معرفی و دانلود کتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش

عکس جلد کتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش

کتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش نوشته‌ی مسعود حسین زاده، اثری ارزشمند است که شما را با کاربردها و خواص درمانی گیاهان دارویی در زمینه‌ی ورزشی آشنا می‌کند. با استفاده از این کتاب می‌توانید به اطلاعاتی جامع و کافی برای ورود به دنیای گیاه درمانی دست یابید.

درباره‌ی کتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش:

سرمنشأ تمام خوراکی‌ها از گیاهان است و عناصر شیمیایی ترکیب بدن ما در آن‌ها یافت می‌شوند. با توجه به رشد علم و تکنولوژی و پیشرفت روز افزون علم پزشکی و دارویی متأسفانه آنچنان که باید به گیاهان و گیاهان دارویی اهمیت داده نمی‌شود و شاید به خاطر این است که تکنولوژی باعث شده همه به دنبال نتایج زودرس و آنی باشند. بدون شک این ویژگی در گیاهان دارویی آنقدر پوشش داده نمی‌شود.

همه‌ی مردم می‌دانند بیشتر خوراکی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنند از گیاهان است. بنابراین می‌توان استدلال کرد که درمان اغلب بیماری‌ها نیز در گیاهان وجود دارد. پس از سالیان دراز و آزمایشات گوناگون، اثبات شده که عناصر شیمایی ترکیب شده‌ی بدن ما در ریشه، ساقه، گل و میوه گیاهان نیز یافت می‌شود. قطعاً گیاهان در تکوین و تغییرات کروموزومی بشر تأثیر بسزایی داشته‌اند. بنابراین اگر انسان‌ها به طبیعت بازگردند بدنی سالم‌تر، قوی‌تر و سرزنده‌تری دارند.

همه‌ی گیاهان قادر هستند تا مواد معدنی ویژه‌ای را از خاک استخراج کرده و در خود حفظ کنند. برای مثال گیاهان آهکی می‌توانند کلسیم، فسفر، پتاسیم و مواد معدنی مشابه را فراهم آورند. در قلمرو گیاهان علاوه بر مواد غذایی، مواد تقویت‌کننده، ملین، قابض، تحریک‌کننده، مسکن و حتی عناصر لازم در جهت تعادل، سلامتی بدن و غلبه بر بیماری‌ها یافت می‌شود. قسمتی از اطلاعات ما در گیاه‌شناسی نباتات نام برده و خواص آن‌ها می‌باشد. این گیاهان، برگ‌ها، گل‌ها و علوفه‌هایی هستند که در گیاهان از حیطه آگاهی ما خارج شده و با مراجعه به منابع غنی می‌توان تا حدودی از این مسئله آگاهی پیدا کرد.

اما از آنجایی که ورزشکاران علاقه زیادی به افزایش کارایی خود در زمینه ورزش مورد علاقه خود را دارند و همانطور که مستحضر هستید روند زندگی ماشینی باعث شده که همه انسان‌ها حتی ورزشکاران هم از عوارض این نوع زندگی بی‌نصیب نباشند، لذا مکمل‌ها و داروهای شیمیایی هورمونی به این مسئله دامن زده و باعث تخریب بیشتر اندام داخلی که عوارض دراز مدت هم دارند خواهد شد.

در این کتاب سعی شده تا کاربرد گیاهان دارویی برای تقویت قوای جسمی بدن در ورزش معرفی شود. امید است با استفاده توصیه‌های به کار برده شده در این کتاب بتوانید به توان فیزیکی و ذهنی خودتان افزوده و پیشرفت چشمگیر و پایداری در قابلیت‌های ورزشی خودتان داشته باشید و هیچوقت سلامت جسم و روان خویش را فدای استفاده از مکمل‌ها و داروهای شیمایی نکنید که تولیدکنندگان آن‌ها صرفاً به فکر پر کردن جیب خودشان هستند!

کتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای ورزشکاران، مربیان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های ورزشی مناسب است.

