معرفی و دانلود کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی

عکس جلد کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی

کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی توسط گروهی از مؤلفین تهیه شده‌ است و افراد غیرمتخصص را با اجزای مختلف کولرهای آبی و نحوه‌ی عملکرد هرکدام آشنا می‌کند. همچنین مراحل نصب و راه‌اندازی کولر آبی، اصول عیب‌یابی و تعمیر کولر را به آن‌ها یاد می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی

تجهیزات سرمایشی صرفاً آسایش و راحتی را تأمین نمی‌کنند؛ بلکه نقشی بسیار پررنگ‌تر در زندگی امروزه دارند. کنترل دمای مطلوب در فصل‌های گرم سال به وسیله‌ی کولر، بازدهی کارکنان در محل کار را افزایش می‌دهد، از طریق بهبود کیفیت خواب روی سلامتی تأثیر می‌گذارد و حتی در کاهش خشونت در روابط بین فردی مؤثر است. بنابراین دانش عمومی درباره‌ی این وسیله و اصول تعمیر و نگهداری از آن، می‌تواند خیلی مفید باشد. دانش در زمینه‌ی کولر و اجزای آن کمک می‌کند تا مشکلات فنی را قبل از جدی شدن شناسایی کنید، بعضی از تعمیرات ساده را انجام دهید و در هزینه‌های نگهداری از کولر صرفه‌جویی کنید. همچنین این اطلاعات به شما کمک می‌کند مشکلات کولر آبی خود را به صورت دقیق و حرفه‌ای برای تعمیرکارها توضیح دهید و از توصیه‌های آن‌ها بهتر استفاده کنید. این اطلاعات در استفاده از راهکارهای ایمنی و مصرف بهینه‌ی انرژی هم مفید واقع می‌شود. دانش موردنیاز برای این موارد را می‌توانید به راحتی در کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی پیدا کنید.

معرفی و دانلود کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی

گروه مؤلفین نبض دانش در این کتاب، تمام اطلاعاتی که ممکن است درباره‌ی کولرهای آبی لازم داشته‌ باشید را پوشش داده‌اند. در فصل اول با اجزای مختلف کولرهای آبی، از جمله موتور، قسمت‌های الکتریکی و طرز کار آن‌ها آشنا می‌شوید. این فصل حاوی اطلاعات کاربردی در رابطه با محل نصب کولر آبی، راه‌اندازی و نگهداری از آن است. فصل دوم روش نصب اجزای مختلف کولر و نکاتی که باید هنگام نصب آن در نظر بگیرید را آموزش می‌دهد. در فصل سوم، راهنمای کاملی برای سرویس کولر، به علاوه‌ی یک جدول برای عیب‌یابی کولرهای آبی وجود دارد تا با استفاده از آن، مشکل کولر خود را به‌راحتی شناسایی کنید.

دو ویژگی مهم کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی، مصور بودن و عمومی بودن آن است. یعنی این کتاب برای آشنایی افراد غیرمتخصص که با دانش فنی مخصوص نصب و تعمیر کولر آبی آشنا نیستند تهیه شده‌. به همین دلیل، توضیحات و آموزش‌های کتاب ساده و روان است و مطالب به همراه تصاویر مرتبط ارائه می‌شوند.

کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی توسط انتشارات نبض دانش چاپ شده است.

کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که مالک یا ساکن خانه‌هایی دارای کولر آبی هستند، افرادی که به حوزه‌ی تعمیرات فنی علاقه دارند و علاقه‌مندان به دانش عمومی در زمینه‌ی ساختار و کارکرد کولر، انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی می‌خوانیم

شناور باید طوری بر روی آب تنظیم شود که با خم شدن زانویی آن در هنگام بالا بودن آب و عمل کردن پلاستیک کنار بادامک از ورودی آب جلوگیری شود و زمانی‌که سطح آب پایین است اجازه ورود آب را بدهد.

یکی از اشکالات شناور خراب شدن و پوسیده شدن پلاستیک کنار بادامک می‌باشد که به مرور زمان موجب اختلال در عملکرد شناور می‌گردد. اشکال دیگر سوراخ شدن توپی شناور و ورود آب به داخل آن می‌باشد. در این حالت باعث می‌شود، گوی به ته تشتک برود در نتیجه آب بیش از حد وارد کولر شده و سرریز میکند. در این صورت می‌بایست شناور تعویض شود. جهت تنظیم شناور طرح آبسال باید توپی شناور را بچرخانید تا تنظیم شود ولی در مدل‌های دیگر باید با میله کمر شناور را خم کنید یا پیچ کمر شناور را شل کرده و پس از تنظیم آن را سفت کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شناخت اجزاء و نحوه عملکرد کولر
1- چند نکته در ارتباط با محل نصب کولر
نکات کلی مربوط به راه‌اندازی و نگهداری کولر
2- قسمت‌های مختلف کولرآبی (پشت‌بامی)
نمای ظاهری کولر
سرریز کولر
واترپمپ فن
کلید کولر
شناور
سه‌راهی آب
شیلنگ آب کولر
آب‌پخش‌کن‌ها
ناودانی پوشال‌ها
سرریز (دریچه اطمینان آب)
گلند کابل
چهارپایه کولر
شیر فلکه کولر
لوله رابط شیر فلکه و کولر
تبدیل یک دوم به یک چهارم اینچ و مهره و بوش برنجی
یاتاقان‌های کولر، تسمه و فولی
تعویض تسمه
3- نحوه اتصال شناور
4- موتور
5- قسمت‌های الکتریکی کولر
کلید فیوز مینیاتوری MCB
کابل با سیم رابط کلید فیوز مینیاتوری و کلید مخصوص
کلید مخصوص کولر
کلید یک پل
کابل چهار رشته‌ی کولر
6- جعبه ترمینال و اتصال سیم‌های رابط موتور دو دور و پمپ آب به آن
7- خازن اصلاح ضریب قدرت
8- سیم اتصال زمین
9- طراحی و سیم‌کشی کولر آب
فصل دوم: نصب کولر
1- چند نکته که هنگام نصب می‌بایست در نظر بگیرید
2- نصب کولر
3- نصب شناور
4- روش نصب شیر فلکه
5- روش نصب و اتصال تبدیل یک دوم به یک چهارم
6- روش نصب و اتصال لوله پلاستیکی آب‌رسانی کولر به تبدیل یک دوم به یک چهارم اینچ
7- روش نصب و اتصال لوله و دریچه‌ی اطمینان
8- روش نصب پمپ آب
9- اتصال خط تغذیه برق و کابل رشته کولر به کلید مخصوص کولر
فصل سوم: سرویس و عیب‌یابی کولر
1- سرویس کامل واترپمپ
2- سرویس کامل موتور
3- جدول عیب‌یابی کولر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-600-7703-25-0
موضوع کتابکتاب‌های تأسيسات
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی

برای دریافت کتاب کلید مهارت نصب، تعمیر و نگهداری کولر آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.