معرفی و دانلود کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک

عکس جلد کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک
قیمت:
۵۵,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک

مجموعه‌ای درخشان از وحشت‌انگیزترین قصه‌های دنیا!... مایکل کاکس در کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک به بازنویسیِ ده داستان ترسناک مشهور تاریخ ادبیات پرداخته است. مخاطبین این اثر قشر نوجوان‌اند.

درباره کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک

زامبی‌ها خیابان‌ها را به تصرف خود درآورده‌اند. خون‌آشام‌های بی‌رحم و نفرت‌انگیز، اینجا و آنجا برای شکار کمین کرده‌اند. گرگینه‌ها، سرمستانه دندان‌های تیز خود را به رخ هر بیننده‌ای می‌کشند. دانشمندان دیوانه مشغول عملی ساختن فرضیاتِ جنون‌آمیز خویش‌اند. حیوانات اهلی سر به طغیان برداشته و به صاحبان خود حمله می‌برند. در یک کلام: اینجا جنون و وحشت است که حکمرانیِ مطلق را به دست گرفته است. به راستی که برای زیستن در جهانی با این شکل و شمایلِ وهم‌انگیز، باید شجاع‌ترینِ قلب‌ها را در سینه داشته باشید...

در کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک (Top Ten Horror Stories) مخاطب ده داستان کوتاه خواندنی در ژانر ترسناک خواهید بود که هر یک، به تنهایی می‌توانند چهارستون بدن شما را به لرزه بیندازند! اصلِ داستان‌های حاضر در کتاب پیش رو، جملگی از کلاسیک‌های ژانر خود به شمار رفته و هر کدام به قلم نویسنده‌ای برجسته به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. آنچه شما در این کتاب خواهید خواند، صورت بازنویسی‌شده‌ی این داستان‌ها به قلم مایکل کاکس، نویسنده‌ی مطرح انگلیسی است.

یکی از بهترین قصه‌های حاضر در کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک، «سگ باسکرویل» است. این اثر که توأمان به دو ژانر جنایی و ترسناک تعلق دارد، روایتی‌‌ست مهیج در باب مرگ مشکوک مردی انگلیسی به نام سر چارلز باسکرویل؛ مرگی که بنا بر شایعات محلی، نتیجه‌ی گرفتار آمدنِ متوفی در دام طلسمی شوم و غریب بوده که او را طعمه‌ی سگی درنده‌خو و بی‌رحم ساخته است. اما آیا عقل سلیم، این توضیح افسانه‌ای را به عنوان علت مرگ سر چارلز باسکرویل می‌پذیرد؟...

روایت اصلیِ داستان سگ باسکرویل به آرتور کانن دویل، خالق شخصیت مشهور شرلوک هولمز، تعلق دارد. بازنویسیِ مایکل کاکس از اثر نامبرده در کتاب پیش رو، چنان‌که گفتیم، یکی از بهترین و فراموش‌نشدنی‌ترین قصه‌های کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک را رقم زده است. «کاپیتان قاتل»، «وقتی زامبی‌ها آمدند» و «پنجه‌ی میمون»، اسامی برخی دیگر از داستان‌های خواندنیِ گردآمده در این کتاب‌اند. (گفتنی‌ست که در پایان هر یک از داستان‌های کتاب، به بخشی جذاب و سرگرم‌کننده تحت عنوان «پرونده» برخواهید خورد که در آن، جزئیات جالب توجهی درباره‌ی شخصیت‌های روایت و محتوای قصه ارائه گشته است.)

کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک به قلمِ پرتوانِ آرزو احمی به زبان فارسی برگردانده شده است. امید که خواندن آن را مفرح و لذت‌بخش بیابید.

درباره مجموعه ادبیات خفن

هر یک از عناوینی که ذیل مجموعه‌ی ادبیات خفن به انتشار رسیده‌اند، دربردارنده‌ی قصه‌هایی خواندنی و سرگرم‌کننده در ژانرهای گوناگون‌اند. مؤلف کتاب‌های مجموعه‌ی ادبیات خفن، مایکل کاکس، داستان‌نویس بااستعداد بریتانیایی‌ست. آثارِ متعلق به مجموعه‌ی مورد بحث، به همت انتشارات پیدایش در ایران منتشر شده‌اند.

«داستان‌های ارواح و اشباح»، «داستان‌های ترسناک» و «داستان‌های پریان»، اسامیِ برخی از بهترین کتاب‌های سری خواندنیِ ادبیات خفن‌اند.

کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ علاقه‌مند به داستان‌های ترسناک و رازآلود مخاطبین اصلی کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک از مایکل کاکس‌اند.

