معرفی و دانلود کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

عکس جلد کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۲۸,۰۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

مطالب کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی با هدف تقویت مهارت‌های تفکر انتقادی دانش‌آموزان از طریف کاوشگری، همکاری و برقراری ارتباط تنظیم شده است. زهرا گیتی‌نژاد هر فصل از کتاب را به فعالیت‌های گوناگون، آزمون‌های خودارزیابی و کارهای گروهی اختصاص داده است. این کتاب کمک‌آموزشی برای دانش‌آموزان، والدین و آموزگاران مزایای متعددی دارد.

درباره‌ی کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

در پایه‌ی چهارم ابتدایی یک درس جدید به برنامه‌ی درسی دانش‌آموزان اضافه می‌شود: مطالعات اجتماعی. بچه‌ها در این درس با انسان و نحوه‌ی تعامل او با محیط‌های مختلف و در زمان‌های متفاوت آشنا می‌شوند. درواقع مطالعات اجتماعی شامل علوم اجتماعی، جغرافیا و تاریخ می‌شود و مهارت‌های کاوشگری، جست‌وجو، برقراری ارتباط، مشارکت، خلاقیت و اظهار نظر در آن بررسی می‌گردد. به طور خلاصه می‌توان گفت که دانش‌آموزان «چگونه یاد گرفتن» را در این درس می‌آموزند. کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی نیز برای آشنایی دانش‌آموزان این پایه با مهارت‌های این‌چنینی طراحی شده است.

زهرا گیتی‌نژاد کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی را در چند بخش طراحی کرده است. دانش‌آموزان در کلبه‌ی آموزش با استفاده از نمودار و نقشه با مفاهیم هر فصل آشنا می‌شوند. تمرین‌هایی که عنوان «با فعالیت یاد می‌گیرم» را دارند، از فعالیت‌های گوناگون تشکیل شده‌اند. بخش «خودم را ارزیابی می‌کنم» آزمونی است از محتوای هر فصل. از قسمت‌های مهم و جذاب این کتاب، بخش «فعالیت‌های مشارکتی» است. مهارت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، با این نوع فعالیت‌ها تقویت می‌گردند.

درباره‌ی مجموعه‌ی کار و تمرین گل واژه

مجموعه‌ی کار و تمرین انتشارات گل‌واژه برای همه‌ی پایه‌های تحصیلی است و در آن یادآوری، ثبیت، تعمیق و تنوع‌بخشی آموزش‌ها اهمیتی ویژه دارد. در این بخش، محتویات مجموعه‌ی کار و تمرین دوره‌ی ابتدایی معرفی می‌شود:

- کلبه‌ی آموزش: در بخش «کلبه‌ی آموزش» موضوع هر درس به طور خلاصه توضیح داده می‌شود و با بهره‌گیری از کتاب معلم، سه سطح روند یادگیری دانش‌آموزان مطرح می‌گردد. این بخش برای اولیا طراحی شده تا با مطالب کتاب درسی آماده شوند و فرزندشان را بهتر راهنمایی کنند.

- تمرین‌ها: در هر بخش از کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین، نویسندگان متناسب با هر پایه‌ی تحصیلی، تمرین‌های متفاوتی را طراحی کرده‌اند تا دانش‌آموزان با کمک والدینشان در منزل، آموخته‌های خود در مدرسه را مرور کنند.

- ارزشیابی مرحله‌ای: پس از هر سه بخش، ارزیابی کوتاهی برای سنجش یادگیری دانش‌آموز قرار داده شده است.

- جدول ارزشیابی توصیفی معلم: این جدول با محتوای توصیفی، اهداف هر بخش را مشخص می‌کند. معلمان با مطالعه‌ی این جدول نقاط قوت و ضعف دانش‌آموز را تببین می‌کنند و والدین نیز با بررسی دقیق‌تر جدول، متوجه روند یادگیری فرزندشان می‌شوند.

- ارزشیابی پایانی: در بخش پایانی کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین، مجموعه‌ای از سؤالات امتحانی قرار گرفته است.

- خودارزیابی دانش‌آموز: پایان کتاب حاوی جدول توصیفی اهداف آموزشی دانش‌آموز است. دانش‌آموزان با پر کردن محتویات این بخش، میزان یادگیری خود را در پایان سال می‌سنجند.

کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی برای چه کسانی مناسب است؟

معلمان، والدین و دانش‌آموزان پایه‌ی چهارم دبستان از این کتاب بهره خواهند برد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: محله‌ی ما
خودم را ارزیابی می‌کنم
فصل دوم: شهر من روستای من
خودم را ارزیابی می‌کنم
فصل سوم: پیدایش شهر و روستا
خودم را ارزیابی می‌کنم
آزمون نوبت اول
فصل چهارم: سفری به شهرهای باستانی
خودم را ارزیابی می‌کنم
فصل پنجم: کشور زیبای من
خودم را ارزیابی می‌کنم
فصل ششم: ما ایرانی هستیم
خودم را ارزیابی می‌کنم
آزمون نوبت دوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات93
زبانفارسی
شابک978-600-337-115-6
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی دبستان
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۲۸,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

برای دریافت کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.