معرفی و دانلود کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب

عکس جلد کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب
قیمت:
۳۷,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب

رمانی سحرآمیز به قلم آنا جیمز! کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب، ماجرای دختری به ماتیلدا را برایتان روایت می‌کند که در طبقه‌ی بالای یک کتابفروشی زندگی می‌کند. ماتیلدا که به او تیلی هم می‌گویند، به‌جز دوستان خیالی خود همراهی ندارد تا روزی که شخصیت‌های داستانی محبوبش پا به واقعیت می‌گذارند... . این اثر کتاب پرفروش ملی در سال 2019 بوده است.

درباره‌ی کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب

داستانی لذتبخش درباره‌ی جادوی کلمات! وقایع کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب (The Bookwanderers‬) قصه‌ی زندگی یک دختر یازده ساله‌ را به تصویر می‌کشد که در حال عبور از سال‌های کودکی به نوجوانی است. او که همراه مادربزرگ و پدربزرگش در طبقه‌ی بالای یک کتابفروشی زندگی می‌کند، تفریحی جز گردش بین قفسه‌های کتاب ندارد. تیلی پس از ناپدید شدن مادرش فهمید کتابفروشی قدیمی تنها چیزی است که می‌تواند به او آرامش ببخشد. اتفاقات حیرت‌انگیزی که فقط در ورقه‌های کاغذ وجود داشتند او را سرگرم می‌کردند و حتی هیجان‌انگیزترین تفریحات هم به گرد پایشان نمی‌رسیدند، تا اینکه همین دلخوشی هم آرام‌آرام جذابیت خودش را برای او از دست داد.... .

تیلی با بزرگتر شدن نیاز به داشتن دوستانی واقعی را بیش از پیش احساس می‌کرد. او می‌خواست مثل قهرمان‌های مورد علاقه‌اش دست به ماجراجویی بزند و ماموریت‌های خطرناک را برعهده بگیرد اما هیچ‌کدام از دخترهای مدرسه به خیالات او علاقه نشان نمی‌دادند. تیلی که حسابی سرخورده شده بود دوباره به کتابفروشی پناه می‌برد، جایی که در کمال تعجب با آنه شرلی از گرین گیبلز و آلیس از سرزمین عجایب ملاقات می‌کند!

شخصیت‌های خیالی که حالا پا به واقعیت گذاشته‌اند با ظرافت، تنهایی دخترک را از بین می‌برند. آن‌ها به تیلی راه ورود به دنیای کتاب‌ها را نشان می‌دهند. تیلیِ ذوق‌زده متوجه می‌شود نه تنها می‌تواند همراه آنه و آلیس به کتاب‌هایشان سفر کند بلکه می‌تواند به هر داستانی که انتخاب می‌کند قدم بگذارد. این توانایی جدید تیلی را به سمت ماجراهایی سرگرم‌کننده و باورنکردنی سوق می‌دهد اما هرجایی که ماجراجویی وجود دارد خطر هم در کمین است... .

کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب نخستین رمان آنا جیمز،‌ نویسنده‌ی انگلیسی است. این اثر در ایران با ترجمه‌ی لعیا سپهر و توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب گردها و شرکا

داستانی خیال‌انگیز که عاشقان کتاب را به تجربه‌ی محال‌ترین آرزوی زندگی‌شان دعوت می‌کند: ماجراجویی با شخصیت‌های خیالیِ محبوب و دوست‌داشتنی! تیلی،‌ دختر یازده ساله شخصیت اصلی مجموعه‌ی کتابگردها و شرکا (Pages & Co) است. او به دلایلی کنار پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند که اداره‌ی یک کتابفروشی قدیمی را برعهده دارند. خانه‌ی آن‌ها طبقه‌ی بالای فروشگاه است و همین موضوع باعث شده تیلی زمان زیادی را کنار کتاب‌ها بگذراند. او با شیفتگی ساعت‌های زیادی را به ماجراجویی در دنیای داستان‌ها سپری می‌کند تا اینکه روزی شخصیت‌های خیالی پا به واقعیت گذاشته و از تیلی می‌خواهند در گردشی فراموشی‌نشدنی با آن‌ها همراه شود... .

