معرفی و دانلود کتاب غرغرو و مارتین هایدگر

عکس جلد کتاب غرغرو و مارتین هایدگر
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غرغرو و مارتین هایدگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غرغرو و مارتین هایدگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غرغرو و مارتین هایدگر

یان مارشان در کتاب غرغرو و مارتین هایدگر، با روایت داستانی خواندنی و جذاب، کودکان کنجکاو را با برخی از بنیادی‌ترین و اصلی‌ترین مفاهیم فلسفه‌ی مارتین هایدگر، فیلسوف برجسته‌ی آلمانی قرن بیستم، آشنا می‌سازد. نثر و زبان بسیار ساده‌ و سرگرم‌کننده‌ی این اثر، سبب محبوبیت بالای آن در میان اکثر کودکان شده است. کتاب غرغرو و مارتین هایدگر ذیل مجموعه‌ کتاب‌های «افلاطون‌های کوچک» به نگارش رسیده است.

درباره‌ی کتاب غرغرو و مارتین هایدگر

کودکان به طور ذاتی به موضوعات و پرسش‌های فلسفی علاقه‌ی بسیاری دارند، به طوری که اگر برای چند دقیقه با یک کودک پنج، شش‌ساله هم‌کلام شوید، احتمالاً خیلی زود متوجه خواهید شد که او درمورد جهان پیرامونش تا چه اندازه کنجکاو و پرسش‌گر است. در واقع یکی از اهداف اولیه و اصلی دانش فلسفه نیز به همین اندازه ساده است: کمک به انسان برای درک بهتر جهان. به همین منظور است که انتشارات دیافانس، با هدف کمک به والدین و معلمین در آموزش صحیح برخی از موضوعات مهم فلسفی به کودکان باهوش و ریزبین در سراسر جهان، در چند سال گذشته دست به انتشار مجموعه کتاب‌های افلاطون‌های کوچک (Plato & Co. series) زده‌ است. کتاب غرغرو و مارتین هایدگر (Martin Heidegger's Grouch)، به قلم یان مارشان (Yan Marchand) یکی از محبوب‌ترین عناوین منتشرشده در این مجموعه کتاب جذاب و پرطرفدار است.

معرفی و دانلود کتاب غرغرو و مارتین هایدگر

یان مارشان، فسلفه‌دان و نویسنده‌ی فرانسوی، در کتاب غرغرو و مارتین هایدگر، داستان بانمک حشره‌ای کوچک به نام مارتین را روایت می‌کند که با حرکت بر روی جسد مرده‌ی مارتین هایدگر، فیلسوف بزرگ آلمانی، در تلاش است تا بتواند برای خود یک راه خروج پیدا نماید. همان‌طور که این حشره‌ی کوچک بازیگوش در امتداد اسکلت و استخوان‌های مارتین هایدگر فقید قدم می‌زند، بدون آن که دلیلش را بداند در ذهنش با پرسش‌های جالب و مهمی روبه‌رو می‌شود: چرا من وجود دارم؟ معنای اصلی وجود من چیست؟ با مرگ چگونه مواجه خواهم شد؟ مارتین در راه پیدا کردن پاسخ‌های خویش است که با موجودات کوچک دیگری از جمله یک حلزون با نام اپیکور و انبوهی از مورچه‌های کارگر که تا حد مرگ مجبور به کار هستند، روبه‌رو می‌شود. از طریق مکالمه با همین خزنده‌های کوچک، سرانجام مارتین داستان ما موفق می‌شود که بحران وجودی خود را حل کند و به آرامش خاطر برسد.

یان مارشان در کتاب غرغرو و مارتین هایدگر، با ظرافتی خاص و خلاقیتی مثال‌زدنی، به نحوی داستان را روایت کرده است که کودک بدون آن که حتی برای یک لحظه احساس خستگی و یا سردرگمی کند، علاوه بر آموختن مطالب مفید و آموزنده‌ی بسیاری درمورد اندیشه‌ی مارتین هایدگر، لحظات مفرح و سرگرم‌کننده‌‌‌ای را نیز تجربه کند. زبان و نثر مارشان در این اثر به حدی جذاب است که نه تنها کودکان، بلکه خوانندگان بزرگسال کتاب نیز به احتمال فراوان از مطالب بانمک و مفید آن لذت خواهند برد.

