معرفی و دانلود کتاب کرگدن ویتگنشتاین

عکس جلد کتاب کرگدن ویتگنشتاین
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کرگدن ویتگنشتاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کرگدن ویتگنشتاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کرگدن ویتگنشتاین

مشاجره‌ی فکریِ بامزه‌‌‌ای بین ویتگنشتاین و برتراند راسل رخ داده است، به نظر شما چه کسی پیروز می‌شود؟ فرانسواز آرمانگو، نویسنده و استاد فلسفه، در کتاب کرگدن ویتگنشتاین، با روایت داستانی جذاب، کودکان را با برخی از مفاهیم ابتدایی و مهم فلسفه‌ی لودویگ ویتگنشتاین، یکی از مهم‌ترین فلاسفه‌ی قرن بیستم، آشنا می‌سازد. کتاب کرگدن ویتگنشتاین ذیل مجموعه‌ی «افلاطون‌های کوچک» به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب کرگدن ویتگنشتاین

ذهن انسان ذاتاً کنجکاو و پرسش‌گر است. این ویژگی در کودکان به این علت که به تازگی با دنیای اطراف‌شان آشنا شده‌اند و نسبت به بزرگسالان دغدغه‌ی ذهنی کمتری دارند، به مراتب مشهودتر است. کسانی که در طول روز مدت زمان زیادی را با کودکان سروکار دارند، به احتمال زیاد به دفعات از آنان سؤالات به ظاهر ساده، اما در واقع فلسفی و عمیقی را شنیده‌اند که سبب غافلگیری‌شان شده است. سؤالاتی از این دست که پایان جهان کجاست؟ خدا چه کسی است؟ من برای چه متولد شده‌ام؟ قبل از ما جهان چگونه بود؟ ناراحتی و گریه برای چه وجود دارد؟ و پرسش‌های مشابه متعدد دیگری که در پاسخ به آن‌ها باید به روحیه‌ی حساس و ذهن تأثیرپذیر کودک، توجه کافی را داشته باشیم. انتشارات معتبر دیافانس با این هدف که بتواند به برخی از پرسش‌های فلسفی کودکان در سراسر جهان پاسخ بدهد، چند سالی است که مجموعه کتاب‌های افلاطون‌های کوچک را منتشر می‌کند. یکی از محبوب‌ترین عناوین این مجموعه کتاب ارزشمند، کتاب کرگدن ویتگنشتاین (Wittgenstein's Rhinoceros) اثر فرانسواز آرمانگو (Françoise Armengaud) است که نه تنها کودکان، بلکه در جذب مخاطبین بزرگسال علاقه‌مند به فلسفه نیز بسیار موفق ظاهر شده است.

معرفی و دانلود کتاب کرگدن ویتگنشتاین

فرانسواز آرمانگو، نویسنده‌ی محبوب کتاب‌های کودک و استاد رشته‌های فلسفه و زیبایی شناسی، در کتاب کرگدن ویتگنشتاین، برای آشنا کردن کودکان با برخی از مفاهیم اصلی فلسفه‌ی لودویگ ویتگنشتاین، فیلسوف برجسته‌ی اتریشی قرن بیستم، با زبانی ساده و لحنی طنزآمیز، به روایت داستانی جذاب پرداخته است. ماجرا از این قرار است که یک روز استاد پا به سن گذاشته‌ی داستان که برتراند راسل نام دارد، سرانجام از دست سماجت‌های شاگردش، آقای ویتگنشتاین جوان، به ستوه آمده و از او می‌خواهد تا اظهارات عجیب خود مبنی بر این که ممکن است همین حالا در کلاس آن‌ها یک کرگدن بزرگ وجود داشته باشد را تمام کند. اما ویتگنشتاین جوان که ظاهراً قصد ندارد از منطق خود عقب بکشد، با این استدلال که ما صرفاً به علت ندیدن چیزی، نمی‌توانیم از عدم وجود آن مطمئن باشیم، مخالفت خود با استادش را ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند تا بتواند با پیدا کردن راهی، وی را قانع کند...

تجربه‌ی زیاد فرانسواز آرمانگو در ادبیات کودک و نوجوان، به همراه خلاقیت بالا و سبک طنز ظریف و منحصر به فرد او، ویژگی‌هایی هستند که کتاب کرگدن ویتگنشتاین را به یکی از بهترین عناوین مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک بدل نموده‌اند. داستانی که آرمانگو در این عنوان روایت کرده است، به حدی خواندنی و دلنشنین است که می‌تواند علاوه بر کودکان، خوانندگان بزرگسال را نیز مجذوب خود کند. بزرگ‌ترین ویژگی مثبت این کتاب آن است که تنها به سرگرم کردن مخاطبین خردسال خود بسنده نمی‌کند؛ بلکه همزمان با ساخت لحظاتی شاد و مفرح برای کودکان، ذهن کنجکاوشان را تقویت کرده و به برخی از پرسش‌های فلسفی‌ آن‌ها با زبانی قابل فهم پاسخ داده است.

