معرفی و دانلود کتاب کاری را بکن که دوست داری: و دروغ‌های دیگر درباره موفقیت و خوشبختی

عکس جلد کتاب کاری را بکن که دوست داری: و دروغ‌های دیگر درباره موفقیت و خوشبختی
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاری را بکن که دوست داری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاری را بکن که دوست داری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاری را بکن که دوست داری: و دروغ‌های دیگر درباره موفقیت و خوشبختی

کتاب کاری را بکن که دوست داری نوشته‌ی میا توکومیتسو اثری خواندنی در خصوص زندگی کاری است. نویسنده در این اثر جذاب به بررسی وضعیت کارمندان و کارگران آمریکایی می‌پردازد که ساعات کاری زیادی را در محل کار سپری می‌کنند، بهره‌وری بسیار بالایی دارند و در عین حال در ازای آن مزایای زیادی نصیبشان نمی‌شود.

دربار‌ه‌ی کتاب کاری را بکن که دوست داری

کتاب کاری را بکن که دوست داری (Do What You Love: And Other Lies About Success and Happiness) اثری از میا توکومیتسو (Miya Tokumitsu) استاد تاریخ دانشگاه ملبورن است. او در این کتاب موضوع جالبی را مورد بررسی قرار داده است: کارمندان و کارگران آمریکایی هر روز صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و بعد از طی کردن یک روتین صبحگاهی کسل‌کننده در ترافیک به سر کار می‌روند و آنجا ساعات زیادی را کار می‌کنند تا برای شخص دیگری بازدهی و بهره‌وری داشته باشند. اما چرا باید این وضعیت دوست‌داشتنی باشد؟ چرا بیشتر افراد برای رسیدن به چنین موقعیتی دست‌وپا می‌زنند و تمام تلاش خود را می‌کنند؟ نویسنده کتاب کاری را بکن که دوست داری معتقد است کارمندان و کارگرانی که در اوج بهره‌وری هستند، در ازای گذراندن بیشتر ساعات خود در محل کار چیز زیادی به دست نمی‌آورند.

به‌عبارتی، کتاب حاضر سعی دارد به این موضوع بپردازد که جمله‌ای نظیر «کاری را بکن که دوست داری» تنها برای توجیه حقوق پایین و ساعات کاری بالا مطرح می‌شود. با تکیه بر این جمله، انتظارات کاری فراوان سر بر می‌آورند و کارکنان مجبور می‌شوند به این دلیل که به کاری علاقه دارند ساعات زیادی از وقتشان را فدای انجام آن کار کنند و در عوض در قبال آن کار منفعت چندانی نصیبشان نشود. امروزه این داستان غم‌انگیز را در بیشتر موقعیت‌های کاری شاهد هستیم.

میا توکومیتسو در مقدمه‌ی کتاب خود اظهار می‌کند این جمله به‌نوعی دروازه‌ای به سوی استثمار نیروی کار و بهره‌کشی بیشتر از کارمندان در عصر حاضر است. او استعاره‌ی «کاری را بکن که دوست داری» را نقد می‌کند و می‌گوید چنین جملاتی ماهیتی خودشیفته‌وار دارند. این جمله باعث می‌شود که شرایط دشوار کاری به شکلی حساب‌شده نادیده گرفته شود. به عبارت دقیق‌تر، این جمله به کارکنان القاء می‌کند تمام مشکلاتی که در خصوص کار دارند بر گردن خودشان است و همین موجب می‌شود آن‌ها در معرض بهره‌کشی قرار گیرند و تنها در صورت وجود فاکتور علاقه و اشتیاق، کار بی‌مزد یا کم‌مزد را بپذیرند.

همچنین نویسنده در فصل آخر کتاب کاری را بکن که دوست داری و دروغ‌های دیگر پیرامون موفقیت و خوشبختی نقد جالبی را پیرامون دلیل‌تراشی‌هایی مطرح می‌کند که جمله‌ی «کاری را بکن که دوست داری» برای تثبیت فرهنگ بیش‌کاری در دوران حاضر علم کرده است. در واقع تمایل ما به انجام کار در ساعات بسیار طولانی از روز به نیازهای احساسی و زیست‌شناختی ما برای برقراری ارتباط با دیگران، مراقبت از خود و خواب کافی دست‌اندازی کرده است. نویسنده در این فصل از کتاب نشان می‌دهد که بیش‌کاری با بهره‌وری مغایرت دارد. خواندن کتاب حاضر قطعاً دریچه‌های تازه‌ای را در ذهن شما خواهد گشود و دید تازه‌ای راجع به دنیای کار و زندگی کارمندی به شما خواهد بخشید.

نکوداشت‌های کتاب کاری را بکن که دوست داری

- کتاب توکومیتسو برای سازمان‌ها اثری خطرناک به شمار می‌رود... کتاب کاری را بکن که دوست داری به کارگران و کارمندان یاد می‌دهد زبان به پاسخ دادن باز کنند. (امین اسیف، پایگاه خبری آلترنت)

- کتاب جدید، کوتاه و به موقع میا توکومیتسو نکات زیادی را راجع به اقتصاد امروزی بیان می‌کند که روزبه‌روز بیشتر به سمت آزادکاری و فریلنسری پیش می‌رود. (جوانا اسکاتز، نشریه مونتری کانتی)

کتاب کاری را بکن که دوست داری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب رده سنی بزرگسال و افراد شاغل است. اگر علاقه دارید راجع به مقوله‌ی شغل و بهره‌وری و همچنین زندگی کارمندی دید تازه‌ای پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را بخوانید.

