معرفی و دانلود کتاب کلید بهشت

عکس جلد کتاب کلید بهشت
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلید بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلید بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلید بهشت

کتاب کلید بهشت: بررسی نماز از دیدگاه تربیتی، اجتماعی و پزشکی، تالیف حسین وش، ویژگی‌ها و تاثیرات نماز را مورد بررسی قرار می‌دهد و بزرگترین هدف آن، آگاه نمودن هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان و همچنین مربیان و معلمان ایشان نسبت به ابعاد و اثرات مختلف نماز است.

در قرن حاضر انسان‌ها دچار روزمرگی شده‌اند، جرم و جنایت‌ها زیاد شده، محبت‌ها کم شده، صله‌ی ارحام که تا این حد مورد تأکید قرآن است رو به کاهش است، انسان‌ها با یکدیگر بیگانه شده‌اند، دلهره، اضطراب، ترس، جدایی‌ها، کینه‌ورزی و بسیاری از مشکلات دیگر در بین جوامع موج می‌زند، با وجود آنکه رفاه در زندگی بیشتر شده ولی درگیری‌ها و نا آرامی‌ها نیز افزایش یافته است. 

در کتاب کلید بهشت: بررسی نماز از دیدگاه تربیتی، اجتماعی و پزشکی، به خلاء بزرگی که در اکثر جوامع به چشم می‌خورد پرداخته شده است. کمبود یا در برخی موارد نبود معنویت می‌تواند عامل این خلاء باشد. فاصله گرفتن از اصل وجودی، دور‌افتادن از مسایل اعتقادی و مذهبی و نادیده گرفتن حضرت حق، منجر به مشکلات فراوان می‌شود. 

همیشه با زبان گفته می‌شود خدا با ماست ولی در بیشتر مواقع وقتی انسان با مشکل روبرو می‌شود به یاد خدا می‌افتد و در مواقع معمولی از یاد و ذکر او غافل می‌شود و از صحبت با او خود را محروم می‌گرداند. 

زیباترین جلوه‌ی صحبت با خدا نماز است. ولی چرا بسیاری از افراد نسبت به این امر کم توجه یا بی توجهند؟ مگر نه اینکه در گفتگو با خداست که آگاهی، اقتدار و مهربانی او رابهتر می‌شناسیم و درک می‌کنیم و شناخت بهتری از نقاط قوت و ضعف خود به دست می‌آوریم؟ آیا بهتر نیست به جای کارهای سطحی جهت رفع مشکل، با این مساله بصورت ریشه‌ای روبرو شویم؟ آیا بهتر نیست بجای  اصرار و پا فشاری در نماز بدنبال آموزش و شناسایی دلیل‌ها و چیستی‌ها باشیم؟  

برای شناخت اصول، قواعد، دلایل، فلسفه و اثرات نماز، باید گامی برداشت همانند خواندن کتاب کلید بهشت، که میل برای به جا آوردن این امر مهم را افزایش می‌دهد. بخصوص جوانان که دوست ندارند کور کورانه اطاعت کنند، با آگاهی راه خود را خواهند یافت. وقتی باب صحبت را با بسیاری از افرادی که نسبت به نماز کم‌توجه هستند باز می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که آشنایی بسیار کمی با اثرات نماز و یا فلسفه‌ی نماز دارند. سیاری از این افراد نمی‌دانند چرا باید حتماً با وضو، رو به قبله و با زبان عربی نماز را بخوانند. به عبارت دیگر بسیاری از جوانان و نوجوانان ما خلأ تربیت معنوی دارند. آن‌ها درس دین و زندگی خوانده‌اند، اصول دین را می‌دانند، با واجب بودن نماز و تکالیف دینی آشنا هستند ولی تمام این آشنایی‌ها، براساس تقلید است نه بر اساس استدلال و منطق. تعداد قلیلی از آن‌ها اصول و علت وجود آن‌ها را به صورت مستدل می‌دانند. 

وقت آن رسیده که این جوان را یک انسان کامل بدانیم و از او بخواهیم ابتدا بشناسد و بعد انجام وظیفه نماید. زمان آن نیست که تصور شود هرچه بزرگترها می‌گویند جوانان و نوجوانان به آن گوش بسپارند. با کتاب کلید بهشت: بررسی نماز از دیدگاه تربیتی، اجتماعی و پزشکی، آینده‌ خود را نورانی و مسیر راه را میسرتر از قبل کنیم.

