معرفی و دانلود کتاب صوتی گم شدن در انفرادی: سه جستار از ریچل اویو

عکس جلد کتاب صوتی گم شدن در انفرادی: سه جستار از ریچل اویو
قیمت:
26000 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گم شدن در انفرادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گم شدن در انفرادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گم شدن در انفرادی: سه جستار از ریچل اویو

ریچل اویو نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته نیویورکر در کتاب صوتی گم شدن در انفرادی، سه روایت متفاوت از زندگی آدم‌هایی معمولی ارائه می‌کند که اتفاقی عجیب و خاص زندگی‌شان را دچار تحولاتی عمیق کرده است و هرکدام نیز ریشه در وجوه مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه آمریکا دارد.

درباره کتاب صوتی گم شدن در انفرادی:

ریچل اویو یکی از نویسندگانی‌ست که همواره سوژه‌هایی ناب و کمتر آشنا را برای نوشتن انتخاب می‌کند و قصه‌های واقعی آدم‌هایی را می‌نویسد که رسانه‌ها چندان به آن‌ها نمی‌پردازند یا مردم و نخبگان طردشان می‌کنند. درواقع او روایتی از ابعاد مختلف زندگی ارائه می‌دهد که ممکن است قهرمان آن‌ها، اشخاصی بیمار، بدنام، بزهکار یا مطرود در جامعه باشند.

با این حال نکته بارز و برجسته مقالات خانم اویو این است که هر فردی پس از خواندن و شنیدن آثارش، دیدگاهی جدید نسبت به جهان پیدا می‌کند و همچنین نوشته‌هایش این واقعیت گاه هولناک و هراس‌انگیز را یادآوری می‌کنند که ممکن است هر فردی دچار مشکلات و اتفاقات عجیبی شود و به تبع زندگی‌اش را زیرورو کند.

کتاب گم شدن در انفرادی نیز از چنین ویژگی خاصی برخوردار است؛ اثری تاثیرگذار و تامل‌برانگیز که از سه جستار با موضوعات متفاوت تشکیل شده و هر یک به ما یادآوری می‌کند که هنوز جهان سرشار از تبعیض‌ها، غرض‌ورزی‌ها و قضاوت‌های ناعادلانه است.

جستار اول با نام «معنای مردن چیست» داستان زنی سیاه پوست و مذهبی را در آمریکا روایت می‌کند که دخترش به مرگ مغزی دچار شده و پزشکان معتقدند که باید دستگاه‌های پزشکی از بدنش جدا شوند. با این حال این مادر به مرگ دخترش باور ندارد و معتقد است که همچنان علائم حیاتی خاصی از او می‌بیند. در این جستار ریچل اویو گریزی نیز به تبعیض علیه سیاه پوستان در جامعه آمریکا می‌زند.

جستار دوم « چگونه زنی جوان هویت خود را گم کرد؟» نام دارد و درباره دختری جوان به نام هانا است که از بیماری عجیب و نادری به نام اختلال روانی گسست رنج می‌برد که باعث می‌شود او ناگهان همه چیز را فراموش کند و حتی هویت خود را به یاد نیاورد. به همین خاطر مدتی گم می‌شود و اطرافیانش به دنبالش می‌گردند. این جستار نیز انتقاداتی به علم روانشناسی وارد می‌کند که هنوز نتوانسته اختلال گسست را بشناسد و آن را تبیین نماید.

جستار سوم نیز با نام «چگونه آلبرت وودفاکس از انفرادی جان به در برد» قصه تاثیرگذار مردی سیاه پوست را تعریف می‌کند که به خاطر دزدی و فعالیت در یک گروه تبهکار نژادپرست، به مدت 40 سال در انفرادی باقی می‌ماند و به عنوان اولین فردی شناخته می‌شود که چنین تجربه‌ای را از سر گذرانده است. با این حال آلبرت وودفاکس در تمام سال‌هایی که در تنهایی در گوشه‌ای از زندان به سر برده، از نظر اعتقادی و شخصیتی تغییر می‌کند که باعث می‌شود او به عنوان نماد مبارزه و ایستادگی سیاه پوستان آمریکا شناخته شود.

