معرفی و دانلود کتاب حرف نزن، فیلم بساز: راهنمای ساخت فیلم مستند با بودجه کم، دوربین ارزان و زمان محدود

عکس جلد کتاب حرف نزن، فیلم بساز: راهنمای ساخت فیلم مستند با بودجه کم، دوربین ارزان و زمان محدود
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حرف نزن، فیلم بساز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حرف نزن، فیلم بساز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حرف نزن، فیلم بساز: راهنمای ساخت فیلم مستند با بودجه کم، دوربین ارزان و زمان محدود

چگونه یک فیلم دیدنی را با کمترین هزینه بسازیم؟ کتاب حرف نزن، فیلم بساز به قلم آنتونی کی. آرتیس شما در یافتن پاسخ درست این پرسش کمک می‌کند. او با تکیه بر تجربه‌های خود، مثال‌هایی واقعی را با شما در میان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب حرف نزن، فیلم بساز

یکی از مهم‌ترین منابع آموزشی در دنیای فیلمسازی! ساختن فیلم‌های پرهزینه‌ای که مراحل تولیدشان سال‌ها به طول می‌انجامد، می‌تواند آتش اشتیاق هر تازه‌وارد به عرصه‌ی سینما را خاموش کند. سینماها هر روز میزبان کارهای مستندی هستند که با بودجه‌ای به اندازه‌ی درآمد سالانه‌ی کشوری کوچک ساخته شده‌اند؛ برنامه‌های تلویزیونی نیز دست کمی از این موارد ندارند. اما برای ورود به دنیای مستندسازی واقعاً میلیون‌ها دلار مورد نیاز است؟ پاسخ آنتونی کی. آرتیس منفی است و در کتاب حرف نزن، فیلم بساز (The shut up and shoot documentary guide) دلایل اشتباه بودن این باور را به خوبی توضیح می‌دهد.

تدارک دیدن صحنه‌ای مناسب، فیلمبرداری‌های جذاب و ضبط صدای باکیفیت تعدادی از معیارهای سرنوشت‌ساز در تولید یک مستند هستند که شاید کمتر کسی به اندازه‌ی آتریس از آن‌ها آگاه باشد. او که سال‌ها به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده فعالیت کرده، در جایگاه فیلم‌بردار خاک صحنه‌ خورده علاوه بر تئوری بر چم‌وخم عملی ساخت فیلم مسلط است، تجربیات بیست سال کار هنری خود را در اثری خواندنی سازماندهی کرده و آن‌ها را با تازه‌واردان این عرصه به اشتراک می‌گذارد.

نتیجه‌ی تصمیم آنتونی کی. آرتیس مجموعه‌ی کم‌یابی از نکات سرنوشت‌ساز ساخت فیلم است که کمتر کسی از آن‌ها سخن می‌گوید. علاوه‌ بر این، کتاب حرف نزن، فیلم بساز سه ویژگی برجسته دارد که به‌ندرت می‌توان آن‌ها را به تنهایی در آثار جدید مشاهده کرد؛ ‌چه رسد به اینکه آن‌ها را کنار هم ببینیم: جامعیت در پرداختن به موضوع، کاربردی بودن برای خواننده و بیان واضح. همچنین لازم به ذکر است که کتاب از نُه فصل تشکیل شده که اولین قدم‌های تولید فیلم تا آخرین گام را با زبانی ساده و به تفصیل آموزش می‌دهند. اگر به دنبال راهنمایی برای کاهش هزینه‌های فیلمسازی مستند بدون فدا کردن کیفیت هستید، قطعاً نکات بسیاری را از این اثر خواهید آموخت!

نکوداشت‌های کتاب حرف نزن، فیلم بساز

- اثری مفید برای مستندسازان تازه‌کار. (آلبرت میزلز، مستندساز)
- کتابی کاربردی و غنی که حتی از سخت‌گیرترین معیارهای ارزیابی، امتیاز کامل می‌گیرد! (Empire Magazine)
- راهنمایی آسان که به لطف تصاویر با کیفیت و جذاب، می‌تواند به همراهی مفید در فیلم‌سازی بدل شود. (Microfilmmaker Magazine)

کتاب حرف نزن، فیلم بساز مناسب چه کسانی است؟

مخاطب این اثر افرادی هستند که در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کنند یا تصمیم دارند به این حوزه وارد شوند.

با آنتونی کی. آرتیس بیشتر آشنا شویم

آنتونی کی. آرتیس (Anthony Q. Artis) یکی از کهنه‌کاران صنعت سینما و تلویزیون است. کارهای او در جشنواره و رسانه‌های معتبری مانند ترابیکا، اسلم دنس (Slamdance)، Cinequest و ام‌تی‌وی (MTV) منتشر می‌شوند. آرتیس در طی سال‌ها فعالیت هنری وظایف گوناگونی از تهیه‌کنندگی تا فیلمبرداری را تجربه کرده و به دانش گسترده‌ای درباره‌ی روش ساخت کم‌هزینه‌ی فیلم‌ها دست یافته است.

