معرفی و دانلود کتاب نخوان، عمل کن: گلچینی از جملات کلیدی برای بهبود عملکرد سازمان‌ها

عکس جلد کتاب نخوان، عمل کن: گلچینی از جملات کلیدی برای بهبود عملکرد سازمان‌ها
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نخوان، عمل کن: گلچینی از جملات کلیدی برای بهبود عملکرد سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نخوان، عمل کن: گلچینی از جملات کلیدی برای بهبود عملکرد سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نخوان، عمل کن: گلچینی از جملات کلیدی برای بهبود عملکرد سازمان‌ها

کتاب نخوان، عمل کن: گلچینی از جملات کلیدی برای بهبود عملکرد سازمان‌ها، تالیف حسین وش، در برگیرنده جملات کلیدی و مدیریتی است که اگر در سازمان رعایت شوند بدون شک کارایی و قابلیت‌‌‌‌های سازمان چند برابر شده و عملکرد سازمان بهبود می‌یابد.

خداوند در قرآن مجید به قلم و کتاب قسم می‌خورد بنابراین این‌ها ابزارهای مقدسی هستند که نقش مهمی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها ایفا می‌کنند. خداوند بزرگ بارها و بارها در قرآن سرگذشت اقوام مختلف را بیان کرده که از آن‌ها پند بگیریم و اشتباهات آن‌ها را بار دیگر تکرار نکنیم. عمر بشر محدود بوده و نمی‌تواند به شخصه تمامی کارها را تجربه کند بنابراین بهتر است با خواندن توصیه‌ها، نصایح، سخنان، اندرزهای بزرگان، دانشمندان و راهبران راستین انتخاب‌های درست آنان را برگزینیم تا پیشرفت در عرصه کاری و شخصی را چندین برابر کنیم. تعداد افرادی که روزانه به طور مرتب چند دقیقه‌ای را صرف مطالعه می‌کنند بسیار اندک است.

کتاب نخوان، عمل کن در برگیرنده‌ی گلچینی از نکات مدیریتی و مجموعه سخنان بزرگان دینی، امامان، پیشوایان مذهبی، برجستگان تاریخ ایران و جهان، حاکمان، دانشمندان و... است، که برای بهبود عملکرد در سازمان‌ها تدوین گردیده است.

همچنین ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که سخن شخصیت‌های برجسته نشانه تایید یا تکذیب سخن آنان نیست بلکه منظور باز شدن دریچه‌ای برای اندیشیدن و تعمق به روی خوانندگان کتاب است. بهبود مدیریت در سازمان‌ها یک استراتژی برای تغییر باورها و ارزش‌ها و فعالیت‌ها و ساختار سازمان به منظور سازگاری با شرایط محیطی است و دارای پیشینه با سابقه‌ای در علم مدیریت است.

سازمان موفق فراتر از محلی برای کار کردن است. نیروی انسانی یک سازمان عامل اصلی موفقیت را تشکیل می‌د‌هد. داشتن یک مدیر خوب می‌تواند محل کار را به یک دانشگاه به معنای واقعی تبدیل کند که می‌توانید تجارب با ارزشی فرا بگیرید و اگر مدیرتان خوب نباشد می‌تواند محل کارتان را به یک جهنم تبدیل کند که در این صورت مجبور خواهید شد اوقات با ارزشتان را در آن جا هدر دهید.

مدیریت سازمان نیازمند ارتباط نزدیک با تک تک کارمندان است برای این کار بهتر است ایده‌های خود را به بهترین روش ممکن به آن‌ها انتقال دهید یک مدیر خوب باید بتواند به آسانی با زیر دستانش ارتباط برقرار کند. باید سعی شود که مکان کاری و سازمان را به محیطی آرام و مناسب برای کارکردن تبدیل کرد که تمامی کارمندان رضایت شغلی لازم را داشته باشند. مدیران یک سازمان باید فعالانه سازمان را مدیریت کنند فعالانه مدیریت کردن یعنی اینکه بدانید اعضای سازمان چه فعالیتی انجام می‌دهند بی آنکه مزاحم کار آن‌ها بشوید.

