معرفی و دانلود کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی

عکس جلد کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی
قیمت:
39500 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی

کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی، تالیف کریستوفر کنورتی، کتابی‌ست در حوزه‌ی تخصصی کارگردانی که در کنار مجموعه‌ی سه جلدی دکوپاژهای مرجع می‌تواند، بخش عمده‌ای از نیازهای فیلم‌سازان را برطرف کند. 

متأسفانه، به جرأت می‌توان گفت در سال‌های گذشته تقریباً کتابی تخصصی‌ در زمینه‌ی کارگردانی فیلم به فارسی منتشر نشده است. هر چه بوده بیش‌تر به مبانی پرداخته است. از این رو فیلم‌سازانی که به دنبال ارتقای دانش حرفه‌ای خود بوده‌اند، به جز مقالات گاه به گاهی در مجلات یا یکی دو کتابی که منتشر شده و به فراموشی رفته است، تقریباً منبعی برای مطالعه نداشته‌اند.

همه می‌دانند که مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) از بزرگ‌ترین بازیگران دنیا استفاده می‌کند، پس چطور می‌شود انتظار داشت مثل او فیلم ساخت؟ حقیقت این است که بهترین بازیگران به بهترین کارگردانان نیاز دارند. بدون حرکات درست دوربین، بازی بازیگر دیده نخواهد شد. شما با آموختن تمهیداتی که اسکورسیزی به آن‌ها بسیار علاقه‌مند است، یاد می‌گیرید چگونه از داستان پرده بردارید و عمق بازی بازیگران را به نمایش بگذارید.

اسکورسیزی داستان‌گوی قهاری ا‌ست، اما بزرگ‌ترین مهارت او نقل کردن داستانی تصویری ا‌ست که برای بازی بازیگر فضا ایجاد می‌کند. این بدان معناست که شما با هر بازیگری که کار کنید، می‌توانید از این تمهیدات برای ثبت درخشان بازی‌اش استفاده کنید.

اسکورسیزی یک عشق فیلم است، اما از این نمی‌ترسد که از قاب‌بندی‌ها و تمهیدات قراردادی استفاده کند. چنان‌ که اکثر بخش‌های کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی (Shoot Like Scorsese)، نشان می‌دهند، اگر بخواهد به شما نشان دهد که تفنگی در دست کسی‌ است، به‌ جای آن‌ که از تمهیدی پر‌ زرق‌ و‌ برق استفاده کند، به نمای بسته‌ای از اسلحه برش می‌زند. اگر دو نفر در حال صحبت باشند، او از همان تمهیدی استفاده می‌کند که در برنامه‌های تلویزیونی می‌بینید، یعنی دو اوِرشولدر ساده. او همچنین کاربردهای انحصاری‌ای‌ از تصویر ثابت، حرکت آهسته و برق فلاش دوربین را در فیلم‌هایش دارد که هیچ‌وقت از به‌کار‌بردنشان خسته نمی‌شود. این عناصر اثر کارآمدی روی فیلم‌های او دارند، اما مواقعی که او قدری جلوتر از این‌ها می‌رود، فیلم‌هایش عالی می‌شوند.

گرچه اسکورسیزی در اغلب مواقع از سنتی بودن راضی ا‌ست، در صحنه‌های مهم یا لحظات حیاتی، او سبکی غنی‌تر و شعله‌ای پرزبانه‌تر را به نمایش می‌گذارد. در فیلم‌های او لحظاتی هستند که خارق‌العاده عمیق و پرجلوه‌اند و گفت‌ و گوهایی هستند که به‌ شکلی بسیار خلاقانه چیده شده‌اند؛ به‌ شکلی که به‌ سختی باورتان می‌شود صحنه‌هایی را از همان کارگردان دارید می‌بینید. سبک او این است که می‌داند کجا از نماهایی خلاق استفاده کند و کجا در روش سنتی آرام بگیرد.

او فیلم‌های بسیاری ساخته است که میانشان فیلم‌های بزرگ بسیاری‌ است که در این کتاب هیچ اشاره‌ای به آن‌ها نشده است، اما کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی تمام تمهیدات اساسی او را در خود دارد.

کریستوفر کنورتی (Christopher Kenworthy) در کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی لحظاتی را به شما نشان می‌دهد که او از روش معمول بیرون می‌خیزد و نمادهای بصری قوی‌ای‌ را برای ایجاد احساسات ناخودآگاه در مخاطب به‌کار می‌بندد.