البته اگر دلیل جذابیت کتاب غرغرو و مارتین هایدگر را تنها در مهارت بالای یان مارشان جست‌وجو کنیم، دچار اشتباه بزرگی شده‌ایم؛ زیرا در این صورت به کلی از نقش پررنگ ماتیاس آرگوئی (Matthias Arégui)، تصویرگر خلاق این اثر، غافل شده‌ایم. نکته‌‌‌ی مثبت دیگر کتاب غرغرو و مارتین هایدگر، توجه بالای نویسنده به شرایط خاص ذهنی و روحی کودکان است. مارشان به خوبی آگاه است که رعایت نکات ضروری در نگارش کتاب برای این گروه سنی (خصوصاً کتاب‌هایی با موضوعات فلسفی)، تا چه اندازه حائز اهمیت است. از همین روی، او در این کتاب به نحوی پرسش‌های فلسفی را مطرح کرده است که روبه‌رو شدن کودک با آن‌ها، هیچ تأثیر منفی و بدی بر ذهن و روان او نداشته باشد.

کتاب غرغرو و مارتین هایدگر توسط شیرین کریمی به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه)، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. کتاب نامبرده ذیل دو مجموعه در این انتشارات به چاپ رسیده است: نخست، مجموعه کتاب‌های زیر و بم و دیگری، مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک.

درباره‌ی مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک

ژان - پل منژن (Jean Paul Mongin)، فلسفه‌دان و نویسنده‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان، با هدف آموزش نظریات برخی از مهم‌ترین فلاسفه‌ی جهان به کودکان، با همکاری انتشارات دیافانس (Diaphanes)، مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک (Plato & Co. series) را منتشر می‌کند. از نویسندگانی که به ژان - پل منژن در تألیف کتاب‌های مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک یاری می‌رسانند، می‌توان به نام‌هایی همچون یان مارشان، ماریون مولر کلار و رونان دوکالان اشاره نمود. نشر کتاب چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه، تاکنون برخی از عناوین این مجموعه‌ از قبیل کتاب‌های «مرگ سقراط»، «غرغرو و مارتین هایدگر»، «آقای دکارت و شیطان فریب‌کارش»، «تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت» و «دیوژن، مرد سگی» را به انتشار رسانده است.

کتاب غرغرو و مارتین هایدگر برای چه کسانی مناسب است؟

علی‌رغم آن که هدف اصلی تألیف کتاب غرغرو و مارتین هایدگر آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان است، جذابیت این اثر تا میزانی‌ست که مخاطبین بزرگسال علاقه‌مند به فلسفه نیز می‌توانند از مطالعه‌ی آن لذت ببرند و از آموزه‌های ارزشمند آن بهره‌مند شوند. بنابراین، نوجوانان و بزرگسالانی که به دانستنِ بیشتر درباره‌ی فلسفه‌ی مارتین هایدگر علاقه‌ دارند، از مخاطبین اصلی کتاب حاضر به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب غرغرو و مارتین هایدگر می‌خوانیم

مارتین باز هم نگاه می‌کند و می‌فهمد که دنده‌ها چارچوبی سفید ساخته‌اند و توده‌ای از گوشت را نگه می‌دارند که شبیه آسمانی توفانی است و می‌توان درخشش‌ آذرخش را در آن دنبال کرد. مارتین به آن توجه نکرده بود، درحالی‌که این منظره‌ای‌ است که ارزش دیدن دارد و حقیقتاً زیباست. برای کسانی که می‌دانند چه‌طور به اشیا نگاه کنند، جسم فقط گوشت نیست که با دستگاهِ بزرگ از آن برداشت و مصرف کرد؛ و قلمرویی نیست که باید فتحش کرد، بلکه چیزی است که قالب دارد، رنگ دارد، طعم دارد، وزن دارد و مقدار مشخصی هم رطوبت دارد. همچنین صدا می‌دهد، گازهای بودار از آن ساطع می‌شود و عطرش با عطر خاک در هم می‌آمیزد؛ و رایحه‌ی لباس‌های در حال تجزیه درون این آمیزه‌ی لطیف انباشته می‌شود. خلاصه، اگر بدنی از کار بیفتد، تمام جهان به‌آرامی در آن پدیدار می‌شود.

غُرغُرو ناله می‌کند: «نمی‌توانم برای بیان احساسم کلمه پیدا کنم. حس می‌کنم از پا درآمده‌ام. به روی چیزی گشوده شده‌ام که درکش نمی‌کنم.»

«این همان معنای وجود داشتن است، دوست من.»

مارتین به ذهنش فشار می‌آورد و همه‌چیز را در این مکان بررسی می‌کند. پس از تفکری طولانی می‌گوید: «گوشت دارد به رنگ ارغوانی درمی‌آید.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غرغرو و مارتین هایدگر
نویسنده
مترجمشیرین کریمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-7776-83-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غرغرو و مارتین هایدگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غرغرو و مارتین هایدگر

برای دریافت کتاب غرغرو و مارتین هایدگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.