با مایکل کاکس بیشتر آشنا شویم

مایکل کاکس (Michael Cox) نویسنده و موسیقی‌دان اهل انگلستان است. گرایش او به ادبیات هنگامی شکلی جدی به خود گرفت که یکی از قصه‌های کوتاهش، در سال 1990، جایزه‌ی معتبر Scholastic - Independent را برایش به ارمغان آورد. از آن پس او اغلب وقت و نیروی خود را صرف نوشتن داستان‌های کوتاه و بلند کرده است.

از مایکل کاکس تاکنون حدود چهل عنوان اثر به انتشار رسیده است. نوشته‌های کاکس عمدتاً برای مخاطبین کودک و نوجوان نگاشته شده‌اند؛ با این حال برخی‌شان برای خوانندگان بزرگسال نیز جذاب و مناسبند.

کتاب‌های مایکل کاکس به بیشتر زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده و از سوی مخاطبین خاص و عام، با نقدهایی مثبت مواجه گشته‌اند. از میان این کتاب‌ها می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «ادبیات خفن: داستان‌های ارواح و اشباح»، «ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک»، «مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش»، «دزدان دریایی و گندکاری در کارائیب»، «هنر هول‌آور».

در بخشی از کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک می‌خوانیم

برای شما هم پیش می‌آید که روزهایی عین فرشته‌اید و روزهایی دیگر از ماهی گوشتخواری که توی حوض ساردین‌ها افتاده هم خطرناک‌تر باشید؟ خب، اگر شما هم چنین خلق ‌و خویی را دارید، شاید شخصیتی دارید که به شخصیت "دکتر جکیل و آقای هاید" معروف می‌شود. این نام که برای توصیف کسی که دارای رفتاری بین مبادی‌آداب و یک هیولای تمام‌عیار بودن در نوسان شدید است به کار می‌رود، از عنوان داستانی گرفته‌ شده که چهارمین داستان از ده داستان ادبیات ترسناک ماست؛ دکتر جکیل و آقای هاید (1886) نوشتۀ رابرت لوییس استیونسون (1894-1850).

رابرت می‌دانست که خیلی از مردم در اعماق وجودشان می‌خواهند کارهای بد بکنند. این را هم می‌دانست که عموماً این کار را نمی‌کنند. برای اینکه اغلب مردم می‌دانند که اگر هر وقت دلمان بخواهد بخش بد شخصیتمان را ول‌ کنیم، جامعه به سرعت از هم می‌پاشد و به فاجعه‌ای ترسناک و آشفته بدل می‌شود. ایدۀ او برای این داستان عالی‌ که در خواب به ذهنش رسید، این است که دکتر جکیل خوب و مهربان ترکیبی شیمیایی کشف می‌کند که می‌تواند او را به فرد دیگری بدل کند؛ فردی که تصمیم می‌گیرد نامش را بگذارد آقای هاید. او در قالب آقای هاید می‌تواند تمام کارهای زشت و پلیدی را که همیشه می‌خواست انجام دهد، بدون اینکه احساس گناه کند یا نگران این باشد که دیگران چه فکری درباره‌اش می‌کنند را به انجام برساند. ترکیب شیمیایی دیگری هم دارد که او را به شکل دکتر جکیل برمی‌گرداند. متأسفانه آزمایشش به کل اشتباه از آب درمی‌آید و کم‌کم به آقای هاید خبیث بدل می‌شود...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
داستان 10: سگ باسکرویل
پروندۀ 10: موجودات موحش
داستان 9: کاپیتان قاتل
پروندۀ 9: آمادۀ سرنوشت شوم
داستان 8: وقتی زامبی‌ها آمدند
پروندۀ 8: ده اهریمن ترسناک از سرتاسر جهان
داستان 7: پنجۀ میمون
پروندۀ 7: نیازی به ترسیدن نیست
استان 6: گودال و آونگ
پروندۀ 6: فوبیاهایتان را تشخیص دهید!
داستان 5: من گرگینه‌ای نوجوان بودم
پروندۀ 5: راهنمای کامل گرگینه‌ها؛ پاسخ سؤال‌های شما
داستان 4: دکتر جکیل و آقای هاید
پروندۀ4: دکترهای دیوانه و پژوهشگرهای پَرت
داستان 3: فرانکشتاین
پروندۀ 3: مری ترسناک! پروندۀ حقایق فرانکشتاین
داستان 2: موجود وحشتناک دانویچ
پروندۀ 2: ترسناک مادرزاد
داستان 1: دراکولا
پروندۀ 1: چند دندان‌دراز ابله - مردم از خون‌آشام‌ها می‌پرسند
گفتار پایانی
پانوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک
نویسنده
مترجمآرزو احمی
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات233
زبانفارسی
شابک978-964-349-486-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک

برای دریافت کتاب ادبیات خفن: داستان‌های ترسناک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.