معرفی و دانلود کتاب کشتی سرسختانه: با ذهنت در میدان مسابقه فرمانروایی کن

عکس جلد کتاب کشتی سرسختانه: با ذهنت در میدان مسابقه فرمانروایی کن
قیمت:
۱۰۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کشتی سرسختانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کشتی سرسختانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کشتی سرسختانه: با ذهنت در میدان مسابقه فرمانروایی کن

کتاب کشتی سرسختانه نوشته‌ی مایک چاپمن، کتابی در حوزه‌ی روانشناسیِ ورزش کشتی است که از ضرورت‌های روانی ورزشکاران برای موفقیت در این ورزش نام می‌برد. این کتاب که از مجموعه‌ی «رشته‌های ورزشی» نشر حتمی‌ست، با بیان روایت‌هایی از زندگی قهرمانان رشته‌ی کشتی، به اثری پربار و خواندنی برای ورزشکاران تبدیل شده است.

درباره‌ی کتاب کشتی سرسختانه

کتاب کشتی سرسختانه (Wrestling Tough) اثر نویسنده‌ی محبوب مایک چاپمن (Mike Chapman)، کتابی انگیزشی و مفید برای تمام ورزشکاران، به خصوص کشتی‌گیران است. ورزش کشتی قدمتی به طول تاریخ بشر دارد و مردم در سراسر دنیا طرفدار آن هستند. کشتی بعد از قرن‌ها رشد و پیشرفت، فرم‌های مختلفی به خود گرفته و می‌توان گفت هر قوم و نژادی، سبک متفاوت خودش را در این ورزش پیدا کرده است. ورزشکاران معروفی چون «کرت انگل» که ورزش‌های زیادی را نیز تجربه کرده‌اند، کشتی را در سختی و استقامت «بی‌نظیر» توصیف کرده‌اند. پس برای موفق شدن در این رشته‌ی ورزشی که خالص‌ترین شکل رقابت میان دو انسان است، به چیزی فراتر از قدرت و ممارست نیاز است؛ تکه‌ی گمشده‌ی این پازل داشتن مهارت‌های ذهنی است.

اثرِ کنترل داشتن بر روی ذهن در موفقیت، بر کسی پوشیده نیست. هر کاری با وجود آگاهی ذهنی، ساده‌تر می‌شود. اما داشتن آگاهی برای یک کشتی‌گیر که در میدان مسابقه، پیش چشم مردم و در زمان‌های کوتاهی مبارزه می‌کند امری حیاتی به نظر می‌رسد. زمانی که روی تشک مسابقه‌اید، چشم هزاران نفر به شما دوخته شده و حریفی پیش رویتان است که می‌خواهد از نظر جسمی، روحی و ذهنی شما را مغلوب خود کند، بیش از هر زمان دیگری به قدرت ذهنیت مثبت نیاز دارید تا نتیجه‌ی تمریناتتان به بار بنشیند.

کتاب کشتی سرسختانه نوشته‌ی مایک چاپمن که به همت محمد خزائی، مهدی علی‌یاری و صالح معظم به فارسی ترجمه شده، مهارت‌های ذهنی مورد نیاز ورزشکار برای موفق شدن را آموزش می‌دهد. این کتاب که توسط انتشارات حتمی منتشر شده، داستان زندگی قهرمانانی چون تام برندز، دن گیبل، محمدعلی کلی، آرنولد شوارتزنگر و... را چاشنی آموزش‌هایش کرده تا مثال‌هایی واقعی به مخاطب معرفی کند. همچنین در این کتاب، به قهرمانانی از کشورمان نیز اشاره شده که امام علی حبیبی و عباس جدیدی از جمله‌ی آن‌ها هستند.

نکوداشت‌های کتاب کشتی سرسختانه

  • کشتی سرسختانه چیزی فراتر از آموزش موفقیت در کشتی است. این کتاب برای تمام کسانی که می‌خواهند در ورزش موفق باشند مناسب است. خواندن این کتاب انرژیتان را بالا می‌برد و سرگرمتان می‌کند. (دن گیبل، مربی کشتی و قهرمان المپیک)
  • کتاب کشتی سرسختانه عصاره‌ی ورزش ماست! با این کتاب می‌توانید نگاه متفاوتی به بزرگترین قهرمانان کشتی داشته باشید. (مارک جانسون، سرمربی دانشگاه ایلینوی)

کتاب کشتی سرسختانه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کشتی سرسختانه نوشته‌ی مایک چاپمن، برای تمامی ورزشکاران به خصوص کشتی‌گیران مناسب است.

در بخشی از کتاب کشتی سرسختانه: با ذهنت در میدان مسابقه فرمانروایی کن می‌خوانیم

کشتی دارای میراثی شگرف و سیستم حمایتی قدرتمند است. افرادی که خواهان کسب برتری در این ورزش هستند باید بدانند که برای موفقیت در این عرصه بایستی از یک سری ویژگی‌های مشخص برخوردار باشند. «کرت انگل» دارنده‌ی دو عنوان قهرمانی در اتحادیه‌ی ملی ورزش‌های دانشگاهی و قهرمان جهان و المپیک در کتاب خود می‌نویسد: «کسی که تا کنون کشتی گرفته باشد به خوبی می‌داند که هیچ ورزش دیگری به اندازه‌ی کشتی نمی‌تواند اراده‌ی فرد را برای برتری محک بزند. پنج دقیقه کشتی گرفتن در یک مسابقه‌ی نفس‌گیر، می‌تواند مانند گذراندن یک ساعت در جهنم به نظر برسد. من در طول زندگی ورزش‌های مختلفی را تجربه کردم ولی هیچ ورزشی مانند کشتی نتوانست من را تا مرزهای استقامت و ورزیدگی پیش ببرد» (انگل 2001، 79).

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: گام‌های اساسی برای کشتی سرسختانه
فصل 1: انتخاب کشتی‌گیری
فصل 2: درک سرسختی
فصل 3: ایجاد اعتماد به نفس
فصل 4: التزام و تعهد به اهداف
فصل 5: کسب اشتیاق و نظم
فصل 6: افزودن سرسختی و تلاش
فصل 7: دستیابی به ذهنیت مناسب
فصل 8: وارد شدن به ناحیه‌ی روان (بهترین شرایط ذهنی برای عملکرد)
فصل 9: پرداخت هزینه
فصل 10: رویارویی با دشواری‌ها
بخش دوم: جوهر کشتی سرسختانه
فصل 11: پیوند میان سرسختی ذهنی و جسمانی
فصل 12: هنر آماده‌سازی
فصل 13: روحیه برای رقابت
فصل 14: نقش‌های از پیش بازنده و از پیش برنده
فصل 15: عطش پیروزی
فصل 16: نیروی قلب
فصل 17: ذهنیت تهاجمی
فصل 18: نهایت کشتی‌گیر ذهن‌گرا
فصل 19: تعادل میان کشتی و زندگی
فصل 20: درس‌هایی از تحمل در کشتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کشتی سرسختانه: با ذهنت در میدان مسابقه فرمانروایی کن
نویسنده
مترجممحمد خزائی، مهدی علی یاری، صالح معظم
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-600-355-392-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کشتی سرسختانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کشتی سرسختانه

برای دریافت کتاب کشتی سرسختانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.