معرفی و دانلود کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر

عکس جلد کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر

امروزه دریای خزر از اهمیت زیادی در میان کشورهای گوناگون برخوردار شده است. کاظم دادخواهی‌‌ پور در کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر به توضیح درمورد نرم‌افزاری پرداخته است که می‌توان به کمک آن به شناسایی یکی از عناصر مهم در بافت زیست‌محیطی، یعنی جلبک‌ها، در دریای خزر پرداخت.

درباره‌ی کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر

دریای خزر که برخی آن را بزرگترین دریاچه در جهان و برخی دیگر، کوچکترین دریای کره‌ی زمین می‌دانند، اهمیت بالایی از نظر ژئوپلیتیک و همینطور زیست‌محیطی پیدا کرده است. بخش زیادی از برنامه‌های اقتصادی-سیاسی کشورهای همسایه‌ی دریای خزر، براساس نزدیکی به آن تدوین شده است و تأثیراتی که این پدیده‌ی طبیعی بر زیست‌محیط این کشورها دارد، غیرقابل انکار است. بنابراین، شناخت این سرمایه و مراقبت از آن، جزو لزومات برنامه‌ریزی است.

یکی از عناصر غالب در دریای خزر، جلبک‌های آن‌ هستند که مطالعه بر روی آن‌ها با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی ساده‌تر و مفیدتر شده است. کاظم دادخواهی پور در کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر، مراحل تولید برنامه‌ای را توضیح می‌دهد که با روش گیاه‌شناسی الکترونیک پدید آمده و سرعت و دقت بالایی برای رسیدن به هدف خود، که ردیابی و شناخت جلبک‌های دریایی است، دارد.

کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کسانی که در حوزه‌ی گیاهان دریایی و آبزی مشغول به پژوهش‌اند، مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر می‌خوانیم

شایان ذکر است که ترسیم نقشه پراکنش یکی از تسهیلات مهم و کاربردی در این نرم‌افزار محسوب می‌گردد. با انتخاب هریک از گونه‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها بطور خودکار آغاز شده و برای هریک از شناسه‌ها، شرح گونه به همراه عناوین کلیدی همچون اسلایدهای پی‌در‌پی در صفحه نمایش (نقشه پراکنش) ظاهر می‌شوند. میزان توقف هریک از این صفحه‌ها ابتدا با پرسش از سوی سیستم برحسب ثانیه تعیین می‌گردد. ابعاد آموزشی چنین ابزاری بویژه در بررسی‌های تطبیقی اهمیت فراوانی دارد.

همانطوری‌ که ملاحظه شد انگیزه اصلی در این پژوهش، طراحی و تدوین یک ابزار تحقیق ساده ولی توانمند جهت انتقال یافته‌ها پیرامون تنوع زیستی جلبک‌ها در دریای خزر می‌باشد. بنابراین، با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات جلبک‌ها در این منطقه، قابلیت‌هایی نظیر تسهیلات روزآمدسازی، فرایند جستجو برای انواع اقتصادی، امکان استفاده در شرایط میدانی، قابل استفاده حتی برای افراد غیرمتخصص، امکان تلفیق داده‌های گوناگون، ارایه گزارش‌های علمی، همگن سازی مستندات، ترویج بومی‌سازی دانش فنی و امکان توسعه برای سایر آبزیان دریای خزر، کاربرد چنین افزاری قابل توصیه و ترویج در ابعاد آموزشی و پژوهشی و حتی اجرایی مراکز ذیربط با رویکرد در سطح بین‌المللی می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
نگاهی به دریای خزر
شیوه و افزار کاوشگر
داده‌کاوی جلبک‌ها
رهیافت‌ها
فهرست منابع
Diversity and Distribution (تنوع و پراکنش)
Abstract

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید سخن
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-622-7944-66-2
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر

برای دریافت کتاب کاوشگر جلبک‌های دریای خزر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.