در بخشی از کتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش می‌خوانیم:

در دهه‌های اخیر توجه زیادی به موضوع تقویت کننده‌های تستسترون معطوف شده است که بتوان به نحوی غلظت تستسترون داخلی بدن یا اثر بخشی آن را بر روی عضلات افزایش داد تا از این طریق اثرات آنابولیک و سایر جنبه‌های مثبت این هورمون تقویت شود. این ترکیبات به طور مستقیم و غیر مستقیم باعث افزایش غلظت تستسترون و یا افزایش اثر بخشی و میل ترکیبی تستسترون به عضلات می‌شوند.

در ارتباط با افزایش دهنده میل ترکیبی تستسترون به عضلات باید گفت که این ترکیبات از طریق تأثیر بر روی ژن‌های تنظیم کننده پروتئین درون سلولی، تعداد گیرنده‌های تستسترون را افزایش داده از طریق تستسترون با غلظت و میل ترکیبی بیشتری به تارهای عضلانی متصل می‌شود. ترکیبات آداپتوژن، معمولا دارای چنین مکانیسم اثری هستند، ضمن اینکه از این طریق تقویت کننده اثر تستسترون بر روی بیضه‌ها و مراکز مغزی بوده و باعث تقویت قوای جنسی نیز می‌شوند.

آنتی ردوکتاژ: عملکردی تقریبا مشابه آنتی اکسیدان‌ها دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
طبقه‌بندی گیاهان دارویی کاربردی در ورزش
گیاهان تقویت‌کننده هورمون‌ها
ترموژنیک
آداپتوژن
آنتی اکسیدان
تقویت‌کننده‌های تستسترون
خارخاسک
دارچین
زنجبیل
شنبلیله
گزنه
جینسینگ
سیر
زردچوبه
زرشک
پاپیتال (عشقه)
خارمریم
کنجد
بابونه
زعفران
افدرا
منداب
غائف
ثعلب
قهوه
یونجه
یو همب
گوته کولا Gotu Kola (آب بشقابی)
کاکا (جین سینگ پرویی)
جلبگ اسپرولینا
دانه چیا
تخم کتان
مارچوبه
دانه‌های روغنی
گردو
بادام
بادام زمینی
فندق
چلغوز
میوه‌ها
انگور
خربزه
توت فرنگی
سیب
حبوبات
عدس
لوبیا
لوبیای سویا
غلات
گندم
جوی دو سر
مالت جو
عصاره مالت
کینوا
آلوئه ورا
انجیر
توت و توت خشک و شاه توت
جوانه‌ها
کشمش
قاووت
سویق
شاه انگبینژل رویال
کمبوچا
اسفناج
سیب زمینی
موز
کاکائو
خرما
گیاهان به کاربرده شده در مکمل‌های غذایی ورزشی و غیر ورزش
سخن نهایی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات صبح امروز
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات90
زبانفارسی
شابک978-622-6884-16-7
موضوع کتابکتاب‌های گیاهان دارویی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش

عیسی سلاجقه
۱۴۰۱/۱/۳۰
اکثر مکمل‌هایی که ورزشکاران استفاده میکنند دارای عوارض هستند این کتاب کمک میکنه که به جای این مکمل‌ها از چه داروی گیاهی استفاده کنیم که هم نیاز بدن برطرف بشه و هم عوارض نداشته باشه. برای من که مفید بود
نگار مردی
۱۴۰۱/۳/۶
کتابی کاربردی بود اما به نظر توضیحات خیلی مختصر بود، جا داشت نسبت به نام کتاب دارای محتوایی سنگین و مطالبی مرتبط باشد انقار مطالب کلی بیان شده بود، حیف این زحمت که مفید و مختصر نگاشته شده، ممنون
محمد عباس نژاد
۱۴۰۲/۳/۲۷
جمله بندی‌های نامناسب
عدم پیوستگی متن
سطح مطالب خیلی ضعیف
اشکان مارکده
۱۴۰۱/۲/۳
خیلی خلاصه و ناقص بود.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش

برای دریافت کتاب کاربرد گیاهان دارویی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.