معرفی و دانلود کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت

عکس جلد کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت

ماریون مولر کلار در کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت، با زبانی بسیار ساده و جذاب، با روایت داستانی سرگرم‌کننده، کودکان را با برخی از بنیادی‌ترین مفاهیم فلسفه‌ی هانا آرنت، فیلسوف آمریکایی آلمانی، آشنا می‌سازد. این کتاب ذیل مجموعه‌ی «افلاطون‌های کوچک» به نگارش درآمده است.

درباره‌ی کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت

آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان می‌تواند فواید بسیار زیادی را به همراه داشته باشد که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را برشمرده‌‌ایم. به عنوان مثال، فلسفه باعث توسعه‌ی مهارت‌های فکری آنان می‌شود. آموزش فلسفه به کودک کمک می‌کند تا مهارت‌های تفکری خود (از قبیل تفکر منطقی، تفکر انتقادی، تفکر خلاقانه و تفکر نقادانه) را تقویت نماید. همچنین آموزش فلسفه به کودک در بهبود مهارت‌های ارتباطی‌اش، کمک بسزایی می‌کند؛ به‌طوری که کودک قادر خواهد شد به شکلی بهتر با دیگران بحث و گفت‌وگو نماید، به دیدگاه‌های مختلف به خوبی گوش کند و به شکل مؤثرتری با هم‌سن‌وسالان خود هم‌فکری نماید. بهبود توانایی ارزیابی از دیگر دستاوردهای آموزش فلسفه به کودکان است. آموزش فلسفه به کودک، توانایی او را در ارزیابی ایده‌ها و نظریات مختلفی که به گوشش می‌رسد، تقویت می‌نماید. این امر می‌تواند عملکرد او را در تصمیم‌گیری‌های روزمره به طرز چشمگیری بهبود ببخشد.

ماریون مولر کلار (Marion Muller-Colard)، الهی‌دان و نویسنده‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان که در کشور فرانسه محبوبیت بالایی دارد، با آگاهی کامل از فواید آموزش فلسفه به کودکان، کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت (Hannah Arendt's Little Theater) را به تألیف رسانده است. او در این اثر خواندنی، برخی از مهم‌ترین موضوعات و مفاهیم فلسفه‌ی هانا آرنت را بررسی کرده است. یکی از ویژگی‌های مثبت کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت آن است که نویسنده برای توضیح مفاهیم فلسفی از روشی بهره گرفته است که کودکان و نوجوانان هنگام مطالعه‌ی کتاب، نه تنها احساس خستگی و سردرگمی نمی‌کند، بلکه به دنیای فلسفه علاقه‌مند می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت

در آموزش فلسفه به کودکان چند نکته‌ی مهم را باید رعایت کرد که کودک بتواند بدون آن‌که از فلسفه زده شود، موضوعات مورد بحث را درک کند. برخی از این نکات عبارت‌اند از بهره‌گیری از روش‌های تعاملی با هدف درگیر کردن ذهن کنجکاو کودک، انتخاب موضوعات مناسب برای آموزش، استفاده از از زبان ساده‌ای که کودک جذب آن شود و... . خوشبختانه ماریون مولر کلار در نگارش کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت، به تمام این نکات دقت و توجه لازم را نشان داده است. او با هدف این که کودکان هنگام مطالعه‌ی کتاب، مطالب را بدون از دست دادن تمرکز، با علاقه و اشتیاق کامل دنبال کنند، در قالب یک داستان ساده و سرگرم‌کننده، نظریات هانا آرنت را توضیح داده است.

کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت با روایت این داستان ساده و در عین حال جذاب آغاز می‌شود: هانا آرنت، یکی از بزرگ‌ترین فلاسفه‌ی قرن بیستم، در حالی که چیزی از اتمام نگارش آخرین کتابش، «حیات ذهن»، نمانده است، احساس عجیبی دارد که نکته‌ی مهمی را جا انداخته است، اما هیچ ایده‌ای ندارد که این مفهومِ جامانده دقیقاً چیست و در کجا باید آن را جست‌وجو کند. آرنت که برای تکمیل کتابش غرق تفکر است، ناگهان با یک دوست از گذشته‌های دور خود ملاقات می‌کند. این دوست او کسی نیست جز هانا آرنتِ نه‌ساله که قرار است با او ماجراجویی‌‌های جذابی را تجربه کند. ماجراجویی‌هایی که در عین سرگرم‌کننده بودن، مفهومی مهم را به خواننده می‌آموزند؛ مفهومی که آگاهی از آن نه فقط برای کودکان، بلکه برای بزرگ‌ترهایی که کتاب را برای آنان می‌خوانند نیز ضروری‌ست. ماجراجویی هانا آرنت و دوست خردسالش به ما می‌آموزد که در سیاه‌ترین روزهای شهر، هنگامی که شر در همه جا استقرار پیدا کرده است، چگونه مردم می‌توانند با مقاومت خود اوضاع را دگرگون سازند و نیروهای شیطانی را از پای دربیاورند.

در کنار زبان ساده و داستان سرگرم‌کننده‌ی کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت، تصویرگری جذاب کلمانس پله (Clémence Pollet)، یکی دیگر از ویژگی‌های این اثر است که سبب شده است کودکان هنگام مطالعه‌ی آن، ذوق و اشتیاق فراوانی از خود نشان دهند. کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت، توسط سارا محمدی اردهالی و شیرین کریمی به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه)، در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک

ژان - پل منژن (Jean Paul Mongin)، فلسفه‌دان و نویسنده‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان، با هدف آموزش نظریات برخی از مهم‌ترین فلاسفه‌ی جهان به کودکان، با همکاری انتشارات دیافانس (Diaphanes)، مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک (Plato & Co. series) را منتشر می‌کند. از نویسندگانی که به ژان - پل منژن در تألیف کتاب‌های مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک یاری می‌رسانند، می‌توان به نام‌هایی همچون یان مارشان، ماریون مولر کلار و رونان دوکالان اشاره نمود. نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه)، تاکنون برخی از عناوین این مجموعه‌، از قبیل کتاب‌های «مرگ سقراط»، «غرغرو و مارتین هایدگر»، «آقای دکارت و شیطان فریب‌کارش»، «تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت»، و «دیوژن، مرد سگی» را به انتشار رسانده است.

کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان و بزرگسالانی که به فلسفه علاقه‌ دارند، از مخاطبین اصلی کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت می‌خوانیم

«داستانی ارزش گفتن دارد که تماشاگرانی داشته باشد که درباره‌ی آن نظر بدهند و آن را داوری کنند.»

اما دختر اصلاً آمادگی بیرون آمدن از پناهگاهش را ندارد. پس هانای پیر وانمود می‌کند قهر کرده و می‌گوید: «اگر پشتِ صحنه بمانی و بخواهی داستانِ بی‌اهمیتِ خودت را بگویی، من علاقه‌ای به شنیدنش ندارم!»

آدم سر‌ در‌نمی‌آورد کدام هانا لج‌بازتر است.

دختر تسلیم می‌شود و برمی‌گردد روی صحنه.

هانای پیر چوب‌دستی را به او می‌دهد: «می‌خواهی دوازده ضربه را تو بزنی؟ تصمیم بگیر، می‌خواهی یا نه؟»

دخترک وحشت می‌کند. دلش شور می‌زند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت
نویسنده
مترجمسارا محمدی اردهالی، شیرین کریمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات69
زبانفارسی
شابک978-622-683930-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت

برای دریافت کتاب تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.