با میا توکومیتسو بیشتر آشنا شویم

میا توکومیتسو نویسنده‌ی تازه‌کار، استاد دانشگاه و پژوهشگر ساکن آمریکا است. او تحصیلات دکتری خود را در رشته‌ی تاریخ هنر در دانشگاه پنسیلوانیا گذراند. توکومیتسو در خصوص ارزش‌های فرهنگی کار و محیط‌های کاری در قرن بیست و یکم تحقیقات فراوانی انجام داده و حاصل این پژوهش‌های گسترده در کتاب «کاری را بکن که دوست داری» به چاپ رسیده است. در حال حاضر او به عنوان ویراستار با نشریه‌ی ژاکوبن همکاری می‌کند و در دانشگاه ملبورن نیز تاریخ درس می‌دهد.

جملات برگزیده‌ی کتاب کاری را بکن که دوست داری

- هرچه کارگر کالای بیشتری تولید کند، خودش تبدیل به کالایی ارزان‌تر می‌گردد. (کارل مارکس)

- آن‌که در هنری مشغول است و، از این رهگذر، هم به سود می‌رسد و هم به فضیلت می‌باید خود را بختیار بداند. (کورنلیس دِ بی)

- چون احساس واقعیت نزد ما کاملاً به نمود بستگی دارد و بنابراین وابسته است به وجود حیطه‌ای عمومی که چیزها از دل تاریکی وجودِ سرپوشیده خارج می‌شوند و در آن نمود پیدا می‌کنند، حتی گرگ و میشی که زندگی شخصی و خصوصی ما را روشن می‌کند درنهایت برخاسته از فروغ بسیار روشن‌تر حیطۀ عمومی است. (هانا آرنت)

در بخشی از کتاب کاری را بکن که دوست داری می‌خوانیم

همچنان‌که دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها خط تولید متخصصان آینده را به راه انداخته‌اند، کم‌کم برای این طبقۀ خاص کارکنان روشن می‌شود که استقلال کاری چیزی جز وعده‌ای توخالی نیست. موضوع گسترش و تضعیف هم‌زمان طبقۀ متخصص بسیار جدی است. ممکن است ناخودآگاه انتظار داشته باشیم وقتی تعداد نفرات یک گروه افزایش می‌یابد، قدرتشان نیز افزایش یابد. بااین‌حال، در مورد طبقۀ متخصص، دقیقاً خلاف آن دارد اتفاق می‌افتد، و چنین تحولاتی درک ما را به شکلی بنیادین از طبقه و تحرک اجتماعی دگرگون می‌سازند. زمانی، مهارت‌زدایی از تولید سبب تضعیف طبقۀ کارگر شد، امروزه نیز همان عامل دارد باعث تزلزل در هستی طبقۀ متخصص می‌گردد.

قواعد «کاری را بکن که دوست داری» ما را تشویق به انکار سیاست‌های طبقاتی‌ای می‌کنند که باثبات و به‌ظاهر بی‌غل‌و‌غش هستند. اگرچه ممکن است طبقات بالا ترجیح دهند که بر خلاف این تظاهر کنند، اما، درواقع، مرزهای طبقاتی دسترسی به مشاغلی را که دیده‌شدن در اجتماع، هویت‌های آماده، و وعدۀ ارضای آرزوهای فرد را به همراه دارند شدیداً محدود می‌کنند. مخدوش‌سازی معنای دستاورد، به یاری انواع استعاره‌هایی که کار برای عشق به خدمت می‌گیرد، پیامدی ندارد جز زدودن حقوق -و به همین ترتیب، طبقه- از گفتمان کار. «کاری را بکن که دوست داری» درواقع پوششی است برای این خودفریبی که کار و طبقه از یکدیگر جدا هستند، اینکه نوع شغلی که فرد دارد محصول انتخاب فردی اوست و نه تعلق طبقاتی‌اش، و اینکه تعلق طبقاتی خود حاصل عوامل مبهم دیگری است که اغلب بر قوت (یا ضعف) شخصیت دلالت دارند. تردیدی نیست که امروزه، به‌ویژه در ایالات‌متحده، طبقه‌ای که فرد در آن به دنیا می‌آید تا حد زیادی نوع شغل او را مشخص می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب

معرفی نویسنده
مقدمه
اصول اخلاقی کار محبوب
پیش‌پرداخت: بدهی و گواهی‌نامه‌ها
فصل اول: کاری که دیده می‌شود و وجهۀ عمومی
فصل دوم: سراب استقلال
استقلال در برابر نظارت
ظهور مدیران
تدریس و یادگیری مدیریت‌شده
پیشۀ مدیریت
فصل سوم: نظام رده‌بندی کاری و امیدپیشگی
کارآموزان، حق‌التدریس‌ها و کارکنان موقت
امید و طبقه
فصل چهارم: استراحت بی استراحت
نتیجه‌گیری
پی‌نوشت‌ها
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاری را بکن که دوست داری: و دروغ‌های دیگر درباره موفقیت و خوشبختی
نویسنده
مترجمآرش رضاپور
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-8091-69-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاری را بکن که دوست داری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاری را بکن که دوست داری

برای دریافت کتاب کاری را بکن که دوست داری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.