معرفی و دانلود کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره

عکس جلد کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره
قیمت:
۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره

کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره، دیدگاه جالبی درباره‌ی خطاهای ادراک و عمل در اختیار خواننده قرار می‌دهد. آشنایی با این دیدگاه‌ها، بهبود عملکرد قسمت‌های مختلف بدن را به دنبال دارد. تیموتی دی. لی، نویسنده کتاب، با مطرح‌کردن داستان‌هایی بامزه، اما واقعی، کنترل حرکتی در اعمال روزانه را بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره

کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره (Motor Control in Everyday Actions)، به خواننده برای درک سازوکار دستگاه عصبی مرکزی و رابطه این دستگاه با حرکت‌های مختلف بدن کمک می‌کند. به‌ زبان‌ ساده می‌توان گفت در تمامی کارهای روزانه مانند تایپ‌کردن، رانندگی، و اموری از این دست از کنترل حرکتی بهره می‌گیریم. تیموتی دی.‌لی (Timothy Donald Lee)، مفاهیم لازم برای درکِ بهتر کنترل حرکتی را با لحنی ساده و مخاطب‌پسند پیش روی کارشناسان و علاقه‌مندان به آشنایی با کنترل حرکتی قرار می‌دهد. بیشتر این مفاهیم با داستان‌هایی واقعی بیان شده‌اند. بعضی از این داستان‌ها، لحنی طنزگونه دارند. بعضی دیگر نیز اشتباه‌هایی فاحش و مرگبار از عملکرد کنترل حرکتی با خواننده درمیان می‌گذارند. در نتیجه با کتابی روبه‌رو هستیم که مفاهیم آن در کنار مطالعه‌ی راحت، به‌سادگی فراموش نمی‌شود.

در فصل نخستین کتاب کنترل حرکتی با خطاهای ادراکی آشنا می‌شوید. پس از مطالعه‌ی‌ این فصل، متوجه خواهید شد توهمات بینایی، چگونه باعث تحریف درک افراد می‌شود و عملکرد آن‌ها را تغییر می‌دهد. در ادامه‌‌ی این فصل، نقش خطای حرکتی در تصادف‌هایی با سرعت غیر عمد بررسی می‌شود. سپس تیموتی دی.‌لی، چگونگی رفتار انسان با محیط‌های مصنوعی را به چالش می‌کشد. اطلاعات کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره با فصل دوم درباره‌ی خطاهای تصمیم‌گیری ادامه پیدا می‌کند. خطاهای عمل، تفریح با اعداد، ادراک و عمل، توجه، کنترل حرکتی، سازمان‌دهی تمرینی، رشد مهارت و یادداری مهارت، را می‌توان از دیگر فصل‌های کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره نام برد. اطلاعات این فصل‌ها در کنار بررسی کنترل حرکتی در یک فرد، به کنترل حرکتی در اعضای یک گروه اشاره می‌کند. در نتیجه خواننده با چگونگی عملکرد دستگاه عصبی برای انجام حرکت‌های هماهنگ آشنا می‌شود.

این کتاب به پرسش‌های مهمی در حوزه کنترل حرکتی پاسخ می‌دهد. پرسش‌هایی مانند اینکه چه مهارت‌های ورزشی از سیستم‌های حلقه بسته و باز کنترل حرکتی استفاده می‌کنند و زمانی که یک مهارت را یاد می‌گیریم، چه نوع مدل‌هایی برای مشاهده بهترین الگو به‌حساب می‌آیند؟ را می‌توان به‌عنوان مشتی نمونه خروار از پرسش‌های سودمندی دانست که تیموتی دی.‌لی، پاسخ‌های کاربردی و علمی برای آن‌ها در این کتاب مطرح کرده است.

خواننده‌ پس از مطالعه‌ی کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره‌، به‌راحتی با دلیل اشتباه‌های ناخودآگاه خود در حین انجام کارهای روزانه آشنا می‌شود. نویسنده در این کتاب تاکید دارد که انسان‌ها در زندگی روزمره، اشتباه‌های بی‌شماری را مرتکب می‌شوند. دلیل بیشتر این اشتباه‌ها را می‌توان در کنترل حرکتی جستجو کرد. تی‌.‌موتی‌ دی.‌لی در این زمینه به تپُق‌زدن اشاره می‌کند. این اشتباه رایج، رازهای جالب و غیرمنتظره‌ای را درباره کنترل حرکتی برملا می‌کند.

کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره را منصوره مکبریان، سپیده حیدریان و محمدرضا اشتری، ترجمه کرده‌اند. نشر حتمی، وظیفه انتشار این کتاب را بر عهده داشته است.

کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره برای چه کسانی مناسب است؟

تیموتی دی.‌لی، استاد دانشگاه حرکت‌شناسی در دانشگاه مک‌مستر است. در نتیجه با کتاب مرجعی روبه‌رو هستیم که مطالعه آن برای تمامی دانشجویان حرکت‌شناسی، تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی ضروری به نظر می‌رسد. بدون شک مطالعه‌‌ی این کتاب برای ورزشکاران و تمامی علاقه‌مندان حوزه کنترل حرکتی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره می‌خوانیم

امکان اجرای کاملا ماهرانه، که بوسیله بهترین ورزشکاران هر رشته‌ای بدست می‌آید، تنها بعد از هزاران هزار ساعت تمرین است. یکی از محققین بنام اندرس اریکسون تخمین زده که موسیقی‌دانان و ورزشکاران عموما سطح بالای مهارت را بدست نخواهند آورد مگر اینکه حداقل ده هزار ساعت تمرین کنند و با انجام هر نوع تمرینی به این هدف دست نخواهند یافت. تمرین باید به‌طوری خاص بسوی کسب مهارت، ساختاربندی شده باشد، چیزی که اریکسون آن را تمرین عمدی نامید. تمرین عمدی نوعی از تمرین است که عموما جذاب و مفرح نبوده و تنها هدف مشخص آن، بالا بردن سطح مهارت افراد می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمان
پیش‌گفتار
تقدیر
بخش اول: داستان‌هایی درباره ادراک و عمل خطاآمیز
فصل اول: خطاهای ادراکی
فصل دوم: خطاهای تصمیم‌گیری
فصل سوم: خطاهای عمل
بخش دوم: حوادث در ادراک و عمل
فصل چهارم: بازی با اعداد
فصل پنجم: نقش ادراک در عمل
فصل ششم: توجه
فصل هفتم: کنترل حرکتی
بخش سوم: داستان‌هایی در رابطه با یادگیری مهارت‌های حرکتی
فصل هشتم: سنجش یادگیری حرکتی
فصل نهم: سازماندهی تمرین
فصل دهم: تحول مهارت
فصل یازدهم: یادداری مهارت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره
نویسنده
مترجممنصوره مکبریان، سپیده حیدریان، محمدرضا اشتری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات215
زبانفارسی
شابک978-600-355-169-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره

برای دریافت کتاب کنترل حرکتی در اعمال روزمره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.