معرفی و دانلود کتاب کتابخانه‌ی ارواح

عکس جلد کتاب کتابخانه‌ی ارواح
قیمت:
۵۴۰۰۰ 27000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کتابخانه‌ی ارواح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کتابخانه‌ی ارواح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کتابخانه‌ی ارواح

کتاب کتابخانه‌ی ارواح نوشته‌ی ریچارد دنی، داستان پسر نوجوانی را به تصویر می‌کشد که از ویژگی خاصی برخوردار است و به کمک آن تلاش می‌کند ارواح خبیث را از بین ببرد؛ مأموریت جدید او نابود کردن ارواح شیطان‌صفت در کتابخانه‌ی عمومی شهر است. این اثر اولین جلد از یک مجموعه چند جلدی ترسناک است.

درباره‌ی کتاب کتابخانه‌ی ارواح:

سایمون 13 ساله که پدر و مادرش را در یک تصادف از دست داده و در یک آژانس روح‌گیری مشغول فعالیت است، یک ویژگی عجیب و منحصربه‌فرد دارد: حرف زدن با مردگان! شغل او این است که شر ارواح شیطان‌صفت را از دنیا کم کند و اکنون قرار است در مأموریت جدیدش به یک کتابخانه برود و روح‌های آنجا را نابود کند. این کتابخانه در ماساچوست واقع شده و حوادث عجیب و غریبی در آن رخ می‌دهد. به همین منظور کتابدار این کتابخانه نزد سایمون می‌رود و از وی می‌خواهد رو‌ح‌ها را از این مکان خارج کند.

سایمون که توانایی صحبت کردن با مردگان را دارد به این کتابخانه می‌رود و می‌کوشد تا راز پشت پرده‌ی این مکان را دریابد. با این حال این توانایی سایمون اغلب برای او ضرر و دردسر به همراه داشته است تا سود و فایده. او پس از مرگ والدینش به سرپرستی عمویش درمی‌آید. عموی سایمون وقتی متوجه قدرت و مهارت خارق‌العاده‌ی برادرزاده‌اش می‌شود تصمیم می‌گیرد تا یک آژانس شکار ارواح تأسیس کند. از این طریق سود زیادی نصیب عموی سایمون می‌شود. اما او به عنوان سرپرست سایمون رفتار خوبی با برادرزاده‌اش ندارد و وی را به چشم ابزاری برای کسب درآمد می‌بیند.

از آنجایی که سایمون دائم در سفر و انجام مأموریت است، نتوانسته با کسی ارتباط دوستی برقرار کند و تنها دوستانش کتاب‌ها هستند. به همین خاطر علاقه‌مند می‌شود تا مأموریت کتابخانه را با موفقیت به پایان برساند. ترس و اضطراب سایمون در این رمان در جریان حضور در کتابخانه به تصویر کشیده شده و نشان داده می‌شود که او چگونه با ارواح کتابخانه ارتباط می‌گیرد. اما ارواح حاضر در کتابخانه به او هشدار می‌دهند که آنجا را ترک کند، چرا که راز بزرگی در این کتابخانه پنهان است. سایمون در مسیر انجام مأموریت خود تنها نیست و دختر نوجوانی به نام جید او را همراهی می‌کند.

سایمون نوجوانی است که کودکی سختی را پشت سر گذاشته و برخلاف روحیه پرجرأتی که دارد ماجراهای احساسی زیادی را تجربه کرده است. روبه‌رو شدن سایمون با جید جریان زندگی او را تغییر می‌دهد و او از حصاری که به دور خودش کشیده بیرون می‌آید و موفق می‌شود با دیگران ارتباط برقرار کند. رمان کتابخانه ارواح در حقیقت جنگ میان ارواح خوب و بد را به تصویر می‌کشد و سایمون به عنوان یک ابرقهرمان نشان داده می‌شود که به پیروزی در برابر ارواح دست می‌یابد.

