشم مورخان پنهان مانده‌اند.

داستان از آنجایی آغاز می‌شود که «طلا» و «سردار» به امید ساختن یک زندگی بهتر از قمصر کاشان راهی تهران می‌شوند. آن‌ها حومه‌ی پایتخت را برای سکونت انتخاب می‌کنند. این زن و شوهر ساده‌ی روستایی هنوز نمی‌دانند تحولاتی که در راه است، زندگی آن‌ها را مانند بسیاری از مردم ایران دگرگون خواهد کرد. در تهران همه چیز برای آن‌ها تازگی دارد. البته این نو شدن و تجدد از شاخصه‌های اصلی دوران معاصر ایران است و تا پایان داستان نیز شاهد جریان تند آن هستیم.

نگاه خیال‌انگیز شخصیت‌ها که نوعی افسانه‌سرایی و اسطوره‌پردازی را در خود دارد، قابل‌توجه است. به‌عنوان نمونه، وقتی طلا برای نخستین‌بار روستای زادگاهش را ترک می‌کند و با بیابان‌های خشک و بی‌آب‌و‌علف روبه‌رو می‌شود، سراب را موجود شومی می‌داند که قصد آسیب به او را دارد. تجربه‌ی سال‌ها زندگی در روستا و دل طبیعت به او آموخته که هر پدیده‌ای در این دنیا یک موجود زنده است. مهاجرت به تهران به او می‌آموزد که معنای زندگی در شهر چقدر با حال‌و‌هوای روستا متفاوت است.

با شنیدن کتاب صوتی باغ‌های تسلا خواهید دانست که چگونه مدرنیته پا به زندگی مردم ایران گذاشت. مردمی که تا پیش از آن وطن برایشان در شهر یا روستایی کوچک خلاصه می‌شد، رفته‌رفته درگیر رخدادهای اجتماعی شدند تا همگام با بزرگان تاریخی و سیاسی، سرنوشت ایران را بسازند.

این رمان با برگردان ابولفضل الله‌دادی از سوی انتشارات برج به چاپ رسیده است. کتاب صوتی باغ‌های تسلا را با صدای اختر اعتمادی می‌شنوید که نشر صوتی رادیو گوشه انتشار آن را به عهده داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی باغ‌های تسلا

  • برنده‌ی جایزه‌ی رمان اول سنگور در سال 2015
  • برنده‌ی جایزه‌ی کبک (2017)
  • برنده‌ی جایزه‌ی فرانس ماری (2017)
  • برنده‌ی جایزه‌ی کلر (2017)
  • برنده‌ی جایزه‌ی بِله (2017)

نکوداشت‌های کتاب صوتی باغ‌های تسلا

  • داستانی که ایران را در سال‌های انقلاب نشان می‌دهد؛ اثری عاشقانه با زمینه‌ی سیاسی و حماسی. (کریستین ساینس مانیتور)
  • کتاب باغ‌های تسلا نشان می‌دهد نویسنده ایرانی-فرانسوی و بااستعداد دیگری ظهور کرده که در نخستین رمان خود چهره‌ی نادری را از ایران نشان می‌دهد. تصویری که در رسانه‌های غربی به چشم نمی‌خورد. (شلف اورنس)

کتاب صوتی باغ‌های تسلا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های تاریخی ایرانی، به‌ویژه دوران پرتلاطم معاصر علاقمند هستید، شنیدن کتاب صوتی باغ‌های تسلا برای شما بسیار جذاب و دلنشین خواهد بود.

با پریسا رضا بیشتر آشنا شویم

پریسا رضا، زاده‌ی 1965، نویسنده‌ و داستان‌نویس ایرانی-فرانسوی است. او در هفده‌سالگی به همراه خانواده، از تهران راهی فرانسه شد. «باغ‌های تسلا» عنوان نخستین کتاب این بانوی نویسنده است که توانسته جایزه‌ی سنگور (Senghor) را در سال 2015 برای او به ارمغان بیاورد.