مجموعه‌ی کتاب گردها و شرکا دارای هفت عنوان است که اکنون ترجمه‌ی فارسی جلد اول به همت انتشارات پرتقال دراختیار شماست. اسامی جلدهای مجموعه را می‌توانید به ترتیب انتشار در ادامه ببینید:

  • کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب (The Bookwanderers)
  • The Lost Fairy Tales
  • The Map of Stories
  • The Book Smugglers
  • The Treehouse Library
  • The Last Bookwanderer (احتمالا در پاییز 2023 منتشر می‌شود)

جوایز و افتخارات کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب

  • کتاب پرفروش ملی (انگلیس)
  • کتاب پرفروش یو‌اس‌ای تودی
  • کتاب منتخب ماه توسط برنز اند بوبل
  • انتخاب شده توسط Kids' Indie Next List در سال 2019

نکوداشت‌های کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب

  • ستایشی خواندنی از قدرت جادویی کتاب‌ها. (بررسی‌های کراکوس)
  • قصیده‌ای عاشقانه در وصف کتاب و دل‌باختگان کتاب‌ها! (پابلیشرز ویکلی)
  • لذت‌بخش. (Kiran Millwood Hargrave، نویسنده‌ی کتاب دختر جوهر و ستاره‌ها)
  • در دنیایی از جادو غرق شوید! اولین اثر آنا جیمز گواهی بر قدرت بی‌نظیر او در داستان‌سرایی است. (بوک‌لیست)
  • مطالعه‌ای دوست‌داشتنی و افسون‌کننده، حتی اگر چهل‌ونهمین سال زندگی‌تان را پشت سر می‌گذارید! (بلفست تلگراف)
  • آنا جیمز شروعی جادویی در عرصه‌ی ادبیات داشته و همه‌چیز از اولین صفحه تا جملات پایانی تماما لذت‌بخش است. (مجله‌ی ایونت)
  • اثری هیجان‌انگیز و مبتکرانه برای همه‌ی عاشقان کتاب. (مت هیگ، نویسنده‌ی آثاری مانند کتابخانه‌ی نیمه‌شب و دلایلی برای زنده ماندن)

کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب مناسب چه کسانی است؟

کودکان گروه سنی 7 تا 12 سال، مخاطب اصلی کتاب پیش‌رو هستند اما مطالعه‌ی آن برای نوجوانان و بزرگسالان نیز لذتبخش است، به‌خصوص اگر شخصا طعم ماجراجویی در دنیای خیالی داستان‌ها را چشیده باشند!

با آنا جیمز بیشتر آشنا شویم

آنا جیمز (Anna James) کتابدار سابق مدرسه، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است. او که امروز ریاست رویدادهای ادبی را در سراسر بریتانیا برعهده دارد برای روزنامه‌ها و مجلات متعددی قلم می‌زند.

در بخشی از کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب می‌خوانیم

بعدازظهر آن ‌روز، مدتی بعد از اینکه آلیس و آنه به قصه‌هایشان برگشته بودند، تیلی کتاب‌های مامانش را مثل تکه‌هایی از پازل‌های جورواجور، روی زمین اتاقش چید. می‌خواست سعی کند حداقل کمی بیشتر از معنی تیلی بودن سر دربیاورد. حرف‌های اسکار درمورد دلتنگی برای مامانش توی سرش می‌پیچید و می‌خواست ثابت کند که دلیل اتفاقاتی که می‌افتد چیزی بیشتر از دوستان خیالی است. به‌هرحال، دست آنه در دستش قطعاً واقعی بود.