کتابخانه ارواح (The library of souls) همچون دیگر آثار ژانر وحشت توجه زیادی به نمادها دارد. در این داستان نیز ریچارد دنی (Richard Denney) از نماد پنج ستاره که قدمتی چهارهزار ساله دارد و به عنوان سمبل شیطان شناخته می‌شود، برای نشان دادن شوم بودن کتابخانه استفاده کرده است و می‌گوید در این مکان اهریمن وجود دارد.

کتاب کتابخانه‌ی ارواح برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر به نوجوانانی که به داستان‌های ترسناک علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کتابخانه‌ی ارواح می‌خوانیم:

از دفتر خاطرات سایمون سانتیاگو کتابخانه خیلی خیلی بزرگ بود، طوری که مجبور شدم برای دیدن همه‌ی ساختمان چند قدم عقب بروم و همین باعث شد روی مانع وسط خیابان زمین بخورم. تحقیقات اولیه را از طریق اینترنت انجام داده بودم؛ بررسی ده‌ها فیلم از تجربیات مردم در کتابخانه و چندین مقاله‌ی قدیمی از دهه‌ی پنجاه، راجع به بچه‌هایی که توی کتابخانه رفته و هیچ‌وقت برنگشته بودند. کتابخانه‌ی عمومی چیلدِرمَس در سال 1886 توسط جاناتان. آر. چیلدِرمَس ساخته شده و حتی خود شهر هم به اسم او نام‌گذاری شده بود. البته آن کتابخانه روی یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین قبرستان‌های آمریکا بنا شده بود و این جان می‌داد برای یک داستان روحی بسیار عالی.

جاناتان جسدها را بیرون کشیده و به قبرستانی در همسایگی آن جا فرستاده بود؛ اما به خاطر زیادی جنازه‌ها، هنوز خیلی از آن‌ها همان‌جا مانده بودند و بعضی از آن‌ها هم تنها خاکستر و استخوان‌هایشان به جا مانده بود. با وجود هشدار خیلی‌ها به او، درباره‌ی نحس‌بودن ساخت‌وساز روی یک قبرستان و همچنین مرگ اسرارآمیز سه‌تا از دخترهایش، جاناتان باز هم از آرزوی ساختن کتابخانه‌ی عظیمش دست برنداشته بود.

مدتی بعد از افتتاحیه‌ی باشکوه کتابخانه، بقیه‌ی فرزندانش نیز به دنبالِ دسته‌ی دیگری از وقایعِ اسرارآمیز، در همان ماه مردند. چیزی از مرگ آن‌ها نگذشته بود که همسرش بیمار شد و خیلی سریع از دنیا رفت و او تازه داشت نحسی و نفرین کارش را باور می‌کرد. شایعات سریع‌تر از آتشی که در جنگل پخش می‌شود، به گوش مردم رسید و کتابخانه خالی ماند و تا ماه‌ها هیچ‌کس وارد آن نشد. مدتی بعد، بالاخره خود او هم دیوانه شد و برای رهاکردن بقیه‌ی خانواده‌اش از چنگال نفرین، همه‌شان را به کتابخانه کشاند و تک‌تکشان را مسموم کرد و دیگر هیچ خبری از آن‌ها نشد.

ساختمان تا سال 1952 خالی مانده بود؛ تا این که یکی از بستگانِ دور، کتابخانه را به ارث برده و آن را دوباره برای عُموم بازگشایی کرد. از زمان بازگشایی کتابخانه در 1952 تا به حال هم چندین کودک وارد ساختمان شده و هرگز دوباره دیده نشده‌اند، بعضی‌ها در اثر سقوط از بالکُنِ طبقه‌ی دوم مرده‌اند و به نقل از بعضی شایعات، قاتل زنجیره‌ای معروفی از زیرزمینِ آن جا برای کارهای چِندِش‌آورش استفاده می‌کرده است. گزارش‌های بی‌شمار تسخیرشدگی توسط ارواح را هم فراموش نکنیم؛ آن‌قدر مقاله و فیلم در این باره وجود داشت که هفته‌ها طول می‌کشید تا بتوانم تمامشان را بررسی کنم.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار: چیزهایی که اول باید بدانید
فصل اول: دختری در پنجره
فصل دوم: من آدم های مُرده را می بینم... و کتاب ها را
فصل سوم: خیلی خیلی ترسناک
فصل چهارم: می تونی یه راز رو پیش خودت نگه داری؟
فصل پنجم: بازگشت
فصل ششم: جنگ عمو مونتی و تار عنکبوت
فصل هفتم: حمام خون
فصل هشتم: کتاب سایه ها
فصل نهم: سوغاتی های شهر ارواح
فصل دهم: مادام هِلنا
فصل یازدهم: اعتماد
فصل دوازدهم: به هیچ کس نگو
فصل سیزدهم: یک کمک کوچک
فصل چهاردهم: کتابخانه ی مخفی
فصل پانزدهم: اِفشاگری
فصل شانزدهم: مُردن پس از تاریکی
فصل هفدهم: همه چیز معلوم شد
خاتمه: پرونده بسته شد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کتابخانه‌ی ارواح
نویسنده
مترجممشھود غفارکنی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-600-462-222-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۵۴۰۰۰ 27000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کتابخانه‌ی ارواح