البته نباید هنر قصه‌گویی فرانسواز آرمانگو سبب شود که از نقش انکارنشدنی آنابل باکستن (Annabelle Buxton)، تصویرگر خلاق کتاب کرگدن ویتگنشتاین، در محبوبیت این کتاب پرطرفدار غافل شویم. باکستن، هنرمند اهل انگلستان و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی هنرهای تزئینی از دانشکده‌ی استراسبورگ است که در سال 2011، موفق شد از آکادمی علوم، ادبیات و هنر آلزاس، جایزه‌ی استعداد جوان برتر سال را کسب کند. تصویرهای جذاب و دیدنی او در کتاب کرگدن ویتگنشتاین سبب شده‌ است که کودکان هنگام مطالعه‌‌ی کتاب، به ندرت احساس خستگی کنند و یا تمرکز خود را از دست بدهند.

کتاب کرگدن ویتگنشتاین نخستین بار در سال 2016 به انتشار جهانی رسید و حالا پس از چند سال، سرانجام به وسیله‌ی شیرین کریمی به زبان فارسی ترجمه شده و همچون دیگر عناوین مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک، توسط نشر کتاب چ به انتشار رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک

ژان - پل منژن (Jean Paul Mongin)، فلسفه‌دان و نویسنده‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان، با هدف آموزش نظریات برخی از مهم‌ترین فلاسفه‌ی جهان به کودکان، با همکاری انتشارات دیافانس (Diaphanes)، مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک (Plato & Co. series) را منتشر می‌کند. از نویسندگانی که به ژان - پل منژن در تألیف کتاب‌های مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک یاری می‌رسانند، می‌توان به نام‌هایی همچون یان مارشان، ماریون مولر کلار، فرانسواز آرمانگو و رونان دوکالان اشاره نمود. نشریه‌ی معتبر پابلیشرز ویکلی درمورد این مجموعه می‌گوید: «کتاب‌های فلسفی موجود برای کودکان، عمدتاً به توضیح و شرح ایده‌ها و آرای فلسفی می‌پردازند. کتاب‌های مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک اما، رویکردی داستانی به فلسفه دارند. این کتاب‌ها، رویدادهای خاص زندگی فیلسوفان را، با هدف توضیح نظریات شاخص آن‌ها، به تصویر می‌کشند.» نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه)، تاکنون برخی از عناوین این مجموعه‌، از قبیل کتاب‌های «مرگ سقراط»، «غرغرو و مارتین هایدگر»، «آقای دکارت و شیطان فریب‌کارش»، «تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت»، «کرگدن ویتکنشتاین» و «دیوژن، مرد سگی» را به انتشار رسانده است.

کتاب کرگدن ویتگنشتاین برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کرگدن ویتگنشتاین برای مخاطبین کودک و یا نوجوانی نوشته شده است که با ذهن پرسش‌گر و کنجکاو خود به دنبال پاسخی مناسب برای سؤالات فلسفی خود می‌گردند. اما با این وجود، اعتبار سخنان فرانسواز آرمانگو به عنوان استاد فلسفه و هنر او در داستان‌گویی، سبب شده است که علاوه بر کودکان، مخاطبین بزرگسالی که به فلسفه علاقه دارند نیز بتوانند از خواندن این کتاب لذت و بهره‌ی کافی را ببرند.

در بخشی از کتاب کرگدن ویتگنشتاین می‌خوانیم

دیوید بی‌رحمانه او را دست می‌اندازد: «گمان می‌کنم فکر می‌کنی وقتی کلبه‌ات را ساختی کرگدنت می‌آید مؤدبانه در می‌زند و به او می‌گویی: بیا داخل آقای کرگدن، منتظرت بودم، خانه‌ی خودت است! بعد می‌رود کنار آتش خودش را گرم کند و تو یک فنجان چای برایش می‌آوری و از او می‌پرسی»...

ویتگنشتاین، که از مسخره‌بازی‌های دیوید کمی عصبانی شده، ناگهان حرفش را قطع می‌کند و می‌گوید: «به نظرت از او چه می‌پرسم؟»

از او می‌پرسی: کرگدن عزیز، چرا در کلاس خودت را به پروفسور راسل نشان ندادی؟ تو آن جا بودی، نبودی؟ یا در واقع جای دیگری بودی؟ و او جواب می‌دهد: بله، ویتگنشتاین عزیزم، جای دیگری بودم، سرما خورده بودم و با کرگدن‌شناس قرار ملاقات داشتم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کرگدن ویتگنشتاین
نویسنده
مترجمشیرین کریمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات69
زبانفارسی
شابک978-622-7776-82-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کرگدن ویتگنشتاین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کرگدن ویتگنشتاین

برای دریافت کتاب کرگدن ویتگنشتاین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.