نماز مهمترین ذکر واجبی است که تا آخرین لحظات زندگی برعهده‌ انسان است. نماز عبادت مشترکی میان تمام ادیان است و برای آن تعریف‌های بسیاری ذکر شده است. نماز، نشانه اطاعت و بندگی است. نماز، تجلی ایمان و یقین بنده وارسته از دنیا و وابسته‌ی به خداست، چرا که فلسفه‌ی آفرینش و هدف ازخلقت انسان، طاعت است و عبادت. 

زیباترین توصیف برای انسان، بندگی است. یعنی بالاترین افتخار برای انسان بندگی خدا و بهترین شوق برایش، همان است که خداوند معبود اوست. نماز روح و روان انسان را صیقل می‌دهد، چکیده مکتب توحید، مهمترین راز هستی و والاترین نشانه‌ی خلقت است. تمام تکالیفی که خداوند متعال، انسان را به انجام آن‌ها ملزم کرده است و همچنین کارهایی که انسان را از انجام آن‌ها برحذر داشته است، دارای مصلحتی است که در جسم و جان او تأثیر دارد. نماز از واجباتی است که در روایات اسلامی از آن به عنوان اساس و بنیاد دین نامبرده شده است. 

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کلیات
مقدمه
پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز
مفهوم  نماز
فلسفه نماز
اسرار نماز از دیدگاه پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و سلم
اسرار نماز از دیدگاه امام علی علیه السلام
شاخصه‌های اهمیت نماز
نماز، پرواز روح
فصل دوم: ویژگی مسجد و عوامل مرتبط با آن
ویژگی مسجد نمونه
کارکردهای مسجد
کارکرد رسانه‌ای
کارکرد روحی، روانی
ویژگی امام جماعت
ویژگی هیئت امنای مسجد
فصل سوم: نماز و جامعه
ویژگی کارگزاران نظام اسلامی در توسعه فرهنگ نماز در جامعه
اهمیت نماز جمعه
ویژگى‌هاى نماز جمعه
عوامل بی‌توجهی افراد به نماز
فصل چهارم: آثار و فواید روانی نماز
تأثیر نماز بر روح و روان انسان
تأثیر نماز بر سلامت روانی فرد و جامعه
تأثیر نماز بر هیجانات
تأثیر نماز بر اضطراب
تأثیر نماز بر افسردگی
تأثیر نماز بر اختلال شخصیت پارانوئید
تأثیر نماز بر اختلال شخصیت اسکیزوتید
تأثیر نماز بر اختلال شخصیت نارسیتیک
تأثیر نماز بر اختلالات هیستریک
تأثیر نماز بر ثبات شخصیت
تأثیر نماز بر خلق و خوی انسان
تأثیر نماز بر وسواس‌های فکری
تأثیر نماز بر وسواس‌های عملی
تأثیر نماز بر شیوع خودکشی
تأثیر نماز بر انحرافات جنسی
تأثیر نماز بر گناهان
تأثیر نماز بر شیاطین
تأثیر نماز در ایجاد ارتباط خلق با خدا
تأثیر نماز بر تعادل ناقل‌های عصبی
تأثیر نماز بر تلقین‌های سازنده روانی
تأثیر نماز بر درمان‌های راز وارانه
تأثیر نماز بر حافظه و تمرکز حواس
تأثیر نماز بر خود شکوفایی
تأثیر نماز بر سلامت روانی کودکان
آفات و موانع آثار نماز
فصل پنجم: آثار و فواید جسمی نماز
نماز و فواید پزشکی آن
بیماریهای روان تنی
غسل و وضو
فصل ششم: بحث، نتیجه‌گیری و پیشنهادات
نماز و مدرسه
رسانه‌ها
سخن پایانی
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلید بهشت
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات راز نهان
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات249
زبانفارسی
شابک978-600-258-410-6
موضوع کتابکتاب‌های فقه و اصول
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلید بهشت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کلید بهشت

برای دریافت کتاب کلید بهشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.