اعظم پورمقدسی
۱۴۰۰/۱۲/۲۹
عالی عالی عالی بود من این کتاب ترسناک رو به کسایی که کتاب ترسناک میخوام پیشنهاد میکنم
بهد کتاب تیمارستان متروک فرار از تیمارستان و هفت مرگ اولین هاردکسل رو بخونین
کتاب اولی که گفتم ترسناکه کتاب دومی و سومی هیجانی هست من از این کتاب خوشم اومد بعد یک چیزی من رفتم هم تو جست و جو کتابراه هم گوگل زدم کتاب ترسناک اتوبوس مدرسه همون جلد بعدی همین کتاب ولی نبود 😟😟😟 یعنی هنوز کتاب رو ننوشتن؟
Ghorbani
۱۴۰۱/۵/۲
بهترین کتاب ترسناکی بود که تا حالا خوندم توضیحات اضافی نداشت و باعث نمی‌شد که حوصله ادم به هیچ وجه سر نره به خاطر همین ارزش خریدن خیلی بالاست حتمن بخونید هم از نویسنده و هم از مترجم این کتاب خیلی ممنونم بعد از این باید باید کارناوال شوم هم بخونید جلد دومش هست و به نظرم ترسناک تره اما هردو خیلی قشنگ بودن اول اینو بخونید بعد کارناوال شوم رو.
Alen
۱۴۰۲/۶/۳۰
نظر واقعیمو بخوام بگم کتاب جالبی بود در سبک خودش و در رِنج سنی خودش متن و ترجمه‌ی خیلی روانی داشت خوبی کتاب این بود کوتاه بود و جزئیات بیش از حدی نداشت در حدی که آدم نیازه باید بدونه و عکس‌های داخل کتاب ایده‌ی جالبی بود و جذابتر کرده بود کتاب رو بنظرم آخرای کتاب کمی جذاب تر، هیجان انگیز تر میشه و تا حدی غیرقابل پیش بینی ممنون از کتابراه
Negar-lili
۱۴۰۲/۸/۹
خیلی کتاب خوبی بود مثلا اگر کسی واقعا علاقه داشته باشه به چیزای ترسناک و این جور چیزا توصیه میکنم حتما بخونید من واقعا دوسش داشتم و اینکه خیلی هیجلنی بود یعنی بعضی جاهاش آدم استرس میگیره که وای نکنه اینطوری بشه یا بد تموم بشه ولی خدارشکر همه چیش عالی بود و نویسنده واقعا خلاق بوده تو نوشتن داستان
Moon shadow
۱۴۰۱/۵/۹
واقعا عالی بود کسایی که کتاب ترسناک میخونن پیشنهاد میکنم حتما بخونید و اینکه اون قسمت‌هایی که عکس هارو میزاره خیلی ترسناک‌تر به نظر میاد داستان اگر بدون عکس‌ها کتاب رو میخوندید اونقدر نمی‌ترسیدید و اینکه پیشنهاد میکنم حتما نصف شب بخونید که زهرترک بشید🫠
:| im Kim Wendy
۱۴۰۲/۱/۲۲
کتاب خوبی بود ولی خب هیجانش کم بود و راستش از روی جلد قضاوتش نکنین ترسناک نیست
به شخصه قوه تخلیم قویه ولی هرکاری کردم قانع شدم که این کتاب هیجانی و ترسناک نی و فقط یه داستان پیچیدس...
اما در کل خوشم اومد * با اینکه از رو جلدش قضاوتش کردمو توقع یه چیز خفن تر داشتم *
مینو ناظمی
۱۴۰۲/۱/۷
کتاب بسیار زیبایی بود.
خواننده را به خواندن ادامه داستان تشویق می‌کرد و هیجان انگیز بود.