کتاب صوتی گم شدن در انفرادی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سبک جستارنویسی علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

ریچل اویو را بیشتر بشناسیم:

او از سال 2013 یکی از نویسندگان برجسته نیویورکر است که در سال 2004 رشته روزنامه‌نگاری را در دانشگاه براون به اتمام رساند. ریچل اویو (Rachel Aviv) فعالیت رسانه‌ای و ادبی خود را با نوشتن در مجله‌هایی همچون نیویورک تایمز و فوریوم شروع کرد. او به خاطر مقالات تحسین‌برانگیزی همچون «پسر شما مرحوم شده است» و «تصاحب خصمانه» به ترتیب برنده جایزه بنیاد اسکریگس هاوارد و فینالیست دریافت جایزه الی از انجمن ملی مجلات آمریکا شد. همچنین اغلب موضوعاتی که اویو درباره آن می‌نویسد، درباره پزشکی، اخلاق حقوقی و عدالت کیفری است.

در بخشی از کتاب صوتی گم شدن در انفرادی می‌شنویم:

در اواخر اوت سال 2014، جاهی از سنت پیتر ترخیص شد. تشخیص هنگام ترخیص او مرگ مغزی بود. او به آپارتمان دوخوابه‌ای که نِیلا و ماروین در یک مجتمع آپارتمانی بی‌روح نزدیک نیو برانزویک اجاره کرده بودند منتقل شد. نِیلا و ماروین روی تشکی بادی روی زمین می‌خوابیدند و جردین که به‌تازگی به نیوجرسی آمده بود تا کلاس اول را شروع کند روی کاناپه می‌خوابید. جاهی پرنورترین اتاق را داشت با پنجره بزرگی مشرف به پارکینگ. پرستارهایی که مدیکید هزینه‌شان را می‌داد، در نوبت‌های هشت‌ساعته، 24ساعته از جاهی مراقبت می‌کردند. نِیلا، هر چهار ساعت، به آن‌ها کمک می‌کرد بدن دخترش را بچرخانند.

یکی از وفادارترین پرستارهای جاهی یادداشتی را به دیوار اتاق خوابش چسبانده بود که روی آن نوشته بود «طی شیفت خود با او تعامل کنید. صدای شما را می‌شنود! واضح، آرام و آهسته صحبت کنید». او اضافه کرده بود «کسی نمی‌داند که می‌فهمد یا نه، اما همین لمس‌کردن و صدای آرامش‌بخش شما می‌تواند مفید باشد».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
1 دقیقه
معرفی نویسنده
10 دقیقه
سخن ناشر
22 دقیقه
جستار اول: معنای مردن چیست - بخش یک
22 دقیقه
جستار اول: معنای مردن چیست - بخش دو
21 دقیقه
جستار اول: معنای مردن چیست - بخش سه
19 دقیقه
جستار اول: معنای مردن چیست - بخش چهار
16 دقیقه
جستار دوم: چگونه زنی جوان هویت خود را گم کرد - بخش یک
16 دقیقه
جستار دوم: چگونه زنی جوان هویت خود را گم کرد - بخش دو
21 دقیقه
جستار دوم: چگونه زنی جوان هویت خود را گم کرد - بخش سه
16 دقیقه
جستار دوم: چگونه زنی جوان هویت خود را گم کرد - بخش چهار
21 دقیقه
جستار سوم: چگونه آلبرت وودفاکس از انفرادی جان به در برد - بخش یک
14 دقیقه
جستار سوم: چگونه آلبرت وودفاکس از انفرادی جان به در برد - بخش دو
24 دقیقه
جستار سوم: چگونه آلبرت وودفاکس از انفرادی جان به در برد - بخش سه
21 دقیقه
جستار سوم: چگونه آلبرت وودفاکس از انفرادی جان به در برد - بخش چهار
23 دقیقه
جستار سوم: چگونه آلبرت وودفاکس از انفرادی جان به در برد - بخش پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گم شدن در انفرادی: سه جستار از ریچل اویو
نویسنده
مترجمعلی امیری، آرش رضاپور
راویدادبه دادمهر
ناشر صوتیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
26000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گم شدن در انفرادی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گم شدن در انفرادی

برای دریافت کتاب صوتی گم شدن در انفرادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.