معرفی و دانلود کتاب کارد فیروزه‌ای

عکس جلد کتاب کارد فیروزه‌ای
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارد فیروزه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارد فیروزه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارد فیروزه‌ای

کتاب کارد فیروزه‌ای شامل مجموعه داستان‌هایی از گروه ادبی سیمرغ است که توسط سعید فتاحی و نجمه خادم المومنین گردآوری شده و موضوعاتی متفاوت را دربردارد.

مجموعه داستان کارد فیروزه‌ای شامل پانزده داستان کوتاه است، که نام اصلی‌ترین داستان این مجموعه به عنوان اسم کتاب نیز برگزیده شده است. وقایع این داستان در یک روستا می‌گذرد و زندگی زنی به نام گل بانو را شرح می‌دهد. زنی که قبلا رعیت بوده، اما اکنون زن ارباب است.

گل بانو از ارباب باردار می‌شود، اما بعد از مدتی درمیابد که خان قصد تجدید فراش با یک ارباب‌زاده را دارد. به همین خاطر تصمیم می‌گیرد تا بعد از مراسم ازدواج با کارد فیروزه‌ای خان، عروس تازه را به قتل رسانده و برای همیشه تنها زن ارباب باقی بماند. این کتاب در واقع دومین مجموعه از داستان‌های مسابقات گروه ادبی سیمرغ است که نخستین مجموعه‌ی آن نیز با استقبال فراوانی رو به رو شد.

در بخشی از کتاب کارد فیروزه‌ای می‌خوانیم:

صدای چکش میز قاضی، جلسه را رسمی کرد. ‌من و مادرم در یک ردیف نشسته بودیم و شوهر افسرده و نگران من با برادرش روبروی قاضی نشسته بودند. هر چند که این سومین جلسه‌ی دادگاه خانواده است که شرکت می‌کنم، اما می‌توانستم کاری کنم که این سومین جلسه تکرار نشه. چون احمد قول داده بود دست از کارهایش بردارد، ‌و با من مثل یک انسان زندگی کند. ‌حتی فکر خارج رفتن را هم از سرش بیرون کند. ‌آخر من با سه بچه قد و نیم قد چه‌ طوری زندگی‌ام را بگردانم، بخصوص این‌که شاغل هم هستم. به‌ قول معروف زن مردم و آدم دولت.

احمد گرچه در خانه بیکار نشسته، اما همین بیکار بودنش برای من یک دنیا نعمت است، به درس و مشق بچه‌ها می‌رسد، غذا را آماده می‌کند، راستش بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم خانه‌ی مادرم هنوز زندگی می‌کنم. هیچ مسئولیتی جز کار اداری‌ام ندارم، که البته آن‌ هم برایم کلی لذت‌بخش و...

گرفتاری زندگی من از فروش ملک پدر شوهرم شروع شد، بعد از چند سال که خانه، آب و دانه‌ش ‌را دادم و سیگارش را تهیه می‌کردم، حالا ده میلیون گیرش آمده، و حضرت آقا هوس کرده به خارج برود. گرفتاری و مخارج بیکاری و اعصاب خوردی‌اش مال من بشود، کیف و گذران و پولداریش را آقا برود فرنگ. پس فردا برایمان سوغاتی ایدز هم بیاورد.

فهرست مطالب کتاب

ماهی زخمی
بشقاب شکسته
شاید روزی بیاید
صف را بهم بزن
تعهد کتبی
کارد فیروزه‌ای
زیادی رفیق
حضور سبز
مشاور
سانسور
زنده‌ گاهی
اتفاق‌های ساده
زنی کنار رودخانه
راه میان‌بُر
غریبه در روستا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارد فیروزه‌ای
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-600-451-570-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارد فیروزه‌ای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارد فیروزه‌ای

برای دریافت کتاب کارد فیروزه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.