معرفی و دانلود کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ

برای دانلود قانونی کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ

کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ تألیف مایک وولدریج و برایانا استوارت، محیط کار و کلیات نرم‌افزار گرافیکی فتوشاپ را معرفی می‌کند و می‌کوشد از پایه‌ای تا پیشرفته‌ترین مباحث مرتبط با آن را توضیح دهد. این راهنما ابزارهای مختلف ویرایشی این نرم‌افزار را تشریح می‌کند، نحوه‌ی کار با لایه‌ها را یاد می‌دهد، در مورد تنظیم رنگ و نور و انواع فیلترها صحبت می‌کند و در نهایت، تایپ و تایپوگرافی با آن را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ

در دنیای مدرن، هنر گرافیک و طراحی از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. امروزه از گرافیک نه‌فقط برای کارهای هنری، که در خیلی از فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی و اجتماعی هم استفاده می‌شود؛ حالا از طراحی وسایل و ابزارآلات گرفته تا کارهای تبلیغاتی و بازاریابی به این مفهوم وابسته هستند و بدون آن قابل‌تصور نیستند. تا چند دهه‌ی پیش، بیشتر کارهای طراحی به‌صورت دستی انجام می‌شد. این فرآیند نه‌تنها سخت و پرخطا بود که خلاقیت را هم محدود می‌کرد. اما با رشد کامپیوترها نرم‌افزارهای اختصاصی گرافیک هم توسعه پیدا کردند که سرآمد آن‌ها، فتوشاپ بود. کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ (Teach Yourself VISUALLY Photoshop cs) تألیف مایک وولدریج (Mike Wooldridge) و برایانا استوارت (Brianna Stuart) یکی از منابع مهم برای یاد گرفتن این نرم‌افزار است. این راهنما از پایه‌ای‌ترین مباحث شروع می‌کند و مخاطب را محیط و کلیات فتوشاپ آشنا می‌سازد. پس‌ازآن به سراغ ابزارها و منوهای آن می‌رود و یک‌یک آن‌ها را توضیح می‌دهد. کتاب پیش رو گام‌به‌گام به مخاطبان کمک می‌کند تا پروژه‌شان را توسعه دهند و طرح‌هایی حرفه‌ای‌تر ایجاد نمایند.

نرم‌افزار فتوشاپ محصول شرکت ادوبی است. این ابزار در سال 1987 توسط برادران نول برای ویندوز ساخته شد. آن‌ها بلافاصله امتیاز این محصول را به شرکت ادوبی فروختند تا این شرکت در سال 1990 نسخه‌ی اول نرم‌افزار را به بازار عرضه کند. چند سال بعدتر نسخه‌ی مکینتاش هم ارائه شد. ادوبی در طول 34 سالی که از ابداع فتوشاپ می‌گذرد توانسته 25 ورژن از این نرم‌افزار توسعه دهد. همین‌طور چند نرم‌افزار جانبی و مکمل هم در کنار آن تولید کرده. اگر زمانی فتوشاپ فقط برای ویرایش عکس بود، حالا از آن برای انجام خیلی از کارهای گرافیکی استفاده می‌شود. امروزه طراحی پوستر، لوگو یا هر مدل طراحی دیگری بدون آن قابل‌تصور نیست. در این سال‌ها استقبال از فتوشاپ چنان زیاد بوده که این واژه به‌مرور وارد فرهنگ و واژگان عمومی شده و برای هر نوع طراحی گرافیکی‌ای به کار می‌رود. به همین خاطر است که حالا تمام گرافیست‌های حرفه‌ای و حتی غیرحرفه‌ای‌هایی که می‌خواهند فقط کارهای ساده‌ی گرافیکی انجام دهند، تلاش دارند بر آن مسلط شوند. در همین راستا، مایک وولدریج و برایانا استوارت در کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ کوشیده‌اند به تمامی المان‌های این نرم‌افزار بپردازند. آن‌ها پس از معرفی پنجره‌ها و نحوه‌ی تغییر اندازه‌ی تصاویر، به ابزارهای مختلف ویرایشی این نرم‌افزار اشاره می‌کنند و آن‌ها را تشریح می‌کنند. در ادامه به ابزارهای نقاشی و رنگ‌آمیزی می‌پردازند و کار با آن‌ها را می‌آموزند. نحوه‌ی کار با لایه‌ها مطلب مهم دیگری است که این کتاب سعی دارد آن را یاد ‌دهد. نویسندگان در مورد تنظیم رنگ و نور و انواع فیلترهای فتوشاپ هم صحبت می‌کنند و ابزارهای مرتبط با آن‌ها را معرفی می‌نمایند. تایپ و تایپوگرافی از دیگر مواردی است که هر گرافیستی باید آن را بداند. این کتاب در فصول پایانی این بحث را نیز پیش می‌کشد و آن را توضیح می‌دهد. اتوماتیک کردن فرآیندها در فتوشاپ و ذخیره و پرینت آخرین مطالب این راهنما هستند.

کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ را جواد کریمی و سمیرا عشقی چهارطاق ترجمه کرده‌اند و انتشارات نبض دانش آن را به چاپ رسانده است.

کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به گرافیست‌ها و طراحان پیشنهاد می‌شود. اگر می‌خواهید با نرم‌افزار فتوشاپ به‌طور کامل آشنا شوید، می‌توانید این منبع جامع را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ می‌خوانیم

روش Adjustment (که از طریق Image> Adjustment قابل انجام است) به طور مستقیم روی تصویر اعمال می‌شود. مثلاً تنظیماتی مانند Curve ،Level و یا Color Balance این روش چند عیب عمده دارد. اول آنکه چون این تنظیمات لایه اصلی تصویر را تغییر می‌دهند، بایستی قبلاً از اصل این لایه یک کپی تهیه کنید. دوم آنکه تغییر دادن مجدد این تنظیمات به سهولت امکان ندارد؛ و سوم آنکه این روش بالذات مخرب اطلاعات تصویر است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شروع به کار فتوشاپ
فصل دوم: یادگرفتن مطالب پایه در فتوشاپ
فصل سوم: تغییر اندازه تصاویر
فصل چهارم: کار کردن با ابزار انتخاب
فصل پنجم: انجام ویرایش‌های مختلف بر روی ناحیه انتخاب‌‌شده
فصل ششم: کار کردن با ابزار رنگ و نقاشی
فصل هفتم: تنظیم نور و رنگ در تصاویر
فصل هشتم: کار کردن با لایه‌ها
فصل نهم: اعمال ویژگی‌ها و استایل‌های مختلف به لایه
فصل دهم: استفاده از فیلترها
فصل یازدهم: ترسیم شکل SHAPE
فصل دوازدهم: تایپ و تایپوگرافی در محیط فتوشاپ
فصل سیزدهم: اتوماتیک کردن فرآیندهای مختلف در فتوشاپ
فصل چهاردهم: ذخیره کردن و پرینت گرفتن از تصاویر
فصل پانزدهم: کلیدهای میانبر کاربردی محیط فتوشاپ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ
نویسنده،
مترجمجواد کریمی، سمیرا عشقی چهارطاق
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات418
زبانفارسی
شابک978-600-8599-89-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ

برای دریافت کتاب کامل‌ترین مرجع کاربردی فتوشاپ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.