واقعا حتی تصور نمی‌کردم که در آخر کتاب چه اتفاقی قراره بیوفته.
هیجان زیادی رو به روح خواننده تزریق می‌کرد.
از نحوه برخورد و رفتار سایمون با مونتی گرفته تا داستان زندگی سایمون همش جالب بود.
متشکرم
Sarah
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
کتاب به صورتی بود که اصلا تا تمومش نمیکردی نمیخواستی زمین بذاریش
تصویر سازی‌ها قوی بودن جوری که میشد فضای کتابخونه رو کاملا درک و تصور کرد
عاری از توضیحات اضافی بود و در واقع بیخودی کش نداده بودن داستان رو
واقعا عالی بود و پیشنهاد میکنم
yekta marzban
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
راستش من کتاب ترسناک زیاد خوندم اما این جنبه دارک بودنش بیشتره یجورایی انگار داری تمام صحنه هاشو عین‌ی فیلم واقعی میبینی و ترجیحش میدم به هزارتا فیلم انقد که قشنگه 🙃واقعا از نویسندش ممنونم امیدوارم واسه شماهم مفیده باشه
مبینا
۱۴۰۱/۶/۳۰
من عاشق همچین کتاباییم... تا کتاب بعدیم ک در نظر دارم ترسناکه... این کتاب خیلی قشنگ بود.. من اول جذب جلدش شدم..... ولی خیلی باهاش حال کردم.. واقعا به کسایی که علاقه مند به چیزای ترسناک هستند پیشنهاد میکنم این کتابو😊🤝🏻❤
ماندگار شعاعی
۱۴۰۰/۱۰/۴
من خیلی دوسش داشتم چون خیلی‌ام دنبال متافیزیک بودم عالی بود برام دقیقا حرفاشونو تو علم متافیزیک تایید شده مثل دروازه جهنمش
لیلا مرادی
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
خوب نبود عالی بود من عاشقش شدم خیلی هم ازش خوشم مخصوصا او متن آخرش از ریچارد حتما بخونید
خیلی دوس دارم جلد دومش هم بخونم
اتوبوس مدرسه جلد دومش هه
عابی عالی عالی
ممنون ریچارد دنی از کتاب خوبت
مبین بابازاده
۱۴۰۱/۹/۱۰
من وقتی خلاصه این کتاب رو خوندم کاملا مشتاق شدم که هم این کتاب و هم جلد دون این کتاب یعنی کارناوال شوم رو هم بخونم.
برای کسایی که ماجراجویی ترسناک دوست دارن این کتاب و جلد دومش خیلی پیشنهاد میشه
پرهام
۱۴۰۱/۷/۲۸
من که خوشم اومد داستان جالب و نسبتا قیر قابل پیش بینی داشت اگه دنبال داستان خیلی ترسناک میگردین نخونین چون زیاد ترسناک نیست و یجورایی فقط جالبه
ولی من بهتون پیشنهاد میکنم حتما بخونین
ناشناس ناشناس
۱۴۰۱/۱/۲۴
عالی به نظرم اینجاست که بهمون یاد میده آدم‌های بد بد نیستن فقد احساساتشون رو نشون نمیدن که همچین پیامی رو شخصیت عمو مونتی میده ممنون از، کتاب خوبتون
مشاهده همه نظرات 75

راهنمای مطالعه کتاب کتابخانه‌ی ارواح

برای دریافت کتاب کتابخانه‌ی ارواح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.