معرفی و دانلود کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ

عکس جلد کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ

کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ نوشته‌ی جواد کریمی، محیط نرم‌افزار مهم و پرکاربرد فتوشاپ را معرفی می‌کند و می‌کوشد مفاهیم پایه‌ای و ضروری آن را توضیح دهد. این راهنمای مصور شیوه‌ی انجام انواع ویرایش بر روی تصاویر را می‌آموزد، در مورد ابزارهای مختلف نقاشی و ترسیم شکل و تنظیم نور آن صحبت می‌کند و درنهایت تایپ و تایپوگرافی در محیط این ابزار را یاد می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ

در نیمه‌ی دوم قرن بیستم بود که نرم‌افزارهای کامپیوتری گسترش پیدا کردند. این ابزارها ابتدا در حوزه‌هایی مثل نقشه‌کشی مورداستفاده قرار می‌گرفتند و باعث شدند کارها خیلی ساده و سریع‌تر شود و با کمترین خطا انجام گیرد. این نتیجه منجر به این شد که نرم‌افزارها در حوزه‌های مختلف هنری و صنعتی توسعه پیدا کنند. گرافیک یکی از همین زمینه‌ها بود. در آن زمان هنوز عکس‌ها آنالوگ بودند و باید در تاریکخانه ظاهر می‌شدند. درنتیجه اگر نیاز به ویرایشی بود باید به‌صورت دستی و با سختی زیاد انجام می‌گرفت. از سوی دیگر، طراحی پوستر و جلد و دیگر کارهای گرافیکی هم عموماً با دست انجام می‌گرفت که طبیعتاً هم زمان زیادی می‌گرفت و هم احتمال اشتباه در آن‌ها زیاد بود. ظهور نرم‌افزارهای گرافیکی اما این رشته‌ها را کاملاً متحول کرد. حالا می‌شد عکس‌ها را با دقت بیشتری در کامپیوتر اصلاح کرد. گرافیست‌ها هم ابزارهای خیلی بیشتری برای طراحی داشتند و می‌توانستند خلاقیت بیشتری به خرج دهند. یکی از نرم‌افزارهای مهم در این زمینه، فتوشاپ بود. ابزاری که به خاطر امکانات گسترده و انعطافش خیلی سریع محبوب شد.

فتوشاپ چنان کاربردی بود که حتی کاربرهای عادی هم می‌توانستند با آن کار کنند و ویرایش‌های مدنظرشان را انجام دهند. به خاطر همین این نرم‌افزار در رشته‌های گرافیک ابزاری اساسی و بسیار مهم به شمار می‌رود و هر دانشجویی باید با آن آشنا باشد. یکی از منابعی که سعی کرده آن را به‌صورت پایه‌ای آموزش دهد، کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ نوشته‌ی جواد کریمی است. این کتاب از محیط و مفاهیم پایه‌ای این نرم‌افزار شروع می‌کند و انواع منوها و ابزارهای آن را توضیح می‌دهد.

فتوشاپ محصول شرکت بزرگ و معتبر ادوبی است که امروزه در حوزه‌ی نرم‌افزارهای گرافیکی پیشرو محسوب می‌شود. ایده‌ی ابداع فتوشاپ به اواخر دهه‌ی 1980 میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان دو برادر که به عکاسی و گرافیک علاقه داشتند، تصمیم گرفتند نرم‌افزاری را توسعه دهند که شبیه تاریکخانه‌ی عکاسی باشد. اولین نسخه‌ی فتوشاپ در سال 1990 منتشر شد. گرچه آن‌ها در ابتدا خیلی نسبت به موفقیت آن مطمئن نبودند، ولی کاربران توجه خوبی به آن نشان دادند. همین باعث شد تا این دو برادر تلاش کردند نسخه‌های دیگری از فتوشاپ ارائه دهند و نواقصش را برطرف سازند. تا امروز 25 نسخه از این ابزار ارائه شده. ورژن فعلی به نسبت به سی سال پیش امکانات و ویژگی‌های بسیاری بیشتری دارد و می‌توان با آن کارهای خیلی زیادی انجام داد. برای مثال در طراحی لوگو، روتوش تصاویر، دیزاین جلد کتاب و طراحی انواع پوستر فتوشاپ اصلی‌ترین نرم‌افزار محسوب می‌شود و تقریباً همه‌ی گرافیست‌های حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. جواد کریمی در کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ، تلاش می‌کند به مهم‌ترین قسمت‌های این نرم‌افزار اشاره کند و کار کردن با آن‌ها را آموزش دهد. او شیوه‌ی کار با ابزارهای مختلف نقاشی و ترسیم شکل و تنظیم نور آن را توضیح می‌دهد و انواع ویرایش‌ها در آن را می‌آموزد. همین‌طور در مورد مفهوم لایه‌ها صحبت می‌کند و تایپ و تایپوگرافی در فتوشاپ را شرح می‌دهد. در پایان نیز از شیوه‌های ذخیره کردن و پرینت گرفتن از تصاویر می‌گوید.

کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ را انتشارات نبض دانش منتشر کرده است.

کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کارآموزان و دانش‌آموزان رشته‌ی گرافیک توصیه می‌شود. همه‌ی کسانی که دوست دارند این نرم‌افزار را یاد بگیرند، می‌توانند از این راهنما استفاده کنند.

در بخشی از کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ می‌خوانیم

حتماً در قسمت Performance مقدار History States را افزایش داده زیرا این مقدار تعیین‌کننده تعداد تغییرات اعمالی بر روی تصویر است فرض کنید شما یک پروژه را باز کرده و بیش از 100 تغییر بر روی آن اعمال کرده‌اید خوب اگر این گزینه را ارتقاء نداده باشید آنگاه تنها 10 تغییر ذخیره شده و قابل بازگشت است و بنابراین دیگر نمی‌توان به تغییر فرضاً 50ام برگشت. در ضمن در بخش Memory Use گزینه Let Photoshop Use می‌توانید مشخص کنید که چه میزان از رم کامپیوتر را به فتوشاپ اختصاص دهید. آنچه مشخص است هرچه رم بیشتری به فتوشاپ اختصاص دهید دامنه انجام پروژه‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد اما در صورتی که سیستم شما رم کمی داشته باشد آنگاه مدام کامپیوتر هنگ می‌کند پس این گزینه را برحسب سخت‌افزار خودتان انتخاب کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شروع به کار فتوشاپ
فصل دوم: یادگرفتن مطالب پایه در فتوشاپ
فصل سوم: تغییر اندازه تصاویر
فصل چهارم: کارکردن با ابزار انتخاب
فصل پنجم: انجام ویرایش‌های مختلف بر روی ناحیه انتخاب‌شده
فصل ششم: کارکردن با ابزار رنگ و نقاشی
فصل هفتم: تنظیم نور و رنگ در تصاویر
فصل هشتم: کارکردن با لایه‌ها
فصل نهم: ترسیم شکل SHAPE
فصل دهم: تایپ و تایپوگرافی در محیط فتوشاپ
فصل یازدهم: ذخیره کردن و پرینت گرفتن از تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات198
زبانفارسی
شابک978-600-8599-88-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ

برای دریافت کتاب کلید مهارت آموزش کاربردی فتوشاپ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.