معرفی و دانلود کتاب کارآفرینی سازمانی

عکس جلد کتاب کارآفرینی سازمانی
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارآفرینی سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارآفرینی سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارآفرینی سازمانی

کتاب کارآفرینی سازمانی به قلم امیرمحمد کلابی به نگارش درآمده است. این کتاب مقوله‌ی کارآفرینی سازمانی را تعریف می‌کند و انواع استراتژی‌ها، مدل‌های کارآفرینی و مراحل مختلف آن را به شما می‌آموزد. در نهایت نیز نمونه‌هایی از کسب و کارهای سازمانی در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، انتشارات و زیست‌فناوری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کارآفرینی سازمانی

به فرایند خلق، کشف فرصت‌ها و استفاده از آن‌ها به منظور ایجاد تولید ارزش‌های جدید کارآفرینی می‌گویند. بعضی از فرایند‌های کارآفرینی بر ایجاد سازمان‌های جدید تمرکز دارند و بعضی دیگر فرانشیز کردن، نوسازی درون سازمان‌ها، کارآفرینی سازمانی و مدیریت سهام یک سازمان توسط سازمان دیگر را شامل می‌شوند. کتاب کارآفرینی سازمانی، به تألیف امیرمحمد کلابی، شما را با مفهوم کارآفرینی سازمانی آشنا می‌کند و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب کارآفرینی سازمانی در سه بخش و سیزده فصل به نگارش در آمده است. در فصل اول مفهوم فرایند کارآفرینی تعریف می‌شود، مدل‌ها و مراحل این فرایند ذکر می‌گردند و در ادامه نقاط اشتراک و تفاوتشان با همدیگر مورد مقایسه قرار می‌گیرد. فصل دوم به کارآفرینی سازمانی اختصاص دارد. در این فصل سیر تکامل مفهوم مذکور ارائه می‌شود و نویسنده با تمرکز بر کارآفرینان سازمانی و سطوح مختلف مدیران درگیر در این فرایند، رفتار آن‌ها را تحلیل می‌کند. در فصل سوم ابعاد کارآفرینی سازمانی روشن می‌شود. ابتدا دو بعد اصلی فرایند کارآفرینی، یعنی کسب و کار مخاطره‌آمیز و کارآفرینی استراتژیک توضیح داده می‌شود و سپس ابعاد دیگر از جمله نوآوری، نوسازی استراتژیک و... مشخص می‌گردد. فصل چهارم راهبردهای کارآفرینی سازمانی را مورد بحث قرار می‌دهد. در همین راستا عوامل مؤثر بر انتخاب راهبرد مناسب را برمی‌شمرد و راهبردهای پیشنهادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب کارآفرینی سازمانی

در فصل پنجم کتاب کارآفرینی سازمانی انواع مدل‌های کارآفرینی سازمانی به تفصیل تشریح می‌شود. فصل ششم عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی را در دو گروه تقویت‌کننده‌ها و تضعیف‌کننده‌ها دسته‌بندی می‌کند و نتایجی که هر کدام از این عوامل به بار می‌آورند، بر می‌شمارد. فصل هفتم به سراغ کارآفرینی استراتژیک که یکی از راهکارهای کلیدی کارآفرینی سازمانی است، می‌رود و مبانی و سیر تحول آن را ترسیم می‌کند. فصل هشتم بُعد نوسازی استراتژیک را از میان ابعاد مختلف کارآفرینی استراتژیک برمی‌گزیند، به توصیف آن می‌پردازد و انواع مدل‌ها و رویکردهای آن را شرح می‌دهد. فصل نهم مدل‌های کارآفرینی استراتژیک و تأثیر هر کدام بر سازمان‌ها را تحلیل می‌کند. یکی دیگر از راهکارهای کارآفرینی سازمانی، کسب‌وکار مخاطره‌آمیز سازمانی است که فصل‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به آن می‌پردازند. در نهایت نیز فصل آخر نمونه‌هایی از کسب‌وکارهای مخاطره‌آمیز سازمانی را در صنایع مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب کارآفرینی سازمانی با تلاش انتشارات علمی و فرهنگی به انتشار رسیده و روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

کتاب کارآفرینی سازمانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به فعالین حوزه‌ی کسب و کار پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کارآفرینی سازمانی می‌خوانیم

کسب‌وکارهای جدید در سی‌زد اغلب به حمایت یا فعالیت‌های حرفه‌ای‌تر سازمان مادر اختصاص می‌یابد. یک سرمایه‌گذاری جدید بایستی به بهبود فرایند خرید کمک کرده و مشتریان و ارباب‌رجوعان را به شانس بیشتر تجهیز کند. همچنین برخی سرمایه‌گذاری‌ها به این دلیل شروع می‌شوند که سی‌زد قادر نیست مشکلات خاصی را در طول زمان رفع کند. از جملۀ این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان به «ویژگی آنلاین در حوزۀ خدمات سلامت ذهن» اشاره کرد.

