معرفی و دانلود کتاب کلیله و دمنه به زبان ساده

عکس جلد کتاب کلیله و دمنه به زبان ساده
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلیله و دمنه به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلیله و دمنه به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلیله و دمنه به زبان ساده

اصل کتاب «کلیله و دمنه» هندی و به زبان سانسکریت است و « پنچاتنترا » یعنی پنج کتاب یا پنج پند دارد. نام مؤلف کتاب مشخص نیست و گویا تعدادی قصه عامیانه است که در کنار هم جمع شده.
از منظر این کتاب، انسان مطلوب کسی است که سرشار از عشق به زندگی، تحرک و پویایی باشد و با درایت از عهده حل مشکلات بر آید، تا می تواند در رویارویی با خطرها هوشمندی خود را به کار گیرد و آسان اما سربلند از ماجرا بیرون آید، از هر واقعه تجربه‌ای بیندوزد و در واقعه بعدی، آن تجربه را به کار گیرد.
پنجاتنترا خیلی زود جای خود را در ادب عالم باز کرد. در زمان ساسانیان به دستور انوشیروان، بوذرجمهر طبیب این کتاب را به پهلوی ترجمه کرد. از ترجمه اخیر در سال 570 میلادی کتابی با نام کلیلگ و دمنگ به زبان سریایی برگردانده شد. در قرن هشتم میلادی، ابن مقفع آن را به عربی ترجمه کرد و این ترجمه منشاء تمام ترجمه‌های ایرانی، اروپایی و. . . شد.
در حدود سال 539هجری قمری نیز ابوالمعانی نصرالله بن عبدالحمید منشی کلیله و دمنه را از عربی به فارسی برگرداند. ابو المعالی مردی صاحب ذوق، نکته پرداز و سخن‌شناس بود. سرسپردگی‌اش به دانش و ادبیات، او را بر آن داشت تا خانه‌اش را مجمع فضلا و ادبا قرار دهد. در این جمع، شعر و ادب نقل محفل بود. از میان این جمع، دوستی به نام علی بن ابراهیم اسماعیل نسخه ای از کلیله و دمنه عربی به او هدیه کرد.
ابو المعالی شیفته این کتاب شد و به فکر ترجمه آن افتاد. پس دست‌به‌کار شد و ترجمه بخش‌هایی از آن را هم به نظر دوستان صاحب‌ذوق و هم به نظر بهرام شاه غزنوی رساند. تایید هر دو و تاکید آنان بر ادامه کار مشوق او گردید. احاطه او بر علوم زمان مانع از آن شد که تنها بر ترجمه خشک و یکنواختی از آن اکتفا کند. بدین ترتیب یکی از زیبا ترین نثرهای زبان فارسی به وجود آمد.
این ترجمه ترجمه بسیار زیبایی بود و از همان ابتدا شیفتگان بسیار داشت. از آن نسخه‌ها فراهم آمد و تا دوردست‌ترین سرزمین‌های پارسی‌زبان نفوذ کرد و سرمشق نویسندگان و گویندگان همه نسل‌‌ها گردید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
کلیله و دمنه نوشته بوذرجمهر
برزویه طبیب
داستان شیر وگاو
پیگیری کار دمنه و محاکمه او
داستان کبوتر طوق دار و یاران
داستان جغد ها و کلاغ ها
داستان میمون ولاک پشت
داستان زاهد و راسو
داستان موش و گربه
داستان پرنده و شاهزاده
داستان شیر و شغال
داستان ماده شیر و بچه هایش
داستان زاهد و مهمان
داستان بلار و برهمن ها
داستان زرگر و سیاح
داستان شاهزاده و یارانش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلیله و دمنه به زبان ساده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات عیوقی
سال انتشار۱۳۸۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات177
زبانفارسی
شابک978-964-94568-5-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلیله و دمنه به زبان ساده

