معرفی و دانلود کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون

عکس جلد کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون

افزایش محبوبیت، کاربردها و موقعیت‌های شغلی برنامه‌نویسی به زبان پایتون، سبب افزایش جذب مهارت‌آموزان به آن شده است. کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون، نوشته‌ی سانجیب سینها و با ترجمه‌ی امید رحمانی، خودآموز جامعی برای مهارت‌آموزان است. این اثر منبع آموزشی کاملی برای مبتدیان و علاقه‌مندان به این حوزه به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون

امکانات ویژه و مزایای متعددی که پایتون نسبت به سایر زبان‌های برنامه‌نویسی دارد، باعث تبدیل آن به یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین زبان‌ها شده است. این محبوبیت تا جایی پیش رفته که رواج آموزش و استفاده از پایتون حتی از زبان‌هایی مانند C، ++C و جاوا نیز فراتر رفته است. به علاوه کاربردهای فراوانی که پایتون در زمینه‌های متنوعی مانند ماشین لرنینگ، علوم داده و هوش مصنوعی دارد، بسیار قابل‌توجه هستند. سهولت یادگیری پایتون و روال ساده‌ی کدنویسی به این زبان هم از سایر دلایلی هستند که باعث می‌شوند از منابع آموزشی مانند کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون (beginning ethical hacking with python) استفاده کنید تا به این زبان برنامه‌نویسی مسلط شوید.

از مهم‌ترین عواملی که بر افزایش استقبال مهارت‌آموزان از پایتون تاثیرگذار بوده، کاربرد آن در طراحی موارد متنوعی مانند وب‌سایت، نرم‌افزار، اپلیکیشن، تحلیل داده‌ها و... است. به علاوه، روال ساده‌ی یادگیری پایتون، چندمنظوره بودن آن و افزایش موقعیت‌های شغلی مرتبط با این زبان نیز در استقبال توسط نوآموزان بی‌تاثیر نیستند. با وجود قدرت بالای پایتون نسبت به رقبای خود، درک کدها و به صورت کلی کدنویسی به این زبان بسیار ساده‌تر از زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر است و بنابراین همین موضوع هم توسعه‌ی آن را آسان‌تر می‌کند. سهولت درک دستورات پایتون و تشخیص آسان خطاها نیز باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شوند و تمام این موارد، باعث شده تا افراد بیشتری به این زبان روی بیاورند. همه‌ی این ویژگی‌ها، دلایل قابل‌قبولی هستند تا به سراغ اثری مانند کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون بروید و با استفاده از آن، به طور کامل با یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا شوید.

نویسنده پس از این که در این اثر مهارت‌آموز را به طور کامل با پایتون و محیط آن آشنا کرده، به سراغ سینتکس کلی رفته و در ادامه مفاهیمی مانند تابع، نشانه‌گذاری، کامنت‌گذاری، متغیرها، اشیا، مقادیر و دستورات شرطی را مورد بررسی قرار داده است. پس از آن، حلقه‌ها، عبارت‌های منظم، استثنائات، خطاگیری و جزئیات مرتبط نیز بررسی شده‌اند. همچنین در کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون، توضیحات و نکاتی از توابع، آرگومان‌ها، کلاس، شی‌گرایی، متدهای رشته‌ای، پایگاه داده و بسیاری از مباحث مفید دیگر در پایتون مطرح شده‌اند. با مطالعه‌ی دقیق این منبع آموزشی و انجام تمرین به صورت موازی، تسلط خوبی بر برنامه‌نویسی به زبان پایتون به دست خواهید آورد.

کتاب حاضر توسط سانجیب سینها (Sanjib Sinha) نوشته شده، امید رحمانی آن را ترجمه کرده و توسط انتشارات نبض دانش به چاپ رسیده است.

کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به علاقه‌مندان و مهارت‌آموزان برنامه‌نویسی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون می‌خوانیم

می‌توانیم حالت کلی دستور if را به صورت غیررسمی این‌طور بیان کنیم:

اگر عبارت x درست باشد، آنگاه y اجرا می‌شود.

با این حال، بارها برای ما پیش آمده است که در زمان تصمیم‌گیری در مورد انجام کاری تحت یک شرط خاص، به شرایط عکس آن هم فکر می‌کنیم و سناریوی خاصی برای آن در نظر می‌گیریم. برای مثال می‌گوییم: «اگر عجله داشته باشم با تاکسی رفت‌وآمد می‌کنم، در غیر این صورت از اتوبوس استفاده می‌کنم.» در زمان کدنویسی برنامه‌ها نیز موارد بسیاری پیش می‌آید که اگر شرطی برقرار باشد، دستورات خاصی اجرا می‌شوند و در صورت برقرار نبودن شرط مجموعه‌ی دیگری از دستورات اجرا می‌شوند. در زبان برنامه‌نویسی پایتون این الگوریتم را با دستور مرکب چندبندی if...else پیاده‌سازی می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پایتون
فصل دوم: محیط پایتون
فصل سوم: سینتکس کلی
فصل چهارم: متغیرها، اشیا و مقادیر
فصل پنجم: عبارت‌های شرطی
فصل ششم: حلقه‌ها
فصل هفتم: عبارات منظم
فصل هشتم: استثنائات، خطاگیری
فصل نهم: توابع
فصل دهم: کلاس‌ها
فصل یازدهم: متدهای رشته‌ای
فصل دوازدهم: ورودی و خروجی فایل
فصل سیزدهم: محفظه
فصل چهاردهم: پایگاه داده
فصل پانزدهم: ماژول‌ها
فصل شانزدهم: اشکال‌گیری، ماژول واحد آزمایش
فصل هفدهم: سوکت و شبکه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون
نویسنده
مترجمامید رحمانی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-600-8599-66-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون

برای دریافت کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی برنامه‌ نویسی پایتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.