تیلی کتاب‌های مقابلش را به‌دقت نگاه کرد. نویسنده‌ها و ناشرها مختلف بودند. رنگ و تاریخ‌ چاپ کتاب‌ها هم باهم فرق داشت. موضوع کتاب‌ها ماجراجویی و عاشقانه بود و از دزد‌های دریایی گرفته تا شاهزاده‌خانم‌ها، همه‌چیز بینشان پیدا می‌شد. تیلی زیر لب گفت: «اگه این ماجرا واقعاً داره اتفاق می‌افته، پس باید قانونی داشته باشه. این‌جور چیز‌ها همیشه قانون دارن.»

دنبال کتابی گشت که قبلاً خوانده باشد و دوباره به‌سمت شاهزاده کوچولو کشیده شد. می‌شد فهمید که این کتاب زیاد خوانده شده؛ جلد از کتاب جدا شده بود و چندین صفحه از کتاب پارگی داشت. تیلی که دلش می‌خواست در کتاب‌فروشی باشد تا اگر اتفاقی افتاد، از آن سر دربیاورد، از پله‌ها پایین رفت و در گوشه‌ی دنج موردعلاقه‌اش نشست. بعد با خودش گفت: «خب، بزن بریم.» صفحه‌ی اول کتاب را باز کرد و چون فکر می‌کرد فهمیدن جزئیات درمورد شخصیت اصلی کتاب، سارا، ممکن است به دردش بخورد، با دقتِ تمام فصل اول را خواند. بعد کتاب را پایین گذاشت و منتظر شد، اما هیچ اثری از سارا در کتاب‌گردها و شرکا نبود.

فهرست مطالب کتاب

1: چشم‌اندازی از ورودی شهربازی
2: هیچ‌کس در زندگی واقعی ماجراهای به‌درد‌بخور ندارد
3: خاطرات دیگران
4: جایی که ماجرا‌ها زندگی می‌کنند
5: جادو، شرارت، چرندیات
6: دردسر همیشه وقتی شروع می‌شود که با طرف مقابلت، تناسب نداری
7: دوستان خیالی
8: کمی چرت‌و‌پرت تاحالا کسی را نکشته
9: بیرون از منطقه‌ی اَمنت کتاب بخوان
10: تخیلی، به معنای کامل کلمه
11: سعی کن فضای بیشتری به غیرممکن‌ها بدهی
12: یک تخیل فعال
13: مسئله، داستان است
14: یک پیچ داستانی عالی
15: این درست همان کتاب است
16: به کتابخانه‌ی زیرزمینی خوش آمدید
17: لگر است پرگریناری
18: بعضی کتاب‌ها از بقیه خیلی اَمن‌تر هستند
19: گم ‌شدن در یک کتاب خوب
20: کتاب‌های کاملاً امنی که می‌توانید به آن‌ها سفر کنید
21: زمان توی کتاب‌ها جور دیگری می‌گذرد
22: یک ایده‌ی بی‌نهایت بد
23: به‌خاطر همین همیشه باید قوانین را رعایت کنی
24: همه‌چیز از محورش خارج شده
25: فراتر از طرح‌های داستانی شسته‌رفته
26: صفحه‌ی آخر
27: قوانین کتاب‌گردی
28: قصه‌ها برای خواندن هستند
29: جادوی کتاب تنها جادویی است که داریم
30: قصه‌های پریان
31: کنجکاوی بهترین ماجراها را خلق می‌کند
32: می‌توانی فوراً به انتهای هر قصه‌ای بروی
33: یک شخصیت کاملاً اضافه
34: مکان اشتباه در زمان درست
35: کتاب‌فروشی شبیه نقشه‌ی جهان است
36: شجاع باش و مهربان باش
37: خواننده‌ها خیلی دمدمی‌مزاج‌اند
38: بعضی از کتاب‌ها دوست‌داشتنی‌اند و بعضی فراموش می‌شوند
39: داستان چطور باید تمام می‌شد
سخن آخر
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب
نویسنده
مترجملعیا سپهر
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات267
زبانفارسی
شابک978-622-274-049-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب

برای دریافت کتاب کتاب گردها و شرکا 1: اولین سفر تیلی به کتاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.