بیان تنظیم یک استارت‌آپ ممکن است ساده‌تر از اجرای واقعی آن در عمل باشد. ایجاد یک استارت‌آپ فرایندی مرحله‌ای است. مرحلۀ اول شامل ارزیابی فرصت‌هاست. اگر ارزیابی به ‌اندازۀ کافی مثبت بود، بایستی یک طرح کسب‌وکار ایجاد کرد. این موضوع شامل شرکای استراتژیک و میزان بودجۀ آن‌هاست. سازه‌های مالی تحت این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند بسیار قابل‌توجه باشد. گاهی اوقات سی‌زد به سرمایه‌گذاری‌هایی ملحق می‌شود که شامل تسهیم مالکیت است، در حالی‌که در موارد دیگر، مالکیت فکری تحت سیاست تقسیم سود به فروش می‌رسد.

در این راستا چهار عنصر عملیاتی در فرایند سرمایه‌گذاری است که این فرایند را در سازمان تحت تأثیر قرار می‌دهند. مدلی که در عمل انجام داده و چگونگی انجام آن، فاکتور اول مؤثر بودن است. مورد دوم طبقه‌بندی پورتفولیو است؛ چراکه بینشی را ایجاد می‌کند که آیا سازمان سرمایه‌گذار تمرکز خاصی دارد و اگر چنین است، چه اجزایی دارد. پورتفولیوها با توجه به اینکه سی‌زد چگونه از آن‌ها استفاده می‌کند، روشی را جهت هدایت سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند. نیروی انسانی در سرمایه‌گذاری‌ها عامل سوم است. تعیین تناسب فرد با ادارۀ سرمایه‌گذاری، نوع مهارت‌ها و دانش مورد نیاز و سایر جنبه‌های انسانی مؤثر در این فرایند مهم هستند. در آخر نیز چگونگی موقعیت‌یابی سازمان سرمایه‌گذار (با توجه به سازمان مادر) چهارمین عنصر مؤثر در این فرایند می‌باشد. در این خصوص، چگونگی ساختاردهی و انجام سرمایه‌گذاری اهمیت دارد. همچنین زمانی‌که سازمان سرمایه‌گذار به سازمان مادر نزدیک بوده و زمانی‌که از او فاصله گرفته و نیز علت آن قابل ‌توجه است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: کارآفرینی سازمانی
فصل اول: فرایند کارآفرینی
فصل دوم: کارآفرینی سازمانی
فصل سوم: ابعاد کارآفرینی سازمانی
فصل چهارم: راهبردهای کارآفرینی سازمانی در سازمان‌ها
فصل پنجم: مدل‌های کارآفرینی سازمانی
فصل ششم: تقویت‌کننده‌ها، تضعیف‌کننده‌ها‌ و نتایج کارآفرینی سازمانی
بخش دوم: کارآفرینی استراتژیک
فصل هفتم: مبانی و سیر تطور کارآفرینی استراتژیک
فصل هشتم: نوسازی استراتژیک کارآفرینانه
فصل نهم: مدل‌های کارآفرینی استراتژیک و تأثیر آن‌ها در سازمان‌ها
بخش سوم: کسب و کار مخاطره آمیز سازمانی
فصل دهم: سیر تطور مفهوم کسب‌وکار مخاطره‌آمیز سازمانی
فصل یازدهم: انواع کسب‌وکار مخاطره‌آمیز سازمانی
فصل دوازدهم: عوامل اثرگذار بر موفقیت کسب‌وکارهای مخاطره‌آمیز سازمانی و نتایج حاصل از آن
فصل سیزدهم: نمونه‌هایی از توسعۀ کسب‌وکار مخاطره‌آمیز سازمانی در صنایع
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارآفرینی سازمانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات453
زبانفارسی
شابک978-600-436993-0
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارآفرینی سازمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارآفرینی سازمانی

برای دریافت کتاب کارآفرینی سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.