معرفی و دانلود کتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی

عکس جلد کتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی

رحمان زندی، ابوذر نصیری و مریم خسرویان در کتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی سعی بر این دارند تا با استفاده از تجربیات داخلی و جهانی، زوایای مختلف ارتباط سنجش از دور را با علم آب و هواشناسی به تفسیر بیان نموده و نگاهی به روش‌های کاربرد سنجش از دور در این علم داشته باشند.

داده‌های سنجش از دور به سبب یکپارچه و گستردگی بسیار، گوناگونی طیفی و ارزان بودن، در مقیاس با دیگر شیوه‌های گردآوری اطلاعات از امکانات به خصوصی برخوردار است، به طوری که در حال حاضر نخستین عامل در مطالعه سطح زمین و عوامل تشکیل دهنده آن به شمار می‌آید.

قابلیت رقومی بودن اطلاعات باعث شده است تا سیستم‌های کامپیوتری بتوانند از این داده‌ها بدون استفاده از واسطه ‌بهره گیرند، همچنین سیستم داده‌های جغرافیایی و سیستم پردازش داده‌های ماهواره‌ای با بهره‌گیری از این امکانات طراحی و ساخته شده است.

از ماهواره‌های سنجش از دور بیشتر در هواشناسی استفاده می‌شود. با استفاده از این ماهواره‌ها، داده‌های هواشناسی در ابعادی بزرگ جمع‌آوری می‌شوند که در مقایسه با داده‌های معمول بسیار جامع‌تر هستند. برای پیش‌بینی وضع هوا باید دسترسی سریع به داده‌های منطقه‌ای وسیع داشت و از آن جا که مشاهدات هواشناسی پیوسته در حال تغییر است، این اطلاعات باید تا جایی که امکان دارد، به دفعات گردآوری شوند.

کتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی مناسب چه کسانی است؟

کتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی می‌تواند قابل استفاده برای طیف وسیعی از دانشجویان رشته‌های آب و هواشناسی، منابع طبیعی، محیط زیست، کشاورزی، عمران آب و رشته‌ها و گرایش‌های متعدد دیگر در این زمینه باشد.

در بخشی از کتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی می‌خوانیم:

از دیرباز روش‌های مختلفی برای جمع‌آوری داده‌ها (بخصوص داده‌های مکانمند) وجود داشته است. انجام مشاهدات نجومی، نقشه‌برداری زمینی، هیدروگرافی، فتوگرامتری و سنجش از دور روش‌های عمده جمع‌آوری اطلاعات مکانمند می‌باشند. (فاطمی و رضایی، 1391).

سنجش از دور (Remote Sensing) از زمره روش‌های جمع‌آوری داده محسوب می‌شود که در آن‌ها تماس مستقیم فیزیکی با اشیاء مورد نظر اندازه‌گیری در حداقل ممکن نگه داشته می‌شود. در مقابل روش‌های زمینی که در آن‌ها عوامل انسانی وظیفه تفسیر و برداشت را بر عهده دارد و معمولاً در تماس مستقیم یا با فاصله کم از اشیاء انجام می‌شود، در سنجش از دور، جمع‌آوری داده بر عهده سنجنده است (فاطمی و رضایی، 1391).

فهرست مطالب کتاب

فصل 1 مقدمه
فصل 2: دمای سطحی زمین
فصل 3: بارش
فصل 4: پوشش گیاهی
فصل 5: تبخیر و تعرق
فصل 6: مدل ارتفاعی رقومی
فصل 7: منابع آب
فصل 8: خشکسالی
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات ماهواره
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات253
زبانفارسی
شابک978-600-459-785-2
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی

Afsane Salmani
۱۴۰۱/۱/۳۱
مطالب کتاب خیلی منسجم نیست
امیر مهدی اژدری
۱۳۹۹/۱۰/۲۶
عالی😌😍🤑 و کاربردی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی

برای دریافت کتاب کاربرد سنجش از دور در آب و هواشناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.