معرفی و دانلود کتاب کاج‌های مورب

عکس جلد کتاب کاج‌های مورب
قیمت:
۲۳۰۰۰ ۱۱,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاج‌های مورب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاج‌های مورب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاج‌های مورب

کتاب کاج‌های مورب، مجموعه‌ای متشکل از 7 داستان کوتاه است که توسط علی چنگیزی به رشته‌ی تحریر درآمده. این کتاب که به‌عنوان برگزیده‌ی سیزدهمین دوره‌ی جایزه‌ی هوشنگ گلشیری معرفی شد، اولین مجموعه داستانی است که این نویسنده پس از انتشار چند رمان، روانه‌ی بازار کرد. آثار منتشر شده در این مجموعه، با محوریت گفت‌وگو، سبک نوشتاری مؤلف را منعکس می‌کنند. با این وجود حال‌وهوای داستان‌های این مجموعه با آثار پیشین او کاملاً متفاوت‌اند.

درباره‌ی کتاب کاج‌های مورب

علی چنگیزی در اولین مجموعه‌ی داستان خود تحت عنوان کتاب کاج‌های مورب، حال‌وهوای متفاوتی نسبت به رمان‌هایش خلق کرده است. این کتاب، 7 داستان کوتاه را شامل می‌شود که همگی به‌رسم آثار پیشین این نویسنده، دیالوگ‌محورند.

داستان کوتاه اساساً بستری است که در یک بازه‌ی زمانی محدود و کوتاه خواننده را وارد زندگی یک یا چند شخصیت می‌کند و وقایع و رخدادهای زندگی را از نگاه آن‌ها به تصویر می‌کشد. البته داستان کوتاه تنها دربرگیرنده‌ی بخشی از زندگی شخصیت است و برخلاف رمان، جنبه‌های مختلف را پوشش نمی‌دهد. این نوع ادبی که از اواخر قرن نوزدهم محبوبیت پیدا کرد، در دنیای معاصر گسترش یافته و پیچیدگی‌های بسیاری به آن افزوده شده است. شایان ذکر است که در داستان‌های کوتاه عموماً مهم‌ترین نکته، درک نگاه شخصیت و آشنایی با دنیای اوست. هرچند که عناصر دیگری نظیر درونمایه، موضوع، طرح، زمان، مکان و زاویه دید هم حائز اهمیت‌اند. در ایران بزرگانی همچون محمدعلی جمال زاده، صادق هدایت، بزرگ علوی، صادق چوبک و ... در نگارش داستان کوتاه تبحر داشته‌اند.

«کاج‌های مورب»، «چال یخچال»، «خوش‌تیپ»، «معبدی در باغ»، «گربه در زیرزمین»، «رو به غرب» و «مرمت»، عناوین داستان‌های مجموعه‌ی پیش رو هستند که می‌توانید در جهان داستانی هر یک غرق شوید و همراه با شخصیت‌های آن در برش‌های کوتاهی از زندگی، همراه شوید. کتاب کاج‌های مورب، بخشی از مجموعه‌ی جهان تازه‌ی داستان است که توسط نشر چشمه وارد بازار شده است. چاپ اول این کتاب به سال 1391 برمی‌گردد.

درباره‌ی مجموعه‌ی جهان تازه‌ی داستان

نشر چشمه، مجموعه‌ای تحت عنوان «جهان تازه‌ی داستان» را ایجاد کرده است که در آن آثار شاخص ادبیات داستانی را که توسط نویسندگان معاصر فارسی نوشته شده‌اند، گردآوری کرده است. هدف از شکل‌گیری این مجموعه، معرفی نویسندگان نوظهور، آشنایی علاقه‌مندان به ادبیات داستانی با سبک‌وسیاق آن‌ها و گردآوری برجسته‌ترین آثار داستانی حال حاضر بوده است.