در بخشی از کتاب صوتی باغ‌های تسلا می‌شنویم

طلا به دوردست نگاه می‌کند، اما نور تند بیابان نمی‌گذارد چیزی ‎ببیند.‏ ‏مات و‌ مبهوت، خداوند را به یاری می‌طلبد و یکریز آیه‌های قرآن را تلاوت می‌کند. آیا می‌داند که رسالت بیابان شاید در همین نور، در همین سکوت نهفته است؟ آیا می‌داند که بیابان کسانی را که از آن می‌گذرند یا می‌کشد یا جان‌سخت می‌کند؟

طلا چندین بار تصور می‌کند واحه‌ای را می‌بیند. آن را با انگشت به سردار نشان می‌دهد و بدین ترتیب سردار سراب بیابان را برایش توضیح می‌دهد: موجوداتی اهریمنی که مسافران را اینگونه با توهم پشت توهم فریب می‌دهند و آن‌ها را به سوی سرزمین‌های تباهی می‌کشانند؛ سرزمین‌هایی که هرگز کسی از آن‌ها برنمی‌گردد.

طلا از تصور موجودات بدخواه و نامرئی که از کنارشان می‌گذرند، بر خود می‌لرزد و تمام طول سفر هرگز دست از دعا برنمی‌دارد. بدین ترتیب روز بین حیرت و دلهره می‌گذرد. غروب آفتاب به حوالی کاشان می‌رسند و شب را در یک کاروان‌سرا می‌گذرانند. یک ویرانه. چند دیوار به‌سختی سرپا که تنها کارشان حصار کشیدن به دور فضایی است که انسان‌ها و حیوانات کنار هم می‌خوابند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
23 دقیقه
بخش اول
19 دقیقه
بخش دوم
22 دقیقه
بخش سوم
20 دقیقه
بخش چهارم
22 دقیقه
بخش پنجم
18 دقیقه
بخش ششم
22 دقیقه
بخش هفتم
24 دقیقه
بخش هشتم
26 دقیقه
بخش نهم
20 دقیقه
بخش دهم
36 دقیقه
بخش یازدهم
27 دقیقه
بخش دوازدهم
28 دقیقه
بخش سیزدهم
17 دقیقه
بخش چهاردهم
30 دقیقه
بخش پانزدهم
34 دقیقه
بخش شانزدهم
33 دقیقه
بخش هفدهم
13 دقیقه
بخش هجدهم
28 دقیقه
بخش نوزدهم
27 دقیقه
بخش بیستم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی باغ‌های تسلا
نویسنده
مترجمابولفضل الله دادی
راویاختر اعتمادی
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۲۰۰۰ ۳۱,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی باغ‌های تسلا

یعقوب صمصامی
۱۴۰۲/۱۲/۸
داستانی تقریبا خطی و بدون هیجان و نوشتار خاصی که زیاد برایم جذاب نبود. شخصیت پردازی‌ها خوب نیست و شخصیت‌های فرعی هم اصلا پرداخته نشده. داستان زندگی سردار و طلا که از قمصر به اطراف تهران مهاجرت میکنن و در ادامه داستان پسرشون در زمان کودتای ۲۸ مرداد و خط فکری شخصیت که باز هم به خوبی پرداخته نشده. لحن نوشتاری هم برایم جذاب نبود. خوانش خوب بود.
مسعود
۱۴۰۲/۸/۸
نثر سنگینی داره، جوری که همش سرخط داستان رو گم میکنی، اندک اطلاعات تاریخی مفیدی داره، ولی به عنوان یک رمان سرگرم کننده نخونیدش
مریم حاجی مهدی
۱۴۰۱/۱۱/۲
کتاب خوبی بود فقط این موسیقی متن عصاب خورد کن بود
گلی گلکار
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
نویسنده‌ی مورد علاقه❤️
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی باغ‌های تسلا

برای دریافت کتاب صوتی باغ‌های تسلا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.