Hamid Ghiasvand
۱۳۹۹/۴/۹
توی کتاب تاریخ ایران باستان خوندم که قبل از این که بین خسرو پرویز و بهرام چوبینه جنگ اتفاق بیقته خسرو پرویز جاسوسانی رو به سپاه بهرام میفرسته تا چند و چون سپاه بهرام رو بررسی کنه و ببینه بهرام مشغول چه کاریه
جاسوسان بر میگردن و گزارش رو میدن و به خسرو میگن که بهرام در حال مطالعه کتاب کلیله و دمنه
است
خسرو بعد از شنیدن این خبر به فکر میره بعد به اطرافیانش میگه من از بهرام چوبینه ترسی نداشته‌ام ولی چون الان شنیدم که مشغول مطالعه کتاب کلیله و دمنه اس ترسی از اون به دلم افتاده پس باید احتیاط کنیم
علیرضا میرحسنی
۱۴۰۰/۶/۱۸
این کتاب به قلم ساده تری نسبت به نسخه اصلی نوشته شده ولی حق مطالب گفته شده در ادا کرده چنان که به همان صورت که نویسنده میخواسته تفهیم شود.
کلا کلیله و دمنه کتاب با ارزشی است که اگر با دقت خوانده شود بسیار برای زندگی اجتماعی و فردی فرد مفید است.
mohammad jafari
۱۳۹۴/۵/۲۹
من از معلم ادبیاتم شنیدم که این کتاب در دوران خودش خیلی سری بوده و بیشتر پادشاه‌ها به دنبال آن بوده‌اند و هر پادشاهی قبل از حمله به پادشاه دیگر تحقیق می‌کرده که او این کتاب را خوانده یا نه
Ali F
۱۳۹۶/۵/۲۸
این کتاب در بعضی داستان‌ها نویسنده تغییر ایجاد کرده و حق مطلب رو ادا نکرده و تصرف کرده ولی در بیشتر جاها سعی شده داستان همانطور که هست نقل بشه و دیگر اینکه کتاب بسیار ارزشمندی است
akbar khajeh
۱۳۹۴/۹/۲۳
مرسی، خیلی دنبال کتابی می‌گشتم که داستان‌های کلیله و دمنه رو به زبان امروزی برگردونده باشه. با تشکر فراوان از زحمات گرانقدر شما.
فرشته ساریخانی
۱۴۰۳/۱/۹
من خودم خیلی دوست داشتم که کتاب کلیله و دمنه را بخوانم و به کتاب‌های ایرانی علاقه دارم این کتاب هم به زبان ساده و شیوا بیان شده و از زبان حیوانات به ما درس زندگی میده
ایمان فراهانی
۱۳۹۸/۹/۲۵
طوری نوشته بودیدکلیله ودمنه به زبان فارسی که من فکرکردم کل کتاب به زبان فارسی سا ه بر گردونده شده. بهتربودمینوشتیدبهشی ازکتاب به زبان فارسی تامردن دلفریب نداده باشید
Samin Shahbazi
۱۳۹۷/۵/۱۵
سلام ببخشین. این معنی خیلی خلاصه شده و دیباچه کلیله دمنه رو نداره ولی در کل من که دانشجوی ادبیاتم خیلی کمکم‌ کرد ولی خب معنی یه جاهایی رو نداره💙ممنون از زحمتتون..
مریم نجفی
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب جالب وپند آموزه اما آنقدر داستان‌ها پشت سرهم گفته شده که از داستان اصلی دور میشی وباید چند بار متن رو از اول مطالعه کنی تا بفهمی چی به چیه
حسین ابراهیمی
۱۳۹۸/۱۲/۲۴
بسیار نصر روان امروزی داره و خیلی تو ترجمه‌های موجود متن روان و خوانا و قابل درک داره نسبت به نسخه‌های ترجمه دیگر
Seyed Amin Golestaneh
۱۳۹۶/۱۲/۱۸
کتاب آموزنده‌ای است
متن روان و سلیس است
ولی برای اینکه مدتها شما را مشغول کند مناسب نیست. باید یک داستان خواند و روزها به آن فکر کرد
شهروز انصاری
۱۳۹۶/۲/۹
سلام ممنون میشم لطفا کتاب کلیله و دمنه به زبان ساده عبدالله شکری رو هم اضافه کنید
rayan co
۱۳۹۴/۱۰/۱۲
خوشحالم با برنامه کتابراه میتونم کلیله و دمنه رو خیلی جاها بخونم همچنین تشکر ویژه از زحمات نویسنده
shamim ahmadi
۱۳۹۴/۴/۲۴
من تو ایران زندگی نمیکم و دلم میخواست این کتاب رو بخون ولی پولی کاشکی رایگان بود
maysam md
۱۳۹۴/۲/۲۵
داستان‌های خوب و پندآموز داره ولی حیف که فقط داستانه و دنیای واقعی هیچ شباهتی به این داستانها و پندها نداره
مشاهده همه نظرات 51

راهنمای مطالعه کتاب کلیله و دمنه به زبان ساده

برای دریافت کتاب کلیله و دمنه به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.