معرفی و دانلود کتاب اکتساب مهارت در ورزش: پژوهش، نظریه و تمرین

برای دانلود قانونی کتاب اکتساب مهارت در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اکتساب مهارت در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اکتساب مهارت در ورزش: پژوهش، نظریه و تمرین

موفقیت در ورزش به توانایی ورزشکار برای توسعه و تکمیل مجموعه‌ی خاصی از مهارت‌های ادراکی، شناختی و حرکتی بستگی دارد. کتاب اکتساب مهارت در ورزش نوشته‌ی مارک ویلیامز و نیکلاجی. هاجژ به بررسی چگونگی یادگیری این مهارت‌ها می‌پردازد و نقش حیاتی تمرین و آموزش را در فرآیند کسب مهارت مورد توجه قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اکتساب مهارت در ورزش: پژوهش، نظریه و تمرین

مارک ویلیامز (A. Mark Williams) و نیکلاجی. هاجژ (Nicola J. Hodges) در سرتاسر کتاب اکتساب مهارت در ورزش (Skill Acquisition in Sport: Research, Theory and Practice) به پیامدهای تحقیقات جدید در زمینه‌ی آموزش و تمرین در ورزش می‌پردازند و ارتباط صریحی بین علوم نظری و عملکرد ورزشی ایجاد می‌کنند. هیچ کتاب دیگری به این عمق و وسعت این مباحث اساسی را پوشش نمی‌دهد. همین موضوع کتاب اکتساب مهارت در ورزش را برای هر دانش‌آموز، محقق، مربی یا فعالِ حوزه‌های علوم ورزشی، علوم شناختی، حرکت‌شناسی، علوم بالینی و توان‌بخشی، فیزیولوژی عصبی، روان‌شناسی، ارگونومی یا روباتیک، مهم می‌سازد.

اکتساب مهارت و اجرای آن از موارد ضروریِ حرکات انسانی هستند. پیشرفت افراد از حرکات ابتدایی به پیشرفته، توانایی آن‌ها را در کنترل عضلات بدن توسعه می‌دهد و تغییراتی بنیادی در قابلیت‌های شناختی او ایجاد می‌کند. لازمه‌ی کسب این مهارت‌ها و ایجاد تغییرات شناختی، دسترسی به اصول و روش‌های علمیِ منطبق بر عملکرد رفتارهای انسانی است. کتاب اکتساب مهارت در ورزش: پژوهش، نظریه و تمرین این اصول و روش‌ها را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

این کتاب در 5 بخشِ «ارائه‌ی اطلاعات»، «بهینه‌سازی شرایط تمرین»، «مباحثی در یادگیری حرکتی»، «عملکرد ماهرانه» و بخش «پژوهش، نظریه و کاربرد عملی، چالش‌ها و راهکارها» و 21 فصل با رویکرد پژوهشی کاربردی هم به‌عنوان منبع مطالعاتی پژوهشگران و هم دفترچه راهنمای ورزشکاران برای پی‌ریزی برنامه‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کتاب را ولی‌اله کاشانی، احمد نیک‌روان و منصوره مکبریان ترجمه کرده‌اند و انتشارات حتمی آن را به چاپ رسانده است.

کتاب اکتساب مهارت در ورزش: پژوهش، نظریه و تمرین برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان تربیت‌بدنی، ورزشکاران، مربیان و سایر علاقه‌مندان به این حوزه از خواندن کتاب حاضر لذت خواهند برد.

با مارک ویلیامز و نیکلاجی. هاجژ بیشتر آشنا شویم

مارک ویلیامز رئیس بخش بهداشت و حرکت‌شناسی در دانشگاه یوتا ایالات متحده است. او بیش از 200 مقاله در نشریات معتبر منتشر کرده، بیش از 80 فصل کتاب نوشته و در تألیف و ویرایش 15 کتاب همکاری داشته است. مارک ویلیامز عضو کالج اروپایی علوم ورزشی، انجمن بریتانیایی علوم تمرین و ورزش، آکادمی ملی حرکت‌شناسی و انجمن روا‌ن‌شناسی بریتانیا است. او همچنین سردبیر چندین مجله‌ی دانشگاهی است.

نیکلاجی. هاجژ استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) و استاد دانشکده‌ی حرکت‌شناسی کاناداست. او که اصالتاً اهل انگلستان و علاقه‌مند به ورزش و روان‌شناسی تجربی است، رفتار حرکتی را مبنای تحقیقات خود قرار داده است.