در کتاب نخوان، عمل کن می‌خوانیم که، برای بهبود عملکرد سازمانی باید تمامی اعضا و کارکنان یک سازمان در آن مشارکت فعالانه داشته باشند چرا که یک سازمان سلسله مراتب به هم پیوسته است.

بطور خلاصه، بهبود مدیریت و بهبود عملکرد سازمان رابطه مستقیم و نزدیکی با هم دارند. در جریان بهبود سازمان بدون شک مسائل و مشکلاتی پیش می‌آید که مستلزم بهبود مدیریت است. در بهبود مدیریت سازمانی افراد یک سازمان احتمالا متوجه نیاز به بهبود وضع فردی و بهبود سازمان می‌شوند.

صاحبنظران حوزه مدیریت امروزه معتقدند که در حال حاضر مدیران با سازمان‌هایی سرو کار دارند که شباهتی به سازمان‌های گذشته ندارد. یکی از ویژگی‌های اساسی سازمان‌های جدید، شکل گیری آن‌ها بر اساس یادگیری است. لذا مدیران همواره در حال یادگیری هستند و مهارت‌های جدید کسب می‌نمایند.

در بخشی از کتاب نخوان، عمل کن می‌خوانیم:

در یک سازمان میز بزرگ داشتن هنر نیست، دل بزرگ داشتن هنر است. چون پشت یک میز هرچه بزرگ باشد یک نفر جای خواهد گرفت. ولی در درون دل بزرگ، انسان‌ها که سهل است خدا هم جای می‌گیرد.
آن کسانی که می‌خواهند همواره بی‌نیاز مانند، باید پیوسته از آرزوها چشم پوشند.
اندیشمند بودن تنها به هنگام خشم مشخص می‌شود.
همیشه با ضرب طبل خودتان حرکت کنید. مهم نیست که صدای آن چقدر ضعیف یا دور باشد.
انتقادپذیر باشید.
انتظارات خود از کارکنانتان را واضح و روشن ‌بیان کنید.
زندگی ارزشمندتر از آن است که تنها به امید فرارسیدن دوران بازنشستگی کار کنیم.
ابزار مدیریت، سعه‌صدر است.
روی دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی بیادماندنی یا «نکته روز» را ضبط نمایید.
روی سربرگ، برگه‌های فاکس یا صورتحساب، شعار یا جمله‌ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید.
بهترین و عالیترین آرزوها را در خود بپرورانید.
روی مشکلات زیاد وقت صرف نکنید. بر یافتن راه‌حل‌ها تمرکز کنید.
رهبر کسی است که بیش از دیگران می‌بیند، فراتر از آنچه که دیگران می‌بینند، می‌بیند و قبل از دیگران می‌بیند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نخوان، عمل کن: گلچینی از جملات کلیدی برای بهبود عملکرد سازمان‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سخنوران
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-383-587-0
موضوع کتابکتاب‌های جملات قصار، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نخوان، عمل کن: گلچینی از جملات کلیدی برای بهبود عملکرد سازمان‌ها

NSR TYMURI
۱۳۹۹/۶/۲۰
نکات و جملات قصار بی نظیری داره که صد در صد کاربردی و با واقعیت همخوانی داره
واقعا از خیلی از کتابهای موفقیت بهتره
خیلی ممنون از کتابراه
روح اله گنج خانلو
۱۴۰۰/۹/۲۲
از این کتاب راضیم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نخوان، عمل کن: گلچینی از جملات کلیدی برای بهبود عملکرد سازمان‌ها

برای دریافت کتاب نخوان، عمل کن: گلچینی از جملات کلیدی برای بهبود عملکرد سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.