در سبک اسکورسیزی شما معمولاً صحنه‌ای را می‌بینید و فکر می‌کنید بازیگرانش چه عالی بازی کرده‌اند، اما تشخیص نمی‌دهید که نماهای آن صحنه به‌ شکلی خارق‌العاده طراحی شده‌اند.

کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی نشان می‌دهد تمرکز وی بر روی قاب‌بندی و جهت حرکت عناصر روی پرده، به اضافه‌ی حرکات ساده‌ی دوربین، چطور او را قادر می‌سازد تا داستان‌هایی حیرت‌انگیز را نقل کند. خواه او یک گفت‌ و گوی آرام را میان دو اشراف‌زاده نشان دهد یا یک راننده‌ی تاکسی‌ که به مرز جنون رسیده‌ است؛ فیلم‌های او همیشه به‌ شکل‌ هیجان‌انگیزی دیدنی‌اند. زمانی که این کتاب را تمام کنید، خواهید توانست صحنه‌هایی را با همان عمق و شکوه صحنه‌های اسکورسیزی بگیرید و آن‌ها را در سبک فیلم‌سازی خودتان به‌ کار برید.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
مقدمه
چگونه از این کتاب استفاده کنیم؟
بخش اول: لحظه‌ی تغییر راننده‌ی تاکسی
بخش دوم: تحرک زیاد گرگ وال‌استریت
بخش سوم: رو‌در‌رویی پرتنش گرگ وال‌استریت
بخش چهارم: حرکت متضاد گاو خشمگین
بخش پنجم: پویایی قدرت هوانورد
بخش ششم: لایه‌های عمق هوانورد
بخش هفتم: حرکت یک‌باره رفتگان
بخش هشتم: آشکار کردن شخصیت منفی رفتگان
بخش نهم: موانع ارتباطی هوگو
بخش دهم: برقراری ارتباط عصر معصومیت
کلام آخر
درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی مترجم
نام‌نامه
فیلم‌شناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی
نویسنده
مترجممحمد ارژنگ
ناشر چاپینشر چتر فیروزه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-600-98024-6-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
39500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی

sahand hosseinpour
۱۳۹۹/۲/۲۱
مارتین اسکورسیزی یکی از بهترین کارگردانای حال حاضر دنیاس و این کتاب خیلی خوب سبک کارگردانی این مرد بزرگ رو نشون داده البته باید فیلمای اسکورسیزی رو قبل مطالعه کتاب حتما دیده باشید
Johnny Mann
۱۳۹۷/۸/۲۵
اسکوسیزی عشقه عشق، تنها کسی که هنوز نخواسته برای یهودی‌ها خوش خدمتی کنه مثل اسپیلرگ و تارانتینو. البته اسپیلبرگ خودش یهودیه
سهام پزشکپور
۱۳۹۹/۷/۲۵
برا کسایی که می‌خوان کارگردانی فیلم رو عالی باد بگیرن خوندن کتاب‌های کریستوفر کنورتی طلا هستن.
مسعود اسدی
۱۳۹۸/۸/۲۶
با توجه به نکاتی که در کتاب آورده شده باید فیلم هاش رو دید تا بهتر مطالب درک بشه.
وحید زندگی
۱۳۹۸/۷/۱۴
کتابی خوب و مفید برای دوستداران و علاقه‌مندان فیلمسازی
سید ارمین یوسفی حویق
۱۳۹۷/۱۲/۲۵
اقا من خرید این کتاب ولی روزی نسخه نمونه جونده چرا
محمد کوچکی
۱۳۹۷/۱۲/۶
باز هم یه کتاب عالی ممنون کتابراه
ابوذر مسعودی خواه
۱۴۰۱/۴/۳۰
کتاب بسیار مفید جهت مطالعه علاقمندان به هنر صنعت سینما
مهسا مهردادیان
۱۳۹۹/۸/۲۱
بسیار مفید بود و اطلاعات خیلی خوبی را انتقال داد
ali azizi
۱۳۹۹/۱۲/۲۱
برای من خیلی مفید بود
فاطمه معینی
۱۳۹۹/۸/۷
دوست داشتنی و پر از نکته
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی

برای دریافت کتاب کارگردانی به سبک اسکورسیزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.