در بخشی از کتاب اکتساب مهارت در ورزش: پژوهش، نظریه و تمرین می‌خوانیم

بسیار روشن است که ورزش‌های مختلف زمینه‌های اجتماعی متمایز و موقعیت‌هایی را برای اجتماعی کردن فراهم می‌کند. برای مثال یک بازیکن تنیس ممکن است نسبت به یک بازیکن بسکتبال زمان طولانی‌تری را در تعاملی به شکل یک‌به‌یک با یک بزرگسال (مثل مربی) صرف کند. از سوی دیگر، سیستم اجتماعی گسترده‌تر یک تیم بسکتبال ممکن است تجارب یادگیری‌ای را فراهم کند که در ورزش‌های انفرادی مثل تنیس در دسترس نیستند. حتی ورزش‌هایی که از نظر ساختاری شبیه به هم هستند (مثل فوتبال و هاکی روی چمن) می‌توانند به خاطر زمینه‌های منحصربه‌فرد (مانند هم‌تیمی‌ها و مربی‌های مختلف)، نتایج متفاوتی داشته باشند. بنابراین به نظر می‌رسد تنوع زودهنگام این پتانسیل را دارد که ورزشکار طیف وسیع‌تری از تجارب پیشرفتی و نتایج را نسبت به تخصص پیدا کردن زودهنگام ارتقا دهد. رایت و کوته در بررسی خود از ورزش‌کاران در سطح دانشگاه گزارش دادند که تجارب ورزشی متنوع در دوران کودکی روابط مثبت با هم‌سالان و مهارت‌های رهبری را توسعه می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: ارائه‌ی اطلاعات
فصل 1: نقش و کاربرد بازخورد افزوده در اکتساب مهارت‌های حرکتی
فصل 2: روش ترکیبی، برنامه‌ریزی زمانی برای تمرین مشاهده‌ای
فصل 3: تأثیر کانون توجه بر کارایی حرکتی
فصل 4: پیشرفت‌ها در یادگیری حرکتی پنهان
بخش 2: بهینه‌سازی شرایط تمرین
فصل 5: تداخل زمینه‌ای، محدودیت‌ها و تعمیم‌پذیری
فصل 6: تصویرسازی ذهنی، مشاهده‌ی حرکت، و یادگیری مهارت
فصل 7: دینامیک بو‌م‌شناختی و طراحی یادگیری حرکتی در ورزش
فصل 8: بازنمایی، ایجاد و انتقال توالی‌های ساده و پیچیده‌ی حرکتی
فصل 9: پژوهش در راهنمایی فیزیکی، اصول تکمیلی و شواهد مکمل
بخش 3: مباحثی در یادگیری حرکتی
فصل 10: یادگیری حرکتی از دیدگاه انگیزشی
فصل 11: تثبیت مهارت حرکتی
فصل 12: دوره‏‌های شاخص، دوره‌های حساس و آمادگی برای یادگیری مهارت حرکتی
فصل 13: مکانیسم‌‏های اجرای فعالیت مشترک ماهرانه
فصل 14: یادگیری مهارت‌‏های حرکتی و مبانی عصبی آن
بخش 4: عملکرد ماهرانه
فصل 15: توسعه‌ی مهارت ورزشی
فصل 16: رفتار پیش‌بینی و تبحر در اجرا
فصل 17: تبحر ادراکی، مهارت‌های قابل آموزش و تمرین
فصل 18: شناخت تجسمی، از زمین بازی تا کلاس درس
فصل 19: مهارت‌های برجسته، ویژگی‌های عمومی و اختصاصی در یادگیری حرکتی
بخش 5: پژوهش، نظریه و کاربرد عملی، چالش‌ها و راهکارها
فصل 20: از نظریه تا کاربرد عملی، «دستی بر آتش کار» در بریتانیا!
فصل 21: کار میدانی (نیمکره‌ی جنوبی)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اکتساب مهارت در ورزش: پژوهش، نظریه و تمرین
نویسنده،
مترجماحمد نیک روان، منصوره مکبریان، ولی اله کاشانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات447
زبانفارسی
شابک978-600-355-141-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اکتساب مهارت در ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اکتساب مهارت در ورزش

برای دریافت کتاب اکتساب مهارت در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.