معرفی و دانلود کتاب کودکان و سرطان: تاب آوری در سرطان کودکان

عکس جلد کتاب کودکان و سرطان: تاب آوری در سرطان کودکان
قیمت:
31500 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کودکان و سرطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودکان و سرطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودکان و سرطان: تاب آوری در سرطان کودکان

بعد از ناهنجاری‌های سرشتی و تصادفات، سرطان به عنوان دومین عامل مرگ کودکان 1 تا 14 سال معرفی شده است. پزشکان متخصص: کبری نوری، مرضیه سلیمانی‌نژاد، مرضیه لطیفی و محمدحسین وزیری در کتاب کودکان و سرطان نحوه مواجهه اطرافیان با کودکان سرطانی و خانواده‌های مبتلا به بیماری را بررسی می‌کنند و با تحلیل رفتاری، راهکارهای مفیدی برای ایجاد تسهیل‌گری در این موقعیت ارائه می‌دهند.

درباره کتاب کودکان و سرطان:

خبر ابتلا به سرطان ممکن است هر کسی را دچار ترس و اضطراب کند ولی خبر ابتلای فرزند، برای والدین بسیار شوک‌آور و پر از استرس است. ترس و متعاقب آن عدم واقع‌بینی در مورد علت ایجاد این بیماری، روش‌های پیشگیری و حتی درمان آن باعث می‌شود که پیشگیری و درمان این بیماری ناممکن تصور شده و خانواده‌ها را مایوس و ناامید کند.

هنگامی که خانواده‌ای متوجه می‌شود فرزندش مبتلا به این بیماری شده است شرایط بسیار سختی بر زندگی خانواده سایه می‌افکند که مشکلات روحی، اجتماعی و اقتصادی بخشی از آن است. اولین عکس‌العمل خانواده در مواجهه با این حقیقت تلخ، انکار و نوعی نپذیرفتن است. معمولا اولین کاری که چنین خانواده‌ای انجام می‌دهد، آزمایش مجدد است و زمانی که مطمئن می‌شوند که این موضوع حقیقت دارد باید یک رفتار منطقی، درست و دور از احساسات را در پیش گرفته تا با بهترین روش مواجهه، نتیجه بهتری را از درمان‌های موجود بگیرند.

مواجهه با سرطان اگر چه بسیار ناراحت کننده است، اما می‌توان با انجام اقدامات مفیدی در جهت حفظ روحیه کودک و خودتان و آماده کردن او برای آزمایش‌ها و روش‌های مناسب درمانی و حتی زندگی اجتماعی در این دوران تا حدی این شرایط را آسان کنید. سرطان کودکان با سرطان بزرگسالان از لحاظ نوع سرطان، رشد، گسترش و دست اندازی آن و حتی درمان متفاوت است.

سرطان‌های کودکان معمولا به درمان خوب پاسخ می‌دهند و کودکان مبتلا به سرطان امید به زندگی بیشتری نسبت به گذشته دارند. از آنجایی که والدین در مورد علائم سرطان، تشخیص، درمان و مواجهه با این بیماری اطلاعات بسیار کم و ناچیزی دارند، کتاب کودکان و سرطان اطلاعات خوبی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

کتاب کودکان و سرطان مناسب چه کسانی است؟

اثر پیش‌رو به مشاوران، مددکاران اجتماعی، والدین، پزشکان و همه افرادی که به نحوی با مساله کودکان سرطانی مواجه هستند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب کودکان و سرطان می‌خوانیم؟

همه مراکز درمانی خوب هستند، اما تیم‌های درمانی در مراکز مختلف ممکن است کمی متفاوت باشند. همه تیم‌های درمان انواع پزشکان متخصص، پرستار و مددکار اجتماعی دارند. البته اکثر مراکز درمانی سرطان کودکان دارای روانشناس، روانپزشک و گاهی مشاور هستند. بیشتر تیم‌های درمانی، والدین را به عنوان اعضای تیم می‌دانند و می‌خواهند که آن‌ها در مراقبت از فرزند خود نقش فعال داشته باشند. بیماران، چه کودک و چه نوجوان، بسته به سن و سطح بلوغ نیز به نوعی عضو این تیم هستند.

در ادامه تعدادی از اعضای تیم سرطان که ممکن است در طول درمان ملاقات کنید، معرفی می‌شوند. مواردی که بیشتر در امر درمان دخالت دارند در صدر لیست قرار دارند. درمان سرطان در دوران کودکی غالباً به معنای مشورت و کار با انواع متخصصان پزشکی است، به خصوص اگر مسایل جانبی سرطان نیز پیش آید.

موضوعات اجتماعی، عاطفی، آموزشی و معنوی نیز بخشی از فرایند درمان سرطان کودکان محسوب شده و بنابراین متخصصان دیگر نیز در کنار متخصصان پزشکی می‌توانند به بیمار و خانواده کمک کنند. مراقبت جامع رویکردی است که بیمار و تمام نیازهای وی را دربرمی‌گیرد‌ و نه فقط از متخصصان پزشکی، بلکه از خدمات بسیاری از متخصصان دیگر استفاده می‌کند. این رویکرد استاندارد در کلیه مراکز مهم پزشکی که به درمان کودکان و نوجوانان مبتلا به سرطان می‌پردازند است. پزشکان متخصص و کادر درمان که به درمان و مراقبت از کودکان مبتلا به سرطان کمک می‌کنند شامل موارد زیر هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کلیاتی در مورد سرطان کودکان
فصل 2: در صورت ابتلای کودک خود به سرطان چگونه به او و خودتان کمک کنید
فصل 3: چگونه به کودکی که عضوی از خانواده‌اش مبتلا به سرطان است کمک کنید.
فصل 4: تاب آوری در کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودکان و سرطان: تاب آوری در سرطان کودکان
نویسنده، ، ،
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-964-399-673-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
31500 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کودکان و سرطان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کودکان و سرطان

برای دریافت کتاب کودکان و سرطان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.