جوایز و افتخارات کتاب کاج‌های مورب

  • برنده‌ی سیزدهمین دوره‌ی جایزه‌ی هوشنگ گلشیری
  • بهترین مجموعه‌داستان سال بر اساس نظرسنجی مجله‌ی تجربه

کتاب کاج‌های مورب برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های معاصر فارسی، به‌خصوص طرفداران داستان کوتاه، از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد. همچنین به دوستداران داستان‌های گفت‌وگومحور توصیه می‌شود مطالعه‌ی این کتاب را از دست ندهند.

با علی چنگیزی بیشتر آشنا شویم

علی چنگیزی، نویسنده‌ و منتقد ایرانی است که در سال 1356 در آبادان چشم به جهان گشود. او که در کودکی به کرمان مهاجرت کرده، زندگی در این اقلیم کویری را موضوع شمار زیادی از آثارش قرار داده است.

علی چنگیزی اولین کتاب خود را با عنوان «پرسه زیر درختان تاغ» در سال 1388 منتشر کرد. این کتاب مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در جشنواره‌های مختلف، جایزه دریافت کرد. او همواره داستان‌های خود را در مجلاتی نظیر هفت، روزنامه‌ی فرهیختگان و همشهری داستان منتشر می‌کند.

داوری در دهمین و یازدهمین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی جلال آل‌احمد، از دیگر فعالیت‌های این نویسنده است. همچنین در شمار آثار مکتوب و منتشرشده‌ی او می‌توان از کتاب‌های «سوز سفید»، «آدوری‌ها» و «بزهایی از بلور»، نام برد.

در بخشی از کتاب کاج‌های مورب می‌خوانیم

اون شب یه چشم هم نخوابیدم و توفان هم قطع نشد که نشد و از بخت ما نیمه‌های شب بارون گرفت. بارون شُرشُر و سیل‌آسا، مثل دم اسب می‌بارید و از بین تخته‌های چرخ‌دستی می‌ریخت روی سر‌و‌تن ما که زیرش دراز کشیده بودیم. بارون پتوهامون و همه‌جامون رو خیس کرد. به پسره گفتم: «این‌جوری از شر خاک‌و‌خُل‌ها راحت می‌شیم. بارون که بند بیاد می‌ریم همون ‌جا که باید بریم و گمونم دو روز دیگه می‌رسیم اون‌جا.» پسره هیچی نگفت و به‌جاش دو سه‌تا عطسه پشت سر هم کرد. به خودم گفتم داره سرما می‌خوره، اگه تا حالا نخورده باشه.

طرف‌های ظهر فرداش بود که بارون قطع شد. پتوها و لباس‌هامون خیس و تلیس شده بود و پسره هنوز بیدار نشده بود. پتو رو کنار زدم، دیدم اون هم بدجوری خیس شده و لُپش هم سرخ شده. دست زدم به پیشونیش، عینهو تنورِ شاطرعلی داغ داغ بود. آسمون که کمی وا شد اومدم بیرون، پسره رو بغل کردم و گذاشتمش رو چرخ‌دستی و لباس‌هاش رو، که خیس آب شده بود، از تنش درآوردم و کتم رو انداختم روش. گفتم: «خوبی بابا؟» گفت: «چه تند می‌ریم. یه‌کم یواش‌تر برو بابا.» خواستم بهش بگم بابا، اصلاً ما جُم نخوردیم. که بعد یه چیزهای دیگه‌ای گفت. گمونم داشت با زن زندگیش حرف می‌زد و می‌گفت: «چه بویی می‌دی.» گفتم: «چی می‌گی پسر؟» باز یه حرف‌هایی زد که من نفهمیدم. دیدم گوش‌ دادن به حرف‌های پسره دردی از من و اون درمون نمی‌کنه. به‌جای این‌که هذیون‌های پسره رو بشنُفم رفتم و چرخ‌دستی رو هُل دادم، اما اگه کوه تکون خورد چرخ منم تکون خورد.

فهرست مطالب کتاب

کاج‌های مورب
چال یخچال
مرمت
روبه‌غرب
معبدی در باغ
خوش‌تیپ
گربه در زیر‌زمین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاج‌های مورب
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-600-229-096-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۳۰۰۰ ۱۱,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاج‌های مورب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاج‌های مورب

برای دریافت کتاب کاج‌های مورب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.