او علاوه بر شرکت در تولید فیلم‌های مختلف، در دانشگاه نیویورک هم به عنوان استادیار حضور دارد و کتاب‌های پرفروشی را در حوزه‌ی سینما تألیف کرده است. لازم به ذکر است که کتاب حرف نزن، فیلم بساز اولین اثر اوست که می‌توانید آن را به زبان فارسی تهیه کنید.

در بخشی از کتاب حرف نزن، فیلم بساز می‌خوانیم

محلی را انتخاب کنید که ویژگی‌هایش به گفتن داستان‌تان کمک کند. همینطوری، ‌ اتفاقی جایی را انتخاب نکنید. مثل سایر عناصر فیلم‌سازی-نورپردازی، کار با دوربین، ‌موسیقی و غیره- انتخاب محل نیز یکی دیگر از عناصر داستان‌گویی‌تان است که به ظهور شخصیت و موضوع داستان‌تان کمک می‌کند. بررسی محل از قبل، همیشه بهترین شرط کار است. برای مصاحبه‌ها سودمندتر این است که محیطی قابل کنترل پیدا کنید. محیطی که انتخاب می‌کنید هرچه غیرقابل کنترل‌تر باشد دردسرهای بیشتری برای درست به‌نظر آمدن آن خواهید داشت.

صدا هم باید یکی از ملاحظات اولیه در بررسی محل باشد (همچنین نگاه کنید به پنج قانون حیاتی برای صدا و خطرهای صدای محل) در صفحات؟) به طور کلی بهترین محل برای مصاحبه اتاقی در خانه‌ی سوژه یا محل کار اوست. اول از همه این که جایی است که از همه جا بیشتر احساس راحتی می‌کند و احتمالا جایی است که موضوعات و سوژه‌ی مستند شما از همه جا بهتر به تصویر کشیده خواهند شد. برای مثال می‌توانید با یک راننده‌ی سابق در اتاق نشینمش مصاحبه کنید، اما مصاحبه با او در گارا‌ژ مسابقه‌اش یا کنار ماشینش از نظر بصری بسیار جذاب‌تر است. می‌توانید با یک قهرمان قدیمی بوکس روی یک نیمکت در پارک عمومی مصاحبه کنید؛ اما آیا یک باشگاه ورزشی یا اتاق رختکن ورزشکاران با سوژه‌ی شما ارتباط بیشتری برقرار نخواهد کرد؟... پاسخ صحیح آری است!

یکی دیگر از ملاحظات عملی، ‌ نورپردازی است. آیا محل نورگیر است یا با نور مصنوعی روشن می‌شود؟ آیا اگر بخواهید نور مصنوعی بیشتری استفاده کنید امکان اضافه کردنش هست؟ آیا جای کافی برای فیلم‌برداری وجود دارد؟ دما مناسب است؟ آیا اتاق سوژه‌ی شما را به خوبی تصویر می‌کند؟ آماده کردن اتاق چه‌قدر طول می‌کشد؟

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
فصل اول: پیش تولید
فصل دوم: فیلمبرداری، محل فیلمبرداری، محل فیلمبرداری
فصل سوم: کنترل تصویر و کار دوربین
فصل چهارم: نورپردازی
فصل پنجم: ضبط صدا
فصل ششم: ترکیب‌بندی هنری و پوشش
فصل هفتم: مقدمات مصاحبه
فصل هشتم: اجرای مصاحبه‌ها
فصل نهم: خط پایانی تولید
پیشنهادات آنتونی برای مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حرف نزن، فیلم بساز: راهنمای ساخت فیلم مستند با بودجه کم، دوربین ارزان و زمان محدود
نویسنده
مترجمفرزانه راجی
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-600-8698-86-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حرف نزن، فیلم بساز

مریم کریمی
۱۴۰۲/۲/۱۵
این کتاب را به دلیل اینکه میخواستم برای ضبط فیلمهای اموزشی اموزش ببینم تهیه کردم نسخه الکترونیکی را خیلی خوب وقت نکردم تمومش کنم و. تنها ایراد بزرگی که داره خیلی ریز نوشته شده و مجبورم صفحات بزرگ کنم
داوود علیشاهی بروجنی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
دروود کتاب خوبی هست ولی خیلی ریز هست چرا
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب حرف نزن، فیلم بساز

برای دریافت کتاب حرف نزن، فیلم بساز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.