معرفی و دانلود کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

عکس جلد کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

سؤالات و فعالیت‌هایی که در کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی آمده‌اند، متنوع و گوناگون هستند و به تقویت مهارت برقراری ارتباط، مشارکت، خلاقیت و کاوشگری دانش‌آموزان منجر می‌گردند. زهرا گیتی‌نژاد سؤالاتی از مطالب کتاب درسی در قالب چهارگزینه‌ای، جای خالی، درست – نادرست و... آورده است تا آموخته‌های دانش‌آموز سنجیده شوند.

درباره‌ی کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

درک محیط اطراف و پیرامون، از مهم‌ترین اهداف کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان است. دانش‌آموزان در این درس ابتدا با محله، شهر، روستا و درنهایت کشور خودشان آشنا می‌شوند و نسبت به اوضاع اجتماعی، تاریخی و جغرافیایی محل زندگی‌شان بیشتر آگاه می‌شوند. البته جامعه‌های بین‌المللی تا حدودی در این کتاب مطرح می‌گردند. در اغلب اوقات چنین محتواهایی حفظ می‌شوند و به‌سرعت هم فراموش می‌گردند. دانش‌آموزان این مطالب را فقط برای شب امتحان فرامی‌گیرند و در دیگر ساحت‌های زندگی خودشان از آن استفاده نمی‌کنند. درحالی‌که ممکن است درس مطالعات اجتماعی در آینده بیش از سایر درس‌ها به کار دانش‌آموز بیاید. درنتیجه لازم است به خوبی آموزش داده و آموخته شود. کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی یکی از کتاب‌هایی است که در رسیدن به این هدف، دانش‌آموزان و معلمان و والدین را یاری می‌دهد.

کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی شامل بخش کلبه‌ی آموزش می‌شود که در آن خلاصه‌ی هر درس آورده شده. فعالیت‌ها و تمرین‌ها متنوع و شامل سؤالات جای خالی، درست – نادرست، کوتاه‌پاسخ، بلندپاسخ، چهارگزینه‌ای، نقشه و نمودار می‌شود. زهرا گیتی‌نژاد در بخش‌های جدول خودارزیابی و آزمون به آموزگاران کمک می‌کند که میزان یادگیری دانش‌‌آموزان را بسنجند. به صورت کلی ساختار این کتاب مانند دیگر کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین انتشارات گل‌واژه است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کار و تمرین

مجموعه‌ی کار و تمرین انتشارات گل‌واژه برای همه‌ی پایه‌های تحصیلی است و در آن یادآوری، ثبیت، تعمیق و تنوع‌بخشی آموزش‌ها اهمیتی ویژه دارد. در این بخش، محتویات مجموعه‌ی کار و تمرین دوره‌ی ابتدایی معرفی می‌شود:

- کلبه‌ی آموزش: در بخش «کلبه‌ی آموزش» موضوع هر درس به طور خلاصه توضیح داده می‌شود و با بهره‌گیری از کتاب معلم، سه سطح روند یادگیری دانش‌آموزان مطرح می‌گردد. این بخش برای اولیا طراحی شده تا با مطالب کتاب درسی آماده شوند و فرزندشان را بهتر راهنمایی کنند.

- تمرین‌ها: در هر بخش از کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین، نویسندگان متناسب با هر پایه‌ی تحصیلی، تمرین‌های متفاوتی را طراحی کرده‌اند تا دانش‌آموزان با کمک والدینشان در منزل، آموخته‌های خود در مدرسه را مرور کنند.

- ارزشیابی مرحله‌ای: پس از هر سه بخش، ارزیابی کوتاهی برای سنجش یادگیری دانش‌آموز قرار داده شده است.

- جدول ارزشیابی توصیفی معلم: این جدول با محتوای توصیفی، اهداف هر بخش را مشخص می‌کند. معلمان با مطالعه‌ی این جدول نقاط قوت و ضعف دانش‌آموز را تببین می‌کنند و والدین نیز با بررسی دقیق‌تر جدول، متوجه روند یادگیری فرزندشان می‌شوند.

- ارزشیابی پایانی: در بخش پایانی کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین، مجموعه‌ای از سؤالات امتحانی قرار گرفته است.

- خودارزیابی دانش‌آموز: پایان کتاب حاوی جدول توصیفی اهداف آموزشی دانش‌آموز است. دانش‌آموزان با پر کردن محتویات این بخش، میزان یادگیری خود را در پایان سال می‌سنجند.

کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی برای چه کسانی مناسب است؟

معلمان، والدین و دانش‌آموزان پایه‌ی پنجم ابتدایی از این کتاب بهره‌ی زیادی خواهند برد.

فهرست مطالب کتاب

فصل (1): زندگی با دیگران
درس اول: من با دیگران ارتباط برقرار می‌کنم
درس دوم: احساسات ما
درس سوم: همدلی با دیگران
درس چهارم: من عضو گروه هست
فصل (2): سرزمین ما
درس پنجم: جمعیت ایران
درس ششم: منابع آب ایران
درس هفتم: نواحی صنعتی مهم ایران
درس هشتم: راه‌ها و حمل‌ونقل (1)
درس نهم: راه‌ها و حمل‌ونقل (2)
درس دهم: کشور ما چگونه اداره می‌شود.
فصل (3): زندگی در نواحی دیگر جهان
درس یازدهم: کشورهای همسایه (1)
درس دوازدهم: کشورهای همسایه (2)
درس سیزدهم: حرکت‌های زمین
آزمون نوبت اول
درس چهاردهم: زندگی در نواحی مختلف جهان
فصل (4): زیارت مکان‌های مقدس
درس پانزدهم: بازگشت از سفر حج
درس شانزدهم: مدینه شهر پیامبر (ص)
درس هفدهم: سفر به کربلا (1)
درس هجدهم: سفر به کربلا (2)
فصل (5): ایران بعد از اسلام
درس نوزدهم: ایرانیان مسلمان حکومت...
درس بیستم: وزیران کاردان، شهرهای آباد
درس بیست و یکم: کشورگشایان بی‌رحم
درس بیست و دوم: بازسازی ویرانه‌ها
آزمون نوبت دوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-600-337-175-0
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی دبستان
قیمت نسخه الکترونیک
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

برای دریافت کتاب کار و تمرین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.